Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Voorstellen Yannick (nu nog zonder Audi)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Post Voorstellen Yannick (nu nog zonder Audi)

    Hello,

    Ik ben Yannick komende uit België (regio waasland).

    Voor mijn eerste auto (intussen enkele jaren terug) was ik eigenlijk al aan het kijken voor een VAG auto.
    Ik wou meerbepaald een passat variant kopen toen des tijds.
    Maar dat mocht niet zijn omdat ik tijdens de zoektocht eigenlijk gevallen was op deze volvo v40 uit 2002 :

    IMG_1231.jpg

    Dit was een 1.9d gechipt naar 130pk.
    Hier heb ik 5 jaar graag mee gereden zonder veel kosten eigenlijk.
    Die reed best goed voor zijn 130pk, lekkere snelle gasrespons had dat ding.

    Daarna (omdat ik tevreden was van volvo) heb ik deze ingeruild voor zijn opvolger de v50 :
    IMG_2130.jpgIMG_0247.jpg

    Dit is een gechipte 2.0d met rond de 180pk.
    Deze rijd absoluut beter dan de v40. Dat is natuurlijk ook niet raar, een andere generatie en een stuk meer vermogen.
    Helaas kan ik niet zeggen dat deze even kostenloos is geweest als de v40 tot hier toe.
    Het feit dat deze auto veel ford onderdelen heeft kan hier waarschijnlijk iets mee te maken hebben.
    Maar het positieve is dan wel dat hij ook stuurt als een ford. Het bochtenwerk gaat goed ;-)
    Deze heb ik nu intussen 3,5 jaar.

    Ondertussen rijd ik ook al een jaar rond met deze v60:

    HFvODaa.jpgGphm0Mj.jpg

    Deze v60 is niet prive, maar een bedrijfswagen.
    Dat heeft voor en nadelen.
    Voordeel uiteraard goedkoop rijden met een mooi uitgerust volvo v60 (ook heel mooi lederen interieur erin).
    Nadeel is dat je wat meer vast hangt aan de eco motoren.
    Daarom zit er "maar" een d2 (2.0d) 120pk in. Deze is voldoende om normaal vlot te rijden.
    Maar voor prive zou ik hier nooit voor gaan (of eventueel chippen maar dan nog)..
    Maar goed, los daarvan heel mooie auto van de baas dus daar mogen we zeker niet over klagen

    Oorspronkelijk is het mijn bedoeling om de v50 binnen een dik jaar te vervangen door de opvolger de v60.
    Zelfde als de bedrijfswagen dus maar dan wel met veel zwaardere motor. (voor iets meer fun natuurlijk).

    Maar omdat er onlangs iets op mijn pad gekomen is dat binnen 6 tot 8 maanden gaat vrij komen in verkoop heb ik even mijn pijlen op iets anders gericht.
    De kans is namelijk groot dat ik voor een mooie prijs een Audi A6 allroad van 2013 op de kop kan tikken van een vriend.
    Dus dat is bij deze ook de reden dat ik mij aangemeld heb op dit forum om alvast kennis te maken en onderzoek te doen naar deze Audi.

    Voila dat was het zo een beetje ;-)
    Laatst gewijzigd door yannickc; 11-08-19 om 23:22.

  2. #2
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen Yannick (nu nog zonder Audi)

    Alvast welkom op het forum!

    Na al die ervaring met Volvo toch voor een Audi gaan? ... is de onderhoudshistorie van de A6 bekend?
    One liter, driver's licence eater...


  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorstellen Yannick (nu nog zonder Audi)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Alvast welkom op het forum!

    Na al die ervaring met Volvo toch voor een Audi gaan? ... is de onderhoudshistorie van de A6 bekend?

    Ik ben nooit vies geweest van Audi en ik ben niet getrouwd met Volvo ;-)
    Maar als blijkt dat de A6 toch niet dat is, dan zal het wellicht toch een Volvo worden.
    Ik ben een autoliefhebber en ik kan zeker wel iets voelen voor meerdere merken. Daar valt Audi uiteraard ook onder

    Van de A6 heb ik nog niet alle details. Ik heb hem uiteraard wel al meer keer gezien, maar nooit heel hard in detail gegaan.
    Nu binnenkort zie ik de Audi normaal nog eens en dan kan ik alvast wel even iets meer kijken naar de details.
    Eventueel al eens een testritje mee doen (al ben ik bang dat dit mijn geduld niet zal bevorderen...).

    Wat ik wel alvast met zekerheid kan zeggen is dat de Audi altijd VAG dealer onderhouden is.
    Ik denk niet specifiek bij een Audi Dealer (of niet altijd) maar wel bij een Volkswagen/Skoda garage bij hem achter de hoek.
    Dus alles zal wel volgens de regels en met juiste kennis onderhouden zijn en netjes ingevuld zijn in het boekje...
    Wat ik alvast weet is dat de luchtvering compressor vorig jaar vervangen is, en dat de ketting nog geen rammeltjes geeft.

    Van de ketting gesproken. Is dat iets waar ik mij zorgen om moet maken? Is dit een kost die ik zowizo mag verwachten of was er toch enige verbetering met de eerste A6 c7?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •