Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: Bastet's nieuwe daily: stekkeren maar!

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    54
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet's nieuwe daily: stekkeren maar!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Thanks!

    Pluspunt: voelt als een veel volwassener auto dan het instapsegment zou doen vermoeden. Rijgedrag is ronduit goed, ook op langere afstanden, en met onze opties ook echt leuk om te doen. Laden is een non-issue, in 5 uurtjes aan een 11kW paal is-ie vol (overnight), en je hebt zelden die 5 uur echt nodig. Meestal volstaat 1 of 2 uurtjes al, echt geen probleem.

    Nadeel: bereik. Op de snelweg is dit een klote ding - wat dat betreft. Die 340km haal je wel, maar echt alleen in de stad, eco modus, full anticipating regen mode, en ga zo maar door. Op de snelweg moet je gewoon rekenen op 18-22kWh/100km, als je netjes 104 op ACC rijdt. Dat zijn bijna E-tron waardes, belachelijk.

    Medio 2023 komt een kleine facelift in de E208, je krijgt dan de E308 aandrijflijn (156pk ipv 136pk, zelfde koppel), met een ca 20% lager gemiddeld verbruik. Als je nu zou bestellen zou je dat model krijgen denk ik, uitgaande van productie rond oktober 2023. Al is dat wel erg lang, 8 maanden is wat nu geldt.

    Als ik brutaal mag zijn en een jonge occasion mag aanraden, dan zou ik de eerste generatie Ioniq niet links laten staan. Voor m'n ma rond augustus dit jaar zo'n ding gehaald, en in Premium trim is dat een serieus fijne wagen. Rijdt wat volwassener dan de E208: soepeler, wat vergevender, minder heftig. Wel ruimer, en door z'n techniek echt heel zuinig. Gemiddeld zo'n 11-12kWh/100km, bij normaal gebruik. Met een 28kWh accupakket haal je daar dus óók diezelfde 230km op de snelweg mee als wat je met een 45kWh E208 haalt!

    Vanaf 2027 ga je ook wegenbelasting betalen, en dan is de E208 met bijna 1500kg serieus aan de maat. Een Ioniq weegt maar 1200-nogwat kilo's en is daarmee fors goedkoper. Ik zou daar ook zeker eens een proefrit in maken, m'n ma is achteraf veel blijer dan met de E208 waar ze eerst in reed. Past beter. Let wel, Premium trim is een eis (dakraam, leer, stoelverwarming voor en achter, grootscherm navi, etc.).

    My two cents: rij in een Ioniq. Bevalt-ie? Koop een 2016-2019 model (het 2019/2020 model heeft een grotere accu, maar komt net zo ver en laadt minder snel op DC). Desnoods doe je dat terwijl je wacht op de levering van de E208 GT en verkoop je 'm weer zodra de E208 er is. Tweedehands zijn de E208's tegenwoordig bijna net zo duur of zelfs duurder dan een nieuwe (en dat is ook de reden waarom we zijn uitgeweken naar andere auto's in augustus).

    Wat mag die lease nu kosten? Bij mijn weten zijn ze fors duurder geworden, en dat zou ik zeker in overweging nemen. Ik zie prijzen van ca €500/maand voor een GT zonder alcantara; wij betalen nu €400...
    Dank voor je uitgebreide reactie!

    Dat de e208 bijna net zo'n zuiperd is als de e-tron verbaast me wel. Maar goed, veel snelwegkilometers zal hij bij mijn moeder niet maken.
    De tip van de Ioniq zullen we meenemen. Een eerste blik leert wel dat die wagens ook nog tussen de 21 en 28k moeten kosten met kilometerstanden tussen de 50-100.000. En dan zijn ze inmiddels wel vijf jaar oud. Qua looks wint de 208 in ieder geval met overmacht, en hij lijkt ook wat handzamer (parkeren in een parkeerkelder).

    Lease voor een GT is nu inderdaad rond de € 500 p.m. op basis van 60 maanden en max 10.000 km. Daar gaat nog wel de overheidssubsidie af, dan kom je netto uit op rond de € 440. Dat is overigens inclusief een tijdelijke aanbieding voor een Flex Premium pakket (na eerste jaar kan het contract maandelijks kostenloos opgezegd worden) met een waarde van € 35 p.m.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    54
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet's nieuwe daily: stekkeren maar!

    Kogel is door de kerk... private lease e208 is afbesteld. Een jaar levertijd (en vermoedelijk meer) is absurd, en een voorloopauto (208 benzine automaat) zou dik € 625 pm gaan kosten. Gaan we dus niet doen.

    Inmiddels een jong gebruikte e208 uit juli '21 gevonden met 17k op de teller. Rouge Elixer, GT, zwart dak. Dus eigenlijk gelijk aan wat er besteld was. Met als verschil dat deze als extra ook nog stoelverwarming, ACC en alcantara bekleding heeft. Het betreft een import demo en hij is met een zeer lage cataloguswaarde bij de RDW geregistreerd. Gunstig voor de verzekeringspremie. I.v.m. subsidie wordt de auto pas begin januari afgehaald, dat scheelt weer € 2.000.

  3. #23

    Standaard Re: Bastet's nieuwe daily: stekkeren maar!

    Lekker bezig! Alcantara en stoelverwarming zijn een must, maakt 't een klasse rijker en je hebt de kachel bijna niet meer nodig.

    Veel plezier er mee, ik ben er nog dagelijks blij mee.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •