Pagina 6 van 114 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 2271

Onderwerp: Gaan we nog op vakantie

  1. #101

    Standaard

    Welkom terug Arlo,

    Zo te horen heb je het erg naar je zin gehad, ben nieuwsgierig naar je avonturen maar daar krijgen we zat :roll: tijd voor straks.


    :wink: .
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  2. #102
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Cool man@!, foto's en uitgebreid verslag volgen nog??
    Hehehe... over de Audi kan ik niks anders melden dan TOP!!
    Totaal geen problemen gehad....
    Op de heenweg veel regen gehad (hoe schrijf je ZOAP in het Duits? :wink
    En terug erg warm weer, de temperatuur van de motor bleef onder alle omstandigheden constant. Koelwater net met de naald voor de 90graden, met een uitschieter iets erboven op 2000m.
    En de olietemperatuur is niet boven de ~100graden geweest (na een goed stukkie doorpoken op de autobahn.. 8) )
    De heenweg is afgelegd met een gemiddelde snelheid van 130km/h (totaal net geen 1000km, laatste 200km binnendoor/een bergpas over/en het dal inrijden en incl koffiepauze's!) het gemiddelde verbruik was hierbij 1:10.
    De terugweg was erg druk en die duurde dan ook een stuk langer.
    Maar met een hoop files, snelheidsveranderingen en hoge temperaturen (ramen open dus) een tank leeggereden met een gem. verbruik van 1:11 !! (snapte er zelf helemaal niks van :roll: )

    De stoelen in de Competition zijn perfect te noemen!...ben zelf geen makkelijke ivm met vroegere rugproblemen maar geen centje pijn gehad!
    Het (uitlaat)geluid en het sportieve karakter van het onderstel van de auto maakt het niet de ideale lange-afstands cruiser. Maar een rit als deze (~1000km) is goed te doen, zij het een beetje de bovengrens en het is natuurlijk persoonsgebonden :wink:

    Ondanks dat de 16V een toerenmotor is en relatief weinig trekkracht onderin heeft was het totaal geen probleem om de bergen op te komen!
    Lekker soepel door de versnellingen heen en terug in combinatie met quattro was heerlijk rijden door de haarspeldbochten en de steile wegen :P (en alles prima te doen in de 2e en 3e versnelling)
    (ik heb de Timmelsjoch helaas niet gereden...te druk met lopen..)

    En helaas geen aktiefoto's van de Competition... ik heb 'm geparkeerd en ben een week de bergen in verdwenen..

    Zeer heftige week, een dag met 20m zicht een gletsjer overgestoken en de rest van de week in de brandende zon een paar toppen bezocht (de vellen hangen nu aan m'n gezicht!!...faktor 20 op 3427m is te weinig 8) )
    Hier wat foto's..
    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  3. #103

    Standaard

    Met die quattro aandrijving had je het bijna met de auto kunnen doen allemaal... :wink:
    Kijk die gekke Hollander eens die rijdt hier met zijn auto, had je wel het lokale "hart van Oostenrijk" gehaald...


    Mooie foto's, en erg gunstig verbruik dat valt idd. niet tegen!!
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  4. #104

    Standaard

    :shock: :shock: erg indrukwekkend allemaal die foto's op de gletsjer en je verhaal.

    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    (ik heb de Timmelsjoch helaas niet gereden...te druk met lopen..)
    Op de Turracher Hoehe was je natuurlijk pas echt "thuisgekomen"

    Zo te zien een leuke vakantie gehad en welkom terug...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.


  6. #106
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Op de Turracher Hoehe was je natuurlijk pas echt "thuisgekomen"
    Das Testgelände: die im Januar tief verschneite Turracher Höhe - mit 23 Prozent Steigung der steilste Pass der Alpen. Das Ergebnis: Ohne Traktionsprobleme bezwingt der Test Audi das Gelände. Die Sensation: Der quattro hatte nur Sommerreifen aufgezogen.

    :shock: ...damn! daar een keer een quattro meeting houden 8) :P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Zo te zien een leuke vakantie gehad en welkom terug...
    Thanx...!
    One liter, driver's licence eater...


  7. #107

    Standaard

    Petje af hoor :wink: en stoere foto`s zijn jullie van hut naar hut gegaan met gids??


    groeten Ron

  8. Ad
  9. #108
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Mooi reisverslag Arlo.
    Ik ben van de winter in het Ötztal geweest skiën (Sölden). De gletsjer daar was slechts 1 dag geopend vanwege het slechte weer (wind sneeuwval en minus diepvriestemperatuur). Die ene dag heb ik natuurlijk gebruik ervan gemaakt.
    Nou ben ik geen koukleum als ik aan het skiën ben, maar tsjezus wat een kou :shock: ! De ijsdruppels begonnen zich aan mijn (bescheiden) lipbegroeiing te hechten en ik was erg blij dat ik voldoende kleren aan had.
    Wel een zeer interessante ervaring moet ik zeggen.

    En gezien de titel van dit topic: ja, ik ga ook nog op vakantie. Afgelopen week een hotel in Ischgl gereserveerd. Wel pas voor in januari :wink: .
    Koekje erbij?

  10. #109
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TTQUATTROTT
    Petje af hoor :wink: en stoere foto`s zijn jullie van hut naar hut gegaan met gids??
    Wel van hut naar hut....maar ik ben zelf de gids :wink:
    (1 jaar met een tent omhoog gegaan maar dat is toch wel erg zwaar en kan erg gevaarlijk zijn..)

    Ik ben erg bekend met dit gebied...en neem elk jaar een vriend mee de bergen in.
    Afhankelijk van degene z'n kunnen bepaal ik dan een route.
    Meestal een tocht van een dag of 4-5.

    Degene die nu mee was is een erg goede vriend van me (was m'n barman en buurman en later m'n kickboks trainer.)
    Hij is zo kogelhard en in prima conditie dat ik eerlijk moet bekennen dat 'ie me bijna zoek liep :?
    We hebben daarom ook een erg zware tocht kunnen maken...maar zeker ook zeer mooi
    One liter, driver's licence eater...


  11. #110
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Mooi reisverslag Arlo.
    Ik ben van de winter in het Ötztal geweest skiën (Sölden). De gletsjer daar was slechts 1 dag geopend vanwege het slechte weer (wind sneeuwval en minus diepvriestemperatuur). Die ene dag heb ik natuurlijk gebruik ervan gemaakt.
    Nou ben ik geen koukleum als ik aan het skiën ben, maar tsjezus wat een kou :shock: ! De ijsdruppels begonnen zich aan mijn (bescheiden) lipbegroeiing te hechten en ik was erg blij dat ik voldoende kleren aan had.
    Wel een zeer interessante ervaring moet ik zeggen.
    Dat kan kloppen...het weer op de Rettenbach kan erg snel omslaan.!
    Zelf ook de afgelopen week meegemaakt.
    En binnen 1.5 uur van een buiten temperatuur van ~20graden op 2700m naar een frisse 3.0graden! op 3050m gegaan :?
    Dan is het toch lekker als je goede spullen aan kan trekken.

    Ook vol in de wolken gelopen...100% luchtvochtigheid... da's wel geinig, je ziet de waterdruppels horizontaal langskomen
    One liter, driver's licence eater...


  12. #111

    Standaard

    Hoi Arlo,

    Wat een prachtige ervaring lijkt mij dat en dat je zelf de gids bent is helemaal fantastisch. Op deze manier hou je het allemaal zelf in de hand en geeft zo'n tocht zeker met wisselend gezelschap elke keer weer een nieuwe uitdaging.
    Maar ehh die gene die al meegegaan zijn gaan zo te lezen niet voor de tweede keer mee dat geeft je :roll: wel te denken :wink:

    Groeten Ron

    (ps de foto hierboven is adembenemend).

  13. #112
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TTQUATTROTT
    Maar ehh die gene die al meegegaan zijn gaan zo te lezen niet voor de tweede keer mee dat geeft je :roll: wel te denken :wink:

    ....iedereen die meegeweest is willen allemaal nog een keer!! echt zonder uitzondering!
    En ik heb sowieso nog voor een jaar of 4 gegadigden (1e maal gangers :wink: )



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TTQUATTROTT
    (ps de foto hierboven is adembenemend).
    Thanx :oops: ....ik heb dit jaar "slechts" 200 foto's gemaakt...
    Zitten wel een paar aardige kiekjes tussen :oops:
    One liter, driver's licence eater...


  14. #113

    Standaard

    Welkom terug, Arlo. Een leuk verslag om zo te lezen. En wat zijn het gave foto's die je geschoten hebt. Echt erg cool!
    S6

  15. #114

    Standaard

    :shock: :shock: :shock: hier ben ik even stil van ..........van die tweede foto...........zouden ze dat ook hebben in Zweden, zo ja dan ben ik veel buiten te vinden............. :wink:

    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  16. #115
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Hehehe...ik zal onderweg naar Zweden wel de oren van je hoofd praten... :oops:

    Steenlawines van erg dichtbij...een steenbok op 60m...etc, etc.
    Die "graad" overgang (Ramoljog) met touwen en staalkabels... 8)

    En ik weet nu hoe Gemsenrug smaakt :wink:
    One liter, driver's licence eater...


  17. #116

    Standaard

    Hé Arlo, ik zie dat je het best naar je zin hebt gehad... Erg indrukwekkend...

    Ik vind dat soort trips door de bergen te voet wel erg heftig.. Machtig genieten van het landschap en je bent volgens mij echt helemaal in een andere wereld (qua gedachtes bedoel ik dan).

    Heeft je maat het nog volgehouden...?

    Ik ben benieuwd naar je verhalen en fotos'... Neem gerust een setje mee naar Zweden. we hebben tijd zat om er even naar te kijken en te luisteren naar je verhalen
    :wink:
    Huidig transport= iets anders

  18. #117
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    M'n maat liep mij bijna stuk :oops: maar hij ging er dan ook als een jonge hond vandoor..
    (en dan later over z'n nek gaan....:roll: ...toen toch maar achter mij lopen en mijn tempo aanhouden :wink: )

    En als je daarboven staat bestaat idd alleen dat nog.. heerlijk om je hersens even te ventileren..
    One liter, driver's licence eater...


  19. #118
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Mooie foto's
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  20. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    En als je daarboven staat bestaat idd alleen dat nog.. heerlijk om je hersens even te ventileren..
    Heerlijk... :wink:
    Huidig transport= iets anders

  21. #120

    Standaard

    Mooie foto's.

    mvg Mike

Pagina 6 van 114 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •