Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 121

Onderwerp: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

  1. #61
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Nee niemand inderdaad, maar ook niet bij iedereen vanzelfsprekend of makkelijk, en zo blijft het gemiddelde door de natuur zelf in stand gehouden, maar zou je exclusief verlagen in nieuwe geboorte gaan er vast andere problemen ontstaan.
    Valt me ook altijd op de de personen die het over de bevolkingsgroei hebben geen affiniteit hebben met kinderen en vaak zelf ook niet hebben, ik wil niet zeggen een hekel aan kinderen maar zit er goed tegenaan.

    Maar goed, ik zie het ook niet echt als een probleem met 2-3 kids, het zijn er al geen 12-13 zoals vroeger bij mijn ouders bijvoorbeeld, consumptie per persoon is natuurlijk wel flink hoger dan de jaren voor internet en mobiele telefoons. Het is een wegwerpcultuur geworden wat me een groter probleem lijkt, alles is gemaakt om niet te lang mee te gaan, auto's tegenwoordig incluis. (Tfsi motoren bijv)
    Dit krijg je ook allemaal niet (wereldwijd) gereguleerd dus beter terug naar de technieken, die zijn leuk namelijk, een warmtepomp die 4kWh warmte uit 1kWh stroom haalt en 25 jaar mee, solar die al inmiddels op 20% cel rendement zit en 25 jaar mee gaat , EV inmiddels in elk merk te koop ipv alleen tesla, en halen steeds meer range.

    Ik moet zeggen dat ik er ook aardig creatief van geworden ben, vooral met het warme water zonder gas is best een uitdaging om dat leuk te doen zonder mega bedragen neer te kwakken.
    Zo heb ik een tijdje een boiler voor de cv gehad die met zijn element ook gekoppeld zat aan de cv, dus pak je warm water en was de boiler niet aan het warmen staat de cv geblokkeerd dus krijg je het van de boiler, gaat de boiler warmen omdat hij afkoelt na xx liter dan ging de cv blokkering er af maar gaat hij niet aan omdat er warm water van de boiler door stroomt, als dat water kouder wordt dan de op de cv ingestelde 60 graden ging de cv bijspringen en verwarmen. Dit alles loopt via een mengventiel die er 50 graden van maakt naar de douche toe.
    Zo ving ik de relatief dure start van de cv op en verplaatste wat gas naar stroom. Inmiddels cv weg en 2 boilers naast elkaar waar de één de ander opvangt.

    Leuk om te doen en je houd er nog wat aan over financieel.
    Ik hoop voor je dat je warmtepomp het 25 jaar uithoud.

    😎✌🏻
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  2. #62
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten
    Ik hoop voor je dat je warmtepomp het 25 jaar uithoud.

    😎✌🏻
    Ik hoop het ook, ik ken wel wat airco's en koel units die bijna die leeftijd hebben hoor, op het werk ook pas een aan/uit vervangen van 97. Maar 20 is ook goed.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #63
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ik hoop het ook, ik ken wel wat airco's en koel units die bijna die leeftijd hebben hoor, op het werk ook pas een aan/uit vervangen van 97. Maar 20 is ook goed.
    De kwaliteit is wel een stuk minder geworden dan 20 jaar geleden.




    😎✌🏻
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  4. #64
    Haga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Oh neeeeeeeeeeeeeee 😲😲😲😲😲

    Zelfs op het Audi-forum een duurzaamheidstopic. 😭😭😭😭😭

    Moet niet gekker worden 😤😤😤😤
    Real men ride twins

  5. #65
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haga Bekijk Berichten
    Oh neeeeeeeeeeeeeee 😲😲😲😲😲

    Zelfs op het Audi-forum een duurzaamheidstopic. 😭😭😭😭😭

    Moet niet gekker worden 😤😤😤😤
    Stel je niet aan, jij komt met een alfa logo op het audi forum 🤣🙄
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #66
    Haga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Stel je niet aan, jij komt met een alfa logo op het audi forum 🤣🙄
    De Alfa had een ziel. 😎

    De Audi niet, die doet het gewoon. 😏

    Back on topic: wordt echt flauw van dit soort duurzaamheid- en klimaatverandering topics. 👎
    Real men ride twins

  7. #67
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haga Bekijk Berichten
    wordt echt flauw van dit soort duurzaamheid- en klimaatverandering topics.
    Je hoeft het niet te lezen. De titel had je kunnen behoeden voor deze negatieve ervaring.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  8. Ad
  9. #68
    Haga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Je hoeft het niet te lezen. De titel had je kunnen behoeden voor deze negatieve ervaring.
    Och, waarom niet.

    Had ff tijd omdat de BBQ nog niet op temperatuur was.

    Maar uiteindelijk allemaal meer van hetzelfde 🥴
    Real men ride twins

  10. #69
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haga Bekijk Berichten
    Had ff tijd omdat de BBQ nog niet op temperatuur was.
    Zo'n elektrische barbecue is veel handiger. Kun je gelijk beginnen en met zonnepanelen op het dak is het ook gelijk een stuk duurzamer
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  11. #70
    Haga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Zo'n elektrische barbecue is veel handiger. Kun je gelijk beginnen en met zonnepanelen op het dak is het ook gelijk een stuk duurzamer
    Echte mannen werken met vuur. 💪
    Real men ride twins

  12. #71
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haga Bekijk Berichten
    De Alfa had een ziel. 😎

    De Audi niet, die doet het gewoon. 😏

    Back on topic: wordt echt flauw van dit soort duurzaamheid- en klimaatverandering topics. 👎
    Ziel....
    En een abo bij de wegenwacht zeker 🤣

    Blijf dan weg hier als het je niet aanstaat, je voegt ook niets toe aan het topic.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #72
    Haga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ziel....
    En een abo bij de wegenwacht zeker 🤣

    Blijf dan weg hier als het je niet aanstaat, je voegt ook niets toe aan het topic.
    Dank je, maar ik blijf.
    Real men ride twins

  14. #73
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Ik zou het bijna vergeten: mijn woon/werk- kilometers gereduceerd met 170 km per dag. Dat werkt ook. I.p.v. 1x per week aan de pomp (diesel), nu 1x per maand (benzine).
    Verbruik: km/ l () gehalveerd....

  15. #74
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Ik zou het bijna vergeten: mijn woon/werk- kilometers gereduceerd met 170 km per dag. Dat werkt ook. I.p.v. 1x per week aan de pomp (diesel), nu 1x per maand (benzine).
    Verbruik: km/ l () gehalveerd....
    Dat is ook een voordeel van corona, veel thuiswerk dus ook minder rijden en file. Blijkbaar gaat dat ook vaak prima maar was het vertrouwen er niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #75
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Hmmm .. duurzaam?

    Heb zelf geen auto meer (nodig) .. m'n meissie heeft een A3 1.4 TFSI COD (die nu ook veel stil staat i.v.m thuis werken)
    Ben zelf elke dag gaan fietsen naar het werk, gebruik bijna nooit meer een verbrandingsmotor.
    Heb een dak vol zonnepanelen, nagenoeg alles vervangen door LED lampen, kook op inductie, heet water in de keuken uit een boilertje ivp de (nieuwe, hoog rendement) cv-ketel, beneden HR++ glas, nieuwe en zuinige wasmachine, wasdroger en koelkast.
    We hebben spouwmuurisolatie en dakisolatie, wil nog vloerisolatie en heb een offerte uitstaan voor dubbelglas op de 1e verdieping. Dit was nooit nodig (er staat altijd een raam open) maar blijkt toch wat oncomfortabel als je de hele dag thuis werkt.

    We maakten wel vaak vliegreizen maar dan wel inclusief de CO2 compensatie, geen kinderen..

    Ben duurzamer dan ik dacht..
    One liter, driver's licence eater...


  17. #76
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Voor mij is de Audi een hobby. Had ook net zo goed met 1 auto kunnen leven (vrouw heeft ook 1). Je leeft maar 1 keer. Wissel veelste vaak van auto zoals sommigen hier vast hebben gemerkt, ook doordat ik dan weer wat leuks zie.

    Mag dan momenteel een V8 zijn maar woon-werk vandaag bijvoorbeeld 1 op 12 kunnen doen. Als je echter af en toe het gas intrapt dan lust 'ie wel wat natuurlijk.

    Denk trouwens dat een volledig elektrische auto mij ook nog wel wat lijkt, als er genoeg power in zit. Vroegah nooit durven zeggen maar goed, die kant gaat het toch op.

    Thuis 12 zonnepanelen op het dak, en een zonnecollector. Het huis is volledig geisoleerd, triple glas rondom. We moeten echter nog wel van het gas af. (CV en warm water).

    Rij afgelopen tijd veel rond op een elektrische step. Mag niet, maar vind belachelijk dat NL hierop achterloopt. Die stinkscooters in de stad mag wel, maar een stille step mag weer niet. Hopelijk legaliseren ze dit snel.

    Ook ik werk 95% thuis trouwens, de vrouw ook.
    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 28-07-21 om 22:42.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  18. #77
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Goed bezig heren, @Arlo

    dak vol zeg je, wat ligt er precies?
    @Dutchlimits
    die V8 heb ik ook, mooi dat het nog even kan, over 5 jaar misschien niet meer te betalen of te koop.
    nog even genieten.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  19. #78

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Stoer! Waarom niet!

    voorsprong door techniek geld alleen voor audi en niet voor de berijders, die lopen nog wat achter.
    Nou, vooruit dan maar... ik moet toegeven dat ik ook wel een beetje d**rz**m ben.
    1. Gedurende een aantal winterse maanden woon ik in zuid-Spanje. Daar hoef ik (nauwelijks) te stoken en dat is lekker duurzaam.
    2. Ik heb in mijn beleggingsportefeuille een paar iShares Global Clean Energy UCITS ETF's.

    En daarmee houd het wel een beetje op, want mijn investering van bijna 80K in een Audi e-tron heeft het klimaakt ook niet geholpen (als ik sommigen moet geloven).

  20. #79
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Nou, vooruit dan maar... ik moet toegeven dat ik ook wel een beetje d**rz**m ben.
    1. Gedurende een aantal winterse maanden woon ik in zuid-Spanje. Daar hoef ik (nauwelijks) te stoken en dat is lekker duurzaam.
    2. Ik heb in mijn beleggingsportefeuille een paar iShares Global Clean Energy UCITS ETF's.

    En daarmee houd het wel een beetje op, want mijn investering van bijna 80K in een Audi e-tron heeft het klimaakt ook niet geholpen (als ik sommigen moet geloven).
    Maar ook het huis in nederland moet dan nog wel iets warm gehouden worden toch?

    Al vind je duurzaam niet interessant lijkt het mij wel dat investeren in iets wat geld verdiend voor je wel je ding is gezien de beleggingen. Doe je het daar toch voor?
    Grote mannen hebben grote huizen met dito rekeningen, ik heb ze wel gezien van 15000 kWh en niet precies weten waar het vandaan kwam, lijkt me toch sterk dat jij dat leuk vind om elk jaar af te rekenen, kan je een paar opties extra nemen bij de volgende e-tron.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  21. #80

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe duurzaam is de Audi rijder ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Maar ook het huis in nederland moet dan nog wel iets warm gehouden worden toch?

    Al vind je duurzaam niet interessant lijkt het mij wel dat investeren in iets wat geld verdiend voor je wel je ding is gezien de beleggingen. Doe je het daar toch voor?
    Grote mannen hebben grote huizen met dito rekeningen, ik heb ze wel gezien van 15000 kWh en niet precies weten waar het vandaan kwam, lijkt me toch sterk dat jij dat leuk vind om elk jaar af te rekenen, kan je een paar opties extra nemen bij de volgende e-tron.
    Niet elke investering hoeft gericht te zijn op rendement.
    Ik heb ettelijke duizenden euro's uitstaan aan leningen aan echt kleine ondernemers (w.o. veel agrariërs) in landen als Colombia, India, Zambia, Kameroen, Oeganda, Mongolië, Kenia, Mozambique, Rwanda, Zuid-Afrika en Ghana, om er maar een paar te noemen. Soms krijg ik bericht dat een lening niet (volledig) kan worden terugbetaald; zeker in deze Corona-tijd.
    Vind ik dat erg? Nee, niet echt, want ik weet dat veel mensen op deze wereld het veel slechter hebben dan wij (klagers in Nederland). En als ze de lening niet kunnen terugbetalen, dan hoop ik maar dat ik ze toch wat vooruit heb geholpen.

    In veel van de door mij genoemde landen worden de leningen ook gebruikt voor "duurzame" energieopwekking (bio-gas, pv-installatie'tjes), terwijl ik zelf op mijn zuid-georienteerde dak niet eens pv-panelen heb liggen...

    Dus op je allereerste reactie terug te komen: stoer? Vind ik niet, maar hulp aan anderen is wel hard nodig. Mijn eigen "duurzame gedrag" en energierekening interesseren me daarom niet zo heel erg veel.


    Maak je overigens niet te veel zorgen om de opties op mijn volgende e-tron.
    De enige beperkende factoren daarin zijn mijn lief en mijn eigen gierigheid...
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 29-07-21 om 13:29.

Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •