Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 121

Onderwerp: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

  1. #21
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Wij hebben 3 'poolhonden'. Dat was een goede aanschaf om de stookkosten naar benedennte brengen. De deur naar buiten staat zomer en winter open en de verwarming bijna nooit meer aan. Temperatuur in huis ligt in de koude maanden rond de 15-16 graden. We trekken wel een trui aan als het fris is.
    Verder zitten we op stadsverwarming en gebruiken we 20m3 gas op jaarbasis in de keuken. We wonen op 92 m2.
    Met de andere bewoners hebben we 28 zonnepanelen op het dak die de energie van de algemene ruimtes compenseren.
    De meeste kilometers maken we met de Tesla en er staat nog een A3 e-tron voor de deur. De A6 is voor de vakanties en ritjes met de honden.
    Vlees eten we nog vrij weinig. Mijn vriendin helemaal niet en ik eens per week misschien.

    We laten binnenkort een huis bouwen. Ook niet te groot voor ons huishouden. Daar komt een warmtepomp en 12 zonnepanelen.

    We proberen dus van twee kanten wat bij te dragen. Minder voetprint dus minder compensatie nodig.

  2. #22
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Sinds mei 2017 10 panelen op t dak liggen, totaal 2950 Wp
    Orientatie ZZO.
    opbr. jaar.PNG


    Sinds juni 2018 spouwmuur isolatie

    Rest wordt wat lastiger met een vooroorlogs huis. Wil nog wel zolder isoleren, maar ws door op de vloer van zolder beloopbare isolatie aan te brengen.

    @Rol-Co, wat is er mis met solar edge?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #23
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EricW Bekijk Berichten
    Erg mooie installatie heb je al met al @Rol-Co!!
    En vooral netjes dat je alles zelf hebt gedaan, petje af!
    Dank je, zeker niet over 1 nacht ijs, ook wat trial and error maar ook leuk om te doen, geef nu ook vaak advies.

    Hebben wel wat aanpassingen aan onze woning gedaan, maar komt niet in de buurt van dat van jou
    Liggen al ruim 6 jaar 15 panelen op het dak waardoor ons netto stroomverbruik rond de 900KWh/jaar ligt, dus dat is wel lekker.
    Ben het helemaal met eens dat dit een ongelooflijk goede investering is en de kosten ervan vallen best mee (vind ik).
    Daarnaast hebben we de spouwmuren laten (na) isoleren en overal HR++ glas laten plaatsen. Resultaat: gasverbruik is met net geen 30%(!) afgenomen.
    Als je stroom over hebt kan je nog simpel gas verhuizen naar stroom, ik heb tijdelijk een elektrische boiler voor de cv gehad dat als je niet te lang doucht maar ff gauw je alleen op die boiler doucht en als die koud gaat worden de cv het over neemt, geen echte besparing maar wel gas naar stroom verhuizen.
    Vind wel dat wij nu op een punt zitten waarbij meer besparingen niet meer "zomaar" te doen zijn en dus erg veel geld zouden gaan kosten. Nog meer isoleren is niet te doen met de huidige spouw/vloer/dak constructie, CV installatie is niet geschikt voor lage temperatuur verwarming (CV kan in de winter niet lager dan 50 à 55 graden) dus daar is ook niet zomaar meer te behalen.
    Nee dan red je het niet, maar een wp samen met je cv laten werken is al een heel stuk gas weg hoor, 80% van de tijd heb je daar voldoende aan. Echter is vloerverwarming wel een ideaal, het hoeft niet en kan ook zonder maar werkt wel beter, dus als je een keer iets met je vloer gaat doen laat dan gelijk vvw infrezen of met droogbouw aanleggen.
    Maar ben hier al blij mee en zie voor de toekomst nog wel een x een hybride CV zitten en accu's voor m'n panelen. Maar dat laatste gaat pas interessant worden zodra de salderingsregeling er mee stopt (en dat duurt nog wel ff).
    Ja batterijen is nog niet rendabel of interessant, ook misschien bij afbouw salderen niet omdat je bijv op een zomerdag geen 40-50 kWh weg kan werken wat je nu doet naar het net.
    Wat wel werkt is meer eigenverbruik met een sww boiler en een aton power to heat, een EV waar je in kan laden en dingen aansturen op de hoeveelheid teruglevering.

    Leuke projecten die men dan straks gaat uitvinden, als het er af gaat, nieuwe ministers denken er misschien weer anders over, het is wel DE stimulans om pv op de daken te krijgen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #24
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Sinds mei 2017 10 panelen op t dak liggen, totaal 2950 Wp
    Orientatie ZZO.
    opbr. jaar.PNG

    Super toch? Kan je meer kwijt? Of is het dak niet groter? Of heb je een extreem laag verbruik?
    Sinds juni 2018 spouwmuur isolatie
    Altijd goed alleen soms gevaar voor vocht op trekken, misschien alleen als het niet goed gedaan wordt hoor, maar lees dat wel eens met na isoleren van spouw muren.
    Rest wordt wat lastiger met een vooroorlogs huis. Wil nog wel zolder isoleren, maar ws door op de vloer van zolder beloopbare isolatie aan te brengen.
    Dak zelf is al geïsoleerd? Daar zit de meeste winst, en je vloer/kruipruimte? Wat je daar nog relatief goedkoop kan doen is tonzon.
    https://tonzon.nl/?keyword=tonzon&ma...oaArR6EALw_wcB

    Ik heb mijn vorige directeur nog advies gegeven met zijn vorige huis, monumentaal pand met glas in lood en een verbruik van een dikke 4000 m3 aan gas, speciaal glas in lood, voorzet ramen en tonzon onder de vloer halveerde het gasverbruik al, ging het zo leuk vinden dat hij bij zijn nieuwe huis gelijk alles op orde had, panelen, warmtepomp alles, daarvoor keek hij nergens naar om.

    Ik werk liever een maand minder dan zoveel aan energie te betalen, maar goed, sommigen denken daar anders over. Wie het breed heeft laat het breed hangen, echter als je een keer in zwaar weer ben beland snap je het misschien beter, 1 van de redenen in 2012 voor mij.

    @Rol-Co, wat is er mis met solar edge?
    niets, maar op een schaduwvrij of bijna schaduwvrij dak niet nodig en maakt het onnodig duur en merk gebonden, stel je omvormer is wat mee, dan kan je niet zomaar even iets anders ophangen omdat er nog optimizers onder de panelen zitten en niet werken met een gewone omvormer, ook ben je aan een minimum aantal panelen gebonden.
    sommige gevallen is het prima en kan het haast niet anders, maar er zijn ook installateurs die het wel makkelijk vinden, alles aan elkaar knopen en klaar, je hoeft bijna geen berekeningen te maken of over na te denken, voor jou wel een langere TVT.

    je had bijvoorbeeld voor de meerprijs van solar edge ook 4-5 panelen meer neer kunnen leggen, wat brengt er meer op denk je? Die 4x330Wp of dat marketing verhaal van verschillende panelen en presteert als de slechtste in 1 string bla bla.
    maar sommigen doen het ook voor de paneel monitoring, heb ik ook met mijn tigo, echter is dat slechts een paar weken leuk en dan kijk je niet meer, pvoutput wel.

    zo ziet mijn tigo systeem er uit, 8x410 plus 2xx340 op de carport en 3x340 aan de andere kant van het huis, alles in 1 string.

    D0D79C32-5B2F-4D99-9B7A-F66B133BDDAF.jpg

    maar heb ook deze en zuid op een lokale server en kan dat op de ipad visualiseren

    E92A23E8-D0A0-4D35-B5A5-7F39DBDB3E7B.jpg

    en een app op de telefoon

    0776338F-0A92-4820-AC6D-9556AA64E528.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #25
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Die 10 panelen zijn (voor nu igg) dekkend voor mijn verbruik. Ik woon hier alleen. Er zouden nog 5 panelen bij kunnen.
    Maar: ik vroeg je wat er mis is met Solar Edge?

    Dak isoleren vind ik een erg kostbare optie. Daarnaast wordt zolder niet gebruikt behalve als opslag. Isoleren van die vloer met beloopbare platen lijkt mij ook ok en zal zeker winst opleveren? en kan ik eventueel zelf doen. Scheelt weer in de kosten.

    Kruipruimte zou ik graag doen, echter is de toegang hiertoe niet te vinden. Ligt een vloer overheen waarin dat luik niet is meegenomen. Ik zou dan of ergens een gat moeten zagen of vloer vervangen.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.


  6. #26
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    @HD1

    zie vorige post, was SE vergeten inderdaad.


    wat betreft kruipruimte, misschien heb je die niet en staat je woning direct op zandgrond? Gebeurd hier in de omgeving wel meer vroeger.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #27
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    @HD1

    zie vorige post, was SE vergeten inderdaad.


    wat betreft kruipruimte, misschien heb je die niet en staat je woning direct op zandgrond? Gebeurd hier in de omgeving wel meer vroeger.
    Yep Clear. Solar Edge ligt er op en ik ben tevreden.

    Ja, er is wel een kruipruimte, dat kun je merken (koude pootjes in de winter) en horen en weet ik van buurman die jaaaaren geldeden de zaak volgestort heeft met beton.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  8. Ad
  9. #28
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Yep Clear. Solar Edge ligt er op en ik ben tevreden.
    Tuurlijk ben je dat, maar je hebt misschien ook schaduw? En heb je nog gas? Zo ja, ooit gedacht om gas te verplaatsen naar stroom? Bijv je douchewater.
    Voor een alleenstaande helemaal simpel namelijk, of in de keuken een boilertje of kokend waterkraan, handig als je veel thee drinkt ook.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #29
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Yep Clear. Solar Edge ligt er op en ik ben tevreden.
    Heb ik ook. Ik ben ook tevreden, maar heb geen vergelijking met andere systemen. Zoals eerder genoemd heb ik 'last' van veel schaduw, waardoor de onderste panelen vanaf september fors minder presteren. Iedere bron kwam met het idee van de optimizers, dus dat maar gedaan. Zelf gedaan overigens, met hulp van elektrotechnische buurman.
    En daarbij extra panelen bóven het jaarverbruik gedaan, ter compensatie van het verlies door de schaduw. Niet echt uitgerekend, maar gewoon gedaan wat mooi past

    Warmtepomp is ook al 's de revue gepasseerd, 'herrie' is wat ons tegenhoud. Hoe is dat @Rol-Co ?

  11. #30
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Voormalige nood woning uit 1953 van mijn ouders gekocht,buren zijn nog van de woningstichting. 4 zonnepanelen op beide schuren,dak aan de binnenkant geïsoleerd,volgend jaar nieuw kozijn plaatsen (maak ik zelf en plaatsen ook) en kijken naar muur isolatie en vorige jaar en airco geplaatst op de overloop voor de extreme temperatuur. Vloer geïsoleerd aan de bovenkant ivm slechte toegang van de kruipruimte.
    De splitjes (inverter) van tegenwoordig zijn stil vergeleken met de aan/uit units van 15 jaar geleden.


    😎✌🏻
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  12. #31
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Heb ik ook. Ik ben ook tevreden, maar heb geen vergelijking met andere systemen. Zoals eerder genoemd heb ik 'last' van veel schaduw, waardoor de onderste panelen vanaf september fors minder presteren. Iedere bron kwam met het idee van de optimizers, dus dat maar gedaan. Zelf gedaan overigens, met hulp van elektrotechnische buurman.
    En daarbij extra panelen bóven het jaarverbruik gedaan, ter compensatie van het verlies door de schaduw. Niet echt uitgerekend, maar gewoon gedaan wat mooi past
    Dat is inderdaad het mooiste, wat goed past, ik ging uit van het meeste op mijn dakvlak op dat moment, ik had 2 dakramen van 1m20, dus heel legplan gemaakt met speciale panelen en vertikale montage rails en in oktober van de carport test opstelling naar het 10 meter hoge zuiddak verhuisd.
    Gingen de buren een dakkapel plaatsen de zomer er op, dus uiteindelijk 1 raam er uit gehaald en op noord in gezaagd plus de panelen verplaatst vanwege de schaduw naar de plek van het raam, later weer bij de dakkapel opgevuld. Is een hele hoeveelheid. Dit zijn ook de oudste van alles.

    dakkie vol

    E448FD3E-9764-40A4-BAEE-C021870DC544.jpg

    Schaduw kan je ook wat afvangen met een sma omvormer, die heeft shadefix en poetst ook veel schaduw weg waardoor de rest verder gaat, een optimiser kan van een beschaduwd paneel ook geen zon maken.

    Warmtepomp is ook al 's de revue gepasseerd, 'herrie' is wat ons tegenhoud. Hoe is dat @Rol-Co ?
    Dat valt reuze mee, het geval herrie komt vaak van een aantal dingen.
    A) warm water maken voor de sww boiler, die doet dat ook in de zomer en dan staan alle ramen open, dus als ie daar ergens vlakbij staat kan dat overlast geven. Wij doen dat niet en hebben e-boilers.
    B) verkeerd gedimensioneerd (te klein) zodat hij bijna altijd vol gas draait.
    C) verkeerd afgesteld, zaak is dat het goed gebeurd op je systeem, veel installateurs nemen de tijd er niet voor, eigenaren kunnen dat niet, er is veel te halen en je moet een compleet andere denkwijze dan gas hebben, lijkt niet op elkaar, gewoonten afleren maar daar krijg je dan veel meer comfort voor terug.
    Kosten van een Wp kwa onderhoud zijn ook veel lager dan cv en gaan ook langer mee.

    Maar geluid, dit is op mijn dak met de telefoon, ik slof expres even op het dak zodat je kan horen hoe hard dat is t.o.v de warmtepomp, en dan is een panasonic bijvoorbeeld nog stiller dan mijn warmtepomp.

    op 85%

    https://youtu.be/l1CXl4uVhaA

    Tuurlijk moet je even goed kijken waar je hem kan plaatsen, niet op een houten dak waar je onder leeft (mijn carport gaat prima en is boven de schuur) mooiste is op een betonplaatje naast je huis, of achter in de tuin, kan je er nog wat omheen bouwen eventueel. Ook heb je er speciale behuizingen voor die je er overheen kan zetten, dempt wat geluid. https://www.stillewarmtepomp.nl/
    Meestal lukt dat wel ergens.....
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #32
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten
    Voormalige nood woning uit 1953 van mijn ouders gekocht,buren zijn nog van de woningstichting. 4 zonnepanelen op beide schuren,dak aan de binnenkant geïsoleerd,volgend jaar nieuw kozijn plaatsen (maak ik zelf en plaatsen ook) en kijken naar muur isolatie en vorige jaar en airco geplaatst op de overloop voor de extreme temperatuur. Vloer geïsoleerd aan de bovenkant ivm slechte toegang van de kruipruimte.
    De splitjes (inverter) van tegenwoordig zijn stil vergeleken met de aan/uit units van 15 jaar geleden.


    😎✌🏻
    Verwarm je alleen met de a/c of heb je ook cv en gas?

    panasonic mono warmtepompjes zijn niet alleen heel gunstig geprijsd maar ook nog eens muis stil en je hoeft dan alleen waterzijdig aan te sluiten. Mooiste is buiten en gelijk door de muur en op de cv aansluiten, filter en by pass bij de cv en wp en klaar.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #33
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Heb ook een cv en alleen de radiatoren in de huiskamer en douche staan aan en de rest van het huis moet koel zijn en een houtkachel die ik heel weinig gebruik. Een collega heeft 30 zonnepanelen en een zonneboiler en die is helemaal van het gas en dat is een beste investering in 1x. Ik doe elke keer wat en volgend jaar gaan de woningbouwvereniging de huizen opknappen en misschien iets samen doen.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  15. #34
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten
    Heb ook een cv en alleen de radiatoren in de huiskamer en douche staan aan en de rest van het huis moet koel zijn en een houtkachel die ik heel weinig gebruik. Een collega heeft 30 zonnepanelen en een zonneboiler en die is helemaal van het gas en dat is een beste investering in 1x. Ik doe elke keer wat en volgend jaar gaan de woningbouwvereniging de huizen opknappen en misschien iets samen doen.
    Zoals ik in de op schreef moet je niet alles in 1x doen maar gewoon in delen, en ook wat uitkomt en naar budget, ik zelf heb veel gedaan van de vermeden kosten die de pv oplevert. Maar goed, ik doe veel zelf en de warmtepomp koste mij slechts 400,- waar ik nog wel kabel en leiding plus aansluit materiaal moest kopen.

    Maar veel mensen bestellen hem in het buitenland, hier bijvoorbeeld een 7 kW met 185 liter boiler voor douche en zit 1900,- subsidie op. Ze hebben ook groter of kleiner natuurlijk, wat je wilt.

    https://www.pmcoppack.com/products/h...2/0013429.html

    @yzy

    en nog wat info
    https://www.rvo.nl/subsidie-en-finan...oningeigenaren
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #35
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Zoals ik in de op schreef moet je niet alles in 1x doen maar gewoon in delen, en ook wat uitkomt en naar budget, ik zelf heb veel gedaan van de vermeden kosten die de pv oplevert. Maar goed, ik doe veel zelf en de warmtepomp koste mij slechts 400,- waar ik nog wel kabel en leiding plus aansluit materiaal moest kopen.

    Maar veel mensen bestellen hem in het buitenland, hier bijvoorbeeld een 7 kW met 185 liter boiler voor douche en zit 1900,- subsidie op. Ze hebben ook groter of kleiner natuurlijk, wat je wilt.

    https://www.pmcoppack.com/products/h...2/0013429.html

    @yzy

    en nog wat info
    https://www.rvo.nl/subsidie-en-finan...oningeigenaren
    Ik heb geluk dat ik dicht bij het vuur zit met airco materialen en plaatsen en aansluiten is ook geen probleem. Ik word vaak gevraagd of ik een unit wilt plaatsen, totaal geen interesse. Vanochtend om 6:00 in de bus naar Dokum en om 17:30 weer thuis en ik heb het gelukkig niet nodig.



    😎✌🏻
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  17. #36
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten
    Ik heb geluk dat ik dicht bij het vuur zit met airco materialen en plaatsen en aansluiten is ook geen probleem. Ik word vaak gevraagd of ik een unit wilt plaatsen, totaal geen interesse. Vanochtend om 6:00 in de bus naar Dokum en om 17:30 weer thuis en ik heb het gelukkig niet nodig.



    😎✌🏻
    Dat spul kan je overal kopen dus is het probleem niet, bij https://www.maxicool.nl/ bijvoorbeeld. Ik heb zelf alles gedaan kwa warmtepomp, ook het stek gedeelte. Maar met een monoblock heb je dat allemaal niet en kan iedereen zelf, nog leuk werk ook.

    monoblock wp,
    https://www.pmcoppack.com/product-ca...asonic-Aquarea
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #37
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Wij doen eigenlijk heel weinig met splitjes,meer groter koelmachines.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  19. #38
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten
    Wij doen eigenlijk heel weinig met splitjes,meer groter koelmachines.
    Ja dat kan, werk je bij een bedrijf als engie bijvoorbeeld, op mijn werk hebben we er genoeg, van koel tot vries, van 422d tot 449A alles, maar is een roerige wereld doordat diverse koudemiddelen uitgefaseerd worden.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #39
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Dat is allemaal wat te technisch voor deze eenvoudige jongen.
    Wat ik wel begrijp en wat ik nog steeds op een rijtje wou zetten en nu dus gedaan heb:
    Investering pv totaal € 4.280, BTW teruggaaf € 600, netto € 3.680.
    In 10 maanden voor € 660 opgewekt. Met nog 2 zomermaanden voor de boeg, moet ik toch op (ruim) € 800 kunnen komen. Tvt 4,5 jaar!

    Spouwmuur- + vloerisolatie totaal ook € 4.200. Subsidie € 870, netto dus € 3.330. Is in feb. 2021 uitgevoerd, dus effect/rendement zal volgend jaar moeten blijken. Vloerisolatie zit met name onder de woonkamer, daar waar we ook vloerverwarming willen in de toekomst. Zijn we dan in elk geval minder de 'kruip'ruimte aan het verwarmen. 'Kruip' idd tussen aanhalingstekens, het is er 1,70m hoog. Bukruimte?

    O ja: ons spaargeld staat gedeeltelijk bij ASN. Telt dat ook? Het rendement noem ik even niet

  21. #40

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Geen kinderen nemen, duurzamer wordt het niet.

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •