Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 78 van de 78

Onderwerp: migraine/clusterhoofdpijn

  1. #61

    Standaard

    Vakantie doet een mens goed....ik heb nu al 4 weken geen last meer, ik had vlak voor de vakantie migraine tabletten gekregen en ik heb er tot nu toe geen nodig gehad.

    Ik liep me een beetje druk te maken over de thuissituatie en dan voornamelijk over mijn vrouw, ze klaagde de laatste tijd veel over haar werk dat het te druk was daar en er gewoon geen tijd was voor een koffiepauze, door het overwerk groeide de berg was en het huishouden een beetje boven haar hoofd en die spanningen sloegen ook een beetje over op mij denk ik, we hebben er eens over gepraat en dat scheelt.

    Ik kan me erg kwaad maken als haar baas niet zorgt voor een paar pauzes, op vakantie zijn we een beetje tot rust gekomen en de zgn. weekend hoofdpijn die ik had is tot nu toe verdwenen, de oorzaak van hoofdpijn zit natuurlijk letterlijk tussen je oren maar soms dus ook figuurlijk.

    Het is natuurlijk prettig om te lezen dat je niet de enige bent met dergelijke klachten........waar een Audi forum allemaal al niet goed voor is!
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  2. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v
    ........waar een Audi forum allemaal al niet goed voor is!
    Dit consult was gratis...
    Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

  3. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6QuattroAvant30V
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v
    ........waar een Audi forum allemaal al niet goed voor is!
    Dit consult was gratis...
    En goed!!
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #64
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    hhhmm weer wat nieuws..@Tom weet jij meer over de 99% zuurstof therapie ?Ik moet volgende keer dat ik een aanval op voel komen, pure zuurstof snuien/inademen kijken of dat de klachten verminderd... :-?

    lijkt wel een ouwe vent....... aan de zuurstof...
    Audi A2 1.4 aua

  5. #65
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Michael Jackson-syndroom

    Nee, dat hebben ze op mij nog niet uitgeprobeerd. Ik weet wel dat de nieuwe lichting medicijnen nog steeds niet werkt bij mij, behalve op mijn maag.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #66
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    welke heb je nu ?

    heb je selokeen al eens geprobeerd ?
    Audi A2 1.4 aua

  7. #67
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Michael Jackson-syndroom
    :-D zal eens een zuurstofkast gaan bouwen op zolder idd
    Audi A2 1.4 aua

  8. Ad
  9. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé
    hhhmm weer wat nieuws..@Tom weet jij meer over de 99% zuurstof therapie ?Ik moet volgende keer dat ik een aanval op voel komen, pure zuurstof snuien/inademen kijken of dat de klachten verminderd... :-?

    lijkt wel een ouwe vent....... aan de zuurstof...
    :shock: Klinkt ernstig allemaal, heb vorige week zaterdag nog een middagje plat gemoeten......klote.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #69
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    hahahah nou brand is erger (denk ik) je leert er mee leven.ik slik al een paar jaar dagelijks medicijnen om de migraine tegen te gaan.Maar zo 1x in de maand is het toch weer raak.

    zuurstof schijnt verlichting te geven.
    Audi A2 1.4 aua

  11. #70
    Wanderer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    2.333
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Sterkte allemaal...

    Ik heb deze zomer vaak last van knallende koppijn gehad nadat ik een nieuw bed gekocht had . Vaak tot brakens toe. Echt niet leuk... Het was gelukkig na een maand of 3 voorbij. Ik heb nooit geweten dat hoofdpijn zo heftig kan zijn en heb respect voor de mensen die hier al jaren geregeld last van hebben.
    Audi 100 quattro 11/85
    Audi A3 Ambition Proline Plus 05/14

  12. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé
    hahahah nou brand is erger (denk ik) je leert er mee leven.ik slik al een paar jaar dagelijks medicijnen om de migraine tegen te gaan.Maar zo 1x in de maand is het toch weer raak.

    zuurstof schijnt verlichting te geven.
    Ik hoop voor je dat het gaat helpen iig.

    Wanderer: Dan is het bij jouw goed raak geweest als je er van over je nek moet, daar koop je geen nieuw bed voor natuurlijk maar hoe kan dat dan? :-|
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  13. #72
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, da's bizar...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #73
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Er was toch zo'n partij matrassen van "Beter Bed" teruggeroepen omdat ze met gif behandeld waren?
    One liter, driver's licence eater...


  15. #74
    Wanderer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    2.333
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Ik weet ook niet hoe het zo heeft kunnen zijn. Wel moet ik er bij vertellen dat dit steeds in de weekenden was, als ik net wat langer in bed was blijven liggen. Dat nieuwe bed had een totaal ander type matras (zacht ipv hard). Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik hierdoor anders gelegen heb. De pijn leek ook vanuit de schouders/nek richting het hoofd te gaan. Maar ik weet het allemaal niet precies. Ben in elk geval blij dat het voorbij is.
    Audi 100 quattro 11/85
    Audi A3 Ambition Proline Plus 05/14

  16. #75

    Standaard

    Ja dat geloof ik
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  17. #76
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: migraine/clusterhoofdpijn

    Ik wil dit verhaal vertellen als steun voor de velen die lijden onder clusterhoofdpijn (CH).

    Ik ben inmiddels 51jaar en had sinds mijn 25e jaar CH. In het ziekenhuis ben ik onderzocht en heb ik de spuiten en zuurstof voorgeschreven gekregen ter behandeling. Dit werkte goed om mijn 2x per jaar 6 weekelijkse aanvalperiode te doorstaan. Bij zware aanvallen gebruikte ik de spuiten. Ik had dan 1 a 3 aanvallen per dag.

    5jaar geleden zat ik weer 2weken in een aanvalperiode en ik zou met mijn partner met de auto 4dagen naar Meran gaan in Italie. Dus de kleine zuurstofflessen en spuiten gingen mee. En onderweg had ik nog een aanval, dus op de bijrijdersstoel 20min aan de zuurstof.

    De volgende dag in Meran naar het zeer grote kuuroord gegaan met vele zwembaden. En daar ben ik in het buitenbad voor de zeer harde waterstraal gaan staan in het zwembad. Deze buis had een doorsnede van circa 12cm en het uiteinde was van links naar rechts plat gemaakt. Er kwam dus een brede platte harde straal water uit. Mijn partner van 60kg kon niet blijven staan in de waterstraal, zo hard blaasde hij. Ik had er met mijn 100kg niet veel moeite mee.

    De bezoekers gingen er alleen met hun rug naartoe staan. Maar ik gewoon vanaf mijn borstkas en dan langzaam tot de bovenkant van mijn hoofd. Dus ook in mijn gezicht. En dit deed ik ook op mijn rug vanaf mijn schouderbladen. Het was heerlijk voor mijn beurse hoofd door de aanvallen van de afgelopen 2 weken, en ik hou ook van een stevige massage dus de waterkracht was geen probleem. Dit heb ik 3x 5min gedaan binnen 3uur.

    Die dag geen hoofdpijn meer gehad. De volgende ochtend voelde mijn hoofd heel raar en iets verdoofd alsof er een aanval dreigde en er allerlei stofjes in mijn hoofd gaande waren. En sindsdien was de aanvalperiode direct over ! Het leek wel een wonder. Na 1,5jaar toch weer een aanvalperiode maar deze was maar 30% van de normale pijn en duurde maar 2weken!

    Sindsdien ben ik nu 4jaar hoofdpijn vrij! Het lijkt er op dat er een soort blokkade is opgeheven door de zeer harde waterstraal. Ik ben dus nog op zoek naar zo een zelfde waterstraal in Nederland voor het geval de CH weer terugkomt.

    Dit wilde ik met jullie delen. En sterkte met jullie clusterhoofdpijn.

    Gr
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  18. #77
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: migraine/clusterhoofdpijn

    @Bert A4 heftig. Hopelijk is het definitief weg!
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  19. #78
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: migraine/clusterhoofdpijn

    Bert, ik leef met je mee..mijn broer heeft ook last van CH en leeft soms periodes dagenlang op "spuiten", soms zo erg dat ze hem ervan verdachten te handelen in de spuiten.
    Wat ik begrijp is dat ook vanaf een bepaalde leeftijd de klachten minder kunnen worden (ik ken die grens niet) maar in alle gevallen hoop ik voor je dat ze wegblijven (wat daar ook de aanleiding voor is)!
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •