Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 78

Onderwerp: migraine/clusterhoofdpijn

  1. #41

    Standaard

    Uitslapen moet ik ook niet doen, behalve als ik vakantie heb en het een beetje opbouw zeg maar, maar tot een uur of 8 op bed in de vakantie is lang zat vind ik. ik heb net nog wat verder zitten lezen over de zgn, (spier)spanning hoofdpijn en ik ga toch de schuld geven aan mijn koffie gebruik, de symptomen die men beschrijft zijn gewoon griezelig hetzelfde als bij mij. Ik hoop dat het helpt en dat anderen ook een oplossing vinden voor hun klachten want mijn vrouw en kind zitten vandaag dus ook weer thuis door mij en dat is dus niet leuk.....
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  2. #42

    Standaard

    dit is de eerste keer dat ik dit topic zie,maar kan hier wel over meepraten.
    ik heb bijna dagelijks last van hoofdpijn in de rechterkant van mijn hoofd.
    (achter mijn rechter oog,slaap,tot boven de achterste kiezen)
    ik loop hier al een jaar of 7 mee.
    ben er eerst mee naar de dokter geweest die dacht aan een overbelaste masseter(kaakspier)
    die schreef me voor drie weken lang een nacht beugel aan.
    maar heeft niets geholpen.
    daarna ben ik naar de tandarts geweest die er 3 verstandskiezen heeft uitgetrokken omdat hij dacht dat de tanden bekneld zaten en daardoor eeen zenuw lastig zat te doen
    heeft ook niets geholpen.
    volgende stap was de neuroloog die een mri scan heeft gemaakt.
    hieruit was ook niets op te maken(behalve dan dat ik wel hersens heb )
    ik heb van de neuroloog een boek meegekregen over vragen van hoofdpijn.
    ik kon de symptomen van migrane goed herkennen in mijn soort van hoofdpijn
    dwz (bij last het liefste in een donkere stille ruimte zitten).
    alleen migrane duurt een paar dagen voor het weer over is.
    maar omdat het bij mij geen dagen duurt en in een kwartier inkickt en maximaal een uur duurt, verdenken ze toch dat ik een clusterhoofdpijn bezit.
    de artsen weten niet goed waardoor dit veroorzaakt wordt maar geven er wel een kuur voor.

    ben zeer benieuwd of er meerdere mensen last hebben van dit soort hoofdpijn en wat ze hier tegen geprobeerd hebben.

  3. #43

    Standaard

    Ik heb er ook last van als ik te lang in bed blijf meuren. Wat ook helpt is dat ik nu een 1,5 jaar brildragend ben, en heb minder hoofdpijn. Ze zeggen dat ik te scherp zie.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  4. #44
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Heb je zeker een stressvolle baan?
    Nee, niet zo eigenlijk maar ik ben wel iemand van:"als ik het doe ,doe ik het goed"waardoor je soms de lat net even te hoog legt voor jezelf.
    Dat heb ik ook gedacht maar zo had ik vorig jaar wel een burnout , achteraf gezien want op dat moment denk je wat anders.
    ik zat achter mn computer en op een gegeven moment begon ik slecht te zien kon mij niet foccussen en ben toen ff op bed gaan liggen en toen begon 't.
    Het leek alsof mijn gezicht binnestebuiten wou keren
    Ik begon met mijn hele lichaam te "trekken"kon niet tegen houden hoe graag ik het ook wou.
    Ik was geestelijk helemaal bij maar kon er niets aan doen !
    toen het over was na 30 tellen ofzo dacht WTF is dit !
    Toen ik dus weer een beetje bij was gekomen begon het weer.
    En toen mn pa gebeld want die waren op de fiets weg .
    Ben toen weer een beetje rond gaan lopen .en ff later kwam mn pa en ma weer thuis.
    En op een gegeven moment begon het gevoel weer te komen dat het weer ging gebeuren, ik snel naar boven in bed en mn pa geroepen .
    En toen zag mn pa het ook een belde 112(heb ik allemaal bewust meegemaakt)Het was net een beroerte.
    na de ambulance er was geweest hebben ze het ziekenhuis gebeld om mij te ontvangen.En ben daarna op eigen vervoer naar het ziekenhuis gegaan.
    En daar zij de dokter of ik het druk had met werken enzo.
    En sindsdien ben ik niet meer zo'n strever na perfectie ! wat tot nu toe goed gaat .
    michel
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  5. #45

    Standaard

    Zo ,heftig, voor je ouders ook schrikken zeg. Maar wat je zegt klopt wel, het zou idd kunnen zijn dat ik er wat doorheen zit , ik hoop dan dat ik volgende week wat uit kan rusten in italié, we vertrekken a.s. vrijdag voor 2 weken dus dat is wel lekker. Misschien moet ik ook maar eens wat gaan minderen met op zaterdag werken want dat was dit jaar ook nogal veel van goede, ik geloof niet dat ik 4 zaterdagen thuis geweest ben dit jaar, het is altijd maar een ochtendje van 7 tot 12....het is dan toch een 6 daagse werkweek en dan op zondag ochtend nog een kmtje of 60-70 op de mountainbike.....ik ben ook geen 20 meer
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A


  6. #46
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb alleen last van hoofdpijn na een dagje drinken.....gelukkig maar.

    mijn vriendin daarintegen heeft wel last van migraine....klote

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  7. #47

    Standaard

    Goh Mitchel, heftig, lijkt op mijn eerste aanval van vroeger (lijkt op mijn eerste aanval ---->vroegah)

    Warmte en zonlicht is ook niet vaak een beste combinatie voor mij, hebben jullie dat ook?

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje
    Warmte en zonlicht is ook niet vaak een beste combinatie voor mij, hebben jullie dat ook?
    nee niet echt,
    warmte en regen = benauwd = wel lastig

  10. #49
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Wat een ellende allemaal! Ik krijg soms met moeite na een avond hard aan de drank een licht gevoel in m'n hoofd, 'echte' hoofdpijn heb ik nooit ervaren ...

    Sterkte allen die er wél last van hebben.

  11. #50
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander
    Wat een ellende allemaal! Ik krijg soms met moeite na een avond hard aan de drank een licht gevoel in m'n hoofd, 'echte' hoofdpijn heb ik nooit ervaren ...

    Sterkte allen die er wél last van hebben.
    Idem... Lijkt me echt zwaar balen. Wel fijn als er medicijnen voor zijn.

  12. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje
    Goh Mitchel, heftig, lijkt op mijn eerste aanval van vroeger (lijkt op mijn eerste aanval ---->vroegah)

    Warmte en zonlicht is ook niet vaak een beste combinatie voor mij, hebben jullie dat ook?
    helemaal als het plotseling is.
    dan kan ik niet zo goed van redelijk donker opeens naar buiten gaan.
    ik heb dan ook een zonnebril in de auto liggen voor dat soort momenten, en anders ga ik gewoon niet naar buiten.
    gelukkig zijn dat soort momenten niet zo heel vaak aanwezig

  13. #52

    Standaard

    Mensen die nooit koppijn gehad hebben mogen zich gelukkig prijzen. Ook in huize Bob is het vaak raak; ik heb ook een veeg van de "zaterdag niet werken / geen overmatig koffiegebruik" kwaal, daar probeer ik dan op te letten door doordeweeks minder koffie te drinken, maar dat vergeet je nog wel eens. Veel water drinken helpt overigens ook, dat is iets wat je in het weekend toch gauw wat minder doet omdat je weg/onderweg bent.
    Toch heb ik de meeste hoofdpijntjes door mn eigen schuld (overmatig bier/wijngebruik ... zeg maar)

    Mn meissie heeft last van migraine, die kan ik af en toe "in storing" naar bed toe brengen, dan is er een hele kant uitgevallen, dan kan ze bijvoorbeeld niet meer praten en 1 arm is niet meer te bewegen, best eng is dat soms.
    Ze heeft ook al het Sacks boek aangeschaft, moet dat ook eens gaan lezen
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  14. #53
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Afgelopen weekend ook weer een aanval gehad, helaas tijdens de rally. Ik kon soms vrijwel niets meer zien, knap irritant.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #54

    Standaard

    Goh, als ik de klachten van sommige andere forumleden zie dan valt het bij mij nog wel mee, vandaag weer gaan werken met vanmorgen een flinke duffe kop en dan smiddags gaat het wel weer, nee, als je nooit geen hoofdpijn hebt weet je echt niet wat het is....gulukkig voor die mensen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    399
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Heb zelf migraine vanaf mijn 12e gehad, met een piek tussen mijn 14e en 16e jaar. Gelukkig werd het na mijn 30e rap minder en nu heb ik minder dan 1 aanval per jaar.
    Ik weet niet of er goede medicijnen zijn tegenwoordig; toen ik er het meeste last van had, hielp niets.

    Ik had echter wel baat bij een homeopathisch middel als ik er snel bij was. Snel wil zeggen als het nog geen pijn deed, maar het zicht wel slecht werd.
    Ik bedoel PO- Ho olie (Dr Vogel). Je smeert het op je slapen en voorhoofd zodra je iets voelt opkomen. Ik beschouw het niet als een wondermiddel, maar ik heb wel het idee, dat de aanvallen er wat minder heftig door worden.
    Ik hoop dat jullie er baat bij hebben.

  17. #56

    Standaard

    Hier ook een zware migraine klant....tot mijn 40e was het gemiddeld 2-3 zware aanvallen per maand. Sinds mijn 40e heb ik nog maar 2 aanvallen gehad. Weet nog niet zeker waardoor dit komt, misschien omdat ik toen een massaontslag heb meegemaakt en een tijdlang niet productief ben geweest.

    Ik ben wel sinds een jaar of 2 a 3 vrijwel gestopt met wijn. En dat schijnt in combi met chocolade een migrainewekker te zijn.

  18. #57
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Niet bij iedereen. Ik drink zo goed als geen wijn (1 fles per jaar) en heb ook tijden geen chocolade gegeten vanwege dit verhaal, geen verschil gemerkt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #58

    Standaard

    Zo te lezen hebben er genoeg mensen last van migraine. Ik dacht vroeger dat ik een beetje vreemd in elkaar zat, maar niet dus! :-)
    Vroeger had ik het standaard elk weekend en soms ook zo erg, dat ik niet kon lopen en/of praten. Gelukkig heb ik sinds een aantal jaar maar 1 aanval per jaar. Bij mij was het duidelijk de stress. Als ik me enorm druk had gemaakt kon ik er vergif op innemen, dat ik de volgende dag een migraine had en de dag daarna een "kater". Ik lag dan 1 dag plat en de volgende dag alles heel rustig aan doen. Nu probeer ik me niet meer om van alles en nog wat op te winden en blijkbaar werkt het. (Overigens ook een andere baan gezocht, maar of de stress er nu minder op is geworden...)
    Mijn vader had er ook altijd erg veel last van en de laatste migraine bleek dus een beroerte te zijn en hij is nu aan 1 kant vrijwel verlamd. Beetje enge gedachten als je dan nu weer een aanval krijgt. Maar goed ik heb hem vorige week weer gehad (gelukkig een lichte), dus ik kan er weer een jaar tegen aan! :-)

    Alle mensen die last hebben van migraine, sterkte!

    Bas.

  20. #59
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    wel even voor de duidelijkheid dat ik geen last van migraine heb.
    Maar wou ff reageren op wat bleuq20v zei .

    maar heb er gelukkig geen las meer van (+- 1 jaar nu)[/b]
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  21. #60

    Standaard

    Tja ik heb hier ook last van. Sterretjes zien...tintelende ledematen...niet kunnen praten en natuurlijk een brute koppijn.

    Ik ben op een gegeven moment heel erg op mijn suiker consumptie gaan letten. Geen suiker meer in de koffie en niet of heel weinig snoepen. Ook geen zoet beleg op brood. Ik moet zeggen dat ik sinds dien een stuk minder last heb.

    Ook rode wijn en oude kaas hoef ik niet aan te beginnen. Echt heel duidelijk een boosdoener.
    Hij doet het weer!

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •