Pagina 2007 van 2303 EersteEerste ... 10071507190719571997200320042005200620072008200920102011201720572107 ... LaatsteLaatste
Resultaten 40.121 tot 40.140 van de 46058

Onderwerp: Het goedemorgen topic

  1. #40121
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Morning all

    je raadt t al; vandaag thuiswerken. Wat admin, checken of planning van aanstaande stop goed ingevuld is(voor mijn gedeelte), werkvergunnningen maken hiervoor.
    Prive wat voorbereiden voor vervangen dak aanbouw van morgen.

    Gisteren was de dag stampvol met meetings en zaken die "nog ff" geregeld dienden te worden. Drukke en goede dag geweest.

    @robasto, fijne proza en geinig filmpje ( de oude Sint streek t mooi glad)
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  2. #40122
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen, ook thuiswerken. Genoeg te doen, zo niet teveel... Drie videobeloverleggen en dan proberen ook nog wat stukken uit te werken.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #40123
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen, de herfstvakantie loopt op zijn einde. De invullen ervan de afgelopen dagen was toch wel anders dan anders. Normaal gesproken ben ik niet zo van vrij nemen en helemaal niet als er geen tamelijk concreet bestedingsdoel voor is. Maar toch maar de dagen opgenomen dit jaar, ook al ging de geplande buitenland trip niet door. Want ja, wat moet je met een stuwmeer van vrije dagen? Voor een werkgever geen fijne balansverplichting en laten uitbetalen is ook zo wat. Na aftrek van de fiscale verplichtingen word je er immers niet veel wijzer van.
    Al jaren en jaren 'bewaarde' ik een weekje voor als het gaat vriezen. Als er dan toertochten georganiseerd werden op natuur ijs, dan lagen de noren in de kofferbak als ik s morgens naar kantoor ging. Zodra het 12:00u was vertrok ik spoorslags naar een start lokatie om heerlijk te gaan schaatsen.
    Maar ja, de schaatsen liggen nu al zo veel jaren in t vet en dat zal niet snel veranderen denk ik. Dus dan maar -een beetje doelloos- toch de dagen opnemen. En tot op zekere hoogte is dat ook wel fijn. Lekker je eigen ding doen zonder dat er direct tijdsdruk oid achter zit. Doch ook daar komt nu langzaam het einde van in zicht. Schuin kijkend naar de binnengekomen zakelijke mails en voor volgende week geplande afspraken weet ik, dat ik er vandaag nog maar even van genieten moet.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 23-10-20 om 11:00.
    The desire to know is natural to all good people.

  4. #40124
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen.


    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #40125
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen! Hier ook thuis werken, spareribs voorbereiden omdat vanavond moeders komt eten.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER


  6. #40126
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten
    Goedemorgen! Hier ook thuis werken, spareribs voorbereiden omdat vanavond moeders komt eten.


    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  7. #40127
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Morning all

    al ff aan de gang: dak droog gemaakt, aanhanger gehaald, ladder staat klaar en ik ook.
    Vandaag plat dak van aanbouw vervangen en tegelijk isolatie aanbrengen.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  8. Ad
  9. #40128
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    al ff aan de gang: dak droog gemaakt, aanhanger gehaald, ladder staat klaar en ik ook.
    Vandaag plat dak van aanbouw vervangen en tegelijk isolatie aanbrengen.
    Goedemorgen allen! Net twee weken geleden laten doen. Knap als je dat zelf wil doen. Toch best zwaar want bij mij moest grind van het dak. Nu wel een mooi strak wat er weer even tegen kan en waar over drie weken de zonnepanelen op komen.

    Vanmiddag komt er wat familiebezoek nog voor een verjaardag. Verder geen plannen hoewel ik in mijn hardloopkleren zit te wachten tot de regen ophoudt. Even een uur en kwartier draven. Lekker relaxte dag.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  10. #40129
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen. Straks eventjes naar moeders die heeft nog wat kleine klusjes en eventjes kijken naar de wc kraantje omdat de woningstichting al 3x is geweest en nu zelfs de hoofdkraan dicht moet om de lekkage te stoppen,waar zijn de vakmensen van vroeger gebleven. 😤😤😤😤😤
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  11. #40130
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen, een soort van grappig om te constateren dat de verschillende forumleden onderling met vergelijkbare situaties te maken hebben. Zo kamp ik met een licht lekkend dak waar dan eerdaags de aannemer/dakdekker voor langs komt. Zijn er gisteren klusjes bij schoonmoeder verricht (muurtje behangen). Moet de bolide van de misses ondertussen in het sop en ben ik voornemens vandaag een lange duurloop te gaan doen.
    Maar goed, vanmorgen eerst een beetje in en om het huis blijven. PostNL is onderweg met een nieuwe Lenovo laptop voor me. De huidige heeft een 'euvel' waar ik de handdoek bij in de ring heb gegooid; hij wil niet doorstarten. Soms, heel soms deed hij het nog na 2 a 3 uur aan te hebben gestaan. Op die momenten tevergeefs er allerlei tools en diagnostics op los gelaten, frisse installatie uitgevoerd enz enz. Maar van de week vond ik het genoeg.
    Totdat PostNL aanbelt o.a. ook een beetje 'spelen' met het onlangs voor mijn verjaardag aangeschafte sporthorloge. Op de Garmin 945 zitten zoveel opties op dat ik me haast afvraag of er misschien ook koffie mee te zetten valt. In ieder blijkt het wel zo te zijn, dat ik nog steeds zelf moet hardlopen. Nou, dat moet vandaag dan ergens in de loop van de dag gebeuren tussen de regenbuitjes en de lokroep van de nieuwe laptop door.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 24-10-20 om 09:39.
    The desire to know is natural to all good people.

  12. #40131
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen.


    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  13. #40132

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Buenos días.

    Vandaag weer strak blauw.
    Het moet 25 graden worden, maar het zwembad is na een paar koude nachten (14 graden) inmiddels te koud voor mijn tere lijfje...

    Misschien mijn kleine lieveling (de Q3) wassen, want eind van de week moet die voor 5 weken onder zeil en gaan we weer naar Nederland. Zal weer even wennen zijn na 2 maanden onder de Spaanse zon.
    Upside: ik kan dan weer lekker knallen met de e-tron!

    Goed weekend iedereen!

  14. #40133
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Morning all

    Vervangen van dak liep iets anders dan gedacht; bij t slopen kwamen we er achter dat er geen planken op de muur lagen, dus ik naar de bouwmarkt. Daar werd ik gebeld door mijn maat de dakdekker: neem ook nog even een plaat osb mee want er zijn plekken dakbeschot erg slecht. Dus zo gedaan.
    Die plekken moeten er natuurlijk uitgezaagd en vervangen. Planken op de muur geboord. Ondertussen maat onderlaag aanbrengen en draait de klok door he. Buurman kwam helpen, hem ondertussen gevraagd het oude dakleer etc op aanhanger te gooien.
    Rond 1300 eitjes gebakken voor ons 3-en.
    Rollen dakleer omhoog via ladder (flinke oefening voor t lijf...) Toen maat verder kon met buurman naar de stort. daar liep t vlotjes. Op de terugweg nog maar weer naar bouwmarkt voor nog wat spulletjes.
    Ondertussen waaide er een flinke natte wind...
    Maat had flink door gewerkt en de toplaag lag er op, samen de daktrims geplaatst maar ondertussen ging t richting de klok van 6-en en zijn we maar gestopt.
    Dak is uiteraard waterdicht, wat er nog moet gebeuren is plaatsen doorvoer van afzuigkap, stroken branden over de daktrim en aanbrengen lood aan de zijde van t huis.

    Bijlage 261214 Bijlage 261215 Bijlage 261216

    @robasto: ik heb jaren geleden ook eens zoiets gehad met een laptop en heb t op kunnen lossen door moederbord te demonteren, te ontdoen van een aantal zaken en vervolgens te "bakken" in oven. Bij bakken moet je je vorstellen dat je temperatuur verhoogd zodat het soldeer wat gaat vloeien en contacten op de printplaat hersteld worden.
    Zoek maar eens op youtube er staan verschillende filmpjes over dit issue op.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  15. #40134
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen.
    Mijn weekend is al weer voorbij.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  16. #40135
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Morning all

    Vervangen van dak liep iets anders dan gedacht; bij t slopen kwamen we er achter dat er geen planken op de muur lagen, dus ik naar de bouwmarkt. Daar werd ik gebeld door mijn maat de dakdekker: neem ook nog even een plaat osb mee want er zijn plekken dakbeschot erg slecht. Dus zo gedaan.
    Die plekken moeten er natuurlijk uitgezaagd en vervangen. Planken op de muur geboord. Ondertussen maat onderlaag aanbrengen en draait de klok door he. Buurman kwam helpen, hem ondertussen gevraagd het oude dakleer etc op aanhanger te gooien.
    Rond 1300 eitjes gebakken voor ons 3-en.
    Rollen dakleer omhoog via ladder (flinke oefening voor t lijf...) Toen maat verder kon met buurman naar de stort. daar liep t vlotjes. Op de terugweg nog maar weer naar bouwmarkt voor nog wat spulletjes.
    Ondertussen waaide er een flinke natte wind...
    Maat had flink door gewerkt en de toplaag lag er op, samen de daktrims geplaatst maar ondertussen ging t richting de klok van 6-en en zijn we maar gestopt.
    Dak is uiteraard waterdicht, wat er nog moet gebeuren is plaatsen doorvoer van afzuigkap, stroken branden over de daktrim en aanbrengen lood aan de zijde van t huis.

    Bijlage 261214 Bijlage 261215 Bijlage 261216

    @robasto: ik heb jaren geleden ook eens zoiets gehad met een laptop en heb t op kunnen lossen door moederbord te demonteren, te ontdoen van een aantal zaken en vervolgens te "bakken" in oven. Bij bakken moet je je vorstellen dat je temperatuur verhoogd zodat het soldeer wat gaat vloeien en contacten op de printplaat hersteld worden.
    Zoek maar eens op youtube er staan verschillende filmpjes over dit issue op.
    @HD1 😳 1300 eieren voor 3 man? Straks eventjes een visje uitgooien en naar de MotoGP kijken.


    Goedemorgen allemaal!

    😎✌🏻
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  17. #40136
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    ... flink door gewerkt en de toplaag lag er op, samen de daktrims geplaatst maar ondertussen ging t richting de klok van 6-en en zijn we maar gestopt.
    Dak is uiteraard waterdicht, wat er nog moet gebeuren is plaatsen doorvoer van afzuigkap, stroken branden over de daktrim en aanbrengen lood aan de zijde van t huis.

    Bijlage 261214 Bijlage 261215 Bijlage 261216


    @robasto: ik heb jaren geleden ook eens zoiets gehad met een laptop en heb t op kunnen lossen door moederbord te demonteren, te ontdoen van een aantal zaken en vervolgens te "bakken" in oven. Bij bakken moet je je vorstellen dat je temperatuur verhoogd zodat het soldeer wat gaat vloeien en contacten op de printplaat hersteld worden...
    Ziet er (nu al) weer netjes uit. Voor zover ik dat kan zien is traditioneel dakleer gebruikt. Meer en meer zie je echter ook epdm dakfolie toegepast. was dat nog een overweging?

    Moederbord "bakken"? Kende het niet, maar klinkt aannemelijk. Zal eens het web erop 'naslaan' en uitproberen. Gaat het fout, dan is het niet erg. Op dit moment doet hij het immers toch niet en de vervanger is al in huis. Werkt het wel, dan is er altijd nog wel een bestemming te vinden voor deze laptop. Dank voor de tip.
    Laatst gewijzigd door robasto; 25-10-20 om 10:50.
    The desire to know is natural to all good people.

  18. #40137
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Ziet er (nu al) weer netjes uit. Voor zover ik dat kan zien is traditioneel dakleer gebruikt. Meer en meer zie je echter ook epdm dakfolie toegepast. was dat nog een overweging?

    Moederbord "bakken"? Kende het niet, maar klinkt aannemelijk. Zal eens het web erop 'naslaan' en uitproberen. Gaat het fout, dan is het niet erg. Op dit moment doet hij het immers toch niet en de vervanger is al in huis. Werkt het wel, dan is er altijd nog wel een bestemming te vinden voor deze laptop. Dank voor de tip.
    Nou, om eerlijk te zijn is EPDM niet ter sprake gekomen. Daarnaast is t moderne dakleer ook alweer van een betere kwaliteit dan, laten we zeggen, 20 jaar geleden. Dus ik ben tevreden hoor.

    dat bakken is simpeler dan je denkt, je moet wel ff zoeken naar een filmpje waar ze laten zien wat er allemaal van je moederbord af moet voordat je m in de oven stopt.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  19. #40138
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Morning all
    Aan de slag maar weer !
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  20. #40139
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen, het weekje 'even lekker niets' is voorbij. Zojuist op mijn zolderkamer weer de zakelijke pc aangeslingerd. Echt vrolijk word ik niet van de hoeveelheid aan ongelezen e-mails. Laat ik het maar kwalificeren als een uitdaging voor (minimaal) de komende dagen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  21. #40140
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen.

    Ook al weer enkele uurtjes aan het werk.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •