Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 60 van de 60

Onderwerp: isolatieglas

  1. #41
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Zucht... zullen we 'm maar gewoon gelijk geven?

    Er zijn nog zóveel spijkers en onbeperkt laag water... [img][http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/a015.gif]http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/a015.gif[/img]
    RS6 C5
    A3 TDIe

  2. #42
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    whahaha, ja óók dat is een van de effecten van de metaalfolie in het glas.

    0,0 gps doorlating.
    Daar kwam ik ook achter toen in m'n auto wilde "ijken" door een PDA met TomTom te gebruiken:
    PDA 0
    Audi 1


    Vandaar dat de GPS ontvanger "op" m'n kofferbakklep zit. De ontvangst is echt fenomenaal.
    Alleen die tunnels he:
    Tunnel 1
    Audi 0
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #43
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Nee hoor, Audi ook 1. Die weet exact waar-ie is, door andere info-bronnen...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  4. #44
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    zucht, er moet dus een haaievin op het dak komen ?
    Audi A2 1.4 aua

  5. #45
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes
    Nee hoor, Audi ook 1. Die weet exact waar-ie is, door andere info-bronnen...
    Dead-reckoning, gebruik makend van het snelheidsignaal, is alleen redelijk nauwkeurig in tunnels waarin je niet afslaat.
    In Monaco heb je onder het paleis een tunnelsysteem waarin je kunt afslaan naar de ene kant van die berg of naar de andere kant. Is lachen. De auto ziet je naar de ene kant van het eiland gaan, verliest het GPS signaal in de tunnels en rekent door. Intussen sla je af en dan kom je heel ergens anders uit

    Dat is overigens wel de enige tunnel die ik ken waarin je echt van richting kan veranderen. De meeste tunnels gaan maar één kant op dus om er nu een halszaak van te maken
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #46
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    als ik de parkeergarage onder kantoor inrijd, volgt de positie op het scherm toch erg goed mijn rijrichting! en die verandert best wel al kronkelend door die garage... gyroscoop heet zo'n sensor ding toch?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #47
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    ketelapper gaat door voor de koelkast !

    leuk test, navi los in de hand en dan van links naar rechts draaien indien je genoeg kabel hebt, en wat schetst de verbazing, de pijl op het scherm draait ook :P
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  8. Ad
  9. #48
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Zit er een gyroscoop in een RNS ?

    Dat had ik nooit verwacht. Ik dacht dat een RNS alleen aan gala-gestuurd dead-reckoning kon doen, wat "enkel de te verwachten rijrichting" impliceert.

    Allee, weer wat geleerd
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  10. #49

    Standaard

    Weet iemand misschien wat het kost om voor een hele auto(6 ruiten) dubbel glas in te bouwen?
    Kan het verder nergens op google vinden!

  11. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Denizle
    Weet iemand misschien wat het kost om voor een hele auto(6 ruiten) dubbel glas in te bouwen?
    Kan het verder nergens op google vinden!
    Schreeuwend duur... Voor een 8 bijvoorbeld moet je rekenen op zo'n €350 voor het achterrruit, ~ €250,- per portierruit en de voorruit zit tussen de €350,- en €700,- afhankelijk of ie verwarmd is (zoals de mijne) of niet...

    Ik word dus ook niet vrolijk als ik een ruit moet vervangen...


    Re Navi: heb nog een leuke foto ergens van de navi+ op de vaporetto in Venetië. Heb de auto meegenomen naar het hotel op het Lido omdat ik hem niet onbeheerd wilde achterlaten in een parkeergarage. Tot m'n verbazing bleef hij keurig netjes de route volgen over het water! :-D
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  12. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    De term "privacy-glass" heb ik regelmatig gezien. Geen slecht gekozen term i guess..
    Dat gekreun van jouw hoeft toch ook niemand te horen buiten de auto!
    "oooo,OoooooOOOOO,, lalaalaaa, wat rijdt dat lekker! Aooooooojj"
    :-D
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #52
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    53
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Tom tom werkt alleen als je hem/haar bevestigd aan het zonnedak,,,,, tenminste als je die optie hebt!

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Ik wilde mijn navi ook even op een makkelijke manier testen door de GPS-ontvanger op het dashboard of waar dan ook in de auto te leggen.

    Het ontvangst was toen ook erg slecht. Werd is alsnog gedwongen om de achterbank eruit te halen om die GPS-ontvanger buiten de auto te houden, anders krijgt ie simpelweg geen genoeg ontvangst. In de zomer is het inderdaad wel heerlijk, de auto blijft redelijk koel van binnen, vooral als je het vergelijkt met auto's met "normale" ruiten.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: isolatieglas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Bij S.G.G.S Veenendaal toevallig. Is een oude klant van me geweest. Kwam er al jaren over de vloer.
    S.G.G.S. is een groot bedrijf. Een héél groot bedrijf. Men heeft in europa al 350 bedrijven onder de vlag van S.G.G.S draaien.
    Werk jij in hun automotive divisie dan ?

    De ruiten in m'n auto hebben een acoustische functie alsmede een warmtewerende functie. In die zin spreek je over "isoleren" en dus over geisoleerd glas.
    Als twee glasplaten overduidelijk tegen elkaar geplakt zitten, maar niet helemaal op een manier zoals gelamineerd glas werkt, spreek je in de automobielindrustrie over dubbelglas.
    Jij hebt waarschijnlijk glas uit de woningbouw op het netvlies maar het kan best zijn dat dubbel glas in die sector iets anders betekent. Sterker nog, alle documentatie die ik heb wijst daar op.
    Andere markt, andere terminologie.


    Ik heb net even een foto van m'n bestuurdersruit genomen. Als dit geen dubbelglas is...

    Even een domme vraag, ik zag dat mijn voorruiten van mijn a6 van 2017 dit vooraan ook heeft, maar achteraan niet. Wat is het nut van ze enkel vooraan te isoleren?

  16. #55
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: isolatieglas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyke Bekijk Berichten
    Even een domme vraag, ik zag dat mijn voorruiten van mijn a6 van 2017 dit vooraan ook heeft, maar achteraan niet. Wat is het nut van ze enkel vooraan te isoleren?
    De post is 11 jaar oud. Niet veel mensen zullen het lezen. Ik heb helaas het antwoord niet.

  17. #56

    Standaard Re: isolatieglas

    als je veel achteruit rijd is het misschien achter ook handig, maar vooralsnog zal het bij de voorruit wel te maken hebben met beter zicht door snellere ontwaseming en verschil in buiten binnen klimaat
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  18. #57
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: isolatieglas

    Vanwege de UV-werende folie?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #58

    Standaard Re: isolatieglas

    Dat is voor geluidsdemping in de voorruit, dan heb je minder last van rijwindgeluid. Kijk maar naar de markeringen op die voorruit, er staat waarschijnlijk 'acoustic' op.

  20. #59
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: isolatieglas

    Op de A6 4G pré-facelift was 'dubbel glas' een optie. Dan kreeg je voorruit + alle zijruiten dubbellaags, en bij de sedan ook de achterruit.
    Bij de Avant bleef de achterruit enkelglas, vanwege het extra gewicht versus de veren van de achterklep.

    Bij de 4G facelift is dubbelglas in de voorportieren standaard geworden, de andere ruiten bleven onderdeel van de optie 'dubbel glas'. Keuze van Audi waarschijnlijk met oog op extra stilte in het interieur en concurrentie.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  21. #60
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: isolatieglas

    Zijn de ruiten zonder extra andere dingen te monteren ? Of moeten er dan ook panelen aan de binnenkant aangepast/vervangen worden ? Vind het wel interresant als het echt veel scheelt qua geluid.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •