Feuto's (bekend uit ander topic) maar we gaan hier even verder.. Plaatselijke Oldtimerclub is al aan het lobbie'en om me lid te krijgen! Dat ga ik maar doen.. Ken toch al iedereen daar en is lekker kleinschalig
Hoi hoi,
Sommigen hebben misschien al gelezen dat mijn Audi nummer 5 (de bronzen 80 1.6SC 1984) zijn nieuwe leven is begonnen bij een andere liefhebber!
Tijd voor een ander project/avontuur....
Altijd al op zoek geweest naar een VW kever, of eventueel een audi Cabrio als project auto.... Blijkbaar moet je beide auto's in een hoge hoed gooien om uit te komen bij iets héél anders... Dus wéér geen kever voor mij (ik geef het langzaam op nu).
Het is geworden: De Jensen Healey!
Deze Jensen stond wederom zoals de Triumph Spitfire van Loesje bij bevriende autorestaurateur.
Het verhaal: Auto staat sinds 2008 stil en na werkend maken van de benzinepomp starte hij meteen. Gelijk een proefrit gemaakt en zo dat rijdt nog héél behoorlijk.
Deze auto was voor die tijd best bij de pinken met een Lotus 2.0 twin cam (140PK). Het is alleen ergens mis gegaan in zijn leven. Gedroomde opvolger worden van de Austin Healey is géén makkelijke opgave als je nogal 'simpel' in elkaar gezet wordt met graai-onderdelen uit de britse tak van sport. Ook het drinkprobleem van zijn grote broer Interceptor zorgde voor problemen bij de fabriek en ze gingen dicht!
Sja, was al weg van het open brits rijden en Loesje probeert me al tijdje uit haar Triumph te houden (ghehe), dus dan was dit ineens een acceptabel moment om te gaan voor
dit stukje ondergewaardeerd stukje techniek. Ik heb me neergelegd bij de looks, vind hem mooi.... maar die voor en achterkant zijn vast op vrijdagmiddag 16.00 en maandagmorgen 9.00H ontworpen... Voor de rest? Gewoon lekker.
Kortom we gaan weer een nieuw avontuur tegemoet!
Feuto's (bekend uit ander topic) maar we gaan hier even verder.. Plaatselijke Oldtimerclub is al aan het lobbie'en om me lid te krijgen! Dat ga ik maar doen.. Ken toch al iedereen daar en is lekker kleinschalig
to do list sofar:
-Stuurstang rubber (powerflexding)
-APK (blind erin...)
-Distributieriem/olie/koelwater nieuw etc.
-Diverse lampjes interieur
-Stoel(en) repareren of andere fit-hoezen (scheurtjes skai)
-diverse dashpanelen fasoeneren.
-kap nagaan op waterdichtheid (of zo veel als mogelijk...)
-Voorbumper beter aan laten sluiten op zijwand
-Eigenbouw voorspoiler maken (op basis van Spitfire 1500.. effe snel gedacht)
-Mistlampen bij voorspoiler (ik mis veel aan de neus)
Leuke klassieker, veel poëzie ermee.
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Heupen ook...
Mooi hoor Frank. Leuker als een Kever, als je het mij vraagt. Deze zie je niet zo vaak.
Gaaf!
Hier ga je de shine mee maken Frank.
A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM
Ah gaaf Frank! Ziet er lief uit. Veel werk aan ?
Denk op zicht dat dit werk wel mee kan vallen, er zitten boeken bij met een hoop notites.. Ervaring leert dat mensen er dan serieus mee om zijn gegaan qua onderhoud.
Nu effe de 10 jaar stilstaand inhalen.
Kwam er al snel achter dat knipperlichten niet werkte en hij schokt nogal bij wegrijden of achteruitrijden... men denkt 'koppeling'. Hij staat in ieder geval thuis nu..
Verder prima rijdbaar tot zover.
Die spoiler is zo dik, haast onmisbaar op dit autootje. Heel erg vindbaar is hij uiteraard niet maar 't is te doen…
https://www.ebay.com/itm/Jensen-Heal...VYqNiz&vxp=mtr
Hé jongens, dat is nog eens meedenken! Ik ken de plaatjes en links idd, haha... zie zoiets maar eens hier te krijgen... Ik ga zelf aan de slag denk ik en iets fabriceren!
Pik vanavond al vast wat old school mistlampen op (rechthoekig/geel-wit, engels en jaren 70!)
Heel gaaf project Frank, gaan we weer volgen!
Thanx Bob!
( @theeuwke, je mailbox is vol.., kan niet antwoorden. )
Zondag moest ik de garagebox zijn. Ik heb voor mijn daily B3 een versnellingsbak gekocht (hopelijk zonder onbalans naar de as).
Die wilde ik graag in de box leggen, dus de Healey moest even naar buiten om dit schadevrij te kunnen doen. Accu erin en starten.. Hmm, niet erg enthausiast en toen ik choke wat meer uittrok...oooo ja.... ! Die zit ineens wat losjes.. Kap effe open gemaakt en bleek dat de kabel ver van zijn goeie punt was verschoven bij de Stromberg Carburateurs.
Na wat stel en pluk werk lukte het me om 'm nu eens fatsoenlijk vast te zetten. Nu loeit ie ook wat minder op de choke (leek eerst wel een boeiing 747).
Buiten gezet, bak in de garage gelegd en hmm, toch maar eens even wassen! Had toch spullen bij... Damn wat parelde dat water mooi van de auto! Wat een poetsert! Oja, had 'm zelf al gepoetst natuurlijk!
Wil er echt mee aan de gang zodat ik bij eerste mooie weer dat ding naar buiten kan knallen! maar ja 'tijd' en komende weer zijn geen goeie vrienden momenteel...