Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Heb jij ook een vraag aan kamerlid?

  1. #1

    Standaard Heb jij ook een vraag aan kamerlid?

    Naar aanleiding van het politiekdebat gisteren op de NOS zou ik enkele kamerleden best wel eens een vraag willen stellen.
    Lijkt me dat meerdere mensen dat in deze tijden best wel eens zouden willen doen.
    Dus heb jij ook een vraag ... Stel hem hier ...



    Zo zou ik de volgende vraag graag eens voor willen leggen aan o.a. Femke Halsema en Alexander Pechtold.

    Zoals iedereen gisteren heeft kunnen zien is de PVV gisteren als grote winnaar uit de bus gekomen.
    Nu zou ik de bovengenoemde graag eens willen vragen op of door welk(e) politieke punt(en) zij denken dat de PVV gisteren als grote winnaar uit de bus is gekomen?
    En of zij mocht de PVV bij de landelijke verkiezingen als grootste partij uit de bus komen ook echt daadwerkelijk het merendeel van de kiezers als jan met de korte achternaam gaan beschouwen en deze simpelweg d.m.v. een cordon sanitaire links laten liggen zoals het in belgie bij het Vlaams Belang gebeurde?

    Naar mijn mening heeft dit namelijk "mocht dit gebeuren" helemaal niks meer te maken met democratie.

    Aangezien het email adres van de meeste kamerleden vrij simpel te vinden is zou het best eens kunnen dat ik de beste vragen ook daadwerkelijk eens voor leg.
    Laatst gewijzigd door August Horch; 05-06-09 om 11:23.
    Low & Slow ___(o\!/o)___

  2. #2

    Standaard

    Vraag 1: Hoe lang gaan ze nog ontkennen/doodzwijgen wat vele nederlanders blijkbaar bezig nog steeds bezig houd? Niks geleerd sinds Pim Fortuyn en aanloop naar verkiezingen destijds?

    toekomst(?): CDA gaat gewoon 'lekker' met PVV regeren, mocht het zover komen... Balkenende en zijn kornuiten zuigen dan na de VVD en PvdA hun derde (serieuze) coalitiegenoot leeg en dan: Sja... wie volgt?

    Rechts/Links.. is volgens mij meer en meer een marge vanuit het midden... kwestie van uitlijnen (zeg maar, wijn bij het water doen)

  3. #3

  4. #4
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door August Horch Bekijk Berichten
    Naar aanleiding van het politiekdebat gisteren op de NOS zou ik enkele kamerleden best wel eens een vraag willen stellen.
    Lijkt me dat meerdere mensen dat in deze tijden best wel eens zouden willen doen.
    Ik stel elke dag vragen aan een kamerlid...

    De uitslag van E-verkiezingen is duidelijk. Alle partijen met glasheldere standpunten hebben gewonnen. Alle partijen die genuanceerd wilden zijn, hebben verloren (soms zelfs tot bijna 50%). De tijd van "aan de ene kant...., maar aan de andere kant...", is kennelijk voorbij. Mensen willen heldere taal. Ben je vóór Europa, dan moet je dat zonder terughouding keihard zeggen. Ben je er tegen, dan net zo...

    Wilders maakt het de kiezer erg gemakkelijk. Zijn partij heeft 3 kernonderwerpen waarover ze wensen te spreken. En het eindigt steevast met: "weg ermee!". Iets afbreken is nu eenmaal gemakkelijker dan opbouwen.

    Wilders doet dit erg goed. Hij heeft ongenuanceerde, glasheldere stellingen, waarover hij nooit (en dat is letterlijk nooit!) in debat gaat. In de tweede kamer beperkt hij zich consequent tot het herhalen van zijn uitspraken.

    De hele campagne van alle partijen was lachwekkend. Maar Wilders heeft heel knap de agenda bepaald! Alle betrokkenen richtten zich op zijn teksten. En dat is erg dom. Plotseling ging het erover of Europa wel wenselijk is. Dat is net zoiets als discussiëren over: of het hebben van een klimaat wel wenselijk is.

    Europa is een werk in uitvoering en nog lang niet klaar. Zonder Europa heeft de NL-economie geen schijn van kans. Iemand die vindt dat NL het wel alleen kan, is niet goed geïnformeerd. Maar ja, daar ging het niet over.

    De PvdA heeft in de tweede kamer helaas een fractievoorzitter, met het charisma van een zak uien. En heeft daarom geen 'gezicht'. Zolang die partij die halfzachte teksten blijft uiten, komt het ook niet meer goed.
    Wilders heeft een andere politieke stijl gangbaar gemaakt. Anderen zullen zich aan die stijl moeten aanpassen, met behoud van de inhoud van hun eigen boodschappen; dan worden ze misschien weer gehoord.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Ik stel elke dag vragen aan een kamerlid...
    Jij zit in de kamer of doe je dit per e-mail of .... ??
    En krijg je ook echt daadwerkelijk antwoord ?
    Laatst gewijzigd door August Horch; 05-06-09 om 12:44.
    Low & Slow ___(o\!/o)___


  6. #6
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    De tegenpartij(PVV), de partij voor alle Nederlanders die niet meer tegen Nederland kenne.

    De jaren 80 gaan zich herhalen.............F. Jacobse heet nu G. Wilders.
    Na het Fortuyn gebeuren is er in Den Haag nix veranderd.
    De grote partijen zitten al jaren te snurken, weten nauwlijks wat er in de samenleving speelt.
    Mensen zijn de graaicultuur zat, worden ontslagen maar hun ubermanager krijgt een paar ton mee voor de geleverde wanprestatie.
    Verantwoordelijke bankdirecteuren zitten nog steeds op hun door de staat (belastinggeld) gesponsorde zetel aan de top nadat ze er een zooitje van gemaakt hebben.
    Energie bedrijven doen ook vrolijk mee met het grote graaien, hup omhoog die energie rekening! anders is de management bonus te klein.
    Vindt het niet zo gek dat Wilders populair aan het worden is..................Rug op 2011 komt nog.

    Kan nog wel ff doorgaan, maar daar vervuil ik het onderwerp van de TS.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  7. #7
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door August Horch Bekijk Berichten
    Jij zit in de kamer of doe je dit per e-mail of .... ??
    En krijg je ook echt daadwerkelijk antwoord ?
    Michel is getrouwd met de politiek.
    (wederhelft heeft politieke rol, Michel is de geheime partner van JP vermoed ik )

    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door August Horch Bekijk Berichten
    Jij zit in de kamer of doe je dit per e-mail of .... ?
    2e kamer of de slaapkamer?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door August Horch Bekijk Berichten
    En krijg je ook echt daadwerkelijk antwoord ?
    Ghehe... niet te direct worden hé

  10. #9
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    2e kamer of de slaapkamer?
    Wat is het verschil...

    De Mrs. is tweede kamerlid...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Wat is het verschil...
    Ik doe een gok: de kleding? .. of toch het meubilair?

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    De Mrs. is tweede kamerlid...
    Mag ik vragen welke partij ze vertegenwoordigt of word ik dan te persoonlijk ?
    Low & Slow ___(o\!/o)___

  13. #12
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    PvdA, toch? Heeft michel al eens vaker ter sprake gebracht om bijvoorbeeld de oldtimerregeling ter discussie te stellen hier op het forum.

  14. #13
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door August Horch Bekijk Berichten
    ....Naar mijn mening heeft dit namelijk "mocht dit gebeuren" helemaal niks meer te maken met democratie.....
    Eensch ... je hoort zo vaak dat je niet "mag zeiken" op de regering omdat deze door de meerderheid gekozen is..
    Maar als men een partij met bijvoorbeeld een 2e aantal stemmen (in dit nog hypothetische geval dus de PVV ) gaat buitensluiten is er in mijn ogen geen greintje geloofwaardigheid meer over van de dan ontstane coalitie.
    One liter, driver's licence eater...


  15. #14

    Standaard

    Cordon Sanitaire is een van de domste dingen die ze in België ooit uitgevonden hebben......

  16. #15

    Standaard

    Dan heb ik wel een vraag aan de PVDA.

    Het blijkt altijd maar weer over de PVV te gaan, en nu dus ook weer.

    Er wordt steeds gezegd dat de PVV alleen maar met de problemen op de proppen komen en niet met oplossingen.
    De PVV is een jonge partij, die alle ontevreden heden in de samenleving weet te benoemen, en de problemen benoemd zoals de "gewone burger".
    De PVDA en de CDA zijn al een tijdje bezig het land te bestieren, waarom komen die niet met oplossingen? Het lijkt mij een taak van de oppositie om problemen naar voren te halen, en de regerende partijen zouden dan met oplossingen moeten komen.
    Audi, a style of living

  17. #16
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    'Het volk' wil: "Weg met de buitenlanders"; "weg met de islam"; "weg met alle regels"; "weg met de politiek"; "weg met de 120 km/u grens"; "weg met belastingen".

    Persoonlijk denk ik dat goed zou zijn voor 'het volk', als Wilders werkelijk de volgende premier met de grootste partij in de 2e kamer zou zijn!
    De denkbeelden van de PVV kun je niet uitvoeren zonder de samenleving helemaal te ontwrichten. Dat moet dan maar een keer gebeuren...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  18. #17

    Standaard

    Weer een reactie die helemaal naar rechts duikt, dat terwijl Wilders al diverse malen heeft aangegeven niet alle buitenlanders uit te willen zetten maar dat schijnen de rooien niet te willen horen.
    Ook de PVV stemmers weten dat er zonder belasting niet te leven valt, en we weten allemaal dat de politiek een kwestie van geven en nemen is. Laat Wilders het maar eens proberen als hij een derde voor elkaar krijgt van wat ie wil, denk ik dat het wel goed komt.
    Audi, a style of living

  19. #18
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    'Het volk' wil: "Weg met de buitenlanders"; "weg met de islam"; "weg met alle regels"; "weg met de politiek"; "weg met de 120 km/u grens"; "weg met belastingen".

    Persoonlijk denk ik dat goed zou zijn voor 'het volk', als Wilders werkelijk de volgende premier met de grootste partij in de 2e kamer zou zijn!
    De denkbeelden van de PVV kun je niet uitvoeren zonder de samenleving helemaal te ontwrichten. Dat moet dan maar een keer gebeuren...
    Voorop gesteld dat ik geen PVV aanhanger ben het volgende;

    Wat Geert met zijn 18 jarig lidmaatschap van de 2de kamer aan het doen is, is knap. Hij is met zijn PVV de pijnpunten van de nederlandse maatschappij aan het blootleggen. Op een zelfde manier als Fortuyn dat deed.. Denk dat hij straks met veel nuance de politiemacht een aardig stuk gaat vergroten, primair dat de mensen het gevoel krijgen dat het veiliger word. Iets waar al 20 jaar over geluld word, maar een uitbereiding van een paar procent ziet geen hond! Dat Turkije aan de grens ligt met Irak en Syrie weten de meeste nederlanders niet, en wat ze ook niet weten is dat die grens van bossen, bergen en zandvlaktes zo lek als een mandje is..... En EU lidmaatschap betekend grens open met de EU landen.

    Door de (strengere) islamisering in Turkije waar het verboden was in een overheidsfunctie een hoofdoek te dragen aan het verwateren is. Waar heeft Ataturk toen voor gestreden?! Kerk en wet gescheiden houden! Dat dit in Nederland niet mogelijk is,, omdat wij lopen te mekkeren over een multi cultuur! Dat er in IJsland op walvissen geschoten word en in Spanje stieren voor de lol worden afgemaakt vinden wij een normaal cultureel verschijnsel.......

    We roepen allemaal over zwaarder straffen,, maar er komt geen reet van terecht,, want de moordenaar woont na 8 van uitgezeten 12 jaar weer vrolijk in het dorp waar de ouders van het verkrachte en omgebrachte 18 jarige levenslustige dochter, de moordenaar dagelijks tegen het lijf loopt...

    Geert gaat gewoon zijn 14 jaar VVD ervaring gebruiken om links en rechts de zaken wat scherper aan te zetten.. Gezever laat hem maar regeren want hij bakt er toch niks van,, is grenzeloos naief!!!!!

    Hij is pro-Israelisch! Maar zijn denken over Moslims is poeslief vergeleken wat de israeli's en veel joden over de wereld vinden van deze levenswijze en cultuur.... Hij vind dat ge-etter van straatgeweld op overheidsfunctionarissen en dergelijke door de door hem genoemde "K-marrokaantjes" (Een term die onze burgervader van Amsterdam, Theo van Gogh en velen 5 jaar geleden al bezigde) over moet zijn, iets wat heel nederland wel wil.... De media valt in herhaling, en zet hem net als Fortuyn neer als een rechtse populist!

    Tot slot,, Ik ben pro palestina, dat maakt Wilders in mijn ogen een bal gehakt... Verder vind ik zijn verharde VVD uitspraken niet zo'n probleem.. Vergeleken met de Amerikaanse democraten heeft Wilders redelijk wat linkse idealen! Dus laat de man een leuke coalitie smeden met de VVD en CDA en we krijgen een centrum rechtse regering zoals die er al velen geweest zijn,,, maar dan zijn we eindelijk is af van christelijk gezeur en zullen al zijn denkbeelden genuanceerd neergezet worden...

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  20. #19
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    Geert gaat gewoon zijn 14 jaar VVD ervaring gebruiken om links en rechts de zaken wat scherper aan te zetten.. Gezever laat hem maar regeren want hij bakt er toch niks van,, is grenzeloos naief!!!!!
    Lezen is nooit jouw sterkste punt geweest...
    Ik zeg juist niet dat hij er niets van zal bakken! Het lijkt me goed voor 'het volk' om zijn denkbeelden dan maar eens in de praktijk te toetsen.

    Ik ben ervan overtuigd dat Wilders dan ook eindeloos compromissen zal moeten vinden, die hij nu in de oppositie niet hoeft te benoemen. De maatschappij is veel complexer dan een reeks one-liners, die lekker in het gehoor ligt. Bovendien beperken die one-liners zich grofweg tot 3 thema's. Nederland regeren gaat op basis van iets meer dan 3 thema's...
    'Het volk' zal dan vaststellen dat hun gekozen idool tegen dezelfde (vaak wettelijke) beperkingen oploopt, als iedere andere politicus in de regering.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  21. #20
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Sorry, Michel! Was niet de bedoeling je direct aan te spreken.. Heb alleen afgelopen week een heel aantal discussie gevoerd over het naieve denkbeeld van sommige mensen.. Denk dat door zijn one liners en dergelijke de media hem dat radicale tintje geeft.. Zoiets als Nee tegen Europa,, terwijl in zijn programma niets meer staan als een streven dat europa er moet zijn voor het monetaire en voor de handel,,,,, Zo worden er wel meer dingen raar vertaald. Jij zegt: "De denkbeelden van de PVV kun je niet uitvoeren zonder de samenleving helemaal te ontwrichten". Daarmee vertaal je de denkbeelden mijns inziens verkeerd. Gevoel bevalt niet te betwisten. Maar ik krijg dat gevoel er niet bij, dat de samenleving ontwricht gaat worden..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •