Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 186

Onderwerp: Het grote BBQ topic

  1. #1

    Standaard Het grote BBQ topic

    Verbaast mij een beetje dat hier nog geen BBQ topic was, dus bij deze dan maar! @poetsertje @a6-owner kom er maar in

    Doel? Beetje leuk delen van de culinaire uitspattingen van de BBQ, maar ook een beetje laten zien wat je voor spullen hebt staan, en waar (mancave foto's altijd welkom!)
    (ja, ik ben ook wel lid van zo'n BBQ forum, maar daar ken ik niemand en daar mag je geen plaatjes direct uploaden)

    Eigenlijk ben ik al een kleine 10 jaar bezig met BBQ'en maar de laatste tijd begint het wat serieuze vormen aan te nemen.
    Ik begon ooit met een webertje 47cm (nog bij @Leon gekocht) waarvan ik bij het wegdoen altijd heb gezegd: Als het een auto was, had er 300k+ op te de teller gestaan.
    Na een leuke aanbieding, een upgrade gedaan naar een 57cm, die er inmiddels ook al een goede 250k+ op heeft zitten volgens mij.

    Recentelijk de collectie uitgebreid met een Weber Smokey Mountain Cooker van 37cm, ook weer een zeer fijne aanbieding!
    De ernstige vormen begonnen nu zo ruim een jaar geleden, toen ik het book "Smokey Goodness" van Jord Althuizen (wereldkampioen BBQ) kado kreeg. Daar staan toch potdorie mooie recepten in hoor!

    Maargoed. Ik zal eerdaags eens wat leuke verslagen typen, want stiekem is er de laatste paar weken zo'n beetje elk weekend wel op topniveau geBBQ'ed
    Om te beginnen maar even een fotootje van de mancave en buitenkeuken, wel een oude, hij is inmiddels voorzien van een grotere BBQ en een dichte achterwand:

    2013-06-19 12.47.49.jpg

    En dit is dan zo'n beetje mijn uitzicht als ik weer eens fijn bezig ben:

    20180615_180708.jpg

    Wordt vervolgd! En uiteraard ook benieuwd naar jullie mancaves, BBQ's en culinaire hoogstandjes!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #2
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    BOB!!!!

    Show me the food topic!!
    https://www.audiforum.nl/forum/huisk...-the-food.html

    Heb je zelf ook al in gepost
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #3

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    BOB!!!!

    Show me the food topic!!
    https://www.audiforum.nl/forum/huisk...-the-food.html

    Heb je zelf ook al in gepost
    Ja, maar hier gaat het ook om gear en mancaves. Anders moet ik voor de bbq naar het tuin topic en voor wat er vanaf komt naar het food topic. Beter alles op 1 plek.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #4
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    ach....
    Ga je wekelijks je terras verbouwen dan?
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  5. #5
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Ik ben niet echt een BBQ-er. Ik ben te praktisch ingesteld om moeite te doen om zo'n ding aan te steken en te wachten tot hij warm is, terwijl ik een keuken heb waar ik dat vlees veel makkelijker en sneller kan bakken.
    Die zeldzame keren dat ik barbecue, gooi ik hem vol met kooltjes, verbrand het vlees tot het zwart is, schraap het zwarte er af en serveer de half rauwe overblijfselen met extra saus om het te verbloemen. Mijn vrienden vonden dat dat zo niet langer kon, dus hebben mij pas voor mijn verjaardag een BBQ-workshop gegeven. Dat gaan we dus in september doen.
    Wie weet ga ik het nog leuk vinden ook, maar die kans acht ik niet heel groot hoor.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.


  6. #6

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Ik ben niet echt een BBQ-er. Ik ben te praktisch ingesteld om moeite te doen om zo'n ding aan te steken en te wachten tot hij warm is, terwijl ik een keuken heb waar ik dat vlees veel makkelijker en sneller kan bakken.
    Die zeldzame keren dat ik barbecue, gooi ik hem vol met kooltjes, verbrand het vlees tot het zwart is, schraap het zwarte er af en serveer de half rauwe overblijfselen met extra saus om het te verbloemen. Mijn vrienden vonden dat dat zo niet langer kon, dus hebben mij pas voor mijn verjaardag een BBQ-workshop gegeven. Dat gaan we dus in september doen.
    Wie weet ga ik het nog leuk vinden ook, maar die kans acht ik niet heel groot hoor.
    The pain ... the agony!

    Ga maar gauw op cursus.

    Vlees vd bbq is veel lekkerder dan vanuit de keuken.

    Ik neem daarom juist wel vaak die moeite.

    En ook gewoon een stukje ontspanning

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #7

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Klein culinair momentje vanavond.
    Moinkballs, gevulde pepers en chicken honey poppers (kippepootjes speciaal gesneden, met honing)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Nou, we doen er nog eentje.

    Eind juni op een mooie zonnige dag (gelukkig hebben we er daar genoeg van de laatste tijd), met 2 van mijn buurmannen afgesproken er eens een culinaire BBQ dag van te
    maken. Plannen alom natuurlijk. Eerst maar voorbereid met het maken van sauzen en rubs:

    20180627_153731.jpg

    Dan de dag zelf.
    Eerst boodschappen doen bij de groothandel. Rond de klok van 12 stonden we klaar in de mancave.

    Begon al met de lunch. Rotdogs, uit het smokey goodness #3 boek; Hotdogs met nacho-cheese en dan het hele broodje ingepakt in bacon. Afgrillen en aftoppen met een mooie stroop-anijs/pimentbes saus en wat lente uitjes. Helemaal super, smullen!

    20180630_123838.jpg

    20180630_124039.jpg

    20180630_124436.jpg

    20180630_132546.jpg

    Toen een heel fijn bericht; De lokale delicatessewinkel had - via via - gehoord van onze snode BBQ plannen en besloot ons even te verwennen door zijn Big Green Egg beschikbaar te stellen. Keurig thuisbezorgd zelfs. Nou, toen kon de dag niet meer stuk. Meteen alles klaargezet. 5 BBQ's slechts

    20180630_162427.jpg

    20180630_162443.jpg

    Toen aan de slag. Begonnen met de spareribs, die mochten lekker "low and slow" op de BGE. Zo'n ding werkt echt geweldig.

    IMG-20180630-WA0036.jpg

    20180630_194725.jpg

    Ondertussen de befaamde "BBQ party platter" gemaakt: Moinkballs (gehaktballetjes met kruiden, in spek gewikkeld), Chicken Honey Poppers (speciaal gesneden kippepoten, omwikkeld met bacon en ingesmeerd met een mengsel van wijn en honing) en Atomic Buffalo Turds (jalapeno pepers gevuld met cheddar en roomkaas en - je raadt het al - omwikkeld met bacon. In ons geval de jalapeno's vervangen voor iets mildere en grotere pepers).
    Aardig karweitje om te maken, maar met z'n 3'en aan de tuintafel onder het genot van een lekker pilsje, zomaar gezellig. Daarna de grill op:

    20180630_175441.jpg

    20180630_181853.jpg

    Met als uiteindelijk resultaat, vergezeld van een lekkere BBQ Saus, Ranch Saus en wat wortels en selder:

    20180630_203823.jpg

    Maar dat was nog niet alles. Ook nog even een zalm gerookt (hoewel de kenner zal zien dat-ie iets te hard ging, smaakte die evengoed prima)

    20180630_201948.jpg

    En als afsluiter nog even wat heerlijk gemarineerde biefstukpuntjes (geen foto helaas) gesmuld.
    Natuurlijk ook nog de nodige side-dishes: De mrs had een paar heerlijke salades gemaakt (watermeloen, geitenkaas/avocado).

    De avond afgesloten bij de open haard met een paar mooie speciaalbieren.
    Voor herhaling vatbaar, en wat fijn om wat gelijkgestemde culinaire geesten in de buurt te hebben
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #9

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Ik zal wel als enige zijn hier, maar mijn associatie met BBQ's is over het algemeen stank, rook, harde stemmen en/of muziek, en bierflesjes. Los van de buurtjes die wel eens een avondje BBQ-en vind ik dat het meestal maar een pauperbende is. Zo zijn de ex buren (in Alphen dus, niet meer mijn probleem) met dit soort weer elke dag / 2 dagen wel aan het BBQ-en, en op een gegeven moment komt de geur van verbrand vlees je toch wel de strot uit zetten. Vooral als je weet hoe ongezond dat spul eigenlijk is.

    Prima als je je lol er mee hebt, ik hoop alleen dat je dan wel de walmen en andere zaken op orde hebt naar je buren toe..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #10

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Bij een goede BBQ'er is er geen stank en rook of verbrand vlees, maar ik snap precies wat je bedoeld, helaas ook veel van dat soort "cremerend volk" hier in de buurt.
    Mijn BBQ staat overigens ook op zo'n plek dat de buren er nauwelijks last van hebben. Zul je mij niet op betrappen dus.

    Over 2 uurtjes gaat-ie weer aan
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #11

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Prima als je je lol er mee hebt, ik hoop alleen dat je dan wel de walmen en andere zaken op orde hebt naar je buren toe..
    Dat zullen anderen van jouw auto zeggen

    @Bob jij voorkomt alle rook door indirect te verhitten en alles boven opvangbakjes te plaatsen? (Ik heb er niet zoveel verstand van)

  13. #12

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    26 augustus zal ik wat plaatjes posten. Ik hou het normaal bij simpel op de Q200 met gasfabriek. Maar dan pak ik de dag van te voren ff uit
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  14. #13
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Mijn BBQ staat overigens ook op zo'n plek dat de buren er nauwelijks last van hebben.
    Dat ligt er natuurlijk maar aan hoe de wind staat. BBQ-geur kan ver komen.
    Laatst gewijzigd door sterko; 27-07-18 om 20:07.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  15. #14

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    26 augustus zal ik wat plaatjes posten. Ik hou het normaal bij simpel op de Q200 met gasfabriek. Maar dan pak ik de dag van te voren ff uit
    Just sayin' ...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #15

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Dat ligt er natuurlijk maar aan hoe de wind staat. BBQ-geur kan ver komen.
    True that. Maar van de geur van een goede BBQ kan ik wel genieten.

    De hele perceptie in NL voor wat betreft BBQ'en is gewoon verkeerd.

    Grote hoeveelheden prefab/voorgegaard vlees met de verplichte schalen huzaren salade en stokbrood.

    Als je het nou eens gewoon even met 1 stuk vlees doet en daar de tijd voor neemt, wordt het al beter.

    Ik draai de weber net weer dicht. Na dagje thuis werken nog even de keuken in gedoken en lekkere burgers gemaakt. Vrouw en buurvrouw kwamen met de kinders terug van strand, buurman terug uit werk, iedereen aangeschoven en gewoon heerlijk gegeten; Burgers op broodje, frieten en wat vers fruit toe. Top. En gewoon veel beter dan massa's speklappen, spiesen en worsten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  17. #16

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Dat zullen anderen van jouw auto zeggen
    @Bob jij voorkomt alle rook door indirect te verhitten en alles boven opvangbakjes te plaatsen? (Ik heb er niet zoveel verstand van)
    Daar komt het grofweg wel op neer. Opvangbakjes olk vullen met heet water. Ik gebrukt tegenwoordig kleine braadsleetjes, liep een beetje leeg op die bakjes qua kosten, haha.

    En gebruik kwaliteit qua brandstof.
    Supermarkt meuk zit vol met troep, dus dan krijg je rook.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  18. #17

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    En gebruik kwaliteit qua brandstof.
    Supermarkt meuk zit vol met troep, dus dan krijg je rook.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Toch eens proberen met die bakjes dan. Waar haal ik goede kwaliteit voor een fatsoenlijke prijs? Ik heb inderdaad elke supermarkt al gehad, vaak veel kleine snippertjes en soms stukjes hout erbij...

  19. #18
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Vuurenrook.nl

    Verzonden met Tapatalk Pro.

    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  20. #19

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Dat zullen anderen van jouw auto zeggen
    Maar die laat ik niet 45 minuten stationair draaien naast jouw eettafel
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #20

    Standaard Re: Het grote BBQ topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Toch eens proberen met die bakjes dan. Waar haal ik goede kwaliteit voor een fatsoenlijke prijs? Ik heb inderdaad elke supermarkt al gehad, vaak veel kleine snippertjes en soms stukjes hout erbij...
    Supermarkt is goedkoop en kwalitatief echt niet goed. Hoorde dan er nog vaak schadelijk spul bij gegooid wordt. Niet echt aan te raden dus.

    Vuur en rook idd wel de beste, of de betere tuincentra.

    Kleine snippertjes sowieso niet gebruiken, verstikt de boel alleen maar. Je eet de kruimels uit een zak brood meestal ook niet op.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •