Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Vraagje voor Computerkenners

  1. #1

    Question Vraagje voor Computerkenners

    Ik heb na lang aarzelen Windows XP opnieuw op mijn computer gezet,na veel gedonder.
    Alles is verder goed verlopen,en alles doet het weer supersnel,maar.......
    Nu heb ik het volgende probleem:Als ik een DVD wil afspelen verschijnt de tekst"geen compaitable dvd-decoder op computer",ook b.v Sims doet het nu niet meer (tot groot verdriet van mijn wederhelft ).
    Als ik bij apparatenbeheer de dvdspeler bekijk,staat er "het app.werkt goed"? niet dus.
    Er zit een HL-DT-ST DVD-ROM GDR 8162B in. ( LG?)
    Ik heb geen installatie-cd van dit apparaat meer,weet iemand wat ik moet doen?
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  2. #2
    RonaldvanEsch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    63
    Posts
    492
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mike.l Bekijk Berichten
    Ik heb na lang aarzelen Windows XP opnieuw op mijn computer gezet,na veel gedonder.
    Alles is verder goed verlopen,en alles doet het weer supersnel,maar.......
    Nu heb ik het volgende probleem:Als ik een DVD wil afspelen verschijnt de tekst"geen compaitable dvd-decoder op computer",ook b.v Sims doet het nu niet meer (tot groot verdriet van mijn wederhelft ).
    Als ik bij apparatenbeheer de dvdspeler bekijk,staat er "het app.werkt goed"? niet dus.
    Er zit een HL-DT-ST DVD-ROM GDR 8162B in. ( LG?)
    Ik heb geen installatie-cd van dit apparaat meer,weet iemand wat ik moet doen?
    Download even de drives van de LG speler via internet en installeer opnieuw?

    http://members.driverguide.com/drive...riverid=858083
    Hic finis fandi
    A6 Avant 2.0 TDI Multitronic Business Edition

  3. #3
    eraser's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    46
    Posts
    800
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mike.l Bekijk Berichten
    Ik heb na lang aarzelen Windows XP opnieuw op mijn computer gezet,na veel gedonder.
    Alles is verder goed verlopen,en alles doet het weer supersnel,maar.......
    Nu heb ik het volgende probleem:Als ik een DVD wil afspelen verschijnt de tekst"geen compaitable dvd-decoder op computer",ook b.v Sims doet het nu niet meer (tot groot verdriet van mijn wederhelft ).
    Als ik bij apparatenbeheer de dvdspeler bekijk,staat er "het app.werkt goed"? niet dus.
    Er zit een HL-DT-ST DVD-ROM GDR 8162B in. ( LG?)
    Ik heb geen installatie-cd van dit apparaat meer,weet iemand wat ik moet doen?

    al de windows updates binnengehaald?
    vaak zitten er daar betere drivers in en ook codec packs.
    du pain , du vin , du audi

  4. #4

    Standaard

    Heb je ook de drivers geinstalleerd voor je moederbord (chipset)
    Je zit tegenwoordig vaster in het verkeer dan in de gevangenis.

  5. #5
    audia4break
    Guest

    Standaard

    Idd, waarschijnlijk uw drivers nog niet geïnstalleerd. Gewoon naar de website van uw merk pc/laptop gaan, daar de drivers voor uw type pc/laptop zoeken, downloaden en installen...

    Eerst altijd de chipset, dan grafische kaart, dan geluid,...


  6. #6
    Dave-A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Na een windows reinstall hoef je geen chipset te installen.
    Audi A3 '98 150PK Audi S3 '01 246PK Audi A3 '04 150PK
    Audi A3 SB '11 105PK

  7. #7

    Standaard

    Ik heb van diverse websites drivers gedownload,geen succes.
    Ook bij de plaatselijke computerwinkel was men zo behulpzaam om een driver op een usb-stick voor mij te zetten,ook geen succes.
    Ook op de website van Fujitsu/Siemens,geen succes.
    Heb dus wel spellen kunnen installeren op de computer met de DVD,dat gaat wel?
    Iets afspelen(dvd) of een spel met een dvd (sims) gaat nog steeds niet.
    Kan het te maken hebben dat ik een andere versie van XP op de computer heb gezet(van mijn oude computer) van mijn huidige computer kon ik de XP-cd niet meer vinden namelijk.
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  8. Ad
  9. #8
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Als windows je dvd speler herkent en je kan wel gewoon dvd's installeren werkt de dvd prima, het probleem zit hem in de videocodecs van windows.

    om bijvoorbeeld dvd films af te kunnen spelen moet windows bepaalde bestanden hebben om de videobestanden te kunnen lezen.
    doordat de sims dvd niet werkt, komt waarschijnlijk doordat er een filmpje wil spelen vanaf die DVD die het dus niet doet.

    http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

    download dit tooltje bij microsoft, installeer deze en start hem op, hiermee laat hij zien of je wel beschikt over een compatible MPEG-2 decoder

    Als dit nou niet het geval is, heb je thuis soms bij de pc DVD software geleverd gekregen iets zoals PowerDVD ?
    meestal moet je deze dan installeren, deze pakketten installeren namelijk die MPEG2 codecs

    Stukje info wat ik vond :
    Zoals je wellicht weet levert Microsoft standaard geen MPEG-2 codec mee met Windows Media Player en moet je deze apart installeren. Meestal krijg je deze bij de DVD Rom drive meegeleverd (DVD Software) of je schaft een pakket aan op het Internet.
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  10. #9
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Windows Media Player beschikt standaard niet over de codecs (coder/decoder) om een DVD-film te kunnen afspelen, maar wil het wel graag. Deze codec is geen gratis codec, en dient voor te worden betaald. Krijg je bij je brander/speler software als WinDVD of Nero, dan zit de codec erbij. Dit is bij de prijs inbegrepen!

    Oplossing: ander programma gebruiken. Videolan Media Player kan WEL gratis DVD's afspelen.

    Over je andere vragen: XP cd's zijn hetzelfde, mits je dezelfde variant hebt: Home, Pro of Media Center Edition (MCE = iets duurder, mede door de codec!) en het eenzelfde type licentie is (retail: los gekocht met omdoos; OEM: meegeleverd met de pc of bij hardware gekocht, klein plastic hoesje + code, meer niet).

    Als je daarna gewoon updates installeren (SP3 etc.) heb je gewoon een recente XP, dat maakt niet uit.

  11. #10
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mike.l Bekijk Berichten
    Ik heb van diverse websites drivers gedownload,geen succes.
    Ook bij de plaatselijke computerwinkel was men zo behulpzaam om een driver op een usb-stick voor mij te zetten,ook geen succes.
    Ook op de website van Fujitsu/Siemens,geen succes.
    Heb dus wel spellen kunnen installeren op de computer met de DVD,dat gaat wel?
    Iets afspelen(dvd) of een spel met een dvd (sims) gaat nog steeds niet.
    Kan het te maken hebben dat ik een andere versie van XP op de computer heb gezet(van mijn oude computer) van mijn huidige computer kon ik de XP-cd niet meer vinden namelijk.
    XP-versie maakt niets uit, het enige is in hoeverre de versie al is bijgewerkt. Even een vraagje, ziet hij de DVD helemaal niet meer of speelt hij de DVD niet af.

    maw als je een data dvd erin doet werkt die dan wel of ook niet.?

    Als die werkt dan moet er alleen een nieuwe player geïnstalleerd worden zoals bv PowerDVD om de speelfilms af te kunnen spelen.

    Wat wel is aan te raden is zodra je klaar bent met alles te installeren, XP, drivers, software, anti-virusprogramma. Ga dan naar start>configuratiescherm>windowsupdate en installeer alles wat je tegenkomt inclusief SP3, SP2, mediaplayer 11 etc. Dan moet het verder goed komen..
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  12. #11
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    @ Wazzup: helaas zit er in XP gewoon geen DVD codec, ook niet bij de updates.. Overigens wel een waarschuwing daarbij: hardware updates niet vertrouwen! Ik zie dat zo vaak de mist in gaan; werkt je pc eindelijk goed, herstart je na een hardware-update en hoppa, 640x480 in 16 kleuren.. Lekker, die drivers van MS Update..

    @ TS: probeer VLC (Videolan Media Player) hierboven eens, kijken of dat wel werkt..

  13. #12
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Inderdaad VLC installeren.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  14. #13

    Standaard

    SUCCES!!
    Heren bedankt voor jullie tips.
    Het is gelukt alles doet het weer.
    Ander programma geinstalleerd met behulp van Computerkenner. WinDVD.
    Ook de vrouw is helemaal gelukkig,zal de eerste dagen moeten strijden om de computer,zij kan weer op Sims
    Laatst gewijzigd door mike.l; 20-06-09 om 20:14.
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  15. #14
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Nu we toch hier lekker bezig zijn heeft iemand een idee hoe ik een filmpje van youtube kan downloaden / opnemen zodat deze op dvd gezet kan worden.

    Zus van mijn pa is in de USA getrouwt en heeft een filmpje vandaag op youtube gezet lijkt me leuk hem die op dvd te geven....
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  16. #15
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...meta=&aq=f&oq=



    Nee, zo 1 2 3 geen idee, zal er eens achteraan gaan binnenkort.

  17. #16
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Zelf al gevonden na wat speurwerk en een hoop page not found meldingen.

    http://youtubedownload.nl/

    werkt zet hem om als FLV bestand
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •