Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Aantal kilo laadvermogen sportback

  1. #1
    volvos60's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    46
    Posts
    795
    Kudos
    0

    Standaard Aantal kilo laadvermogen sportback

    Kan iemand mij vertellen wat het maximale gewicht is wat je in een kofferbak van een sportback mag vervoeren?

    Ik moet namelijk 240 kg grind (in zakken van 15 kg verpakt) vervoeren. Zou dit in een keer kunnen of toch maar twee keer rijden wat ik van plan ben. Ter info het is een ritje van nog geen 5 minuten.

    Alvast bedankt
    Stel mezelf altijd grote doelen.....Kan ik ze tenminste niet missen (loesje)

  2. #2
    JimQ2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    975
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard

    ikzelf zou het in 2 keer doen gewoon voor mijn gevoel...

    maar als je uitgaat van 2 volwassenen en 2koffers denk ik niet dat je ver af zit van die 240 kilo niet ?

    GreetZz
    ....

  3. #3

    Standaard

    Zal op het randje zijn ... ik zou het risico niet nemen. Ik heb vorige week een kleine 800 kilo achterin mn skoda gedonderd .. was toch wel "close call"

    Je kunt trouwens je laadvermogen checken op RDW.nl
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #4
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    800 of 240kg, dat is nogal een verschil.........800 is over the limit van je skoda denk ik zo.

    240kg + jezelf moet toch geen probleem zijn.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  5. #5
    volvos60's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    46
    Posts
    795
    Kudos
    0

    Standaard

    Gouden tip Bob! Volgens RDW het volgende:

    Massa & laadvermogen
    Massa leeg voertuig 1.290 kg
    Laadvermogen N.v.t.
    Toegestane maximum massa voertuig 1.875 kg
    Massa rijklaar Niet geregistreerd

    1875-1290= 585. Dit is echter over de hele auto.

    Maar ja wat Jimmy zegt, 2 ietwat gezette/zware mensen achterin en je haalt ook de 240 kilo....

    dilemma dilemma.
    Stel mezelf altijd grote doelen.....Kan ik ze tenminste niet missen (loesje)


  6. #6
    JimQ2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    975
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard

    je zegt tis een ritje van 5 min :-D

    hoe graag rij je ik zou 2x rijden met de zonnenbril op muziekje aan hahahaa


    maargoed wat je zegt 2 gezette volwassenen (gem 85 Kg) een kind (35KG) en 2 koffers (elk 20 Kilo ) is toch 245 kilo .........

    dus zou wel moeten gaan hoor ..

    GreetZz
    ....

  7. #7

    Standaard

    Jeetje ... mijn wagen is nog lichter dan de jouwe!

    1235 kilo ... maar daar mag nog wel een kleine 75 kilo gastank bij, dus zeg maar 1310 kilo

    Max. massa = 1805 kilo, dus laadvermogen is 495 kilo ... dan zat ik er "maar" 300 kilo overheen ... :oops:
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  8. Ad
  9. #8
    volvos60's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    46
    Posts
    795
    Kudos
    0

    Standaard

    @ Jimmy, je hebt weer gelijk rijd dolgraag maar heb zo weinig tijd vandaag en baal al als een stekker dat het grind afgelopen weekend op was. Heb de voortuin klaar behalve het grind en wil zo graag vanavond op een onverwachte vrije avond alles af hebben. Maar heb maar 1x tijd om te rijden. Ik denk maar dat ik het erop gok....

    @ BobA@. Had je zaterdag graag willen zien rijden....schuurde je bumper niet over de grond? Of dacht je dat die vonkenregen achter je van een ander was :-D :-D
    Stel mezelf altijd grote doelen.....Kan ik ze tenminste niet missen (loesje)

  10. #9
    JimQ2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    975
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard

    bank afklappen en gewicht beetje verdelen dan moet et wel lukken lijkt me zo....


    succes met sjouwen
    ....

  11. #10
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Ik zou 't gewoon in een keer doen. Zo extreem is het imo niet.

  12. #11
    audimechanic
    Guest

    Standaard

    Ik zou het in 2x doen, en anders met een karretje..

    Zakken zand, is net als tegels in de kofferbak... wees er voorzichtig mee! Voor je het weet zwalk je over de weg..

  13. #12

    Standaard Re: Aantal kilo laadvermogen sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door volvos60
    Ik moet namelijk 240 kg grind (in zakken van 15 kg verpakt) vervoeren. Zou dit in een keer kunnen of toch maar twee keer rijden wat ik van plan ben. Ter info het is een ritje van nog geen 5 minuten.
    240 kg mag geen probleem zijn. Gewoon goed verdelen over de laadvloer dan is er niets aan 't handje.
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door volvos60
    Had je zaterdag graag willen zien rijden....schuurde je bumper niet over de grond? Of dacht je dat die vonkenregen achter je van een ander was :-D :-D
    Nee joh, ik had nog zeker 10 centimeter over ...

    Zoals de anderen al zeggen: Als ik mn bank platleg kan ik zelfs wel achterin slapen, dus het gewicht is goed te verdelen...

    Gisteren nog 3 kruiwagens vol stenen weggegooid ... dat heb ik maar even zonder auto gedaan ... de afvalcontainer stond vlakbij.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •