Pagina 186 van 186 EersteEerste ... 86136176182183184185186
Resultaten 3.701 tot 3.713 van de 3713

Onderwerp: Hét grote AF fotografie topic.

  1. #3701
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    ik wil een nw compact camera kopen (maatje: past in broekzak), maar wel met een gewone zoeker zodat ik bij zon ook nog kan zien wat ik fotografeer. voorkeur voor een Canon (bekend) en afkeur van een Sony (idem). een beetje lichtsterk objectief is wel fijn, extreem zoom hoeft niet, hand. Iemand tips? wel in een echte winkel te kopen, want ik wil t ding wel zelf getest hebben voor ik ga kopen.

    al gespot: Powershot G5X en de LUMIX DMC-TZ80.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  2. #3702
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    ....al gespot: Powershot G5X en de LUMIX DMC-TZ80.
    Lijken me beide erg fijne camera's .. de Canon lijkt me wel wat groter dan "broekzak formaat".
    Het prijsverschil is stevig... hoewel mijn voorkeur ook bij Canon ligt weet ik niet of het de meerprijs waarmaakt.

    Na het zien van een review op youtube wilde ik ook een G5X gaan halen (ben zelf al 8 jaar tevreden met een G10)
    One liter, driver's licence eater...


  3. #3703
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Lijken me beide erg fijne camera's .. de Canon lijkt me wel wat groter dan "broekzak formaat".
    Het prijsverschil is stevig... hoewel mijn voorkeur ook bij Canon ligt weet ik niet of het de meerprijs waarmaakt.

    Na het zien van een review op youtube wilde ik ook een G5X gaan halen (ben zelf al 8 jaar tevreden met een G10)
    Grappig. Heb zelf ook de G10 en aan het kijken naar wat nieuws. Ben net begonnen met rondkijken en ga me inlezen in: https://www.dpreview.com/reviews/201...t-zoom-cameras
    Jij succes en ben benieuwd waarop je uitkomt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  4. #3704
    JorisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    240
    Kudos
    5
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Ben benieuwd naar de minder zwaar bewerkte foto's, die genieten meestal mij voorkeur.
    Zelf ga ik niet eropuit, het is niet echt mijn onderwerp. Dan ga ik liever het bos in om macro's te maken


    Mooie foto's Frank! .. je heb er oog voor
    Hier een paar van gisteren. Ze zijn wel wat bewerkt, maar ik vind de meeste nog wel te doen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #3705

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Prachtig! Divers aan sfeertjes, ik hou er van. mooie composities ook! Alleen horizontaal/vertikaal qua uitlijning zou ik sommige beetje draaien.. Sinds @tom daar mij een keer opmerkzaam heeft gemaakt let ik dat veel op. Maar dat bedoel je denk ik ook met beetje bewerkte foto's.
    Laatst gewijzigd door Franx; 19-06-17 om 15:36.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #3706
    JorisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    240
    Kudos
    5
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Prachtig! Divers aan sfeertjes, ik hou er van. mooie composities ook! Alleen horizontaal/vertikaal qua uitlijning zou ik sommige beetje draaien.. Sinds @tom daar mij een keer opmerkzaam heeft gemaakt let ik dat veel op. Maar dat bedoel je denk ik ook met beetje bewerkte foto's.
    Dat blijft inderdaad altijd tricky, welke verhouding het beste resultaat oplevert. Met zwaar bewerkt bedoel ik deze foto's bijvoorbeeld die een vriend van me dezelfde dag op die plekken heeft gemaakt. De kleuren zijn dan wat onnatuurlijk, geeft enerzijds een spectaculair effect maar het kan ook snel vervelend worden zoals @Arlo aangaf.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #3707
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Die koeltoren is echt te gek! .. wat een super locatie.
    Prima foto's ook


    @Franx , geef eens een voorbeeld?
    One liter, driver's licence eater...


  8. Ad
  9. #3708
    JorisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    240
    Kudos
    5
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Om het af te leren... Zonsondergang in Rotterdam. Pizza, biertje en camera mee. Blijft alleen behoorlijk lastig om scherpe foto's zonder al te veel ruis te maken bij nacht. Daar baal ik wel van soms. Lage iso levert bewogen foto's (zelfs op statief) en hoge iso levert toch flink wat ruis op.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #3709
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Foto 8 en 9, doe van de verlichte bruggen, vind ik persoonlijk erg fraai.
    The desire to know is natural to all good people.

  11. #3710
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Er zijn altijd wel trucjes om beweging te voorkomen, spiegel opklappen, zelfontspanner of afstandsbediening gebruiken, gewicht onderaan statief hangen, etc.

    Ruis is er in nabewerking ook wel uit te halen of in ieder geval te verminderen, gaat helaas wel te koste van details maar op sterk verkleinde foto's in die impact niet zo groot.

    Ik zie geen EXIF data maar de ruis is inderdaad sterk aanwezig... waarmee en met welke instellingen zijn die genomen?
    One liter, driver's licence eater...


  12. #3711

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    @Franx , geef eens een voorbeeld?
    ow, gewoon de horizon..

    @Joris, wow/// Rotjeknor is echt gaaf. vooral de verlichting idd!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #3712
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    ik wil een nw compact camera kopen (maatje: past in broekzak), maar wel met een gewone zoeker zodat ik bij zon ook nog kan zien wat ik fotografeer. voorkeur voor een Canon (bekend) en afkeur van een Sony (idem). een beetje lichtsterk objectief is wel fijn, extreem zoom hoeft niet, hand. Iemand tips? wel in een echte winkel te kopen, want ik wil t ding wel zelf getest hebben voor ik ga kopen.

    al gespot: Powershot G5X en de LUMIX DMC-TZ80.
    En? Al een keuze kunnen maken?
    Ik inmiddels wel. Oorspronkelijk wilde ik uiteindelijk voor de Panasonic Lumix DMC ZS100 gaan. Bij foto Knijnenberg daar heel uitvoerig over gesproken. Gelet op o.a. betere beeldstabiliteit en groter zoombereik uiteindelijk gekozen voor de Sony Cybershot DSC RX100M3.
    Ben heel benieuwd naar de eerste opnames. Nog even geduld daar hij momenteel aan de oplader ligt.
    The desire to know is natural to all good people.

  14. #3713
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Hét grote AF fotografie topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    En? Al een keuze kunnen maken?
    Ik inmiddels wel. Oorspronkelijk wilde ik uiteindelijk voor de Panasonic Lumix DMC ZS100 gaan. Bij foto Knijnenberg daar heel uitvoerig over gesproken. Gelet op o.a. betere beeldstabiliteit en groter zoombereik uiteindelijk gekozen voor de Sony Cybershot DSC RX100M3.
    Ben heel benieuwd naar de eerste opnames. Nog even geduld daar hij momenteel aan de oplader ligt.
    nee, nog niet. beetje te druk gehad de afgelopen tijd om langs te gaan bij een winkel.
    een Sony gaat t niet worden denk ik, we hebben (impuls aankoop van mn vrouw) een p&s ding van Sony, en ik vind het instellen compleet hopeloos. maakt an sich wel prima foto's.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •