Pagina 3 van 22 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 425

Onderwerp: Nieuws discussie topic

  1. #41
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Held!
    Superheld


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  2. #42
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

  3. #43
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  4. #44
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Ok, ik ga ook een geel hesje aantrekken...

    Eerste succes gele hesjes: Frankrijk stelt verhoging brandstofaccijns uit

    https://www.ad.nl/buitenland/eerste-...-uit~a515c09f/


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #45
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Ok, ik ga ook een geel hesje aantrekken...

    Eerste succes gele hesjes: Frankrijk stelt verhoging brandstofaccijns uit

    https://www.ad.nl/buitenland/eerste-...-uit~a515c09f/


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Er zijn zoveel auto's met brandstof in de fik gegaan, die accijns is al binnen...

    Be cool! .... or burn out


  6. #46
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    ‘Autorijden wordt iets voor de elite’
    Hmm, ik begin er ook een beetje bang voor te worden

    https://www.ad.nl/auto/autorijden-wo...lite~a8f56126/


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #47
    EricSw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    205
    Kudos
    17
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Ik vraag me steeds vaker af of al die politici die ons over enkele jaren allemaal elektrisch zien rijden wel enige realiteitszin hebben.

    Als ik naar mijn eigen situatie kijk, ik woon in Haarlem in een huurhuis.
    Geen eigen parkeerplaats maar ik moet een plekje vinden op een van de openbare plaatsen in de straat.
    Een eigen laadpunt is dus niet mogelijk, ik moet een openbare laadpaal hebben.
    In de hele wijk is er nu 1. Haarlem-oost ca. 20.000 bewoners.
    Op de enkele duizenden auto's die er in de wijk staan is er dus plaats om 2 auto's op te laden.

    Een openbare laadpaal aanvragen kan, maar er is een lange wachtlijst.
    Er is geen enkele garantie waar de laadpaal geplaatst gaat worden, hoelang het gaat duren en of je er überhaupt wel een krijgt.
    Om de aanvraag te kunnen doen, moet je al een koop of leasecontract voor een elektrische auto kunnen tonen.

    Wie gaat er onder dat soort omstandigheden nu een elektrische auto aanschaffen?
    Waarmee je meerdere malen per week de halve stad mee door moet om een vrij laadpunt te vinden?
    Of het risico lopen dat je hem simpelweg niet kan gebruiken omdat je accu bijna leeg is.

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Nog los van de praktijk en aanschafkosten hoop ik dat het daadwerkelijk goed is voor het milieu. Er komt sowieso meer fijnstof door toename bandenslijtage: veel hoger gewicht en toename koppel. Wat betreft CO² uitstoot duurt het jaren voordat het gunstiger is dan een ICE. Op het Youtube kanaal Engineering Explained hebben ze een filmpje gemaakt n.a.v. onderzoek over de impact op milieu, daar zijn ze helemaal enthousiast over hoe snel het gunstiger is maar komen ze wel met deze cijfers: [BRON]
    Bijlage 251430


    Met een EV100 zoals de Audi E-tron Quattro duurt het dus in een staat als West-Virginia (met 95% v.d. energie uit kolencentrales) blijkbaar 17.8 jaar voordat het qua CO² uitstoot gunstiger is dan een ICE. In Nederland komt ~95% van de energie uit fossiele brandstof en is de gemiddelde ICE-uitstoot (gebruikt in de berekening) toch echt lager dan in Amerika.. Ik hoop dat ze soortgelijke onderzoeken en berekeningen in Nederland ook nauwkeurig hebben gedaan voordat ze besloten er subsidies op los te laten. En dan heb je het nog niet eens over de uitstoot bij complete ombouw van het land.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 13-12-18 om 14:15.

  10. #49
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Daarom ook
    Het hele ë rijden wordt mooier voorgeschoteld dan t is
    Ondertussen gaat men lekker door met automobilisten pesten. De " winst " die daar zit is een druppel op een erg gloeiende plast
    Ik hoor en zie mi te weinig over aanpakken industrie en kolencentrales ....
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  11. #50
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Daarom ook
    Het hele ë rijden wordt mooier voorgeschoteld dan t is
    Ondertussen gaat men lekker door met automobilisten pesten. De " winst " die daar zit is een druppel op een erg gloeiende plast
    Ik hoor en zie mi te weinig over aanpakken industrie en kolencentrales ....
    Dat ben ik helemaal met je eens HD1
    Men kan zelfs niet eens meer netjes parkeren
    Laat staan dat ze ooit van het woordje VCA hebben gehoord



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 13-12-18 om 21:36.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  12. #51
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Deze laadpaal levert 100 kilometer elektrisch bereik in drie minuten

    https://www.ad.nl/auto/deze-laadpaal...uten~a15b8dad/


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #52
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    En waar komt die stroom ook weer vandaan?
    Wel rap Idd
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  14. #53
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Het moet niet gekker worden...

    Benzine- en dieselrijders draaien op voor klimaatplannen

    https://www.ad.nl/politiek/benzine-e...nnen~a4b33933/


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  15. #54
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Triest, triest. Maar helaas te verwachten: makkelijke melkkoe.
    waar blijven de maatregelen tegen de groot-vervuilers? zoals industrie, kolencentrales en niet te vergeten scheepvaart ! die varen zo ongeveer op bitumen...
    dat auto pesten is een druppel op een heel erg gloeiende plaat

    Edit: ik zie dat ik in herhaling val, echter is t niet minder waar.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  16. #55
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Je kan het niet vaak genoeg zeggen @HD1


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  17. #56
    EricSw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    205
    Kudos
    17
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    ................waar blijven de maatregelen tegen de groot-vervuilers? zoals industrie.......
    Was het maar zo eenvoudig.
    Het klinkt heel rechtvaardig, de grootste vervuiler betaald het meeste, dan veranderen ze wel.
    Ik werk zelf bij zo'n grote vervuiler, de hoogovens.
    We maken net genoeg winst om de investeringen te kunnen doen die nodig zijn om onze concurrentiepositie met de andere grote staalbedrijven in de wereld vast te houden.
    Zwaardere milieubelastingen maakt het alleen maar moeilijker om te verduurzamen/moderniseren.
    Je praat hier over een industrietak met enorme installaties van vele honderden miljoenen.
    In verhouding zijn de winsten maar heel klein, het is geen bank die een paar miljard per kwartaal binnen harkt.
    Geld om dit soort fabrieken in een paar jaar enorm te verduurzamen is er simpelweg niet.

    Jesse Klaver zei laatst in een interview iets in de strekking van: als bedrijven niet snel verduurzamen is er voor die bedrijven geen plaats in nederland.
    Stevige taal, maar als oppositie te gemakkelijk om te roepen zonder de gevolgen onder ogen te hoeven zien.

    Elk bedrijf wat omvalt of vertrekt geeft verlies van banen, terugval van de economie.
    We hebben te maken met wereldhandel die heel wat verder gaat als onze grenzen of die van de EU.
    Vaak zal productie overgenomen worden door bedrijven in landen met minder strenge milieu eisen.
    Met als gevolg dat de vervuiling per gemaakt product alleen maar zal toenemen.

    Er zal op veel fronten grote stappen gemaakt moeten worden, en dat gaat heel veel geld kosten.
    Geld dat alleen beschikbaar is bij een goed draaiende economie.
    En ook de "vervuilende' bedrijven maken daar een deel van uit.
    Laatst gewijzigd door EricSw; 25-12-18 om 15:10.

  18. #57
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Ik ben benieuwd naar de milieubelasting van alle productie en straks de afbraak van al die miljoenen accu’s, is daar al over nagedacht ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  19. #58
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Je kan het niet vaak genoeg zeggen @HD1


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Dit dus, en zo'n idioot (Klaver) maar roepen dat een eventuele verhoging voor bedrijven niet doorberekent zou worden...... Daarbij treffen ze dadelijk mensen die de auto nodig hebben om aan het werk te gaan, ofwel, degene die de boel gewoon draaiende houden.

    Jos.

  20. #59
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EricSw Bekijk Berichten
    Was het maar zo eenvoudig.
    Het klinkt heel rechtvaardig, de grootste vervuiler betaald het meeste, dan veranderen ze wel.
    Ik werk zelf bij zo'n grote vervuiler, de hoogovens.
    We maken net genoeg winst om de investeringen te kunnen doen die nodig zijn om onze concurrentiepositie met de andere grote staalbedrijven in de wereld vast te houden.
    Zwaardere milieubelastingen maakt het alleen maar moeilijker om te verduurzamen/moderniseren.
    Je praat hier over een industrietak met enorme installaties van vele honderden miljoenen.
    In verhouding zijn de winsten maar heel klein, het is geen bank die een paar miljard per kwartaal binnen harkt.
    Geld om dit soort fabrieken in een paar jaar enorm te verduurzamen is er simpelweg niet.

    Jesse Klaver zei laatst in een interview iets in de strekking van: als bedrijven niet snel verduurzamen is er voor die bedrijven geen plaats in nederland.
    Stevige taal, maar als oppositie te gemakkelijk om te roepen zonder de gevolgen onder ogen te hoeven zien.

    Elk bedrijf wat omvalt of vertrekt geeft verlies van banen, terugval van de economie.
    We hebben te maken met wereldhandel die heel wat verder gaat als onze grenzen of die van de EU.
    Vaak zal productie overgenomen worden door bedrijven in landen met minder strenge milieu eisen.
    Met als gevolg dat de vervuiling per gemaakt product alleen maar zal toenemen.

    Er zal op veel fronten grote stappen gemaakt moeten worden, en dat gaat heel veel geld kosten.
    Geld dat alleen beschikbaar is bij een goed draaiende economie.
    En ook de "vervuilende' bedrijven maken daar een deel van uit.
    Ik begrijp wat je zegt. t is een lastige kwestie, echter wel een die, naar mijn idee, getackled dient te worden.
    Met maatregelen bedoel ik bedrijven er toe pushen zaken te veranderen. Ik denk dat als er niet gepushed wordt er ook weinig of niets zal gebeuren / veranderen.
    idd zal dat een spagaat opleveren echter geen onmogelijke.

    Ik vergelijk met het omgaat met CMR stoffen: ook daar pushed de overheid om zaken anders en beter te doen. Dat resulteert in zoeken naar andere wegen om toch hetzelfde gedaan te krijgen en tegelijkertijd mensen niet bloot te stellen aan... En ja, dat is vaak extra kostbaar, maar niet on-doebaar. Je kunt je niet blijven verschuilen achter "we hebben geen geld"

    Per saldo zullen we met z'n allen zaken moeten veranderen om mensen te beschermen en de wereld leefbaar te houden.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  21. #60

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EricSw Bekijk Berichten
    Was het maar zo eenvoudig.
    Het klinkt heel rechtvaardig, de grootste vervuiler betaald het meeste, dan veranderen ze wel.
    Ik werk zelf bij zo'n grote vervuiler, de hoogovens.
    We maken net genoeg winst om de investeringen te kunnen doen die nodig zijn om onze concurrentiepositie met de andere grote staalbedrijven in de wereld vast te houden.
    Zwaardere milieubelastingen maakt het alleen maar moeilijker om te verduurzamen/moderniseren.
    Je praat hier over een industrietak met enorme installaties van vele honderden miljoenen.
    In verhouding zijn de winsten maar heel klein, het is geen bank die een paar miljard per kwartaal binnen harkt.
    Geld om dit soort fabrieken in een paar jaar enorm te verduurzamen is er simpelweg niet.

    Jesse Klaver zei laatst in een interview iets in de strekking van: als bedrijven niet snel verduurzamen is er voor die bedrijven geen plaats in nederland.
    Stevige taal, maar als oppositie te gemakkelijk om te roepen zonder de gevolgen onder ogen te hoeven zien.

    Elk bedrijf wat omvalt of vertrekt geeft verlies van banen, terugval van de economie.
    We hebben te maken met wereldhandel die heel wat verder gaat als onze grenzen of die van de EU.
    Vaak zal productie overgenomen worden door bedrijven in landen met minder strenge milieu eisen.
    Met als gevolg dat de vervuiling per gemaakt product alleen maar zal toenemen.

    Er zal op veel fronten grote stappen gemaakt moeten worden, en dat gaat heel veel geld kosten.
    Geld dat alleen beschikbaar is bij een goed draaiende economie.
    En ook de "vervuilende' bedrijven maken daar een deel van uit.
    Natuurlijk maken vervuilende bedrijven ook deel van de economie uit, maar je moet de kosten/baten niet uit het oog verliezen. Tata Steel gaf 5 jaar geleden ook aan CO²-uitstoot te willen reduceren, de afgelopen 5 jaar is hun CO²-uitstoot echter juist met 20% toegenomen.. Al jaren stoten ze gigantisch veel CO² uit, volgens de laatste cijfers staan ze met 6,9Mton CO² per jaar in de industrie op een 3e plaats achter twee van de Nederlandse kolencentrales en laat de anderen een flink stuk achter zich. En dan is het verhaal 'Ja er komt veel CO² vrij bij het produceren van staal', dat roepen ze ook al jaren en dat zal niet vanzelf veranderen. Er zijn wel ontwikkelingen mogelijk wat betreft staalproductie met minder uitstoot, daar hebben ze bij Tata Steel zelfs mee geëxperimenteerd met EU-geld als subsidie. Maar dan vorige maand hoorde ik dat het moederbedrijf toch besloten heeft die groenere fabriek lekker in India neer te zetten.. Het is tijd geworden dat ze daad bij woord voegen. Innoveren is investeren. Als je dat als mega-vervuilend bedrijf niet kunt of niet doet terwijl iedereen in het land wel mee moet doen en de gevolgen moet dragen, is er dan plaats voor Tata Steel in Nederland? Op een markt met een staaloverschot? En dan hebben we het alleen nog maar over CO², niet eens over de lood, chroom, arseen, zink en kobalt die daar over de schutting waait. Gelukkig gaan die kolencentrales uiteindelijk wel dicht, nu Tata Steel nog.

Pagina 3 van 22 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •