Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 567891011 LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 204

Onderwerp: Het Audiforum Hardloop topic

  1. #161
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Met veel plezier je relaas gelezen @Bob. Je bent in een mooie gevarieerde omgeving gaan wonen voor hardlopen. Behalve vlak ook de nodige bescheiden (?) duinheuvels, asfalt, klinkers, strand, rul zand en de optie van stevige wind. Je zult er zondermeer een sterkere loper van worden.
    Leuk dat ontdekken van hoe je lichaam reageert op weersomstandigheden. Ik herken dat wel. Regen heeft bij mij echter t nadeel, dat mijn brillenglazen vol druppels gaan zitten en/of beslaan. Goed kunnen zien waar je loopt is dan tamelijk lastig; een petje met een klep dragen wil dan wel een beetje helpen. Maar lekker bezig kerel. Geniet van je nieuwe habitat en omgeving. Heel benieuwd naar je ervaring tzt als je mee mocht doen aan een loopje. Gerede kans dat je jezelf als een stuk sterker ervaart en daarbij waarschijnlijk ook nog wel een stukje van je tijd af snoept; zeker wanneer het een vlak parcours is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  2. #162

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Dank voor de complimenten. Ben inmiddels weer redelijk hersteld, eigenlijk niet veel spierpijn gehad de afgelopen maanden, maar van deze 21k wel degelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Netjes

    Mooie omgeving ook, mijn ouders lopen daar ook hard (al ±40 jaar)
    Ben zelf ook wel eens mee geweest... maar dat was enkel de bevestiging dat ik geen duurloper ben ..
    Sja, dan is dat niet persé de omgeving, hoewel je er met de auto heen zou kunnen; Er zijn wat routes van 4 a 5 km; https://www.pwn.nl/natuur/routes
    Maar begrijp ik dat jij ook af en toe even gaat hardlopen dus? Goed hoor!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Netjes inderdaad! Gewoon gaan en regelmaat erin en dan wordt je langzaam sneller. Zelf loop ik sinds november en om heel te blijven durf ik niet te intervallen. Toch is er progressie. Je bent bevoorrecht met zo'n mooi loopgebied naast de deur. Ik ga je volgen.
    En ik volg je terug

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Met veel plezier je relaas gelezen @Bob. Je bent in een mooie gevarieerde omgeving gaan wonen voor hardlopen. Behalve vlak ook de nodige bescheiden (?) duinheuvels, asfalt, klinkers, strand, rul zand en de optie van stevige wind. Je zult er zondermeer een sterkere loper van worden.
    Leuk dat ontdekken van hoe je lichaam reageert op weersomstandigheden. Ik herken dat wel. Regen heeft bij mij echter t nadeel, dat mijn brillenglazen vol druppels gaan zitten en/of beslaan. Goed kunnen zien waar je loopt is dan tamelijk lastig; een petje met een klep dragen wil dan wel een beetje helpen. Maar lekker bezig kerel. Geniet van je nieuwe habitat en omgeving. Heel benieuwd naar je ervaring tzt als je mee mocht doen aan een loopje. Gerede kans dat je jezelf als een stuk sterker ervaart en daarbij waarschijnlijk ook nog wel een stukje van je tijd af snoept; zeker wanneer het een vlak parcours is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    De omgeving was me al héél bekend, ik ken dat hele duingebied op m'n duimpje, ben namelijk terug verhuisd naar mijn geboortedorp, ik kreeg eind vorig jaar de kans en heb 'm - na wat twijfelen - met beide handen aangepakt, nog geen seconde spijt van gehad!
    vanaf m'n 12e heel veel wezen mountainbiken in het duingebied. Dat wil ik nu ook wel weer, maar de financiën en prio's staan een dure MTB nu even niet toe ...

    Dat brilprobleem heb ik overigens ook ja. Beetje QD doet trouwens wel wonderen (hee, we zijn autopoetsers of niet he?)

    Dat van de hoogtes en wind klopt ook zeker. Toch ben ik nu nog niet zo stabiel qua snelheid als ik wil. Maar we gaan rustig door. Misschien in de namiddag weer even een rondje.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  3. #163
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    ......Maar begrijp ik dat jij ook af en toe even gaat hardlopen dus? Goed hoor! ..
    Nee hoor, een paar keer gedaan maar het is echt helemaal niks voor mij... verveel me na 5 minuten al helemaal kapot
    One liter, driver's licence eater...


  4. #164
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Nee hoor, een paar keer gedaan maar het is echt helemaal niks voor mij... verveel me na 5 minuten al helemaal kapot
    Kan me volledig voorstellen. Want wat is er nou leuk aan de volgende beelden?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  5. #165
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Kan me volledig voorstellen. Want wat is er nou leuk aan de volgende beelden?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Helemaal niks.✌🏻😎
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER


  6. #166
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Daar wordt je moe van als je erna kijkt, kun je beter auto poetsen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #167
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Kan me volledig voorstellen. Want wat is er nou leuk aan de volgende beelden?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Maar: op beide zie ik geen hardlopers.
    1 oefent de Zonnegroet, maar is nog niet zover gevorderd met z'n yoga cursus.
    De ander is wegens wanbetaling uit een Zwitserse rolstoel gegooid. Die Zwitsers willen óveral geld voor hebben....

  8. Ad
  9. #168
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    mooie prestatie @Bob ! en strak zo mooi net binnen de 6/km
    ik hou ook wel van pleuris weer tijdens t lopen, warm weer is voor de fiets

    btw: voor 3 à 400 moet je toch een nette 2e hands MTB kunnen krijgen bij de fietsenboer? kan je lekker een strand triathlon gaan doen.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  10. #169
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    .....Want wat is er nou leuk aan de volgende beelden?..
    Nou.. het is wel leuk dat ik niet het lijdend voorwerp op die foto's ben..


    Momenteel fiets ik elke dag 10km naar het werk... dan loop ik daar tussen de 10-15 km.. en dan weer 10-15km op de fiets retour.
    Beweeg wel genoeg dacht ik zo.
    One liter, driver's licence eater...


  11. #170
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Het hardlooptopic loopt niet zo hard. Ik helaas de afgelopen tijd ook niet vanwege een onwillige knie. Die knie was al wat aan het zeuren en toen ik half september zonnepanelen op mijn dak heb geplaatst, met daarbij vele tientallen malen het op- en afklimmen van de steiger, is het fors verslechterd. De afstand tussen de sporten was te groot.
    Na rust en oefeningen van de manueel therapeut nu weer een beetje aan het hardlopen, max 7 kilometer in een voor mij heel laag tempo, 2x per week. Het gaat gelukkig goed!
    Eerst dit schema maar 's een poosje volhouden, en combineren met ATB-en, daarna op naar de grotere afstanden en hogere snelheden. Het begin is er!

  12. #171
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Lang, heel lang, veel té lang hier niet actief geweest. Enerzijds natuurlijk omdat er nauwelijks tot geen loop evenementen zijn; virtuele runs daargelaten, maar die zijn niet mijn ding. Anderzijds blessure leed.
    In al mijn jaren dat ik aan hardlopen doe nog nimmer zoveel serieuze alsmede langdurige klachten gekend; knie, peesplaat, onderrug, achillespees en tot slot mijn lies.
    Begin november was het echter vrijwel allemaal eindelijk voorbij. De lange rustige duurloopje gingen alweer richting de 17-18km en de 2 alsmede 400m intervallen soepel op een tempo van 4 a 4:10 min p/km. Heerlijk! Maar plots, tijdens een 10-12km rustige duurloop, was het rond 7km opeens "knak" in de lies deze week. Einde oefening en vervolgens restte een 5km lange wandeling naar huis.
    Ik vind dat ik inmiddels meer dan genoeg heb gehad dit jaar. Hoop oprecht dat de goedheiligman me straks een versie 2.0 van mij me schenkt. Eentje die met ingang van 2021 voorlopig zonder mankementen zal functioneren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 20-11-20 om 23:13.
    The desire to know is natural to all good people.

  13. #172
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Tja, worden we oud? Ik had ook nooit last van echte blessures in mijn loopleven. Binnen mijn club hoorde ik genoeg maar vroeg me altijd af 'Wat doen jullie dan?" Dat gebeurt alleen de buurman.... In 2017 ben ik in de Rotterdam marathon uitgestapt want ik voelde mijn heup. Ik dacht dat dat beter was dan iets er in lopen. Er komt namelijk wel weer een volgende marathon. Na veel onderzoeken konden ze de oorzaak niet vinden maar ik bleef iedere week 5 km lopen gedurende anderhalf jaar. Ineens ging het weer. Het was weg en ik begon weer op te bouwen. Het ging lekker en ik deed mee aan een schoenentest. Leuk, dacht ik. Het gevolg was een hardnekkige peesplaatontsteking. Na 8 maanden niets doen ging het weer. Sindsdien ben ik heel voorzichtig geworden. Geen intervallen meer en regelmaat. Nu loop ik de 10km weer in 49'47 en heb ik een personal coach gevonden die hopelijk zorgt dat ik fris blijf terwijl ik sneller wordt. Die marathon moet er weer komen. Ik mag straks 15 min inlopen 5x3'/1'5 tsh en 15 min uitlopen
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  14. #173
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Deze week de laatste sessie bij de manueel therapeut gehad. Aantal oefeningen aangereikt gekregen voor het versterken van allerlei spieren en banden rondom het kniegewricht.
    Het lopen gaat goed, nog steeds korte afstanden en laag tempo. Dat past goed bij het clubje waar ik nu mee loop, daardoor minder kans dat ik in mijn jeugdig (....) enthousiasme toch sneller en verder ga, en daardoor de boel forceer.

    Vanochtend heerlijk fris loopje, +1°, in het zonnetje, dikke prima!

  15. #174
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Komt wat stof op dit topic.
    Dat jeugdig enthousiasme doet mij ook steeds de das om. Of word ik gewoon oud? Het lopen is in ieder geval een ingebakken in mijn leven. Twee maanden geleden de rechterkuit kapot gelopen maar na een weekje ging het wel weer. Twee weken geleden stond ik ook ineens stil. En ik ben echt niet zo'n type dat thuis wegloopt en meteen gaaat. Wel doe ik mijn intervallen wat te hard. Enfin .. de rechterkuit meldde zich weer. Blijkbaar de naweeën van het intervallen van de dag ervoor. Trok weer weg maar kwam dinsdag weer terug. Vandaag bij de fysio geweest en waarschijnlijk toch een klein scheurtje. Mag wel blijven lopen maar max. 30 min en langzaam.
    Mijn 10 K staat inmiddels op 48half dus langzaam aan...
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  16. #175
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    De wekelijkse pre-corona hardloop events liggen natuurlijk al bijna een jaar op zijn gat. Het doen van een verslagje n.a.v. mijn eigen deelname daarmee ook. Wellicht dat er volgende week dan toch weer een bijdrage mijnerzijds tegemoet gezien mag worden. Heb mij aangemeld voor de 23k Montferland Toppen Trail ( https://www.mudsweattrails.nl/montfe...-edition-2021/ ). Puur met alleen de intentie van uitlopen en genieten. Een takke end uit de buurt, maar wel een hele mooie omgeving.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  17. #176
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Vrijwel alle hardloopevenementen zijn verplaatst of geannuleerd sinds het begin van covid-19. Maar enkele organisaties zie je nu langzamerhand weer wat op touw zetten; zo ook MudSweatTrails met de Montferland-Trail. Hoewel ik eigenlijk een wegatleet ben, had ik me toch maar eens ingeschreven voor een trail. Het lopen van een trail is heel anders dan een wedstrijd op asfalt. Veelal gaat het voor het overgrote deel over onverharde paden met ook de nodige obstakels als omgevallen bomen etc. En bij dit type atletiek is de onderlinge sfeer zelden écht competitief; omhoog wandelen bij steile stukken is dan ook eerder regel dan uitzondering.

    Maar goed, gelet op de behoefte om toch weer eens aan iets mee te doen me dus ingeschreven en zaterdag 27 maart afgereisd naar het plaatsje Braamt onder de rook van Doetinchem. De eerlijk gebiedt me te zeggen, dat ik er eerder nog nooit van had gehoord en eigenlijk ook geen idee had waar het bij zou moeten liggen. Maar na een kleine 90min sturen arriveerde ik in de Achterhoek op het (parkeer) terrein van Markant Outdoorcentrum. Het was er met circa 8 geparkeerde auto’s tamelijk rustig. Nu mochten deelnemers in tijdvakken van steeds een uur -individueel- starten en met een starttijd van tussen 10:00-11:00u was ik circa 30min te vroeg voor mijn serie.
    Na wat gezellig tijd dodend babbelen met de dames die de startnummers uitreiken zei er eentje, dat ik desnoods al mocht starten als ik dat wilde. Nou me fluks omgekleed en daar stond ik. Al die tijd nog geen enkele andere loper gezien dus ergens blij dat ik mocht vertrekken richting de toppen van Montferland.

    ‘k Betrapte me erop, dat het aanvangstempo eerder op het niveau van een rustige duurloop dan dat van een wedstrijd lag. Tja, je loopt helemaal alleen en over voorshands bermpaadjes langs (waarschijnlijk) een waterskibaan. Maar na het oversteken van de provinciale weg ging het de bossen in over smalle, zanderige paadjes richting de eerste van de 5 toppen in het parcours; de Hettenheuvel van Zeddam op.

    Dat het met circa 93m de hoogste heuvel van het Montferland is, werd al snel duidelijk. De paadjes waren echt steil en het punt van moeten wandelen kwam snel. Op weg naar het uitzichtpunt “Kale Jacob” begon het te hagelen. Ook al liep ik onder de bomen de hoeveelheid was dusdanig dat mijn zicht meer en meer belemmerd werd door een beslaande bril vol met waterdruppels. Van het ongetwijfeld fraaie uitzicht heb ik weinig kunnen genieten.

    Het hagelen was gestopt en gelukkig hebben zanderige paden niet de eigenschap om er glibberig of modderig van te worden. Maar op circa 5km kondigde zich de 80m hoge Keurvorstenheuvel aan; dus maar opnieuw omhoog. Een paar honderd meter voor me ontwaarde ik plots een andere loper. Langzaam maar zeker liep ik er op in. Gerust gesteld zag ik dat ook die steeds stukjes moest wandelen op weg naar boven; ik voelde mezelf daardoor ook direct al veel minder bezwaard. Boven aangekomen stond de loper al eventjes uit te hijgen; het was een dame uit Waalwijk, ze was bezig met de 40km route. Na een kort relaxt babbeltje gingen we ieder onze eigen weg. Mijn 23km route liep namelijk afwijkend.
    En zo volgende nog de 76m van de Rijsberg met stukjes van 5%, de 82m hoge Eltenberg nabij het Duitse grensplaatsje Elten en tot slot nog een pittige klim de Hulzenberg bij Stokkum op. Het parcours over deze eveneens 82m hoge berg loopt langs een uitkijktoren. Achteraf begrijp ik, dat Kleef en Zutphen zelfs te zien zouden moeten zijn. Maar ondertussen is het beste er bij mij wel van af, dus oog daarvoor ....

    Het was overigens ondertussen wel wat drukker geworden op het parcours. Een ‘mannetje’ of 5-6 heb ik wel zien gaan. Bij de waterpost even staan babbelen en de man bleek in training te zijn voor de 51km lange Eigertrail; een ultratrail die in Zwitserland gehouden wordt. We lopen al gezellig daarover keuvelend gezamenlijk verder. Doch bij één van de volgende bescheiden klimmetjes moet ik hem toch laten gaan. Ik kom duidelijk nog kracht te kort (of is het de vermoeidheid?).
    Met vermoedelijk nog een kilometertje of 4 te gaan, ik weet dat niet goed daar de volledige route gaat obv GPX-coördinaten van mijn sporthorloge, sta ik plots stil. Waar moet ik heen? Mijn horloge zegt rechtsaf, maar er loopt daar helemaal geen pad o.i.d. Na een minuut of wat zoekend een stukje heen-en-terug gelopen te hebben, zie ik een andere loper aankomen. Die blijkt hier al vaker gelopen te hebben en wijst me de weg.

    De laatste paar kilomertjes zijn vlak en goed uit te lopen. Na circa 500 hoogtemeters is dat echt prettig. Op het terrein van Markant aangekomen leiden de laatste 5-600m pijlen me richting de finish. Geen uitzinnige massa’s, feestgedruis of wat dan ook; met niemand voor of achter me loop ik geheel alleen onder de finish boog door. Mijn eindtijd? Geen idee. Ik blijk namelijk iets niet goed ingedrukt te hebben op mijn horloge bij de start. Het zal iets van 2:20u zijn meldt één van de dames desgevraagd me, maar eigenlijk is tijd helemaal niet relevant zolang er maar genoten is. Mijn aandacht gaat meer uit naar de tosti die ze me geeft, alsmede de keuze uit water, of één van de twee Achterhoekse biertjes van Brouwersnös: Ne Toffen Amber, of Frolijke Frans Pale Ale.

    Na nog wat rondhangen en een praatje met een reporter van de Gelderlander gemaakt te hebben, trek ik droge kleren aan en stap ik de auto. Douchen kon helaas niet vanwege covid, maar een meegebrachte flinke fles water spoelde het nodige (opgedroogde) zout af en verfriste toch wel enigszins. Met een voldaan gevoel reed ik weer naar huis.
    Laatst gewijzigd door robasto; 03-04-21 om 00:08.
    The desire to know is natural to all good people.

  18. #177
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Met plezier je verhaal gelezen @robasto. Het is herkenbaar en inderdaad ervaar ik de sfeer bij trails ook als erg gemoedelijk. Het is helemaal in. De parcours komen natuurlijk op de mooiste plekken. Bij posten wordt gepauzeerd en gegeten en gedronken. Jaren terug voor het eerst gezien bij de Sallandtrail. Zal nooit vergeten hoe verbaasd ik was. Dat is weer eens wat anders als een bekertje meegrissen zodat je net niet uitdroogt. Denk dat door de populariteit van het hardlopen de laatste tien jaar de massa dit met zich meebrengt. Het worden evenementen. Deelname is belangrijker dan een recordtijd neerzetten. De wedstrijden (lees evenementen) worden big bizniz. Niks mis mee, voor ieder wat wils, organisatie professioneler en het stimuleert sporten.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  19. #178
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Heerlijk verhaal om te lezen @robasto , ik zou er bijna zelf van gaan hardlopen... (bijna dan hé )
    One liter, driver's licence eater...


  20. #179
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Het in een andere omgeving dan de eigen ‘achtertuin’ lopen vind ik zelf altijd erg aantrekkelijk. Veelal is de plaatsnaam wel bekend net als waar het ligt, maar verder houdt het meestal wel op. Graag laat ik me dan ook verrassen door te ervaren via welke omgeving de uitgezette route me zal leiden. Je komt dan vaak op onverwachtse locaties.

    De spoeling aan evenementen is onder COVID-19 dun. Maar nog steeds is er een aantal verenigingen die trachten toch iets te organiseren. ’t Is meestal wel even zoeken daar men er vaak niet al te veel ruchtbaarheid aan geeft om een té grote toeloop te voorkomen.

    Maar … Rondje Mokum vormt daar een uitzondering op. Op hun 2021 kalender stond voor zaterdag 10 april de Nescioloop met de keuze voor 8 of 15km. Ik wilde tot op zekere hoogte wel eens weten hoe ik er tempo-technisch voor stond, dus mijzelf ingeschreven voor de virtuele versie van de 15km die AV23 organiseerde.
    De vereniging was makkelijk bereikbaar, liggende op circa 200m van de Jaap Edenbaan vandaan. Als iemand die zeer vaak in de binnenstad van Amsterdam de auto parkeert viel ik haast van mijn stoel toen ik las, dat het parkeren aldaar maar een dubbeltje per uur kost (voor max. 4 uur)!

    Wandelend richting de atletiek vereniging kwam ik langs allerlei mensen die driftig buiten aan het sporten zijn; fitness 460[1].jpg, hindernisbaan, boksen, skateboarden etc. Goed bezig niet waar? Voor de ingang van AV23 stelde zich net een groepje kinderen van circa 7-8 jaar op. Naast alle verbeten gezichtjes stond er ook een huilend meisje tussen. Meelevend vroeg de starter wat er aan de hand is. Ze bleek bang te zijn voor die hele harde knal van het startpistool. Na enkele geruststellende woorden verdwenen voorzichtig de waterlanders; helemaal toen de starter beloofde niet te zullen schieten, maar af te tellen. Aandoenlijk toch?

    Ik loop het verenigingsterrein op en verbaas me over de drukte. Niet alleen over de hoeveelheid aan sporters, maar ook ouders en andersoortige belangstellenden. ’t Was goed dat ik me bij de auto al omgekleed had, want de kleedkamers zitten op slot.
    Eigenlijk zie ik niemand die de indruk bij me wekte, dat hij of zij ook de loop ging doen. Hoeft natuurlijk ook niet, want het is een virtueel evenement dat ook later op de dag of in de dagen erna volbracht kan worden. Toch maar iemand aangeschoten of die wist waar precies de start is en welke kant ik op moet gaan lopen.

    Enfin, circa 10:15u druk ik op start voor de in mijn sporthorloge geladen gpx route. Hoewel ik nog wat last van mijn hamstring heb voel ik me goed en vertrek met een (voor mijn doen) redelijk vlot tempo. Nog geen 100m verder echter trilt mijn horloge zenuwachtig; ik blijk “off track” te lopen!?! ‘k Moest dus toch de andere kant uit. Balen, corrigeren en weer opnieuw starten.
    Over het fietspad tussen de verschillende velden van Sportpark Middenmeer door zie ik nog best wel de nodige andere lopers, maar of die vergelijkbare plannen hebben? Na de bocht bij Amsterdam Science Park zie ik een tweetal lopers voor me op circa 150-200m. Ik focus me op hen en loop langzaam op hen in. Onder het spoor haal ik hen in. Mijn route buigt echter af richting UVA en Anna’s Tuin en Ruigte. Typisch, temeer daar er fikse werkzaamheden gaande zijn bij de UVA. De route loopt dan ook naar de afrastering toe en buigt er vlak voor dan haaks af terug naar de oorspronkelijke weg. De twee atleten lopen opnieuw weer voor me. Ik neem wat gas terug en blijf een meter of 10 achter hen lopen; ze lijken me het parcours te kennen.

    Aan het einde van de rustieke Ooster Ringdijk ooster.jpgslaan de beide lopers links af, terwijl mijn horloge rechtdoor aangeeft. Onbekend als ik in Oost ben volg ik trouw die instructie om vervolgens 100m verder ook links af te gaan; we komen weer bij elkaar. Tijdens de relatief lange aanloop de Nesciobrug Nesciobrug-Amsterdam-1-1024x672.jpgop, vraag ik of ze toevallig met hetzelfde bezig zijn als ik. Neen, was het antwoord en aan de overkant gekomen van het Amsterdam-Rijnkanaal gaan zij links- en ik rechtsaf; één van de zogeheten Rieteilanden op. Veel valt daar niet te beleven, hooguit het uitzicht links over het water op IJburg. Het komt mij voor alsof het eiland een soort ruig natuurpark is. Hier en daar lopen wat hazen en fazanten, maar verder is het tamelijk saai.

    In de verte doemt iets van een elektriciteitscentrale op; het blijkt die van Vattenfall te zijn. Maar voor ik daar ben gaat de route over een soort dijkje en brengt me langs Paviljoen Puur Paviljoen-Puur-1351780820.jpegen Boerderij op IJburg. Het paviljoen is stil, maar bij de manage is het een drukte van jewelste. Het blijkt het verste punt op de route te zijn en vanaf nu is het terug richting AV23.

    ’t Is even onduidelijk of ik nu op of onderaan de dijk moet lopen. Daar ze parallel aan elkaar blijven kies ik voor het eerste. Nou meende ik van het vooraf thuis bekijken van de route, dat er terug langs het kanaal gelopen diende te worden. Maar ja, de gps geeft anders aan; feitelijk precies dezelfde route terug als op de heenweg. Nou ja, vooruit dan maar.

    In de verte zie ik de Nesciobrug op enig moment alweer. Daar eenmaal aangekomen geeft de route aan een paar honderd meter er voorbij te moeten lopen en dan links af te slaan. Ik doe dat en kom langs de redelijk uitgestorven Jachtwerf Pampus jacht.jpg. Na een paar bochtjes loop ik alsnog evenwijdig aan het Amsterdam-Rijnkanaal; gelukkig. Maar na een kilometer of twee slaat de twijfel toe. Helemaal als de contouren van de elektriciteitscentrale zich opnieuw aftekenen aan de horizon. De route buigt naar links en bovenaan gekomen sta ik weer op het dijkje dat eerder naar Paviljoen Puur leidde.

    Ik stop, dit kan niet goed zijn. Om mijn horloge tracht ik duidelijkheid over de route te verkrijgen. Deze meldt doodleuk dat ik nog een kleine 8km te gaan heb?!? Op een traject van 15km waar ik ondertussen al vijf kwartier bezig ben! Dat kan gewoon niet goed zijn. Om mij heen kijkend besluit ik om te keren en terug richting de brug te gaan.

    Zo gezegd, zo gedaan en vanaf de brug herkende ik het meeste van de route wel. Langs de UVA, het spoor onderdoor en zo richting Sportpark Middenmeer. De Ruud Krol-brug die de finish vormt bij AV23, laat ik voor wat hij is. ‘k Ga rechtstreeks door naar de parkeerplaats bij de Jaap Edenbaan. Bij de auto aangekomen zet ik de stopwatch van mijn horloge stil. Toch wel enigszins gefrustreerd druk ik echter niet op stoppen, maar op wissen. Toen was ik er echt helemaal klaar mee! Niet alleen had ik dus de nodige stukken verkeerd gelopen, maar kon achteraf nu ook niet meer zien in welk tempo ik dat gedaan had.

    Na wat water drinken en mijn gezicht te hebben verfrist, trek ik een droog shirtje aan en nuttig een mars. Instappen maar. Al balend puzzel ik waar ik verkeerd ben gegaan. Ondanks die situatie word ik toch weer wat positiever. Ik moet zoiets van 22km hebben gelopen bedenk ik me. En dat zonder één spatje regen. Iets dat nu met bakken uit de hemel komt; een gelukje bij een ongeluk, zal ik maar zeggen.
    Laatst gewijzigd door robasto; 13-04-21 om 08:53.
    The desire to know is natural to all good people.

  21. #180

    Standaard Re: Het Audiforum Hardloop topic

    Hè getver @robasto ... da's altijd mijn grootste angst, dat mijn prestatie niet gemeten is. Bij een - al dan niet virtuele - wedstrijd lijkt me dat nog erger!

    Mijn horloge schijnt ook te kunnen "wegwijzeren", maar ik heb het echter nog nooit geprobeerd...
    Runnermaps is mijn go-to voor routes (afstanden) plannen (wel op bekend terrein dan) en meestal onthoud ik ze dan ook nog als ik op pad ga.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 567891011 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •