Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: [filmpje]auto gelanceerd bij stoplicht door automatischbeton

  1. #1

    Standaard [filmpje]auto gelanceerd bij stoplicht door automatischbeton

    :shock: het zal je maar overkomen. lekker rustig op de weg midden in de nacht, je "probeerd" nog even dat oranje stoplicht te halen


    http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=247714

  2. #2
    jarrens's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    48
    Posts
    931
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard

    Die kan zijn auto wel afschrijven :shock:
    Audi Q7 3.0TDI met HARTOG kuurtje...

  3. #3

    Standaard

    oeps..
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    niet storen ... ik ben al gestoord genoeg :badgrin:
    ex auto : Audi 90 2.3 10V typ89

  4. #4

    Standaard

    Bounce baby bounce....
    Shit happens...

  5. #5

    Standaard

    Haha cool doei auto
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)


  6. #6

    Standaard

    Dat ding stond al 2 sec op rood joh. Eigen schuld. Dag auto en de verzekering keert ook helemaal geen cent uit. Dombo...

  7. #7

    Standaard

    Er staan er meer op de site van de gemeente Delfgauw of Delfland of zo. Daar staat deze lanceerinrichting namelijk.

    Alles bij elkaar wel eenerg hoge prijs voor een overtreding zeg. In Leeuwarden hebben ze tegenwoordig palen die achter de bus omhoog schieten. Daar hebben er ook al een stuk of 15 opgezeten. En dat kun je vrij letterlijk nemen.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  8. Ad
  9. #8
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    De camera's die op deze locaties geplaatst zijn, zijn er ook niet
    voor niets. Alles vastleggen ter voorkoming van schade claims.

  10. #9

    Standaard

    Dat zal inderdaad ja, maar nou vraag ik me af... Is zoiets in geen geval aan te vechten?

    Normaal staat er immer iets van 120 euro of zo voor rijden door rood licht, en dat is heel wat anders dan een auto toto plus het eventuele letsel wat je op de koop toe krijgt.

    Het heeft in deze situaties meer van poging tot doodslag dan van een verkeersmaatregel imho.

    Let wel, nou ben ik faliekant tegen het rijden door rood licht, maar je kunt ook doorslaan. Iemand die op een gevaarlijker punt door rood rost wordt ook niet ter plekke standrechterlijk geexecuteerd. Ik dacht dat deze verkeerslichten er alleen als dosering stonden.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  11. #10
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    er zijn door de wegbeheerder duidelijke borden geplaatst dat er een obstakel zit en dat er per groen licht maar 1 voertuig doorheen kan.

    dan kun je wel zeggen ik wist van nix, maar je krijgt echt geen cent betaald
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  12. #11
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Je rijd bij een treinovergang ook niet door het rood.
    Als je het wel doet weet je wat je kunt verwachten. Is in deze
    situatie denk ik hetzelfde.

  13. #12

    Standaard

    Nou, nee, dat denk ik niet helemaal.

    Als bij de spoorweg de rode lampen aangaan weet je dat er een trein aankomt, en bij stoplichten niet dat er een obstakel uit de grond komt met als doel vernieling van auto en bestuurder. En dat zie je in het donker ook niet zoals nu, bij een toeritdosering terwijl er verder nauwelijks verkeer is. Je zal het bordje maar missen zeg...

    Nou ja, die gemeenteambtenaren maken ook nog wel eens een "foutje". Misschien mogen de gedupeerde burgers bij hun dan ook wel zo een obstakel "van onder af inbrengen"... ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  14. #13

    Standaard

    Ik rij dagelijks langs deze beweegbare afsluiting and het staat echt zeer duidelijk aangegeven. Bovendien staat het licht niet voor niets op rood en rood betekent toch echt "STOP. NIET DOORRIJDEN."

  15. #14

    Standaard

    moeilijke discussie, ben het met appie eens dat de overtreder op deze manier wel een errug hoge prijs betaald, maar het zal idd duidelijk aangegeven zijn.

    ben ook wel benieuwd naar foto's van het voertuig na zo'n lancering btw :-D
    my first quattro was a wilkinson

  16. #15
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ik ben het ook wel met appie eens dat er een hoge boete op staat. Toch vraag ik me af waarom dit hier geplaatst is. Het is voor het eerst dat ik zo'n ding zie op een dergelijke weg. Meestal is het in het centrum van een stad, om verkeer uit de stad te weren. Kennelijk is de situatie zodanig dat veel automobilisten niet snappen waarom het stoplicht op rood staat en er maar 1 auto per keer door mag...
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB

  17. #16
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rum
    Toch vraag ik me af waarom dit hier geplaatst is. Het is voor het eerst dat ik zo'n ding zie op een dergelijke weg.
    nou er staan er meerdere in Nl.
    maar deze worden voornamelijk gebruikt op sluiproutes rond de (snel)wegen
    waar altijd files staan door het gebrek aan daadkracht van de landelijke overheid en provinciale staten op die plaatsen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  18. #17
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    nou er staan er meerdere in Nl.
    maar deze worden voornamelijk gebruikt op sluiproutes rond de (snel)wegen
    waar altijd files staan door het gebrek aan daadkracht van de landelijke overheid en provinciale staten op die plaatsen.
    Ow ok, dan snap ik ook waarom ik dat nog nooit tegen ben gekomen! "Altijd files" kennen wij hier in de regio niet... ;-)

  19. #18

    Standaard

    Ik heb een hekel aan die dosserstoplicten rond maastricht. Laten ze 4 auto's door en dan krijg je weer zo'n aflopend balkje, voordat hetw eer groen wordt. pffff.... En uiteraard beveiligd met een blietser....

  20. #19

    Standaard

    Nou ja, een "blietser" is wat voor te zeggen natuurlijk, maar dit is wel wat vreemd.

    What's next?

    Niet rechts houden: Deuk in motorkap.

    Geen richting aangeven: Beide voorspatborden kapot.

    Niet binnen de vakken parkeren: < 15 cm = 1 bumper aan gort, > 15 cm = 2 bumpers aan gort.

    Ik zie bromsnor al lopen met een voorhamer... :?

    Wat mij betreft echt weer een uitvinding van een grijs, nietszeggend ambtenaartje dat thuis niets in te brengen heeft. Hoe langer ik er over nadenk, hoe zekerder ik het weet! :-D
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  21. #20
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    .

    What's next?
    Deze houding kan ik niet volgen. Het is zo helder als glas: een gewoon rood licht hielp niet; dus moeten daar wat zwaardere maatregelen. Je bent volwassen, bij je gezonde verstand en je besluit eens een gokje te wagen. Jammer dan; je verliest. Natuurlijke selectie. Eigen schuld dikke bult. Auto wellicht total loss. en wat mij betreft ook nog de kosten voor al die olie opruimen en de schade aan de hindernis...
    RS6 C5
    A3 TDIe

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •