Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112
Resultaten 221 tot 237 van de 237

Onderwerp: tandarts help!

  1. #221
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Vanwege drukte heb ik mijn recente belevingen nog niet gepost. Dus hierbij ff een update:

    Ik ben klaar!!!!!!! :-D :-D

    Het half jaar aan verbouwingen zit er op! :-D
    Ik hoef nu alleen nog maar op controle te verschijnen. :-D

    16 november:
    Naar de mondhygiëniste geweest. Het was de eerste keer dat ik volledig zelfstandig naar de tandartspraktijk geweest ben. Ik moet zeggen dat het goed beviel. Het leek wel op een ongelooflijk grondige poetsbeurt van mijn gebit. (Nadat ze zo'n 20 minuten bezig is geweest met aanslag weghalen...)

    28 november:
    Het was zover: De wortelkanaalbehandeling werd afgemaakt. Ik was weer volledig zelfstandig naar de tandarts gegaan.
    De behandeling verliep echt super! De tandarts kon mooi doorwerken en ik had helemaal geen stress of angst gevoelens.

    Nadat het er op zat, kreeg ik de opdracht mee om het komende half jaar te genieten van mijn gebit en wel te bellen als ik ergens last van zou krijgen.
    In April 2008 mag ik weer voor controle komen. :-D

    Het eerste wat ik nadat de na-pijn over was gedaan heb, is een grote zak borrelnoten gekocht en die opgegeten! :-D (heb ik heel lang niet gekund zonder pijn)



    Mijn gebitsverbouwing zit er eindelijk op! Ik heb geen enkele moeite meer om naar de tandarts te gaan. Nu maar hopen dat het zo blijft. ;-) Vast wel!

    Voor iedereen die dit topic heeft gelezen en/of gepost heeft: Bedankt! :-D Het heeft mij in het afgelopen half jaar erg geholpen om mijn ervaringen hier te posten en de reacties te lezen.
    Ik ga nu weer verder met witte tanden en een blije glimlach!


    /me is happy! 8)

  2. #222
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Gefeli Lee, weer er zuunig op! :-D
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  3. #223
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Dankje! :-D Ik zal er zeker zuinig op zijn! :-D

  4. #224

    Standaard

    mijn gebit is ook weer in topconditie! Daar kan weer een RS2 van onderhouden worden ;-)
    Zelfs 1 gaatje zonder verdoving laten vullen (niet mijn idee, maar viel gelukkig mee) Nu maar hopen dat alles het weer een tijdje houdt.
    Gefeliciteerd Lee, tandartsen zijn helemaal niet eng! ;-)
    Christien
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
    - Herm Albright

  5. #225
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    '01 rs4 641 ps


  6. #226
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Thanx! :-D

  7. #227

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    253
    Kudos
    0

    Standaard

    lang leve de tandarts

    Ben al 2 maanden bezig met mijn gebid --> heb zelfs geen motor meer kunnen rijden deze tijd vanwege de pijn......... begon met lichte tandpijn aan 1 tand links boven --> ach naar de tandarts (kom er elk 1/2 jaar) en ik zeg --> niet zeuren --> trekken die hap !, na lang twijfelen van de tandarts eerst een antibiotica kuur gehad --> niets geholpen......, weer terug --> trekken die hap !, heeft ie ook gedaan --> hele nacht nabloedingen gehad (nog nooit zoveel bloed geslikt) en niet kunnen slapen, het morgens weer terug en heeft ie 4 hechtingen geplaatst --> bloeden gestopt maar de pijn niet.........2 weken erna toch maar weer terug --> tand ernaast moest een wortelkanaal behandeling ondergaan --> doe maar (anders ben ik teveel tanden kwijt) --> de behandeling niets van gevoeld, echter toen de verdoving uitgewerkt was --> 1 week lang elke dag 1800 mg ibroprofen kunnen slikken........, gelukkig 3 weken erna de pijn iets minder......., vandaag kreeg ik de uiteindelijke vulling (opnieuw schoonmaken, rubber erin en schoonmaken) --> behandeling viel gelukkig mee, maar nu zit ik weer vol op de ibroprofen en de pijn is geen pretje kan ik zeggen :cry:

    Hopenlijk is het binnen een paar dagen weer voorbij en ben ik verlost --> heb ook steken naar de onderkant van gebid maar dat kan ook van de zenuwbehandeling nog zijn wat door trekt...........

    ga me vlug maar weer een ibroprofen slikken voordat ik slapen ga....

    greetings,

    pijnlijke Frankie

  8. Ad
  9. #228
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ai kerel dat klinkt niet best. Ik leef met je mee, maar daar heb jij nu niks aan.. :-?
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  10. #229

    Standaard

    Nou nou het zit sommige mensen niet mee, sterkte Frankie.

    Ik ben banger voor de chirurg dan voor de tandarts. Longartsen met hun naalden die kunnen er ook wat van, pfuwhhh... Liever maar helemaal geen dokters aan je lijf, gewoon gezond zijn.
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  11. #230

    Standaard

    mja, tandartsen.

    zat zelf ook bij een butcher van een tandarts.
    ben er al een tijdje weg, nou nog een nieuwe vinden.

    vanaf m'n 13e tot m'n 17e aan de beugel geweest, eerst een plaatje voor m'n bovengebit, daarna slotjes, en daarna een draadje achter m'n tanden, maar die was heel snel weer weg.

    Orthodontist heeft de behandeling gestaakt :-?

    Altijd al gevoelig voor chocola geweest op m'n kiezen.
    mijn eerste tandarts zag NOOIT wat.. altijd ff met zo'n haakje wrotten, tandsteen wegpolijsten, spoelen en klaar, tot over een half jaar.

    omdat we al een tijdje verhuist waren, toch maar eens een tandarts in de buurt zoeken, een wat oudere man, heel netjes, deed niet aan verdovingen mits je er om vroeg.
    het eerste wat hij tegen me zei: Jongeman, heeft u geen verschrikkelijke pijn aan uw kiezen?

    ik: eh.. nee? met chocola is 't wel ietsje gevoelig, maar hoezo?
    de tandarts: er zijn 2 kiezen afgebroken, een bijna tot op de wortel, van de ander een klein hoekje, dat moet wel gerepareerd worden jongeman!.

    Fantastische tandarts was dat. kiezen gerepareerd, altijd nette mooie vullingen als er wat gevult moest worden.
    Helaas ging de beste man met pensioen en werd doorverwezen naar een andere tandarts.
    Aardige man wel, zette no matter what altijd verdovingen, maar hij vond altijd wel iets. en vullingen zetten?
    hij had van die vloeibare vullingen, waar je op moest bijten om ze passend te krijgen.
    nou, of hij deed veel te veel van dat spul in de gaatjes, of mijn gebit is enorm misvormt (nu wel ja), maar die vullingen pasten nooit goed, omdat er braampjes uitstaken, of gewoon hele brokken.
    aantal opnieuw laten zetten, en vroeg ook om van die ouderwetse vullingen, die zilveren, misschien minder mooi, maar ik hoor m'n ouders nooit erover klagen.

    die wou hij niet zetten of hij had ze niet.
    gevolg door die vullingen: 2 kiezen zijn ondertussen overleden en moeten eigelijk getrokken worden (die kiezen waren gevuld) 3 kaakontstekingen gehad, regelmatig pijn in m'n bek, en stukkies hard spul in m'n mond als ik aan 't eten ben, (stukjes vulling, kies, tand). alles van wat er gevuld is.
    de tanden en kiezen waar nog niet aan gesleuteld is, niets aan de hand, de rest valt er bijna uit.

    "gelukkig" zit de schade allemaal achterin, dus als ik moet lachen zie er niets van
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  12. #231
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    @Frankie, ik voel je pijn! Ik weet hoe het is om zo lang aan de pijnstillers te moeten zitten.
    Ik heb het gelukkig nog niet zo erg gehad, maar ik kan het me wel voorstellen!

    @DesHeersch, Mooi dat de schade achterin zit. (was bij mij ook het geval)
    Enne, is het niet eens tijd om andere tandarts te vinden?
    Wachten is iig. geen optie! (Anders moet je straks net als mij een half jaar lang 2x per maand)

  13. #232
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Bah, zit ik net lekker chips te eten en bier te drinken, breekt me een stuk van een van m'n herstelde kiezen af! Gelukkig zitten er geen zenuwen meer in.
    Maandag ochtend maar ff naar de tandarts bellen... Hopelijk heeft ze snel tijd.

  14. #233
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Zo, vandaag naar de tandarts geweest. Ze heeft de scherpe randjes er af gehaald. Er gaat een kroon op komen. Over 1,5 week mag ik weer langs komen voor het vervolg.

  15. #234
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Unhappy

    Vandaag weer bij naar de tandarts geweest. (dit keer m'n 'eigen' weer)
    Ze heeft een foto gemaakt. Hieruit bleek dat er een kleine ontsteking bij de wortel zit. Nu heb ik een verwijsbrief naar de kaakchirurg gekregen voor een apex? (nog iets) behandeling. (stukje van de wortelpunt af geloof ik?)
    Volgende week dinsdag weer naar de tandarts om verder te gaan met de kies.
    De donderdag er na naar de kaakchirurg.

    Het gaat weer super... :-S
    Ik ga in iedergeval weer naar de tandarts.

  16. #235
    Registered Abuser Bwlian's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    34
    Posts
    8.259
    Kudos
    10
    Land
    Land

    Standaard

    Sterkte!

  17. #236
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Thanx!
    Hier de (wat late) update:
    Ik ben naar de kaakchirurg geweest en moet zeggen dat het best wel mee is gevallen. De chirurg wist mij snel op mijn gemak te krijgen.
    Over de behandeling kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat het herrie maakt. Een apexresectie is goed te ondergaan. Ik heb vrij weinig na-pijn gehad. Ik heb alleen de eerste dag pijnstillers gehad.
    De zwelling is ondertussen alweer bijna weg.
    De 4 hechtingen zullen vanzelf verdwijnen.

    Ik ben weer blij!

  18. #237
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Apex is wortelpunt ja. Sadisten zijn het, die tandartsen... Eergister ook even twee vullingen laten herstellen. Gelukkig niet zo erg. Heb nog alle 32 tanden op een paar gaatjes na. Maarja moet er nog nog een tijdje mee.

    Wederom maar weer sterkte voor iedereen hier, haha.

Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •