Pagina 13 van 22 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 260 van de 425

Onderwerp: Nieuws discussie topic

  1. #241
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    @jos_br
    Mijn gevoel zegt dat "wij" wel droge voeten hadden gehouden zonder de dijken
    Als je de kaarten van vroeger bekijkt
    Zie je dat Zwolle onze hoofdstad was
    Eigenlijks wel "zoals het heurt"
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  2. #242
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Zouden er dan tóch ook nadelen kleven aan elektrisch rijden?

    https://www.ad.nl/auto/brandgevaar-e...ramp~a152fd9f/
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #243
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Zouden er dan tóch ook nadelen kleven aan elektrisch rijden?

    https://www.ad.nl/auto/brandgevaar-e...ramp~a152fd9f/
    Ja,

    A. 1 Tesla zuigt voor 10 huishoudens aan stroom tijdens een lading https://www.ninefornews.nl/elektrisc...0-huishoudens/
    B. Plaatsen waar gemijnd wordt voor de grondstoffen van accu's vertonen een uitgeputte natuur en omgeving https://www.theguardian.com/sustaina...ithium-bolivia
    C. Kinderen van 7 jaar die in mijnen kobalt delven zijn fysiek ongezond en krijgen 1 dollar per dag https://www.youtube.com/watch?v=OTEVHykWZqk
    D. De recycling van lithium-ion accu's gaat zeer moeizaam en met het feit dat binnen nu en 10 jaar vele accu's vrijkomen voorzie ik veel problemen en dat zal worden afgedaan door ze naar arme landen te exporteren (zoals men nu ook doet met afgedankte schepen) https://wastenet.nl/accu-recycling-w...-er-beter-kan/
    E. Tesla (en andere EV's) zijn in verhouding zwaar en hebben ook (te)veel koppel. Dit zorgt er voor dat de remblokken en bandenveel harder slijten dus er komt meer fijnstof vrij van deze onderdelen. https://www.ad.nl/auto/banden-en-rem...stof~a30aa257/
    F. EV's (en dan met name Tesla) bestaat voornamelijk uit software en de daarbij behorende hardware. Deze combinatie (net zoals in de IT wereld dat computers zomaar hun eigen weg kunnen gaan) heeft al voor vele problemen gezorgd. https://www.google.com/search?q=tesl...hrome&ie=UTF-8
    G. Accu's staan er om bekend dat deze, door vaak nog onbekende redenen, vlam kunnen vatten. Dit gebeurt bij telefoons, elektrische rokers en ook bij EV's. Het artikel van AD lijkt me aardig gerechtvaardigd. https://nos.nl/artikel/2303706-hulpd...he-auto-s.html
    H. Ons stroomnet is niet voorbereid op de toenemende mate van stroomafname nu, maar vooral in de toekomst. Met de komst van al die EV's en de warmtepompen, vloerverwarmingen, elektrische kachels en keukens zullen we 100% overgaan naar een elektrische crisis die ze het hoofd zullen bieden door stroom duurder te maken om "misbruik" te voorkomen. https://www.duurzaambedrijfsleven.nl...ktriciteitsnet

    Ik kan nog wel uren doorgaan...EV's zijn egoïstisch, slecht voor het milieu en veroorzaakt doden en zieken elders. Ook dragen ze niet bij aan ons belastingstelsel en worden de kosten verhaald op degene die er geen kunnen rijden.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  4. #244
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Je begin aardig op dreef te raken @SQ5R8

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  5. #245
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Je begin aardig op dreef te raken @SQ5R8

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Ook ik heb me bijna laten verleiden om elektrisch te rijden (E-tron GT), maar omdat ik op de wachtlijst sta (komen eind 2020 op de markt) had ik dus genoeg tijd om me eens in te lezen of ik er wel goed aan zou doen. Temeer omdat mijn zogenaamde green capital amper ergens oplaadpalen heeft staan. En van het een kwam het ander en nu ben ik er heilig van overtuigd dat ik het milieu/klimaat meer verkwansel met een EV dan met een diesel/benzine auto. Als je echt goed onderzoek gaat doen kom je er op den duur achter dat het hele klimaatgeneuzel en elektrisch gaan een voorop gezet plan is door mensen die op voorhand veel hebben geïnvesteerd in ecologische projecten. Het hele groene plan is bedacht omdat A. de olie op begint te raken en B. om de mensen op kosten te jagen zodat deze "groene investeerders" meer geld verdienen dan ze al hadden. Vergeet 1 wiskundig rekensommetje niet: de rente is niet voor niets zo laag. Het is om de mensen te overtuigen zich diep in de schulden te steken voor die warmtepompen, isolatie, vloerverwarming, van het gas af gaan, zonnepanelen, elektrische auto's en weet ik wat nog meer wat ze allemaal gaan verzinnen. Wanneer iedereen een tweede hypotheek heeft afgesloten ervoor en dus letterlijk hun overwaarde hebben verkwanseld zal de rente weer gaan stijgen en gaan er heel veel smerige mannetjes en vrouwtjes er heeeeeel veeeeeeel geld mee verdienen bovenop de gestegen aandelen van al die ecologische projecten.

    Afijn, verdiep je er maar eens in en zie daar hoe smerig de wereld in elkaar steekt. Ze hebben geen boodschap aan jouw portomonee. Ze hebben alleen boodschap aan hun eigen portomonee.
    Laatst gewijzigd door SQ5R8; 22-02-20 om 23:26.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen


  6. #246
    Marcel1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Nieuws discussie topic

    De laatste alinea van @SQ5R8 klopt als een zwerende vinger, helemaal goed en volledig mee eens.

    Voor de rest is er wel enige nuance aan te brengen. Ik zal drie voorbeelden geven.

    1) Stad op zwart door EV
    Als je uitgaat van een gemiddeld verbruik per huishouden van 4.000kWh, dan zou een Tesla 40.000kWh trekken.
    Een model 3 heeft een gem. verbruik van 15,1kWh/100km. Dus gemiddeld wordt er meer dan 260.000km gereden? Terwijl gemiddeld in NL 13.000km wordt gereden.

    2) Kobalt
    Wat er rondom kobalt gebeurt is volstrekt onjuist, en minstens net zo erg wat er gebeurt rondom de olievelden voor oa. brandstofgiganten, maar om dat toe te schrijven aan alleen ev’s gaat, gelet op hun aandeel (ik meen max. 9%), m.i. veels te ver. Check het aandeel voor computers, laptops ed. maar eens, naast het aandeel wat gebruikt wordt voor de olie-industrie en chemische industrie bijv in de raffinage voor brandstoffen.

    3) Brandgevaar
    Nergens is bewezen dat een EV meer gevaar op brand geeft dan regulier vervoer.
    Ik verwijs gemakshalve maar even naar dit Duits onderzoek:https://www.vroom.be/nl/dossier/auto...e-auto-s-22714

    Wat me wel opvalt is dat er de afgelopen periode erg veel aandacht is om de ev’s in een negatieve hoek te duwen (met het AD voorop). Wat daar achter zit, geen idee, maar het begint wel op te vallen zo langzamerhand. Waarom wordt er bij EV gekeken naar de gehele keten incl. kobalt winning, waarbij bij brandstof alleen naar het stukje vanaf de pomp gekeken wordt? Je leest vrijwel nooit wat de impact is van olieboringen op natuur, de onderdrukking op oliemijnenvelden, de uitstoot bij raffinage voor benzine/diesel etc. in combinatie met brandstofauto’s.
    Het zou mij niet verbazen als de olie-industrie daar achter zit. Daarnaast wil de overheid niet te snel een transitie gelet op de belastinginkomsten.


    Tot slot
    Vooropgesteld, ik vind dat iedereen lekker moet sturen in wat hij/zij fijn vindt. Jaren heb ik veel plezier gehad aan een XC60 D5 (ja, de roffel met vijf cilinder) en nu een e-tron. Feit is wel dat brandstoffen op beginnen te raken. Doordat de D5 langzaamaan geweerd werd, heb ik besloten de e-tron te kiezen.
    Ik ga daarom niemand overtuigen iets wel/niet te doen. Zoals hierboven al aangegeven, NL is wat dat betreft al genoeg verziekt.
    Laatst gewijzigd door Marcel1973; 23-02-20 om 12:04.

  7. #247
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    @1) Dat zal gaan over de piek momenten denk ik.

    @3) Misschien niet vaker in de fik, maar de gevolgen zijn veel groter.
    https://www.ad.nl/auto/brandgevaar-e...ramp~a152fd9f/

    (los van het feit dat alle ondergrondse garages amper / niet te bereiken zijn voor de Brandweer.)
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  8. Ad
  9. #248
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel1973 Bekijk Berichten
    De laatste alinea van @SQ5R8 klopt als een zwerende vinger, helemaal goed en volledig mee eens.

    Voor de rest is er wel enige nuance aan te brengen. Ik zal drie voorbeelden geven.

    1) Stad op zwart door EV
    Als je uitgaat van een gemiddeld verbruik per huishouden van 4.000kWh, dan zou een Tesla 40.000kWh trekken.
    Een model 3 heeft een gem. verbruik van 15,1kWh/100km. Dus gemiddeld wordt er meer dan 260.000km gereden? Terwijl gemiddeld in NL 13.000km wordt gereden.

    2) Kobalt
    Wat er rondom kobalt gebeurt is volstrekt onjuist, en minstens net zo erg wat er gebeurt rondom de olievelden voor oa. brandstofgiganten, maar om dat toe te schrijven aan alleen ev’s gaat, gelet op hun aandeel (ik meen max. 9%), m.i. veels te ver. Check het aandeel voor computers, laptops ed. maar eens, naast het aandeel wat gebruikt wordt voor de olie-industrie en chemische industrie bijv in de raffinage voor brandstoffen.

    3) Brandgevaar
    Nergens is bewezen dat een EV meer gevaar op brand geeft dan regulier vervoer.
    Ik verwijs gemakshalve maar even naar dit Duits onderzoek:https://www.vroom.be/nl/dossier/auto...e-auto-s-22714

    Wat me wel opvalt is dat er de afgelopen periode erg veel aandacht is om de ev’s in een negatieve hoek te duwen (met het AD voorop). Wat daar achter zit, geen idee, maar het begint wel op te vallen zo langzamerhand. Waarom wordt er bij EV gekeken naar de gehele keten incl. kobalt winning, waarbij bij brandstof alleen naar het stukje vanaf de pomp gekeken wordt? Je leest vrijwel nooit wat de impact is van olieboringen op natuur, de onderdrukking op oliemijnenvelden, de uitstoot bij raffinage voor benzine/diesel etc. in combinatie met brandstofauto’s.
    Het zou mij niet verbazen als de olie-industrie daar achter zit. Daarnaast wil de overheid niet te snel een transitie gelet op de belastinginkomsten.


    Tot slot
    Vooropgesteld, ik vind dat iedereen lekker moet sturen in wat hij/zij fijn vindt. Jaren heb ik veel plezier gehad aan een XC60 D5 (ja, de roffel met vijf cilinder) en nu een e-tron. Feit is wel dat brandstoffen op beginnen te raken. Doordat de D5 langzaamaan geweerd werd, heb ik besloten de e-tron te kiezen.
    Ik ga daarom niemand overtuigen iets wel/niet te doen. Zoals hierboven al aangegeven, NL is wat dat betreft al genoeg verziekt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    @1) Dat zal gaan over de piek momenten denk ik.

    @3) Misschien niet vaker in de fik, maar de gevolgen zijn veel groter.
    https://www.ad.nl/auto/brandgevaar-e...ramp~a152fd9f/

    (los van het feit dat alle ondergrondse garages amper / niet te bereiken zijn voor de Brandweer.)
    @1 het gaat over het moment dat een Tesla wordt opgeladen. Dat heeft zo'n impact op het netwerk in de straat dat sommige straten tussen 1700 en 2100 uur overbelast raken (bij 2 of meer EV's in de straat) en al over moeten schakelen naar het backupnetwerk, terwijl dat backupnetwerk eigenlijk bedoelt is voor als de stroom helemaal uitvalt. Laat staan wanneer iedereen dus over is naar EV's, warmtepompen, (vloer)verwarming, elektrisch koken en dan alle bijkomende dingen zoals tv, computers, telefoons etc. etc. Dit zullen we nooit bij kunnen benen en we zullen dan ook veel vaker last hebben van uitval.

    @2 Ik zeg niet dat EV's de schuldige zijn, al hebben deze wel een veelvoud aan batterijen in een auto zitten dan een telefoon of laptop. Met de komst van EV's worden de bronnen veel harder aangeboord en uitgeput. Er is nu al een crisis aangaande EV accu's en de coronavirus zal dit alleen maar erger maken omdat veel van die accu's in het oosten worden gemaakt.

    @3 Onbedoeld vatten er toch nog batterijen vlam ondanks de vele testen die erop gedaan worden. Dit kan vele oorzaken hebben, maar kan en mag absoluut niet genegeerd worden. Het is zelfs bewezen dat een EV accu gevaarlijker is dan een gas tank in je auto.

    En ja, van mij mag ook iedereen rijden waarin ze willen. Alleen krijg ik geen zuiver gevoel bij al die autobranden van tegenwoordig. Er lopen verziekte pyromaantjes rond met een rare gedachtengang die bereid zijn om levens van mensen in gevaar te brengen vanwege hun ideologie. Zo is laatst in mijn stad een auto in de brand gezet op een carport waardoor het gezin uiteindelijk uit het raam moesten springen want het huis stond ook in de brand terwijl ze sliepen. Aangestoken dmv een aanmaakblokje op een band.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  10. #249

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Bijlage 257605

    Dat er in december meer dan 12000 Tesla's en 2300 Etron 50's op de weg zijn gekomen en vanaf 1 januari tot nu respectievelijk 109 en 25 zegt denk ik genoeg over waar het de elektrische rijder echt om gaat.

  11. #250
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Bijlage 257605

    Dat er in december meer dan 12000 Tesla's en 2300 Etron 50's op de weg zijn gekomen en vanaf 1 januari tot nu respectievelijk 109 en 25 zegt denk ik genoeg over waar het de elektrische rijder echt om gaat.
    als de prijs van benzine maandag met € 1/l omhoog gaat, wie tankt er vandaag nog?

    Ik wel.

  12. #251
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Bijlage 257605

    Dat er in december meer dan 12000 Tesla's en 2300 Etron 50's op de weg zijn gekomen en vanaf 1 januari tot nu respectievelijk 109 en 25 zegt denk ik genoeg over waar het de elektrische rijder echt om gaat.
    Ik gok de madeliefjes

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  13. #252
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    als de prijs van benzine maandag met € 1/l omhoog gaat, wie tankt er vandaag nog?

    Ik wel.
    Dan rij ik de grens over

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  14. #253
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Dan rij ik de grens over

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Let me rephrase my question:
    Als de benzine in Duitsland morgen met € 0,25 / l stijgt, wie rijdt er vandaag nog heen om te tanken?

    (Ik niet, overigens. Woon net te ver van de grens )

  15. #254
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Let me rephrase my question:
    Als de benzine in Duitsland morgen met € 0,25 / l stijgt, wie rijdt er vandaag nog heen om te tanken?

    (Ik niet, overigens. Woon net te ver van de grens )
    Dan blijf ik in NL ......
    Maar goed .....

    "its all about the benjamins"

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  16. #255
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Let me rephrase my question:
    Als de benzine in Duitsland morgen met € 0,25 / l stijgt, wie rijdt er vandaag nog heen om te tanken?

    (Ik niet, overigens. Woon net te ver van de grens )
    Ik, want daar hebben ze nog fatsoenlijke E5 ipv die ethanol rommel.
    Laatst gewijzigd door SQ5R8; 23-02-20 om 15:39.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  17. #256
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Dan blijf ik in NL ......
    Maar goed .....

    "its all about the benjamins"

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


    Benjamin Franklin? Die van
    'any fool can criticize, condemn and complain - and most fools do .'

    Diep, Kevin, diep!
    Laatst gewijzigd door yzy; 23-02-20 om 15:42.

  18. #257
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Benjamin Franklin? Die van
    'any fool can criticize, condemn and complain - and most fools do .'

    Diep, Kevin, diep!
    Nou ik moest niet meteen denken aan Bennie F ....

    Maar hij staat er idd wel vaak op



    Biggie Smalls was zo gek nog niet
    https://youtu.be/ygHL3F0ZZMY

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  19. #258
    Marcel1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Bijlage 257605

    Dat er in december meer dan 12000 Tesla's en 2300 Etron 50's op de weg zijn gekomen en vanaf 1 januari tot nu respectievelijk 109 en 25 zegt denk ik genoeg over waar het de elektrische rijder echt om gaat.
    Ten dele waar denk ik, althans ff nuanceren
    Tegenwoordig zijn er twee piekmomenten, in november-december voor de leaserijders en januari-februari voor de particulier. Zie dit artikel maar eens over de Renault Zoe: https://www.vroom.be/nl/nieuws/verko...sief-toe-22908

    Kunt dus beter de gemiddelden per jaar bekijken.
    Laatst gewijzigd door Marcel1973; 23-02-20 om 15:53.

  20. #259

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    als de prijs van benzine maandag met € 1/l omhoog gaat, wie tankt er vandaag nog? Ik wel.
    Ik wel, maar ook ik zou dan naar alternatieven gaan kijken. Prima als je voor je portemonnee kiest, dat zijn nou eenmaal de beleidskeuzes van politiek geweest. Moraal van mijn post was meer: koopt men nog EV als de bijtelling gelijk wordt getrokken met ICE, er gewoon BPM en mrb bijkomt? Ofwel EV rijders die doen alsof het ze om het milieu gaat vind ik ongeloofwaardig. Zeker gezien de herkomst van nagenoeg alle stroom in NL. De plannen zijn nu dat voor EV de bijtelling ook op 22% zit in 2026.. Hoeveel duurder gaan ze ICE dan nog maken? Zijn we sinaasappeltjes? In Duitsland verandert de boel ook, importeren we dan ineens allemaal nieuw uit UK? Ik ben benieuwd.

    @Marcel1973
    Ik weet niet wat je wil laten zien met dat artikel. Dat artikel komt op mij over als een gevalletje reclame maken. In NL is de Zoe op de lijst Top 20 EV van plaats 8 in september naar plaats 14 in januari 2020 gezakt. ~75% van alle Zoe's is naar Frankrijk gegaan, geen idee wat voor EV/belasting/autobeleid ze daar hadden/hebben. Op een of andere manier is de Zoe sinds dit jaar heel populair in Duitsland, geen idee wat daar nu ineens is veranderd... Als we even gewoon de cijfers van de Zoe-explosie in Nederland erbij pakken: Januari en Februari samen tot nu toe welgeteld 126x op naam gezet. Oh en in December? 1021x. Maar verder heeft het echt niet met bijtellingsregelingen te maken hoor

    Piekmomenten in Nederland voor de Zoe afgelopen 4 maanden (nieuw model Zoe):
    Bijlage 257612

    Gemiddelden over meerdere jaren pakken is niet echt eerlijk vergelijk door o.a. veranderend beleid, modelaanbod en laadnetwerk. Je kunt naar de Tesla Model X kijken, die is er al wat jaren. Piekmomenten van de Tesla Model X over de afgelopen 5 jaar (spoiler alert: bijtelling ging van volledig 4% in 2018 naar 4% onder €50k en rest 22% in 2019):
    Bijlage 257611
    Laatst gewijzigd door Nenna; 23-02-20 om 19:32.

  21. #260
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuws discussie topic

    Volstrekt duidelijk dat de fiscale maatregelen een héle forse stimulans betekenen. Een knappe auto, voor minder geld, zou ik ook geen nee tegen zeggen. 'Vroegah' koos je voor diesel om de kosten te drukken, tot 2020 voor EV. De kaarten zijn nu opnieuw geschud.

    Edit: met bovenstaande bedoel ik uitdrukkelijk niet dat ik de Model X als knappe auto kwalificeer.... brrrr.
    Laatst gewijzigd door yzy; 23-02-20 om 19:48.

Pagina 13 van 22 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •