Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 121

Onderwerp: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

  1. #41
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Dat is allemaal wat te technisch voor deze eenvoudige jongen.
    Wat ik wel begrijp en wat ik nog steeds op een rijtje wou zetten en nu dus gedaan heb:
    Investering pv totaal € 4.280, BTW teruggaaf € 600, netto € 3.680.
    In 10 maanden voor € 660 opgewekt. Met nog 2 zomermaanden voor de boeg, moet ik toch op (ruim) € 800 kunnen komen. Tvt 4,5 jaar!

    Spouwmuur- + vloerisolatie totaal ook € 4.200. Subsidie € 870, netto dus € 3.330. Is in feb. 2021 uitgevoerd, dus effect/rendement zal volgend jaar moeten blijken. Vloerisolatie zit met name onder de woonkamer, daar waar we ook vloerverwarming willen in de toekomst. Zijn we dan in elk geval minder de 'kruip'ruimte aan het verwarmen. 'Kruip' idd tussen aanhalingstekens, het is er 1,70m hoog. Bukruimte?

    O ja: ons spaargeld staat gedeeltelijk bij ASN. Telt dat ook? Het rendement noem ik even niet
    Zie je, pv is een no brainer, er zijn alleen nog steeds personen die de kale stroomprijs hanteren, maar elk eigen opgewekte kWh die van dak komt en gelijk gebruikt is de volle mep, ook na salderen, ik betaal ook geen belasting over mijn zelf verbouwde krop sla.

    Spaargeld kost geld als je alles mee reken, ook de kosten van de betaalrekening per maand enz, pv levert zeker een hoger rendement.
    @Tuur
    Mag je allemaal zelf weten maar wel een beetje een dooddoener hoor, weinig creativiteit! Al over nagedacht wie dan jouw aow gaat betalen? Dus misschien toch niet zo duurzaam.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #42

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    @Tuur
    Mag je allemaal zelf weten maar wel een beetje een dooddoener hoor, weinig creativiteit! Al over nagedacht wie dan jouw aow gaat betalen? Dus misschien toch niet zo duurzaam.

    Wie gaat jouw aow betalen of wie gaat jou verzorgen tegen die tijd. Dat zijn pas dooddoeners. Ik heb het over de totale wereldbevolking die exponentieel groeit en waar de aarde niet op berekent is. Definitie van duurzaamheid is het evenwicht tussen mens, milieu en economie om de aarde niet uit te putten. Dus minder of geen kinderen op de aarde zetten is een goede start. Als ik het op mezelf betrek dan draag ik mijn steentje qua duurzaamheid best bij, gebruik weinig stroom 1200 KWh per jaar, hooguit 500 m3 gas. Auto's doe ik minstens 10 jaar mee, huishoudelijke apparatuur, electronica, kleding, idem dito. Koop geen rommel uit China etc. Het onderwerp is hoe duurzaam is de Audi rijder? en dat gaat wat mij betreft verder dan alleen je huis verduurzamen.

  3. #43
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    @Tuur

    Zeker wel! Maar ook verder dan alleen geen kinderen en goedkoop proberen te leven. Gelukkig hebben we die keuze en is het geen china hier. Men probeert altijd de natuur te redden met div regels en aanpassingen maar de natuur lost dat vaak vanzelf op, er gaan altijd ziekten zijn die de zwakkere en ouderen in de samenleving “opruimen”.
    Of de lagere wereldbevolking een oplossing gaat zijn is ook geen bewijs van over een lange termijn.
    Je doet het nu voorkomen of alleen geen kinderen nemen de totaal oplossing is maar dat is het niet, het is alles bij elkaar, te beginnen bij jezelf dus vandaar mijn huis, niet alleen duurzaam maar ook financieel een voordeel. Bij jou dan kinderen blijkbaar, maar vast ook niet alleen uit duurzaam oogpunt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #44
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Het is wel eng hoor, de enorme toename van het aantal mensen. In bijvoorbeeld de laatste 60 jaar gewoon verdubbeld. Dat doet enorm veel met grondstoffen en ingenomen ruimte.
    Géén kinderen is geen oplossing. Dan is de aarde over pakweg 100 jaar leeg. Wel lekker rustig én heel goed voor de natuur. Dan Brown heeft met dat onderwerp een bestseller gescoord.
    Als we qua bevolkingsgroei het reproductie-getal nou 's op 1 kunnen krijgen..... Ik geef het goede(?) voorbeeld wel

  5. #45

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Het is wel eng hoor, de enorme toename van het aantal mensen. In bijvoorbeeld de laatste 60 jaar gewoon verdubbeld. Dat doet enorm veel met grondstoffen en ingenomen ruimte.
    Géén kinderen is geen oplossing. Dan is de aarde over pakweg 100 jaar leeg. Wel lekker rustig én heel goed voor de natuur. Dan Brown heeft met dat onderwerp een bestseller gescoord.
    Als we qua bevolkingsgroei het reproductie-getal nou 's op 1 kunnen krijgen..... Ik geef het goede(?) voorbeeld wel

    Ik heb het ook niet over geen kinderen als oplossing maar als de gemiddelde mens maar 2 kinderen zou krijgen dan blijft het totaal aantal mensen in ieder geval gelijk. Nu is de verwachting nog een verdubbeling in 30 jaar tijd.


  6. #46
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Correctie: het gemiddelde echtpaar (partnerschap of welke verbintenis van 2 personen dan ook). Elk mens 2 kinderen krijgen is alsnog een verdubbeling.
    Volgens mij bedoelen we hetzelfde

    Maar terug naar de combi 'Audi-rijder/duurzaam':
    Ik ben mij er van bewust dat ik juist daar nog veel winst kan behalen. Verbruikscijfers hou ik niet bij. Struisvogel-politiek!
    Laatst gewijzigd door yzy; 16-07-21 om 14:18.

  7. #47

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Correctie: het gemiddelde echtpaar (partnerschap of welke verbintenis van 2 personen dan ook). Elk mens 2 kinderen krijgen is alsnog een verdubbeling.
    Volgens mij bedoelen we hetzelfde
    In je eentje is het natuurlijk (!) moeilijk kinderen krijgen dus wij bedoelen inderdaad hetzelfde.

  8. Ad
  9. #48
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    De modellen van de bevolkingsgroei toppen wel ergens af maar het gaat nog even duren. Voor wat we nu produceren kunnen er nog wel wat mensen bij om dat te consumeren.

  10. #49
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    De modellen van de bevolkingsgroei toppen wel ergens af maar het gaat nog even duren. Voor wat we nu produceren kunnen er nog wel wat mensen bij om dat te consumeren.
    Ah het is ook al 50+ jaren geleden dat mensen meer kinderen nemen dan 2, financieel vaak niet haalbaar. Dan heb ik het over nederland. Gemiddeld zitten we in NL op 1,7 per huishouden, europa op 1,5.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #50
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    https://ourworldindata.org/world-population-growth

    Interessante data over de groei van de wereldbevolking.

  12. #51

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Gaat niet alleen over het aantal mensen wat er bij komt maar ook om wat de huidige bevolking consumeert. Kijk bv naar de 2 grootste landen ter wereld. China en India samen bevatten meer dan 1/3 van de wereldbevolking en zijn enorm gegroeid qua welvaart in de afgelopen 50 jaar.

  13. #52
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Al over nagedacht wie dan jouw aow gaat betalen?
    De kinderen waarvoor nu van mijn belastinggeld kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, kindgebonden budget, inkomensafhankelijke combinatiekorting enz. wordt betaald.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  14. #53
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Tja.

  15. #54
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    De kinderen waarvoor nu van mijn belastinggeld kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, kindgebonden budget, inkomensafhankelijke combinatiekorting enz. wordt betaald.
    Wil je die rekensom echt maken? Of weet je al wat het meeste kost. 😁
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #55
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Wil je die rekensom echt maken? Of weet je al wat het meeste kost. 😁
    Het gaat me niet om het bedrag, maar om het principe. Jij stelt min of meer dat iedereen kinderen op de wereld moet zetten om straks AOW te kunnen krijgen.
    Van mij mogen ze die AOW houden als ik nu gevrijwaard wordt van het sponseren van kinderen, werkelozen, arbeidsongeschikten, huidige AOW'ers, asielzoekers, cultuur, publieke omroep e.d.
    Ik wil het rekensommetje wel maken hoeveel belasting ik straks tot mijn 67e betaald heb voor bovenstaande zaken en hoe weinig ik daar in de rest van mijn leven van terug ga krijgen in de vorm van AOW, als ik het überhaupt ooit krijg.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  17. #56
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Het gaat me niet om het bedrag, maar om het principe. Jij stelt min of meer dat iedereen kinderen op de wereld moet zetten om straks AOW te kunnen krijgen.
    Van mij mogen ze die AOW houden als ik nu gevrijwaard wordt van het sponseren van kinderen, werkelozen, arbeidsongeschikten, huidige AOW'ers, asielzoekers, cultuur, publieke omroep e.d.
    Ik wil het rekensommetje wel maken hoeveel belasting ik straks tot mijn 67e betaald heb voor bovenstaande zaken en hoe weinig ik daar in de rest van mijn leven van terug ga krijgen in de vorm van AOW, als ik het überhaupt ooit krijg.
    Klopt, op de reactie dat we moeten stoppen met kinderen, nu trek je er nog een heel circus bij maar die kinderen betalen vanaf 18 ook mee aan de waslijst die jij op noemt, of denk je dat die generatie alleen die voordelen genieten? Dat is ook in jouw generatie en als er geen opvolging komt gaan we toch budget te kort komen, werkgelegenheid gaat naar beneden in veel branches.
    Alles hangt aan elkaar, stel dat jouw ouders al zo gedacht hadden......
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #57
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    stel dat jouw ouders al zo gedacht hadden......
    Mijn ouders hebben kinderen genomen, omdat ze kinderen wilden, niet omdat ze zich zorgen maakten over wie hun AOW zou gaan betalen.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  19. #58
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Mijn ouders hebben kinderen genomen, omdat ze kinderen wilden, niet omdat ze zich zorgen maakten over wie hun AOW zou gaan betalen.
    Dat is volgens mij voor elk ouderpaar de reden. Ook ken ik niemand die zegt 'we willen graag een derde kind, maar we kunnen het niet betalen'.

  20. #59
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Mijn ouders hebben kinderen genomen, omdat ze kinderen wilden, niet omdat ze zich zorgen maakten over wie hun AOW zou gaan betalen.
    Nee niemand inderdaad, maar ook niet bij iedereen vanzelfsprekend of makkelijk, en zo blijft het gemiddelde door de natuur zelf in stand gehouden, maar zou je exclusief verlagen in nieuwe geboorte gaan er vast andere problemen ontstaan.
    Valt me ook altijd op de de personen die het over de bevolkingsgroei hebben geen affiniteit hebben met kinderen en vaak zelf ook niet hebben, ik wil niet zeggen een hekel aan kinderen maar zit er goed tegenaan.

    Maar goed, ik zie het ook niet echt als een probleem met 2-3 kids, het zijn er al geen 12-13 zoals vroeger bij mijn ouders bijvoorbeeld, consumptie per persoon is natuurlijk wel flink hoger dan de jaren voor internet en mobiele telefoons. Het is een wegwerpcultuur geworden wat me een groter probleem lijkt, alles is gemaakt om niet te lang mee te gaan, auto's tegenwoordig incluis. (Tfsi motoren bijv)
    Dit krijg je ook allemaal niet (wereldwijd) gereguleerd dus beter terug naar de technieken, die zijn leuk namelijk, een warmtepomp die 4kWh warmte uit 1kWh stroom haalt en 25 jaar mee, solar die al inmiddels op 20% cel rendement zit en 25 jaar mee gaat , EV inmiddels in elk merk te koop ipv alleen tesla, en halen steeds meer range.

    Ik moet zeggen dat ik er ook aardig creatief van geworden ben, vooral met het warme water zonder gas is best een uitdaging om dat leuk te doen zonder mega bedragen neer te kwakken.
    Zo heb ik een tijdje een boiler voor de cv gehad die met zijn element ook gekoppeld zat aan de cv, dus pak je warm water en was de boiler niet aan het warmen staat de cv geblokkeerd dus krijg je het van de boiler, gaat de boiler warmen omdat hij afkoelt na xx liter dan ging de cv blokkering er af maar gaat hij niet aan omdat er warm water van de boiler door stroomt, als dat water kouder wordt dan de op de cv ingestelde 60 graden ging de cv bijspringen en verwarmen. Dit alles loopt via een mengventiel die er 50 graden van maakt naar de douche toe.
    Zo ving ik de relatief dure start van de cv op en verplaatste wat gas naar stroom. Inmiddels cv weg en 2 boilers naast elkaar waar de één de ander opvangt.

    Leuk om te doen en je houd er nog wat aan over financieel.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  21. #60
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Ik vind dit interessante materie. Onbekend maakt onbemind geldt in deze voor mij. 'Duur' en 'herrie' zijn de associaties die ik tot nu toe met warmtepompen had. Als ik nu lees 10k investeren (6k warmtepomp + 4k extra zonnepanelen), 1,9k subsidie en dan 1,5k/j aan gas besparen, dan is 'duur' geen argument meer.
    Maar eens ergens gaan luisteren om het (voor)oordeel 'herrie' te staven.

    En ja, eerlijk gezegd is rendement voor mij argument nr 1, en duurzaam nr 2.

    Er zijn natuurlijk meer manieren om duurzaam bezig te zijn, het ene stapje is wat groter dan het andere:
    - Aantal jaren geleden beide motorfietsen verkocht. Deze had ik puur en alleen voor fun-ritjes. Daar voelde ik mij niet meer comfortabel bij. Nu een ATB voor de fun-ritjes. En daar heb ik ook qua conditie nog baat bij!
    - Wel moet ik door al dat sporten vaker douchen: onze ketel zit erg ver van de douche, dat duurt lang voordat er warm water is. Dat eerste koude water vangen we op in een emmer en daar genieten de plantjes weer van. Financieel volstrekt niet interessant, drinkwater is belachelijk goedkoop, maar om het ongebruikt het riool in te gooien is verspilling.
    - Regenwater van ons dak vangen we op in een grote regenton. Ook dat water gebruiken we voor de plantjes in de tuin. Hoeven we ook daar geen drinkwater voor te gebruiken.
    Zoals gezegd, kleine stapjes....
    Laatst gewijzigd door yzy; 17-07-21 om 17:29.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •