geen audi's in het rijtje ? nette TT 1.8T Q. eerste generatie zal komende jaren gaan stijgen gok ik (mits onverprutst)
Sommige auto,s kunnen de komende 5jaar gaan verdubbelen in waarde.
Welke auto zou jij dan kopen tot circa 10k?
ik verwacht het onderste lijstje niet verder zal dalen. In Duitsland zijn ze vaak goedkoper.
Peugeot 406 3.0 leder
GTV&Spider 3.0 en 2.0 V6
Mitsubishi 3000GT
106 en 107 Rallye
Fiat coupe
Mazda MX5
Mazda RX8
Mercedes 124
VW kever
Audi TT 1.8 Q
Ik bedoel de oude kever, deze schijnt al flink te stijgen en gaat zijn grote broer het busje achterna.
Aangezien mijn zwager jarenlang een 406 V6 heeft gereden was ik toch wel onder de indruk en hij kreeg regelmatig duimpjes omhoog als hij langsreed.
De auto zou een klein broertje kunnen zijn van Ferrari en hij is ontworpen door Pininfarina.
Het zou mij niet verbazen als je de 3500euro binnen 5jaar kan verdubbelen.
De Alfa GTV en spider V6 vanaf 1995 zijn afgelopen jaren ook verdubbeld naar minimaal 6000euro.
Zet hem erbij.
TT met name de (mits origineel en normale km-stand)
- Quattro Sport (QS); zitten al op hoge prijzen en LHD zijn er zeer beperkt aantal en was gelimiteerde productie (1.168 stuks waarvan ~30% LHD)
- 3.2 Roadster; ook beperkt aantal (4.120 stuks) zeker met een handbak. Coupe zat al op een productie aantal van 10.370 stuks.
Verder geldt voor alle auto's tussen 15 en 30 jaar vooral de zeldzame gelimiteerde uitvoeringen. Vandaar bijvoorbeeld een 1.8 T van de TT niet echt goed zal doen. Of het moet origineel met heel weinig km's (< 25.000 km) zijn. Er zijn er simpelweg voorlopig gewoon nog te veel van om in waarde te stijgen. Bij de Kever zie je dat nu wel gebeuren omdat na 30 jaar de nette exemplaren steeds minder in aantal worden.
Eventuele typische problemen en de hiervoor beschikbare onderdelen bepalen mede de prijs. Van de TT is de 3.2 met de distributieketting hiermee een lastiger verhaal dan de 1.8 T van de QS
Je bedoelt waarschijnlijk de Peugeot 406 coupe, het Pininfarina-model. Dat wordt wel een klassieker en die zit nu waarschijnlijk op het laagste punt in zijn waardecurve. Een mooi exemplaar met de juiste motor en opties en weinig kilometers wordt best geld waard. De sedan gaat waarschijnlijk nooit geld waard worden... of niet meer op een moment wat wij willen afwachten.
De twee bovenstaande TT's; zijn die uberhaupt aan te schaffen onder de 10k momenteel? Of ooit onder de 10k geweest?
Ik gaf de 1.8T Q aan omdat die momenteel nog voor normale prijzen te koop zijn en toch zeldzaam zal worden. Golf 2 GTI's reden er ook met bosjes rond maar zijn nu te koop voor belachelijke prijzen (10 jaar geleden kocht ik voor 500e een GTI 8v in 100% originele staat zonder APK, na 1 jaar weggedaan voor 1000), originele golf 2 GTI's met onderhoudshistorie doen minimaal 5000/6000 euro momenteel. Hetzelfde geldt voor BMW E30 & E36 6 cilinders die nu 10x de prijs doen als 10 jaar geleden ongeacht dat het geen limited editions zijn en bij wijze van spreken op elke straathoek te vinden waren.
Nee gaat je niet meer lukken. De TT Roadster 3.2s zijn wel wat goed koper geweest. Onder de 100.000 km reken nu op ~18-22. Rond de 150.000 km zal 13-17 haalbaar zijn. Maar prijzen is pas wat over te roepen als je naast een auto staat en gaat rijden. Sommige met 60.000 ogen best doorleefd. Andere met 150.000 zijn erg netjes. Ik heb een exemplaar met 45.000 km laten gaan omdat ik het onderhoud niet vertrouwde. Stond na 15 jaar nog op de originele banden. Beetje drama voor een 250pk auto. Dus vertrouwde overig onderhoud (motorolie, haldex, ..) ook niet
Als je 10K wil beleggen kan je beter iets anders doen dan een auto kopen. Een auto die je echt rendement gaat opleveren kost al snel 50-70K. Als je nu een TT van 10K koopt, dan is ie misschien over 20/25 pas echt wat waard en dan moet je er geen meter mee rijden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn jongensdroom is rood en komt uit Italië. Een jaar of 6 geleden heb ik met bovengemiddelde interesse naar F355's gekeken die toen voor ca. 50/60K te koop waren. Had ik het maar gedaan, want die staan nu voor 90K te koop. Ik zou er dan wel mee zijn gaan rijden, dus de winst zou dan voor een groot deel, zo niet helemaal, zijn opgegaan aan de lopende kosten. Een echte investering was het dan dus ook niet geweest.
Nu is de 360 voor ca. 60K te koop. Misschien dat die ook wel weer meer waard gaan worden...
Leuk om over na te denken, maar ik ben er te nuchter en rationeel voor om het ook echt te gaan doen. Dat de financieel directrice het een heel slecht plan vindt, helpt ook niet echt mee
Laatst gewijzigd door sterko; 23-03-19 om 10:11.
Coupé 2,3 20v quattro met 7A motor 170pk.
Die ging afgelopen 5 jaar van 1000-1100,- naar 4500,- in niet al te nette staat afgelopen jaar. Die kan ook wel in het lijstje.
Vele Rs en S modellen zie ik ook in waarde stijgen afgelopen 2 jaar, al helemaal als ze 15 jaar en ouder en nette staat zijn, maar dat koop je weer niet voor 10k.
soms kijk ik wel eens, maar een dodge charger r/t van 1969 dat is ook een leuke belegging die zijn waarde vermeerdert
en zonder dempers ook een heel vet geluid heeftdodge-charger-1969-d5412-047.jpg