Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: "blauwe nacht"

  1. #1

    Standaard "blauwe nacht"

    zijn jullie oko bekend met het fenomeen "blauwe nacht"?

    dat is hiet in Tiel dus regelmatig en ook vanavond was het weer raak. iedereen die de stad in en uit gaat word gecontroleerd. eerst op alcohol dan op rijbewijs en autopapieren en sommige ondergaan een steekproef op verboden wapen bezit of drugs.

    helaas was ik er vanavond nog niet van op de hoogte en reed zo de fuik in en dan is der geen terugweg meer. opzich niet zo erg, want ik had toch niks gedronken ik gebruik geen drugs en verboden wapen bezit is het al op het moment dat ik me handen uit me zakken haal maar goed die pakken ze toch niet af, maar het duur altijd zooooooooooooo lang. na een kwartier in de rij te hebben gestaan kwam der een fotograaf voor me auto staan en die wou een foto maken. ik sprong gelijk me auto uit en hij srok nogal en zei gelijk "ik vind dat je een hele mooie auto hebt en wil er alleen even een foto van maken" nou ja prima zei ik, maar dan wel een mooie actie foto met mij der bij :-D dus zo gezegd zo gedaan de agenten die bij mij stonden vonden het wel leuk en moesten wel lache (de eerste keer dat ik een agent heb zien lachen overgens, dus ook weer een nieuwe ervaring). nu nog maar hopen dat mijn foto's ook in de krant komen ofzo.... zou ik wel super kicke vinden :-D

  2. #2
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    dat is hier ook wel eens op zaterdag,dan hebben ze last van overbezetting ofzo en dan gaan ze met een hele kudde een rotonde veroveren om dan vervolgens ieder ding met 2 koplampen of meer aan de kant te zetten...


    maar ik wilde ook nog even zeggen dat je een hele mooie auto hebt ook zijn die wielen 17 inch? ruilen tegen 18 inch ?
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  3. #3

    Standaard

    Mooi verhaal.

    hier in Zaandam waren ze vrijdagavond ook bezig met alcoholcontrole ... maar dan voor mensen die het centrum IN wilden ... :? Beetje vreemd verhaal.
    Ik vind het altijd erg vermoeiend, dus toen ik terug naar huis ging, heb ik even een andere rooute genomen, ik drink toch niet als ik moet rijden ...

    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #4
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2
    ...ik drink toch niet als ik moet rijden
    Als dat wel zo was had je gelijk een andere voornaam moeten nemen :-D
    (iets in de trend van 'sukkel' of 'loser' lijkt me dan zeer gepast 8) )

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Wat ik eens meegemaakt heb is het toppunt,

    Ik ben eens om 10:30 in de ochtend aangehouden door de politie voor een alcoholcontrole. Belachelijk, wie heeft er op zo een tijdstip nou gedronken? Echt 100% nutteloos in mijn ogen. Zal wel door de carnaval gekomen zijn die toen bezig was, maar dan nog
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8
    Wat ik eens meegemaakt heb is het toppunt,
    van vernuft...

    Ik ben eens om 10:30 in de ochtend aangehouden door de politie voor een alcoholcontrole. Belachelijk, wie heeft er op zo een tijdstip nou gedronken? Echt 100% nutteloos in mijn ogen. Zal wel door de carnaval gekomen zijn die toen bezig was, maar dan nog
    De vraag is immers niet wie op dat tijdstip al gedronken heeft, maar wie (nog) een dermate hoog promillage in z'n bloed heeft dat hij of zij nog niet had mogen rijden :idea: .
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #7

    Standaard

    P'sies...
    S6

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik wil graag regelmatig aangehouden worden voor een algemene alcoholcontrole, dat betekent namelijk dat er weer heel wat sukkels met drank in hun lijf van de weg worden gehaald. Ik hoor daar uit principe niet bij maar vind dat er veel te weinig alcoholcontroles worden gehouden...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    daar ben ik het wel mee eens
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ik hoor daar uit principe niet bij maar vind dat er veel te weinig alcoholcontroles worden gehouden...
    Yep, ik ben op 1 dag al significant meer mobiele snelheidscontroles tegengekomen dan alcoholcontroles sinds ik me rijbewijs heb (~ 1 alcoholcontrole per 5 jaar). Of drinken en rijden is helemaal niet zo ernstig, of de verhouding is volledig zoek...

    Tja, als geheelonthouder heb ik verder weinig op met de "problematiek".
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zit nog steeds op 1 keer blazen per inmiddels 14 jaar, lijkt me een slechte verhouding.

    Zat die keer wel in een auto met vier behoorlijk aangeschoten passagiers, we hadden het Bob-principe aardig doorgevoerd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2
    Mooi verhaal.

    hier in Zaandam waren ze vrijdagavond ook bezig met alcoholcontrole ... maar dan voor mensen die het centrum IN wilden ... :? Beetje vreemd verhaal.
    Ik vind het altijd erg vermoeiend, dus toen ik terug naar huis ging, heb ik even een andere rooute genomen, ik drink toch niet als ik moet rijden ...

    Bob
    Nou, dat vind ik niet zo gek, Bob. Vroegah dronk ik ook altijd voor, ik reed dan wel geen auto maar ging toch wel behoorlijk aangeschoten de stad in (lees= 1km lopen met ieder een fles lambrusco oid en zorg maar dattie op is voordat we er zijn).
    Er zijn echt wel een hoop lui die vooraf al wat nuttigen voordat ze de stad ingaan.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  14. #13
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    ...De vraag is immers niet wie op dat tijdstip al gedronken heeft, maar wie (nog) een dermate hoog promillage in z'n bloed heeft dat hij of zij nog niet had mogen rijden :idea: .
    In Schotland en keer een poster in de kroeg zien hangen.. met ongeveer de text: Hij wist dat hij zaterdag-avond niet moest rijden......... hij dacht dat hij zondag-morgen wel kon rijden (met bijpassend beeldmateriaal)

    /me is ook nog maar 2x gecontroleerd...(= veel te weinig idd)
    ..ik drink dan wel... maar echt geen druppel als er nog gereden moet worden. (kan moeilijk in text omzetten hoe zeer ik drankrijders veracht)
    One liter, driver's licence eater...


  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    Als dat wel zo was had je gelijk een andere voornaam moeten nemen :-D
    (iets in de trend van 'sukkel' of 'loser' lijkt me dan zeer gepast 8) )
    Haha ... idd!
    Maar ... ik KAN wel drinken en rijden ... Bob blijf ik toch altijd :wink:

    Maar idd ... drankrijden kan voor mij ook niet! Heeeeel soms 1 biertje, maar over het algemeen niets. M'n vriendin is een trouwe Bob ... en niet zo'n drinker, ze vind het geen probleem om mij van mn biertje te laten genieten en dan even te chauffeuren ... :-D

    Het leukste detail is dat ze dan idd standaard stilgezet wordt voor een blaastest
    (ze rijdt denk ik 2000 km p/jaar en heeft nu al vaker geblazen dan ik ooit )

    @TenS3: Idd ... zo had ik het nog niet bekeken ... /me is jarenlang op de fiets naar de kroeg gegaan .... 8) En tegenwoordig gaat het lopend :-D

    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #15

    Standaard

    Ik heb ook pas 2 keer moeten blazen tijdens mijn rijbewijscarriere (11 jaar) ook tijdens zo`n bewuste "blauwe nacht", 2 keer binnen 10 minuten in dezelfde stad.
    Geen probleem voor mij, ik rij alcoholvrij :-D 8) (dat rijmt).

  17. #16
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    In de 10 jaar dat ik me RBW hen ben ik nog nooit voor een alcohol controle aangehouden.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •