Pagina 2042 van 2303 EersteEerste ... 10421542194219922032203820392040204120422043204420452046205220922142 ... LaatsteLaatste
Resultaten 40.821 tot 40.840 van de 46060

Onderwerp: Het goedemorgen topic

  1. #40821
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    ...
    @robasto, @Golfer, hoe ging t lopen ? Gezond afgerond?
    Leuk, deze blijk van interesse.
    Welnu, 's morgens is er voor het begin toch wel de nodige spanning. Haal ik de afstand, ga ik onderweg stuk, hopelijk niet wandelen? Wat aan te trekken? Wel/niet korte broek, thermo hemdje of toch maar niet, enz enz. Met korte mouwen shirt, windbrekertje en korte broek de schoenen aangetrokken. Bidonbelt mee en voor de zekerheid ook maar een gelletje bij me gestoken. We gaan het proberen en zien waar t schip (hopelijk niet) strandt.
    Langs het slingerende riviertje is het prettig lopen. De aanwezige boerderijen zorgen voor beschutting tegen de wind. Een verrassend groot aantal boeren (?) zijn aan het knotten of ander snoeiwerk aan het verrichtten. Het zorgt voor de nodige afleiding gedurende de 1e 8km. De volgende kleine 4km lang de Rijn zijn saai; nagenoeg rechte weg met verkeer en geen fietspad om op te lopen. Wat me opvalt is de fikse hoeveelheid roof sneeuw die er in de lager gelegen slootjes nog steeds ligt. Vaak nog meer dan 0,5m.
    Vervolgens bereik ik het plassen gebied. Daar is het fijn en rustig lopen op een door de polder aangelegd fietspad. Onderweg diverse groepjes jeugdige race fietsertjes (ca 12-13jr) die bandjes plakken. Hoop kabaal, maar weinig voortgang lijkt het me. Even later komt een skeeler naast me rijden. Of ik weet hoe ze daar-en-daar kon komen. De app op haar mobiel was niet duidelijk genoeg. Normaliter vind ik zoiets wel gezellig, maar nu was het eigenlijk een verstoring van concentratie en ademhaling. Zonder tempo te verminderen wat aanwijzingen gegeven en rijdt ze weer verder onder het nog roepen van succes.
    De kilometers gaan tellen; benen worden zwaarder, tijd voor een gelletje. In de verte het kerktorentje, het 20km punt. Het tempo gaat nog steeds redelijk constant en zonder al te veel verval. Ik loop niet op tijd (minuten p/km), maar op hartslag. Deze wil ik -voorzichtigheidshalve- rond de 140-145 bpm houden voor het duurvermogen. Goed getraind in een echte wedstrijd is dat veelal rond de 160 met de laatste 1-2 km richting de finish oplopend naar 170-175 bpm. Voor vandaag is dat echter verre van raadzaam.
    De weg buigt ondertussen richting mijn eindpunt; ik krijg de wind vol tegen in de polder. De vermoeidheid is ondertussen duidelijk merkbaar en mijn kleding is door en door nat. De echte kracht ontbreekt in de benen en het tempo zakt met ca. 20 a 30 seconde p/km; dat is fiks! Maar opgeven is er natuurlijk niet bij. Ook een slokje drinken is er niet meer bij. De bidon is al even leeg. Door op karakter. Als ik de weg blijf volgen dan ben ik met 1,5-2km thuis. Maar dat is te kort. Volgens de gps van mijn sporthorloge moeten er nog een ruime 3km afgelegd worden. Even kijken hoe daar invulling aan te geven valt. Niets is immers psychologisch zwaarder dan bij het eindpunt aan te komen en dan toch nog een stuk door te moeten lopen om de vereiste afstand te realiseren. Het lukt.
    Na 30,2km stop ik. Het is volbracht en zonder te moeten wandelen. De 700m naar huis kuier ik op t gemakkie. Aldaar een banaantje gepakt en iets gedronken terwijl het ligbad volloopt. Loom glijd ik het warme water in; een welverdiende weldaad voor de vermoeide beenspieren met af en toe een lichte neiging tot kramp. De rest van de dag en avond loop ik als een houten Klaas door het huis en blijf ik maar dorst houden. Niet verwonderlijk, de weegschaal toonde namelijk bijna 2,5kg gewichtsverlies sinds vanmorgen. Maar ... who cares.
    's Avonds mijn gpx bestand ge-upload naar de organisatie. Hoewel het me nu niet om tijd ging, toch nieuwsgierig naar de -tussentijdse- ranking gekeken. Verrast zie ik dat mijn resultaat goed is voor een 20e plek bij de inmiddels 59 doorgegeven tijden. Best netjes vind ik zelf en trakteer me vervolgens op nog maar een lekkere cola-cognac. Die heb ik wel verdiend, maar ... er is nog wel het nodige werk aan de winkel de komende tijd.
    Laatst gewijzigd door robasto; 21-02-21 om 22:33.
    The desire to know is natural to all good people.

  2. #40822
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    @robasto,
    Dank voor je uitgebreide verslag en bij deze mijn respect voor dit resultaat 👍👍👍
    Ik doe het je niet na. Top hoor.

    Gr.
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  3. #40823
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Dat was dan toch een geslaagde Schoorl @robasto ! Als je al op 23-24 km zit voorafgaand aan vandaag ben je toch lekker bezig. Blessures of niet. Het was dan vandaag nog een behoorlijke uitbouw naar 30 maar als dan de hartslag niet de 145 passeert, ben je goed bezig geweest in de voorbereiding. Bij een uitbouw als deze is een stijging op het eind niet raar. Het is net de toerenteller van je auto. Bij een minder efficiënte overbrenging moet er meer energie doorheen. Goed dat je genoeg drank mee had. In mijn GAC hardloop app lees ik dat dat in het eerste warme weekend soms een breekpunt was.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  4. #40824
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen.
    Op naar het werk toe.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #40825
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Morning all

    vrij vandaag
    @robasto, ik heb geen verstand van lopen, maar dit klinkt als een goede prestatie! Gefeliciteerd.
    en dank voor je verslag; t leest als een ouderwetsche roman. Leuk!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.


  6. #40826
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen.
    Na heerlijk weekend spelen met logerende twee driejarige neefjes - inclusief zowaar tijd om zowel A3 als A6 even te soppen - weer paraat op de thuiswerkplek.
    Nadat de neefjes weer huiswaarts waren gekeerd, languit op de bank vier afleveringen Homeland seizoen 8 gedraaid. Volgend weekend weer 4 en dan zit hele serie er op.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #40827
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen. Er zijn soms van die beweringen waar je m.i. toch wel vraagtekens bij mag plaatsen.
    COVID-19 raakt de hele wereld en een groot aantal regeringen tracht dan ook het financiële leed van haar inwoners iets te verzachten met steunmaatregelen. Zo ook Amerika. Vorig jaar kwam zij wereldwijd haar burgers tegemoet met het -via de post- toesturen van een (coronasteun a.k.a. Trump) cheque. Een voor Nederlandse begrippen achterhaald product, maar het verzilveren ervan kon op beperkte schaal nog tot ultimo 2020.
    Een ieder die de afgelopen 1,5 jaar een willekeurige cheque in had geleverd kreeg zodoende een persoonlijke brief met enerzijds het bericht van stoppen van bancaire acceptatie en anderzijds beschikbare alternatieve oplossingen. Ook in de media werd e.e.a. kenbaar gemaakt. De meest eenvoudige oplossing was het kenbaar maken van het eigen rekeningnummer (BIC/IBAN) aan uitkerende instantie IRS. De steun zou dan niet alleen sneller, maar qua kosten ook goedkoper bijgeschreven kunnen worden.
    In de laatste dagen van december stemde de Amerikaanse regering in met verdere steunmaatregelen. Als gevolg daarvan gingen opnieuw cheques op de bus; uiteraard ook naar in Nederland wonende Amerikanen. Tja, bij de grotere banken in Nederland zijn ze echter niet meer in te leveren. “Gefundenes Fressen” natuurlijk voor bepaalde media en voorzichtig ook de politiek; de banken laten de US citizens in de kou staan. Op de vraag waarom ze niet hun rekeningnummer door hadden gegeven aan de Amerikaanse uitkeringsinstantie kwam als reactie, dat men in Amerika niet uit de voeten kan met IBANs.
    Sta mij toe hier toch wel enige vraagtekens bij te plaatsen. Bekend is dat het betalingsverkeer in Europa, en zeker in Nederland, lichtjaren voor loopt op de verschillende Amerikaanse systemen, maar ook de VS heeft wel eens van SWIFT gehoord. Het zou anders betekenen dat men überhaupt geen gelden over zou weten te maken naar Europa. Zou dat dan ook de echte reden zijn, of heeft het misschien te maken met het feit dat het IBAN bekend gemaakt moet worden bij de Internal Revenue Service IRS? Laat ieder het zijne ervan denken, maar blijf vooral kritisch.
    Laatst gewijzigd door robasto; 23-02-21 om 07:30.
    The desire to know is natural to all good people.

  8. Ad
  9. #40828
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Amerikanen...

    Morning all
    vandaag maar weer eens naar t werk.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  10. #40829
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    goedemorgen.

    Hier ook weer.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  11. #40830
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen. De laatste tijd veel zitten denken over van alles en toch wat belangrijke beslissingen genomen waar niet iedereen blij mee is,straks eventjes een gesprek op de zaak ivm herintreden.


    😎✌🏻
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  12. #40831
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen. Ochtend thuiswerken, middag afspraak buiten de deur (jawel ), daarna kantoor om van 18u tot 20u weer met twee studievrienden bij te praten rondom onze hele grote tafel.

    @PaudiA
    Beslissingen vanuit jezelf, lijkt mij? Dan altijd Succes, sterkte, wat je nodig hebt!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  13. #40832
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Goedemorgen. Ochtend thuiswerken, middag afspraak buiten de deur (jawel ), daarna kantoor om van 18u tot 20u weer met twee studievrienden bij te praten rondom onze hele grote tafel.

    @PaudiA
    Beslissingen vanuit jezelf, lijkt mij? Dan altijd Succes, sterkte, wat je nodig hebt!
    Eerder nee zeggen als er in de late middag nog ergens een storing is,daar zijn de storingsmonteurs voor. Collega's die niks over hebben voor een collega,die nooit terug bellen of net doen als hun neus bloeden op de zelfde manier aanpakken. Ook beslissing genomen om beter voor het lichaam en geest te gaan zorgen,na 35 jaar 50a60 uur per week buffelen ga ik een stapje terug doen.


    😎✌🏻
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  14. #40833
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen, tot op zekere hoogte een spannende dag vandaag. Er zijn twee instanties die zich met het bedienen van vrijwel dezelfde markt bezighouden, zij het met specifieke accent verschillen. Beiden worden grotendeels vanuit de sector gefinancierd.
    Er gaan gedachten rond over integratie. De onderlinge verhoudingen daarbij is inmiddels echter zoiets als de kip en het varken, waarbij de kip voorstelt een hamburgerketen samen op te zetten. Zij levert de eieren en hij het vlees.
    Straks interview met adviesbureau over mijn/onze zienswijze en mening.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  15. #40834
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen, eerst maar eens achter de laptop kruipen en straks wat onderdelen halen voor de Peugeot van moeders.


    😎✌🏻
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  16. #40835
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen, kantoordagje.

    @PaudiA
    Verstandig! Ten aanzien van collega's ook jammer... Ik vind het altijd falend management wanneer de goede collega's zich verlagen tot het gedrag van de slechte Dat betekent voor mij simpelweg dat de baas het slechte voorbeeld veel te veel tolereert. Per saldo boert de hele tent dan achteruit. Op individueel niveau helaas wel begrijpelijk. Wanneer goed gedrag onvoldoende wordt beloond, heb je maar twee opties: weggaan of aanpassen. Ik kies dan voor weggaan, want sub-optimaal presteren zit niet in mijn aard. Daarbij is mijn frustratie minstens zo groot als wanneer ik te weinig waardering zou krijgen voor goede voorbeeld.
    Hoe is het gesprek gisteren geweest?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  17. #40836
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen.
    Rustig wakker worden thuis, met ontbijt, koffie en krant.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  18. #40837
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Goedemorgen, kantoordagje.

    @PaudiA
    Verstandig! Ten aanzien van collega's ook jammer... Ik vind het altijd falend management wanneer de goede collega's zich verlagen tot het gedrag van de slechte Dat betekent voor mij simpelweg dat de baas het slechte voorbeeld veel te veel tolereert. Per saldo boert de hele tent dan achteruit. Op individueel niveau helaas wel begrijpelijk. Wanneer goed gedrag onvoldoende wordt beloond, heb je maar twee opties: weggaan of aanpassen. Ik kies dan voor weggaan, want sub-optimaal presteren zit niet in mijn aard. Daarbij is mijn frustratie minstens zo groot als wanneer ik te weinig waardering zou krijgen voor goede voorbeeld.
    Hoe is het gesprek gisteren geweest?
    Het gesprek was goed,de huidige directeur zit er net een jaar en met de vorige had ik geen goede relatie. Hij was niet eerlijk in mijn ogen en heb meerdere hete gesprekken gehad met hem omdat ik vond dat een klant op de eerste plaats moet staan en klanten waar we geen onderhoudscontract mee hadden dat die maar moesten wachten tot een monteur vrij was en niet midden in de nacht je bed uit en het probleem verhelpen en dan nooit meer wat van hun laten horen omdat we te duur zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook fijne collega's heb in de buitendienst en die help ik waar ik kan. Gisteren onverwachts naar de Volvo dealer in Zwolle omdat er een collega hulp nodig had,wordt wel selectief.20210223_111111.jpg
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  19. #40838
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen, na wat 'chasen' van mensen om spulletjes op te leveren nog een lang gesprek met ons kantoor in NY gevoerd gisterenavond. Het werd daarmee geen vroegertje. Vandaag nog een deadline en een tweetal Kamervragen. 'k Wilde dat het al weekend was. Kan ik tenminste minimaal al dat Sahara-zand van op de auto aanpakken. Ziet er nu niet uit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  20. #40839
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Goedemorgen.

    @robasto #omdenken De zon schijnt en ik zie woestijnzand, geeft vakantiegevoel
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  21. #40840
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het goedemorgen topic

    Nu nog wat geluid van de zee erbij, en het is dan kompleet .


    Goedemorgen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •