Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 42

Onderwerp: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

  1. #1

    Standaard Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Aangezien we A) misschien gaan verhuizen naar het buitenland en B) we graag een kleinere, zuinigere en goedkopere auto (in gebruik) willen, ben ik alvast even aan het configureren geslagen om geval van optie B te kijken hoe duur een nieuwe auto gaat worden.

    Heb voor de A3 altijd Leon gereden en nu de nieuwe Ibiza veel lijkt op de nieuwe Leon, gaat mijn voorkeur uit naar een volle Ibiza in plaats van een kale Leon. Ook is deze een stuk lichter en gaat dit ten opzichte van de huidige A3 makkelijk 100 euro per maand schelen aan belasting, verzekering en benzine.

    De SEAT Ibiza Brochure en Prijslijst

    https://forms.seat.nl/site/brochure/download

    In de prijslijst kan je ook makkelijker zien wat het verschil is tussen de Reference, Style, Xcellence en FR is en wat het Business Intense pakket toevoegt.

    De SEAT Ibiza Car Configurator

    http://configurator.seat.nl/ibiza-5-deurs

    Dingen die ik vooral belangrijk vind bij het samenstellen zijn dingen die je achteraf niet makkelijk kan wijzigen, zoals interieur, bumpers, mistlampen voor en natuurlijk motorblok. Velgen kunnen altijd nog en grote kans dat de standaard velgen een winterset gaan worden als de banden af zijn.

    Ook denk ik dat 95 pk of 115 pk niet zoveel gaat uitmaken, aangezien het vast ooit wel gaat kriebelen om de auto naar JD te brengen.

    Opties die ik graag wil zijn climate, cruise en een beetje fatsoenlijk geluid. Panoramadak is te duur en voor de looks laat ik het dak wel wrappen.

    Ik zit te denken aan de volgende keuze's:

    - TSI, aangezien de Reference wel erg kaal is en daarboven zit je vast aan de TSI.
    - Kleur, heb bijna altijd zwart, maar ik vind rood wel erg mooi en bij SEAT passen, vriendin is gek op wit.
    - FR, sportonderstel en veel extra opties standaard zoals climate control, mistlampen voor en sportstoelen.

    De Xcellence heeft niets wat me aanspreekt, dus het gaat denk ik tussen de Style en FR.

    Verder kan ik nergens vinden wat het verschil qua looks is met de standard koplampen en Full LED.

    En het Business Intense pakket doet me ook niet zoveel, behalve de middenarmsteun voor en het grotere media scherm. Maar voor die 600 euro meer, krijg je wel heel erg veel extra opties zoals navigatie en parkeersensoren voor en achter.

    Optie die er misschien nog bij komt is het winter package vanwege de verwarmde voorstoelen, gefinancierd door de vrouw.

    Mijn eerste configuratie (FR met Winter en Audio upgrade en Alcantara interieur, al is het standaard FR interieur ook al erg mooi):
    http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=YXABB

    Met een aangeklede Style kom ik slechts 500 euro goedkoper uit, dus de keuze voor FR is al zo'n beetje gemaakt.

    Grootste adviesvragen:

    - 95/115 pk (chippen/garantie)
    - Rood/Wit (of toch bij zwart blijven)
    - Standaard FR of Alcantara
    - Wel of geen Winter Package
    - Wel of geen Beats Audio Package
    - Wel of geen 8" Touchscreen en Middenarmsteun voor (kan nergens verschil vinden tussen 5 en 8 inch scherm)
    Laatst gewijzigd door tom; 02-07-17 om 18:54.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Dit hoort niet in Aankoopadviezen, verplaatst.

    Lijkt me overigens slimmer om deze vraag op het Seat-forum te stellen, daar heb je de ervaringsdeskundigen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dit hoort niet in Aankoopadviezen, verplaatst.

    Lijkt me overigens slimmer om deze vraag op het Seat-forum te stellen, daar heb je de ervaringsdeskundigen.
    Hoeze dat? Misschien haalt iemand me wel over naar een Audi A1 haha. Ben zelf ook regelmatig geswitched tussen VW, Seat en Audi, maar daar heb ik het inderdaad ook gevraagd.

    Een SEAT Ibiza is in principe gewoon een Audi A1, dus dat zou niet echt uit moeten maken waar ik advies vraag. Altijd leuk als mensen mee willen denken.

    Maar als dit in offtopic/barhangerij terecht komt, dan kan ik het beter bij het SEAT forum laten denk ik.
    Laatst gewijzigd door JDx; 03-06-17 om 17:11.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Zo kun je ook wel advies over een Dacia vragen en dan 'hopen' dat je een Audi aangeraden krijgt. Aankoopadviezen is voor Audi's want dit is het Audiforum, zo gek is dat toch niet?

    En de kans dat je hier bijvoorbeeld een goed advies over een Seat-specifiek audiosysteem krijgt is klein.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Zo kun je ook wel advies over een Dacia vragen en dan 'hopen' dat je een Audi aangeraden krijgt. Aankoopadviezen is voor Audi's want dit is het Audiforum, zo gek is dat toch niet?

    En de kans dat je hier bijvoorbeeld een goed advies over een Seat-specifiek audiosysteem krijgt is klein.
    Nee snap ik, maakt ook niet uit, dan ga ik verder bij Seat
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack


  6. #6
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Mijn advies: koop een A1.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  7. #7
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Wit. Vriendin is d'r gek op. Maar los daarvan: zo'n beetje de grootste kostenpost aan een auto (en vaak overgeslagen in de afwegingen) is afschrijving. Hoeveel goedkoper (per maand) wil je dat een nieuwe auto gaat zijn, en hoeveel meer afschrijving denk je dat daar tegenover gaat staan?

    Jouw model A3 en vooral als SB lijkt op het moment één van de meest waardevaste modellen op de markt.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Wit. Vriendin is d'r gek op. Maar los daarvan: zo'n beetje de grootste kostenpost aan een auto (en vaak overgeslagen in de afwegingen) is afschrijving. Hoeveel goedkoper (per maand) wil je dat een nieuwe auto gaat zijn, en hoeveel meer afschrijving denk je dat daar tegenover gaat staan?

    Jouw model A3 en vooral als SB lijkt op het moment één van de meest waardevaste modellen op de markt.
    Klopt, maar geld is er nu en investeer momenteel flink in de toekomst, hypotheekrente verlaagd, deel hypotheek afgelost, isolatie, nieuwe kozijnen, nieuwe ketel, nieuw HR++ glas.

    Een nieuwe auto ben je ook een paar jaar redelijk safe qua onderhoud en je hebt garantie.

    Ik weet ook nog niet of ik het ga doen hoor, maar ik wil ook gewoon even de offerte weten, ik ben gisteren bij de dealer geweest en heb een offerte aangevraagd voor een SEAT Ibiza FR Business Intense.

    Iemand nog wat zinnigs te zeggen over de volgende opties (icm met de meerprijs)?

    - 95pk of 115pk en 6e versnelling en schijfremmen achter (900 euro)
    Misschien dat een 95pk ook nog langer mee gaat aangezien de turbo minder hard hoeft te werken? Maar je mist dan wel de 6e versnelling en qua looks de schijfremmen achter. Maar eerlijk is eerlijk, het is ook weer geen cupra he.

    - Winter Package (340 euro)
    Moet de vrouw maar financieren als ze een warme zetel wil haha.

    - DAB Plus (185 euro)
    Voor dat geld moet ik dat misschien maar doen, achteraf is een heel gedoe.

    - Panoramisch zonnedak (825 euro)
    Dit is zoiets wat je nooit achteraf gaat doen en dus echt nu of nooit, maar voegt het wat toe?

    - Full LED (575 euro)
    Is eventueel achteraf te doen, moet het echt even naast elkaar zien ergens, qua looks. Qua geld is het Winterpack en DAB+ samen.
    Laatst gewijzigd door JDx; 07-06-17 om 08:44.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    604
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    130+ km/h met 95pk en geen 6e versnelling lijkt me geen pretje... Dan zal hij vrij hoog inde toeren zitten (3000+) en dat rijdt toch niet relaxed.

    Ik heb nu voor het eerst een panodak en vindt het heerlijk, ik gebruik hem ong van maart tot okt. Ik vind de prijs ook wel meevallen.

    Daarnaast moet je natuurlijk gewoon voor een A1 gaan ;-)
    Laatst gewijzigd door eaziness; 08-06-17 om 12:46.

  11. #10

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eaziness Bekijk Berichten
    130+ km/h met 95pk en geen 6e versnelling lijkt me geen pretje... Dan zal hij vrij hoog inde toeren zitten (3000+) en dat rijdt toch niet relaxed.

    Ik heb nu voor het eerst een panodak en vindt het heerlijk, ik gebruik hem ong van maart tot okt. Ik vind de prijs ook wel meevallen.
    Dat gaat toch allemaal net te duur worden. Nog maar eens goed over nadenken dus.

    Al kom ik bijna nooit op de snelweg.
    Laatst gewijzigd door JDx; 08-06-17 om 13:45.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  12. #11
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Al een A1 Selectie Plus van een jaartje oud/10K km's overwogen? Zie geen reden om dat niet te doen (tenzij nieuw een harde eis is). Volop keuze.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  13. #12

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Al een A1 Selectie Plus van een jaartje oud/10K km's overwogen? Zie geen reden om dat niet te doen (tenzij nieuw een harde eis is). Volop keuze.
    Zeker overwogen, alleen is dat niet dezelfde auto als de nieuwe Ibiza op MQB platform.

    Klopt het dat je op moet letten dat je de nieuwe 1.0 TFSI neemt ipv de wat oudere 1.2 met meer kwaaltjes?

    Staat trouwens ook maar eentje in de buurt die aan de eisen voldoet (2016/25.000km/20.000euro/50km):

    https://www.marktplaats.nl/z/auto-s/...ateFrom=always
    Laatst gewijzigd door JDx; 08-06-17 om 17:57.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  14. #13

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Dit moet hem gaan worden:
    http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=BDOBB

    En dan hopelijk een procentje of 6/7 korting
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  15. #14
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Gefeliciteerd met je keuze.
    Korting moet lukken, al zou ik voor 10% gaan .

  16. #15

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ger079 Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd met je keuze.
    Korting moet lukken, al zou ik voor 10% gaan .
    Thanks, haha, ja of 20%, maar ik weet toevallig dat er ongeveer een korting van 8% gegeven kan worden, vandaar dat ik 7 zei.

    Heb al een offerte van 6,5% van een andere garage, als ze hier in de buurt willen dat ik daar ga bestellen, dan moeten ze eronder duiken. Kan eventueel nog zeggen, geef 10% en ik bestel nog voor de vakantie, anders ben ik 26 juni weer terug en zie ik het dan wel

    Heb ook echt nog rondgekeken naar alternatieven, maar die zijn er amper en op het nieuwe platform is de auto zo veel gegroeid dat het qua formaat eigenlijk gewoon tussen de Polo en Golf in zit.
    Laatst gewijzigd door JDx; 13-06-17 om 09:20.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  17. #16
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Leuke auto om te zien. Alleen je bedoelt wit ipv rood en dan met panoramadak toch?

    Is ongeveer precies die laatste 2% verschil dus dat moet lukken
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  18. #17

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Leuke auto om te zien. Alleen je bedoelt wit ipv rood en dan met panoramadak toch?

    Is ongeveer precies die laatste 2% verschil dus dat moet lukken
    Haha, dat is echt serieus waar ik net over zat te denken!

    Winterpakket wilden we misschien ook achterwege laten, dan kan je met een beetje extra korting misschien wel wit met pano doen. Ben je hetzelfde kwijt.

    Alleen zo jammer dat het signaal lak wit is, geen metallic/pearl.



    Is dit ook Candy White? Is best te pruimen, heeft (non-metallic) wit nog voordelen of nadelen qua schoonhouden?
    Laatst gewijzigd door JDx; 13-06-17 om 10:28.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  19. #18

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Onderhandelen is in ieder geval klaar, heb echt het maximale eruit gehaald, ze wilden volgens mij dat ik dan wel meteen zou tekenen, niet gedaan, wel offerte mee en vervolgafspraak gemaakt

    Ga niet exact zeggen hoe veel ofzo, maar laten we zeggen dat ik erg blij ben.

    Nu nog even goed met de vrouw rond de tafel, gaan we voor:

    - Summer Cool / Cool White (wit met zwart panoramadak)

    of

    - Winter Hot / Red Hot (rood met stoelverwarming)

    Qua prijs scheelt 't bijna niks.

    Die namen bestaan niet trouwens, heb ik trouwens zelf bedacht voor het gemak haha.
    SEAT Leon 1.0 TSI Style Connect 115 pk | Alorblue, Full LED, PDC, 8" Media/navisystem with Full Link, Middenarmsteun, DAB+ and Black Pack

  20. #19

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Toch zou ik een A1 gaan halen. Lekker in D een mooie volle










    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  21. #20
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Seat Ibiza 6F (2017 model) samenstellen

    Ik zou wit nemen. Is de sterkste kleur doordat zonlicht wordt gereflecteerd. Bij donkere kleuren wordt het geabsorbeerd waardoor de lak meer te lijden heeft. Ook blijft een witte auto koeler.

    Overigens wordt mijn bruin/grijs-metallic A5 cabrio eerder vuil dan de witte A1 (geen metallic) van mijn vrouw. Dus daarvoor hoef je ook niet bang te zijn bij wit.

    Een schuifdak heb ik persoonlijk ook liever dan stoelverwarming. Gebruik de stoelverwarming in mijn A5 cabrio bijna nooit.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •