Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 'Dief' rijdt weg in verkeerde auto

  1. #1
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard 'Dief' rijdt weg in verkeerde auto

    'Dief' rijdt weg in verkeerde auto BRON

    AMSTERDAM/PURMEREND - Een 20-jarige man uit Pijnacker is woensdagavond in Purmerend aangehouden op verdenking van autodiefstal. Hij bleek echter per abuis in een identiek exemplaar te zijn gestapt als de auto die hij eigenlijk had moeten nemen. Zelfs de autosleutel paste, zo maakte de politie donderdag bekend.

    De man leende die avond de auto van zijn in Purmerend woonachtige neef. Hij liep naar de straat waar het voertuig stond, meende het aan te treffen en reed nietsvermoedend weg. Een 26-jarige Purmerender zag echter tot zijn grote verbazing hoe de jongeman in zíjn auto wegreed en belde direct de politie.

    De politie ontdekte dat beide Purmerenders in dezelfde straat een auto hadden staan van hetzelfde merk, type en kleur. De auto's waren dusdanig identiek dat zelfs de sleutels in beide exemplaren pasten. De 20-jarige 'dief' is weer op vrije voeten.

    © Tiscali/ANP
    Ik weet dat vroeger de sleutel van de audi 80 van mijn pa ook op die van mijn oom werkte maar ik dacht dat met de huidige transponder techniek dit niet meer kon. Ik zat ernaast dus...
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  2. #2

    Standaard Re: 'Dief' rijdt weg in verkeerde auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Ik weet dat vroeger de sleutel van de audi 80 van mijn pa ook op die van mijn oom werkte maar ik dacht dat met de huidige transponder techniek dit niet meer kon. Ik zat ernaast dus...
    Nou even op zoek naar een dezelfde auto en dan heb je er twee....

  3. #3
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Dief' rijdt weg in verkeerde auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baudis Bekijk Berichten
    Nou even op zoek naar een dezelfde auto en dan heb je er twee....
    KLinkt inderdaad leuk maar het was toen (±1984) een Audi 80 CS diesel met kenteken KV-45-JJ en die bestaat al een tijdje niet meer.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  4. #4
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard Re: 'Dief' rijdt weg in verkeerde auto

    bij mij op me werk stonden een stuk of 14 transporters, zodra een van mijn collega's op openen drukte.... gingen er 3 open !

    zo goed zijn die dingen nou beveiligd
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 'Dief' rijdt weg in verkeerde auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk Berichten
    bij mij op me werk stonden een stuk of 14 transporters, zodra een van mijn collega's op openen drukte.... gingen er 3 open !

    zo goed zijn die dingen nou beveiligd
    Hahaha!

    Ik had gehoord dat Toyota of Honda ditzelfde probleem had een paar jaar terug. Toen hadden ze de toekomstige sleutels zodanig aangepast dat je dezelfde combinatie niet zou krijgen binnen 1 model. Echter, als het wél zo was dat de combinatie voorkwam binnen 1 model (als zo'n oude sleutel een match had met de nieuwe sleutel), dan zou het in ieder geval niet met dezelfde kleur zijn!

    Stel je voor, heb je zelf een zilveren Civic uit 2002...én een zwarte Accord uit 2010 ;-)


  6. #6
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard Re: 'Dief' rijdt weg in verkeerde auto

    Eind jaren tachtig had opel dat probleem ook! Als je met een kadett van bouwjaar 85-90 op een parkeerplaats kwam en je ging met je sleutel al de kadettjes langs was de kans 1 op 5 om er 1-tje open te maken..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •