Pagina 61 van 62 EersteEerste ... 1151575859606162 LaatsteLaatste
Resultaten 1.201 tot 1.220 van de 1225

Onderwerp: Het laat je tuin zien topic..

  1. #1201
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    oprit is nu gras maar dat gaat niet werken, winter/2 auto's en gras is geen goede combi.
    Tenzij grastegels, dat past op zich wel in deze setting. Maar anders oud gebakken waalformaat op zo'n plek

    Split(platen) kun je natuurlijk ook oneindig mee combineren, maar dat vind ik hier nou niet zo passen op het eerste gezicht
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  2. #1202
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Tenzij grastegels, dat past op zich wel in deze setting. Maar anders oud gebakken waalformaat op zo'n plek

    Split(platen) kun je natuurlijk ook oneindig mee combineren, maar dat vind ik hier nou niet zo passen op het eerste gezicht

    Ik zit zelf toch aan splitplaten te denken. Het huis wordt wit geschilderd en dan lijkt grijze split me mooier dan waaltjes. Maar daar zijn we nog niet 100% over uit. Gras wordt het sowieso niet (op de oprit)
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  3. #1203
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Ik zit zelf toch aan splitplaten te denken. Het huis wordt wit geschilderd en dan lijkt grijze split me mooier dan waaltjes.
    O dan wordt het een ander verhaal

    niet vergeten de foto's voor-na te posten straks
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  4. #1204
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Uiteraard volgen die foto's!
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  5. #1205
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Alvast een sneakpeak. Fotoshopje laten maken of wit past bij de woning, maar dat wordt hem wel. Als je de lelijke rolluiken even wegdenkt en het hekwerk en kozijnen zwart dan zie ik het wel zitten

    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm


  6. #1206
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Alvast een sneakpeak. Fotoshopje laten maken of wit past bij de woning, maar dat wordt hem wel. Als je de lelijke rolluiken even wegdenkt en het hekwerk en kozijnen zwart dan zie ik het wel zitten

    Witte rolluiken een optie?

  7. #1207
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Dat is zeker een optie, maar dan denk ik alleen op de bovenverdieping. Hebben in ons huidige huis boven en beneden rolluiken maar in de praktijk zijn de rolluiken beneden misschien 10x dicht geweest de afgelopen 5 jaar.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  8. Ad
  9. #1208
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Ik heb ze ook op de bovenverdieping,Kan niet zonder ze ivm de hele middag tot avond de zon op de slaapkamers.

  10. #1209
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Gaaf huisje man, zeker in het wit maar ik zou zandgeel zoals de Franse huisjes zeker overwegen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  11. #1210
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    moestuin gaat er waarschijnlijk uit …

    Nee joh, stukje herinrichting en het ziet er alweer heel anders uit, ik zie wel mogelijkheden

    2016-11-29 20.33.03.jpg
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  12. #1211
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Hahaha. Dat is ook nog een optie. Denk alleen dat er eerder een glijbaan etc komt voor junior 🙃
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  13. #1212

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Leuke ontwikkelingen hier! Erg gaaf stekje Emiel en Harlin!

    Hier op snoeien na weinig gedaan.
    Wel een paar flinke kuipen die gesneuveld zijn (appelboom, perenboom en 2x magnolia), ik kan nog geen nieuwe vinden, maar wil dat wel voor het voorjaar geregeld hebben.
    Dus als iemand nog tips heeft voor mooie kuipen, rond (eventueel vierkant mag ook), vanaf 75cm doorsnede, liefst wit; Heel graag!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  14. #1213

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Lang stil geweest hier, maar met het voorjaar voor de deur afgelopen weekend de eerste tuinklussen alweer verricht.
    (Eigenlijk gewoon doorgegaan deze winter in de BBQ-cave, maar dat was meer grillen, open haard en hout hakken)

    Aan de zijkant van ons huis is altijd de meeste zon.
    's Zomers is dat niet om uit te houden zo heet, maar in het voor- en najaar is het juist heel fijn vertoeven.
    Aangezien ik nog wat steigerhout had liggen:

    20190216_100216.jpg

    heb ik maar even een flinke bank gebouwd

    20190216_133447.jpg

    20190216_171623.jpg

    Meteen even uitgetest tijdens het prachtige weekendweer, hij zit prima en het is fijn vertoeven in de zon.
    Nog even wat afwerkpuntjes en schuren, dan kunnen we er voorlopig weer tegen!
    Laatst gewijzigd door Bob; 19-02-19 om 09:25.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  15. #1214
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Leuk bankje @Bob! Is het onbewerkt hout? Zo ja, dan zou ik hem ook iets van verven of beitsen. Dat verlengt de levensduur van de bank.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  16. #1215

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Leuk bankje @Bob! Is het onbewerkt hout? Zo ja, dan zou ik hem ook iets van verven of beitsen. Dat verlengt de levensduur van de bank.
    Bankje ... ... hij is 5 meter lang
    INderdaad onbewerkt hout, nu nog.
    Er moet nog een schuurmachine over.
    Ik denk dat-ie voor de winter nog wel even een laagje olie krijgt.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  17. #1216
    Geertttq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Ik deel met mijn familie een huis met een stukje natuurgebied in de buurt van Apeldoorn, waar ik zo nu en dan wat tijd doorbreng.
    Er is wel iets van een tuin, maar het is niet duidelijk waar het ophoudt en waar het natuurgebied begint. Er staat dan ook geen hek om de tuin wat regelmatig een bezoek door allerlei 'tuin'-dieren betekent en aan tuinonderhoud, het laat zich raden, gebeurt niet zo heel veel. Moeder Natuur doet het meeste werk en ze doet het best goed, dus daar hoeven we ons niet mee te bemoeien. Het vijvertje is aangelegd als drinkplaats voor dieren, maar is inmiddels het domein van kikkers, salamanders en goudvissen.
    Kortom, de ultieme natuurtuin.

    tuinwest.jpg

    Later in het jaar zal er meer kleur te zien zijn, dus tegen die tijd ook een betere foto.

  18. #1217
    Geertttq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Meer kleur, het is voornamelijk een stuk groener. En bloemetjes, gele, paarse en vooral witte.
    Op het moment is de meest voorkomende bloeier het lelietje-van-dalen, waarvan de eerste plantjes zijn gepoot rond 1955. Ik ga ze niet tellen, maar volgens mijn inschatting staat er minimaal een halve hectare aan meiklokjes.
    Dit keer bestond het minimale onderhoud uit het inzaaien van gras op de slechtste plekken van het gazon.

    001.jpg

    De vijver heeft een nieuwe bewoner die ook goudvissen eet, wat het leven aldaar wat meer in balans brengt.

    002.JPG

    En de edelherten zijn er ook nog. Ze doen het erg leuk op de familie-app, maar van onze bospaden laten ze weinig heel.

    003.JPG

    Met behulp van de app Obsidentify en een account bij waarneming.nl kan ik van de meeste soorten de naam achterhalen, al moeten er nog enige tientallen van mijn observaties worden gevalideerd. De app is voor mij ter lering ende vermaak, maar voor de wetenschappers een nuttig instrument om de statistieken mee op te vullen. De herkenningssoftware werkt niet altijd even goed, waardoor het fijn is dat er ook nog echt naar gekeken wordt. Het volgende dier werd bijvoorbeeld herkend als tuimelaar:

    004.JPG

    Het terrein is gerangschikt onder de Natuurschoonwet, hetgeen betekent dat het, onder voorwaarden, is opengesteld voor bezoekers. Mocht je interesse hebben in het bezoeken van dit natuurgebiedje, dan kan ik je eventueel via een pb van een routebeschrijving voorzien.

  19. #1218

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    @Geertttq ; Da's meer het "laat je landgoed zien" topic Wel mooi!

    Hier nadat ik vorig jaar verhuisd ben, ook weer begonnen aan een nieuwe tuin.
    De 40 jaar oude grindtegels en het "meer-mos-dan-gras" mogen wel een opfrisbeurt hebben

    Al 60m2 tegels gescoord, dat lijkt genoeg voor het opnieuw bestraten van voor- en achtertuin, inclusief steeg. UIteraard blijft er dan ook genoeg ruimte over voor borders en en ander groen (twijfel nog over gras)

    Echter wel een ander probleem: Vocht! Het is enorm drassig in de tuin, zelfs al na een kleine regenbui. Water zakt slecht weg door kleigrond, zelf nadat de gemeente een aanliggend plantsoen belucht heeft voor betere waterafvoer. Nu dus bezig plannen te maken voor waterafvoer door drainage. Afvoeren op het grondwater gaat ben ik bang niet lukken, want dat staat erg hoog, ik zal dus moeten aansluiten op de hemelwaterafvoer. Benieuwd wat er gaat lukken!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #1219
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    O dan wordt het een ander verhaal


    niet vergeten de foto's voor-na te posten straks
    Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen

    Ik zie dat ik hier 4 jaar geleden voor het laatst gepost heb, toen nog een bouwval, nu er weer naar Audi's gezocht wordt hier weer vaker te vinden. 4 jaar eigenlijk alleen maar met de woning en alles er omheen bezig geweest, auto's op een laag pitje gezet. Woning en tuin inmiddels klaar, nu weer tijd voor een zoektocht naar Audi.

    Woning klaar, voortuin opnieuw aangelegd, wegens wegwerkzaamheden wat kale plakken aan de randen:



    carport/overkapping gemaakt:





    Tuin:







    en met de makelaarslens :




    Stuk garage (hoort niet bij de tuin natuurlijk), omgebouwd tot mancave:

    Laatst gewijzigd door emiel10; 18-05-21 om 15:37.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  21. #1220
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.284
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het laat je tuin zien topic..

    Huisje ziet er goed uit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •