Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 75

Onderwerp: Ook maar eens op zoek

  1. #21

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Leuke zoektocht!

    Als je met het oog op de toekomst bezig bent (lees: kinderen) is een A4 zeker voldoende, zelfs een A3 sportback zou nog kunnen.
    Wij stappen bij kind #3 nu pas van dat platform af. Had kind 3 er niet geweest, dan had ik ook niet overgestapt, past prima.

    Zo tussen de regels door gelezen is een mooi volle B7 1.8T zeker geen straf! Ik zou ook even in Duitsland neuzen, wellicht zelfs via Sjoeritzz, die heeft wel zicht op de "eerlijkheid" van een auto.

    Voor wat betreft het TFSI probleem; Dat is bij mij ook het grootste struikelblok nu. Want de jaren waarin wij zoeken, hebben die problemen.
    En daar komt voor de A6 4F dan ook nog als bonus de multitronic en kettingspanner ellende bij.
    Daarmee valt al heel veel af. Feitelijk blijft volgens mij alleen nog de 2.8 en 3.2 over.

    Maargoed, ik spreek morgen de expert erover, we zullen zien.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #22
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Leuke zoektocht!

    Voor wat betreft het TFSI probleem; Dat is bij mij ook het grootste struikelblok nu. Want de jaren waarin wij zoeken, hebben die problemen.
    En daar komt voor de A6 4F dan ook nog als bonus de multitronic en kettingspanner ellende bij.
    Daarmee valt al heel veel af. Feitelijk blijft volgens mij alleen nog de 2.8 en 3.2 over.

    Maargoed, ik spreek morgen de expert erover, we zullen zien.
    De 3.2 is ook bekend met kettingproblemen, toch?


    Overigens de zoektocht weer opgepakt. Er leek heel even een abrupt einde aan te komen toen ik half jaar contract ging krijgen. Met mijn zielige gezicht en pruillipje erbij, is dat toch een jaarcontract geworden en voor de financiering is dat het minimale om het rond te krijgen.

    Dus, een A4 avant...

    http://www.autobraber.nl/occasionski...-p6271-nl.html
    Betaalbaar exemplaar, ziet er netjes uit en zit leuk in de opties. Heeft ook een 6 bak, waardoor 'ie wat rustiger (en daarmee denk ik ook wat zuiniger) zal lopen op de snelwegen. De B6 is wel ietsjes ouder, maar ik vind dit model wel nice met die dikke spatborden!

    http://www.autowereld.nl/audi/a4/1-8...7/details.html
    Deze B7 is ook netjes en net even moderner. Verder ook genoeg opties lijkt me om mee te beginnen.

  3. #23
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koen Brh Bekijk Berichten
    ..en zo nog wel wat opties..
    Toyota Avensis wagon
    Toyota (Corolla) Verso
    Die zijn netjes, alleen voorzien van onwijs suffe motoren. Zuipen wel, presteren niet.

    Subaru Forester,
    Met de Impreza motor zeker een leuke auto!

    Volvo V50
    Dit is inderdaad een grote kanshebber. Moet dan wel een T5 worden

    Seat Exeo (....rijd je toch stiekem noch een beetje Audi),
    Skoda Octavia,
    Deze zijn ook nice inderdaad, maar liever geen TFSI bende.

    Taxi B klasse Turbo,
    hahahaha! Heb ik laatst wel zien staan ergens. Het is niet moeders mooiste aan de buitenkant, maar van binnen ziet het er wel superstrak uit allemaal.

    Mazda 6 sport combi
    Met de 2.3t zijn dat serieus leuke bakken!

  4. #24
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    http://www.autobraber.nl/occasionski...-p6271-nl.html
    Betaalbaar exemplaar, ziet er netjes uit en zit leuk in de opties. Heeft ook een 6 bak, waardoor 'ie wat rustiger (en daarmee denk ik ook wat zuiniger) zal lopen op de snelwegen. De B6 is wel ietsjes ouder, maar ik vind dit model wel nice met die dikke spatborden!

    http://www.autowereld.nl/audi/a4/1-8...7/details.html
    Deze B7 is ook netjes en net even moderner. Verder ook genoeg opties lijkt me om mee te beginnen.
    Je hebt twee nette exemplaren gevonden, kudootje daarvoor. De eerste: lijkt me een verzorgde auto, is geen s-line. Wel heel behoorlijk aan de prijs, maar dat valt nog uit te leggen. Moet 'ie wel echt goed zijn. De tweede: nog steeds een nette auto hoor, maar lijkt in alle opzichten wat slordiger. Klepje van de gevarendriehoek is stuk . Is geen pro line. Valt me op dat de voorkant wel stock hoog lijkt te staan, achteraan een stuk lager. Zou daar wel even naar (laten) kijken. Is behoorlijk aan de prijs.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  5. #25
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Auto's die stevig aan de prijs zijn, geven altijd ruimte om te onderhandelen. Toch?

    Het klepje van de gevarendriehoek? Dat was mij niet opgevallen Tussen deze 2, is de eerste denk ik wel de nettere wagen, maar er staat gelukkig nog wel meer te koop


  6. #26
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  7. #27
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Die limousine middelste link vind ik zeer mooi. Ben geen Avant lief hebber. Volg dit topic op de voet.

  8. Ad
  9. #28
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    @grollie - Dat is een mooie verzameling! Vind de 3.0 V6 het mooiste in dat rijtje, maar die schijnt nogal lui te zijn als je 'm niet op toeren houdt. De 1.8t is een bekende natuurlijk. Duur in onderhoud, maar geeft aardig veel voor een gunstig verbruik.

    Tja... ik moet een flink bedrag financieren en daar heb ik heleboel negatief advies over gekregen, wat me toch wel aan het denken heeft gezet. In eerste instantie wou ik vooral van mijn A3 af en de potentiële kosten die erbij komen (syncromesh ringen en / of de versnellingsbak worden slecht). Toch zo'n 1.5 tot 2k aan reparaties en dan de hoop dat je uberhaubt een ruilbak kunt vinden. Ik kom er namelijk geen 1 tegen! Ook Coen Donkers heeft er 0 op voorraad. Sta je dan straks met een rotte bak en geen onderdelen om 'm te fixen... Tel daar zo'n 500 aan onderhoud (kleine beurt dit jaar, nieuwe achterbanden, setje xenonpitten etc.) bij op en je bent al flink op weg naar een leukere auto.

    Keerzijde van de financiering is, dat ik er zo'n 5 jaar aan vastzit. Gezien mijn vaste lasten laag zijn, is dat het komende jaar geen enkel probleem. Maar, wat als ik na dit jaar geen werk meer heb? En dat is waar ik nu mee zit Verder allles goed hier!

  10. #29

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    @grollie - Dat is een mooie verzameling! Vind de 3.0 V6 het mooiste in dat rijtje, maar die schijnt nogal lui te zijn als je 'm niet op toeren houdt. De 1.8t is een bekende natuurlijk. Duur in onderhoud, maar geeft aardig veel voor een gunstig verbruik.
    Ga er eens mee rijden als je zoiets overweegt. Ik vind het een erg lekker blok. Soepel en vlot, maar als je wilt ook serieus vlot, want hij blijft maar trekken. En het geluid is ook erg nice..

    1.8T is ook een lekker blok, waar je veel meer mee kan als je zou willen. Maar imo toch wat onrustiger. De 3.0 past beter bij mij. Als ik voor een B6 zou kijken zou ik zonder twijfel weer op zoek gaan naar een 3.0.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  11. #30
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Ga er eens mee rijden als je zoiets overweegt. Ik vind het een erg lekker blok. Soepel en vlot, maar als je wilt ook serieus vlot, want hij blijft maar trekken. En het geluid is ook erg nice..

    1.8T is ook een lekker blok, waar je veel meer mee kan als je zou willen. Maar imo toch wat onrustiger. De 3.0 past beter bij mij. Als ik voor een B6 zou kijken zou ik zonder twijfel weer op zoek gaan naar een 3.0.
    Geluid is zeker nice, helemaal met wat mods klinkt het echt heel erg goed! Wat is het verbruik eigenlijk van de 3.0? Het zou m'n daily worden namelijk

  12. #31

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Geluid is zeker nice, helemaal met wat mods klinkt het echt heel erg goed! Wat is het verbruik eigenlijk van de 3.0? Het zou m'n daily worden namelijk
    Hangt natuurlijk veel van het soort gebruik af. Gemiddeld zaten wij over 1 jaar en 12.500 km op 1 op 9. Tegen een gemiddelde prijs van EUR 1,71, dus dat is in ieder geval gunstiger nu

    Vakantie rit zat > 1 op 10.

    Als je dagelijkse woon-werk een kilometer of 10-15 is zal je eerder op de 1 op 8 zitten vermoed ik.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  13. #32
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Hmm da's wel een fors verschil. Met de A3 doe ik meestal 1:12.5, maar bij langere ritten gaat 'ie richting 1:13.5 of zelfs 1:14. Dus dat verschil ga je wel merken als 'ie 'm 1:8 lust.
    Laatst gewijzigd door bartzel; 31-01-16 om 21:09.

  14. #33
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Kleine update:

    Proefrit in een Ford Mondeo 2.5T gehad. Ik moet zeggen, erg fijne auto. Staat helemaal stijf van de opties en voelt, in tegenstelling tot mijn verwachtingen, erg degelijk aan. Sure, er zit wat meer glimmend plastic in, maar het oogt en voelt allemaal erg degelijk. Het rijdt ook erg comfortabel en heel stabiel allemaal. Naar mijn mening iets té... ik mis een beetje de funfactor bij deze auto. Deze vond ik wel in de V50 T5, ondanks dat er hetzelfde blok in ligt. De V50 is al ruim 100kg lichter en kan van soepele cruiser naar hele vlotte station gaan als je het gas een beetje intrapt. Daarbij klinkt de V50 ook nog een beetje leuk, waar je bij de Mondeo weinig hoort. Zeg maar gerust niets.

    Bottom line; de Mondeo mist gewoon een heel stuk beleving. Hele fijne auto als je met veel spullen, kiddo's en een hond ofzo op reis wilt maar verder heel erg braaf.

  15. #34
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Grappig, dit is voor mij als station-liefhebber ook een grote kanshebber geweest. Zou het nog steeds zijn, nu het gezin groter wordt. En ik herken wel wat je zegt. Heb hem niet met dit blok gereden, wel in een erg dikke volle diesel. Is inderdaad een goede, erg grote bak geschikt voor snelle, lange ritten. Die een stuk minder beleving en uitstraling heeft dan mijn A4-tje.
    Puntje bij paaltje had ik de ruimte niet echt nodig. En vond ik hem (ook) net niet bij me passen.
    Het ding kan overigens wel eenvoudig naar zo'n 260pk/400Nm (dacht ik), doet ook wel veel goed voor de beleving.


    Bedankt voor de terugkoppeling, overigens.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  16. #35

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Leuke van de V50 T5 (en mondeo): Focus RS turbo erop, hoppa, 320+pk!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #36
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Leuke van de V50 T5 (en mondeo): Focus RS turbo erop, hoppa, 320+pk!
    En dat mag kosten... ? :-D Volgens mij moet je dan sowieso ook je versnellingsbak + koppeling aanpakken en vast nog wel andere dingen modden. Maargoed, dan heb je wel wat!

    @grollie ja die Mondeo is gewoon heel fijn en burgerlijk. Ook absoluut niet traag ofzo, maar het voelt allemaal heel soepel aan. Voor mijn gevoel trekt m'n A3 harder, terwijl de Mondeo toch echt wel een stukje vlotter is. Overigens voelt de V70 T5 van m'n pa hetzelfde aan. Beide zijn mooie cruisers met veel ruimte.

    Zal met 320+ pk zeker wel veranderen :-D Zou een AWD dan niet veel beter tot z'n recht komen met dat soort vermogens?


    Edit:
    Ford Focus RS turbo alleen al zit op zo'n €2238 :-D
    Laatst gewijzigd door bartzel; 02-02-16 om 21:11.

  18. #37

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Zonder een upgrade turbo kan je ook al tegen de 300pk aanhikken:

    With the very best mapping you will get arround 260bhp with just a software upgrade, 280bhp with a bigger than standard intercooler and complete sports exhaust system and approaching 300bhp with the further addition of a reworked standard turbo.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #38

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Bottom line; de Mondeo mist gewoon een heel stuk beleving. Hele fijne auto als je met veel spullen, kiddo's en een hond ofzo op reis wilt maar verder heel erg braaf.
    Grappig. Deze auto nooit overwogen omdat-ie geen VAG is, maar opzich een prima kandidaat natuurlijk. En in station niet eens zo lelijk.
    Maar nu ik jouw comments zo lees, hoef ik de moeite dus niet te nemen; Wij hadden exact hetzelfde gevoel bij de Skoda Superb Combi
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #39
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Grappig. Deze auto nooit overwogen omdat-ie geen VAG is, maar opzich een prima kandidaat natuurlijk. En in station niet eens zo lelijk.
    Maar nu ik jouw comments zo lees, hoef ik de moeite dus niet te nemen; Wij hadden exact hetzelfde gevoel bij de Skoda Superb Combi
    Ware het niet dat je in de bagageruimte van een Mondeo de horlepiep kunt dansen. Superb ken ik niet, maar je geeft aan dat dat nogal tegenvalt achterin?

    Overigens staat hij wel genoemd in je draadje...
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  21. #40

    Standaard Re: Ook maar eens op zoek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Ware het niet dat je in de bagageruimte van een Mondeo de horlepiep kunt dansen. Superb ken ik niet, maar je geeft aan dat dat nogal tegenvalt achterin?

    Overigens staat hij wel genoemd in je draadje...
    Achterbank Superb is belachelijk ruim.
    Daardoor de kofferbak minder.
    Bij een A6 vind ik dat dan meer in verhouding.

    Ja, Superb is genoemd in mn draadje, maar inmiddels weer afgevallen.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •