Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: Heb het altijd al gezegd: speed kills!

  1. #1

    Standaard Heb het altijd al gezegd: speed kills!

    Eenderde verkeersdoden door alcohol en drugs

    Uitgegeven: 24 september 2004 11:53

    "LEIDSCHENDAM - Alcohol- en drugsgebruik is de oorzaak van eenderde van alle verkeersdoden in Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van R. Mathijssen van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), dat vrijdag is bekendgemaakt.

    Bestuurders die onder invloed achter het stuur kruipen, veroorzaken jaarlijks 350 verkeersdoden, ongeveer eenderde van alle verkeersdoden (1088). Tot nu toe kwamen schattingen uit op ongeveer driehonderd doden per jaar.

    Van de gewonde bestuurders die in het ziekenhuis belandden, bleek 35 procent onder invloed. Daarvan had 13 procent gedronken, 11 procent had meerdere drugs gebruikt en bij 11 procent van de automobilisten werd een mix van alcohol en drugs gevonden. "

    Het blijven achterlijke personen... Ik walg ook van mensen die de dag erna vol trots vertellen hoe ze ondanks hun dronken kop nog thuis gekomen zijn of iemand straal bezopen in de auto hebben zien stappen na het uitgaan zonder er iets van te zeggen...
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  2. #2
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    daar word je.
    niet vrolijk.
    van.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

  3. #3
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    maar, dit betekent dan ook dat er minder ongelukken veroorzaakt worden door bijvoorbeeld hoge snelheden.

    Ik snap niet dat mensen gaan rijden na het gebruiken van alcohol en/of drugs!

  4. #4

    Standaard

    Hoop dat ze nu ook eens tot de conclusie komen dat ze het aantal alcoholcontroles wel wat mogen opschroeven...
    Als ik simpelweg eens kijk hoeveel snelheidscontroles ik passeer en hoeveel alcoholcontroles, dan heb ik zo het idee er enige scheefgroei is. Geloof dat ik toch 5 snelheidscontroles per week zie en dat ik me 1 alcoholcontrole kan herinneren de laatste 5 jaar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rum
    maar, dit betekent dan ook dat er minder ongelukken veroorzaakt worden door bijvoorbeeld hoge snelheden.
    Je kunt toch ook een dodelijk ongeluk veroorzaken met drank op en te hoge snelheid.
    Betekent dat in het geval van een beginnersrijbewijs eigenlijk gelijk drie punten?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #5
    Grom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    1.095
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb een broertje die nu 17 is. In zijn vrienden kring bevinden zich ook een paar van die gekken die gewoon rijden als ze gezopen hebben. En inderdaad gewoon opscheppen over hoe goed ze daar wel niet in zijn. Dat kan ik makelijk

    Gewoon idioot. Drinken en rijden gaat gewoon niet samen.
    Audi A4 2012 limousine 3.0 TDI Pro Line S
    Ex Audi A4 2012 limousine 2.0 TDIe 136pk Pro Line Business Hartog Tuned[
    Ex Audi A3 TDI 2000 110@140pk | Ex Audi 80 2.0E 90pk


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grom
    Ik heb een broertje die nu 17 is. In zijn vrienden kring bevinden zich ook een paar van die gekken die gewoon rijden als ze gezopen hebben. En inderdaad gewoon opscheppen over hoe goed ze daar wel niet in zijn. Dat kan ik makelijk

    Gewoon idioot. Drinken en rijden gaat gewoon niet samen.
    De harde waarheid helaas is dat ze het pas veranderen als een van zin vrienden komt te overlijden. Wat ik overigens natuurlik niet hoop da's logisch
    Mondeo 2.0 Tddi, 2002

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, na een recente personeelsavond hebben enkele van mijn collega's mijn respect verspeeld door met veel drank op achter het stuur te kruipen. Als je een avond lang met een glas Spa voor je neus zit te kijken hoe de een na de ander teveel zuipt, moet je toch onwillekeurig even denken aan die foto's uit de krant van vreselijke ongelukken waarbij onschuldige voorbijgangers het slachtoffer zijn.

    Ik ben het met 340 eens dat het aantal controles enorm omhoog moet. Maar ja, da's intensiever (en duurder) en levert minder op dan twee duttende helden met een camera langs een verlaten snelweg.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ja, na een recente personeelsavond hebben enkele van mijn collega's mijn respect verspeeld door met veel drank op achter het stuur te kruipen. Als je een avond lang met een glas Spa voor je neus zit te kijken hoe de een na de ander teveel zuipt, moet je toch onwillekeurig even denken aan die foto's uit de krant van vreselijke ongelukken waarbij onschuldige voorbijgangers het slachtoffer zijn.

    Ik ben het met 340 eens dat het aantal controles enorm omhoog moet. Maar ja, da's intensiever (en duurder) en levert minder op dan twee duttende helden met een camera langs een verlaten snelweg.
    Dan motten ze die schijt snelheidscontroles 's avonds om 10 uur eens laten gaan en ipv daarvan een alkohol controle houden...
    Mondeo 2.0 Tddi, 2002

  10. #9
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ja, na een recente personeelsavond hebben enkele van mijn collega's mijn respect verspeeld door met veel drank op achter het stuur te kruipen. Als je een avond lang met een glas Spa voor je neus zit te kijken hoe de een na de ander teveel zuipt, moet je toch onwillekeurig even denken aan die foto's uit de krant van vreselijke ongelukken waarbij onschuldige voorbijgangers het slachtoffer zijn.

    Ik ben het met 340 eens dat het aantal controles enorm omhoog moet. Maar ja, da's intensiever (en duurder) en levert minder op dan twee duttende helden met een camera langs een verlaten snelweg.
    precies.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ja, na een recente personeelsavond hebben enkele van mijn collega's mijn respect verspeeld door met veel drank op achter het stuur te kruipen. Als je een avond lang met een glas Spa voor je neus zit te kijken hoe de een na de ander teveel zuipt, moet je toch onwillekeurig even denken aan die foto's uit de krant van vreselijke ongelukken waarbij onschuldige voorbijgangers het slachtoffer zijn.

    Ik ben het met 340 eens dat het aantal controles enorm omhoog moet. Maar ja, da's intensiever (en duurder) en levert minder op dan twee duttende helden met een camera langs een verlaten snelweg.
    Ja en als je er wat van zou zeggen is het enige wat je kan krijgen minachting. Of je bent een zeikerd dan wel mietje.

    Ik vraag me af of men zichzelf nog net zo stoer vind als ze iemand keihard doodgereden hebben. Dat je daar dan de rest van je leven mee moet leven is nog een te lage straf. Kom bij mij niet aan met: het was zo stom van me, ik had het niet moeten doen, ik heb er zo'n spijt van want toen je begon met drinken wist je dat je al te ver ging.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  12. #11

    Standaard

    Controleren ze ook op drugsgebruik, en zo ja, hoe dan? Het valt me op dat er relatief veel drugsgebruikers onder de ziekenhuisopnames uit het onderzoek zijn.

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot
    Ja en als je er wat van zou zeggen is het enige wat je kan krijgen minachting. Of je bent een zeikerd dan wel mietje.

    Ik vraag me af of men zichzelf nog net zo stoer vind als ze iemand keihard doodgereden hebben. Dat je daar dan de rest van je leven mee moet leven is nog een te lage straf. Kom bij mij niet aan met: het was zo stom van me, ik had het niet moeten doen, ik heb er zo'n spijt van want toen je begon met drinken wist je dat je al te ver ging.
    Volledig mee eens. Maar voor mensen die in de horeca werken of gewerkt hebben zullen dit dagelijkse taferelen zijn. Een goede maat werkt bij een een h eel dik restaurant hier in brabant. Er gaan geen dagen voorbij dat er geen bentley's coupe of een austin martin of cayenne turbo staat geparkeerd. Maar goed gister zag hij het weer gebeuren 4 brallende gasten die als zo zat waren dat ze gingen zingen enzo in het restaurant. ( ze haddem 4 flessen wijn en ieder 3 conjacjes op. Dus goed bezopen en dus vroeg mijn maat of ie een taxi moest bellen. Maar nee ze gingen wel even terug rijden naar het ijsselmeer met hun RS6. Hij zei dat duurt 2 uur. Niet met mijn rijstijl zei de eigenaar van dit monster.
    Dat soort dingen maak je dus in de horeca dagelijks mee. Want daar, en ook bv bij me pa's golfclub waar ongeveer 50% vrijdag avond met een slok teveel weggaat, word niet/nooit gecontrolleerd helaas. Je zult ze altijd houden zulke mensen, helaas.... Ik walg daar ook van, want jullie weten ook wel wat er gebeurt als je jouw kind doodrijden. Wacht je dan op justitie die em 2 jaar cel en 2 jaar voorwaardelijk gaat opleggen? Ik in iedergeval niet... Klinkt misschien zeer drastisch maar kan me daar best aan 'ergeren'.. Maar goed zult er altijd van die kantjesaflopers bijhebben..
    Dave.
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  14. #13
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Horch
    Controleren ze ook op drugsgebruik, en zo ja, hoe dan? Het valt me op dat er relatief veel drugsgebruikers onder de ziekenhuisopnames uit het onderzoek zijn.
    Dat vraag ik me inderdaad ook af. Alcohol is natuurlijk nog vrij makkelijk te controleren... laatst nog een blaastest gehad. Maar drugscontrole hoor je nooit!

  15. #14

    Standaard

    drugs is moeilijk te controleren.. soft-drugs via urine,en dat is een btje moeilijk langs de weg bij een controlle.. en hard-drugs via urine en zweet maar dat schijnt een dure grap te zijn.. en aangezien ze met bezuinigingen bezig zijn denk ik niet dat ze die dure grappen gaan gebruiken.. HELAAS
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kater70
    drugs is moeilijk te controleren.. soft-drugs via urine,en dat is een btje moeilijk langs de weg bij een controlle.. en hard-drugs via urine en zweet maar dat schijnt een dure grap te zijn.. en aangezien ze met bezuinigingen bezig zijn denk ik niet dat ze die dure grappen gaan gebruiken.. HELAAS
    Toch raar dat ik bij 'de op het oog geconstateerde pupil-meeting' wel kan zien of iemand iets gebruikt heeft.
    Laatst stond er zo'n spuitgast voor mijn deur (moest bij mijn buurdealer paar deuren verder zijn om 03:17 s'nachts).
    Politie stond beneden te kijken (er was al geklacht door buren).
    Rijdt die gozer ff later gewoon weg in z'n barrel. Politie houdt hem niet eens tegen (kon niet eens zijn ene been voor het andere zetten).

    Nee dan duw mij maar een acceptgiro in mijn maag voor '30 euro' voor 6 KM te hard!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  17. #16
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Vriend van me rijd op de taxi, nou deze jongen belt toch mooi die vriend op als hij gezopen heeft.

    voor die 10 euro ben ik dan iig me rijbewijs niet kwijt en ik maak geen verkeersslachtoffers
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manus
    Vriend van me rijd op de taxi, nou deze jongen belt toch mooi die vriend op als hij gezopen heeft.

    voor die 10 euro ben ik dan iig me rijbewijs niet kwijt en ik maak geen verkeersslachtoffers
    Voor 10 euro brengt de taxi mij naar het eind van de straat......
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Voor 10 euro brengt de taxi mij naar het eind van de straat......
    Voor 8.50 mag ik instappen. En dan gaan we tellen wat erbij komt... denk dat je aan het eind van de straat inderdaad wel op 10 euro zit.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  20. #19
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    dat is het voordeel als een maat op de taxi zit

    vaak hoef ik niet te betalen. maar dan geef ik em 10 eurotjes. maar meestal wil hij niks hebben.

    laatst voor 25 euro van den haag -> zoetermeer -> terug hihihihi
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  21. #20
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ja, na een recente personeelsavond hebben enkele van mijn collega's mijn respect verspeeld door met veel drank op achter het stuur te kruipen. Als je een avond lang met een glas Spa voor je neus zit te kijken hoe de een na de ander teveel zuipt, moet je toch onwillekeurig even denken aan die foto's uit de krant van vreselijke ongelukken waarbij onschuldige voorbijgangers het slachtoffer zijn.
    Dat is bij ons niks anders helaas, terwijl mijn werkgever in zijn toespraak duidelijk benadrukt dat het niet mag

    Ik ben ook absoluut niet vies van een biertje, maar als ik moet rijden pak ik er gewoon geen, dus ook niet eentje wat volgens volgens sommige mensen makkelijk kan.
    Ik zie bij de personen die dat zeggen vaak dat de eene 2, 3 of meer worden
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •