Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Huurauto's en vakantie

  1. #1
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Huurauto's en vakantie

    Hallo harde werkers.

    Ik ben op dit moment op vakantie in de States.

    We hebben een auto gehuurd bij Dollar, een Chrysler Pacifica. Op zich best een aardige auto, alleen ging de eerste na twee dagen al kapot, de airoco blies alleen nog maar warme lucht. En dat is niet prettig bij 25 graden!
    We hebben in San Francisco een andere Pacifica gekregen, deze hield het maar één dag vol, allerlei waarschuwingslichtjes gingen aan, motor begon te stotteren etc. Deze hebben we ingeleverd in Sacramento (afgesleept), hier kregen we auto nummer drie, nu een Chrysler 300. Formaat groot, wegligging niet bestaand, en na één dag.......ja hoor, wilde niet meer achteruit rijden, en gezien de draaicirkel van voornoemd voertuig wordt het gebruik wel heel erg beperkt.

    We zijn doorgereden naar South Lake Tahoe en daar hebben we de vierde auto gekregen. Nu hebben we een Dodge Durango, een SUV met een 4.7 liter V8 motor.

    Dit is echt een bak, deze parkeer je niet, die meer je af. Het gevaarte weegt 5999 pound (iets meer dan 2700 KG).

    Het verbruik lijkt best wel aardig als je naar de benzine meter kijkt, alleen vergeet je dan dat de tankinhoud ook aardig groot is. Met een tank van dit formaat zou ik in mijn A4 zonder problemen op en neer naar Lyon kunnen rijden, mocht ik dat willen natuurlijk.
    Het verbuik op een rechte vlakke weg met inachtneming van de toegestane snelheid moet 1 op 10 zijn, zodra er heuvels, bergen en bochten opdoemen....Wij zijn rond Lake Tahoe gereden en hebben 1 op 7 gehaald.

    Zelfs met de benzineprijzen in de States is de brandstof een niet weg te cijferen onderdeel van het vakantiebudget geworden.

    We zijn nu in Las Vegas, en gaan overmorgen verder richting Painted Desert en Petrified Forest.

    Dat is een rit van ongeveer 5 uur / 80 liter.

    Hoe dan ook, voor iedereen die moet werken, werk ze en bedenk maar, volgende keer hebben jullie vakantie en moet ik werken.


    Fred

    P.s. hieronder een leuke link

    http://www.indybay.org/uploads/2006/...section-04.jpg

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Leuke vakantie. Als het even kan ook kijken bij Bryce Canyon, da's prachtig.

    En je hebt ontdekt waarom ik me nooit een Amerikaan laat aansmeren door de verhuurders. Prima ervaringen met een Daewoo Leganza en een Toyota Camry. Geen rijplezier maar wel comfort en betrouwbaarheid. En een simpele vierpitter heeft genoeg vermogen om een beetje rond te karren, terwijl het verbruik redelijk blijft.

    Let op: richting Vegas zorgen dat je de tank bij elke gelegenheid volgooit! In de Mojave Desert is er niets... ook geen toevallige voorbijgangers, vaak.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    [QUOTE="tom"]Leuke vakantie. Als het even kan ook kijken bij Bryce Canyon, daBryce Canyon ben ik al geweest toen ik hier woonde, is idd heel mooi.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •