Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Stel, je bent getuige van een ongeluk...

  1. #1

    Standaard Stel, je bent getuige van een ongeluk...

    ... zoals het een goed burger betaamt meld je je bij de agenten die op dat moment proces-verbaal opmaken tegen de veroorzaker van het ongeval. Vervolgens trekken ze hun bonnenboekje als blijkt dat de getuige geen geldige legitimatie bij zich heeft.

    Het overkwam vandaag een passant die getuige was van een ongeluk van een collega van mij. Regels zijn regels, maar ik vind dit toch wel heel erg flauw hoor... Een waarschuwing was meer op z'n plaats geweest. Dit soort acties voeden natuurlijk het gevoel dat het de overheid alleen maar te doen is om meer geld te vangen, de reden waarom vandaag 250 mensen in beroep gegaan waren tegen hun boete.

    Lagere boetes in proces legitimatie
    UTRECHT De rechtbank in Utrecht heeft 250 zaken behandeld van mensen die geen identiteitsbewijs bij zich hadden. Ze waren bekeurd en lieten de zaak bij de rechter voorkomen. Het was het eerste collectieve proces over het onderwerp.

    Maar een kwart van de gedaagden was op komen dagen. Ze kregen vaak een lagere boete dan de normale 60 euro. Er waren meestal verzachtende omstandigheden. Zo konden sommige gedaagden aan de politie wel bromfietspapieren laten zien.

    De gedaagden waren vooral mannen. Ze waren gepakt bij zaken als wildplassen of rijden zonder gordel. Niemand had principiële bezwaren tegen legitimatie.

    (bron: NOS.nl)
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  2. #2

    Standaard

    Lekker belachelijk weer. Bonnetje schrijven omdat je je id niet bij je hebt en zo eerlijk bent om te getuigen. Slaat echt nergens op.
    Probeer je je eens als goeie burger neer te zetten krijg je een bon. Slaat echt nergens op.

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Iedereen moet zich gewoon kunnen legitimeren!

    Maar om in zo een situatie bekeurd te worden.........Pfff......., ik ga er niet eens woorden aan vuil maken Grrrr!
    ik xie ik xie wat jij niet xie en het is ......

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ben je toch gewoon geen getuige? Een gewaarschuwd man...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    net nog op tv gehoord: ze mogen allen naar je legimitatie vragen als ze je verdenken van een strafbaar feit! uitspraat door een rechter!.. dus laat maar voorkomen zou ik zeggen..

    Peter
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  7. #7
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Dat krijg je als je de wetsdienaren selecteert uit nagenoeg ongeschoolden, met als hoogste eis een 6 voor zingen... :?

    Zo'n dienstkloppertje vraagt om meer blauw(e ogen) op straat... :wink:
    RS6 C5
    A3 TDIe

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Tja, voor dat ik me dan vrijwillig zou gaan aanmelden inde wetenschap dat ik geen ID bij me zou hebben...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Dat krijg je als je de wetsdienaren selecteert uit nagenoeg ongeschoolden, met als hoogste eis een 6 voor zingen... :?
    Damn, kan ik wetsdienaar worden ook wel vergeten :cry:.

    /me is volstrekt a-muzikaal en mocht dientengevolge op de basisschool al mee playbacken in plaats van zingen om de rest niet van de wijs te maken.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  10. #9

    Standaard

    diep triest , maar idd mag er alleen naar gevraagd worden als je ergens van verdacht wordt
    my first quattro was a wilkinson

  11. #10

    Standaard

    Tsja, en maar huilebalken dat de politie z'n gezag verliest...

    Wat bezielt die gasten om zo'n actie uit te voeren? Het is gewoon meer dan l*llig...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  12. #11

    Standaard

    aan de andere kant, je hoort zo vaak van mensen dat ze een bekeuring hebben gekregen omdat ze geen legitimatie bij zich hadden.

    HOE MOEILIJK IS HET OM JE LEGITIMATIE ALTIJD BIJ JE TE HEBBEN????

    eerst zeiken over het gedoogbeleid en dan zeiken over de bekeuring... Moet je maar niet zo stom zijn om je te melden, maar eerst ff naar huis gaan om legitimatie te halen en je dan op het politieburo melden.

    regels zijn regels en iedereen moet zich eraan houden. En tuurlijk is zoiets triest en zoon agent een beetje kinderachtig, maar wees dan zo verstandig je gewoon aan de wet te houden.

  13. #12
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Een gewaarschuwd man...
    heeft 2 identiteits bewijzen nodig? :?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •