Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: oldtimer handel straks afgeschaft?

  1. #1

    Standaard oldtimer handel straks afgeschaft?

    ik lees de laatste tijd wat spokende verhalen op het internet over oldtimer worden.
    hier is het al een paar keer gevallen, dat auto's tot '87 nog de oldtimer status krijgen.
    maar ik heb ook al enkele keren gelezen, dat de auto ook voor 1jan 2011 op naam moet staan.
    aangezien mijn project nog steeds op duitse papieren staat ,krijg ik het ook aardig warm van al die verhalen.
    het ergste is dat ik de overheid er voor in staat zie,om dit erdoor te krijgen.
    hierdoor valt de handel weg in het invoeren, waardoor de oldtimers niets meer waard zijn en dus eerder op de sloop belanden.
    nu zijn er ook wel veel mensen die zeggen van: het zal allemaal wel meevallen.

    maar toch, als het door komt moet ik straks nog belasting gaan betalen voor mijn klassieker.
    dus ga ik proberen om de auto voor 2011 apk klaar te hebben en omgeschreven naar nederlands kenteken.
    dan kan ik daarna weer op mijn gemak verder gaan waar ik gebleven was
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

  2. #2

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    Yups ... Klopt ben hier inderdaad ook van op de hoogte.
    Althans toch van het feit dat je auto om uberhaupt ooit nog ooit oldtimer te worden van (bij mijn weten) 1986 ipv 87 of ouder moet zijn.
    Alle na dit jaartal zullen niet meer bestempeld gaan worden als oldtimer.
    Het geen dat ie op naam moet staan voor 1jan 2011 is voor mij nieuw.
    Zou beteken dat je na die datum ook binnenlands geen oldtimer meer over kunt nemen van iemand.
    Wel weet ik dat je na die datum dus geen oldtimers meer in kunt voeren. Of toch ... je kunt ze nog wel invoeren enkel zullen ze hier na die datum niet meer als oldtimer gerigistreerd gaan worden.
    De mening dat oldtimers niks meer waard gaan zijn deel ik niet.
    Mss dat ik ernaast zit, maar ik verwacht juist een prijsstijging van oldtimers hierdoor.(in nl dan toch)
    Binnenlands zullen oldtimers naarmate de jaren schaarser worden waardoor de prijs stijgt en verder geloof ik dat deze regelgeving enkel in nederland van kracht word waardoor verkoop aan het buitenland nog steeds mogelijk is. Enkel zal de prijs inlands en buitenlands noggal gaan schelen.
    Maar wie weet zit er helemaal naast.
    Laatst gewijzigd door August Horch; 03-09-10 om 12:41.

  3. #3

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door januzzzz Bekijk Berichten
    maar toch, als het door komt moet ik straks nog belasting gaan betalen voor mijn klassieker.
    dus ga ik proberen om de auto voor 2011 apk klaar te hebben en omgeschreven naar nederlands kenteken.
    dan kan ik daarna weer op mijn gemak verder gaan waar ik gebleven was
    Dat apk klaar maken is niet nodig om een Nederlands kenteken aan te vragen. (enige voorwaarde is dat de auto bij de rdw naar binnen kan rollen)
    Dus kun je nu al voor een kentekenschouwing naar de RDW ,daarna wel meteen schorsen en rustig verder bouwen.
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  4. #4

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    als iemand bronnen heeft over het op naam zetten voor 2011 hou ik mij aanbevolen, daar schrik ik wel een beetje van.Aan de andere kant, ik zou nu gewoon alvast met je apparaat naar de RDW gaan, heb je dat gehad, kan je het kenteken schorsen en rustig aan doen richting APK..

  5. #5

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    @avieravant :
    deze vlieger zal voor mijn auto niet opgaan omdat hier een andere motor in ligt.
    dan wil men het gewicht en vermogen ook op het kenteken hebben.

    daarom wil ik de auto nu zo spoedig mogelijk klaar hebben dat hij apk waardig is.
    als de keuring is geweest en hij op nederlands kenteken staat hoef ik me niet meer druk te maken om de toekomstige regels.
    Laatst gewijzigd door januzzzz; 03-09-10 om 12:56.
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl


  6. #6

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    Er hoeft niet eens een motor in te liggen voor de kentekenschouwing. Maar ik begrijp dat je meteen de auto wilt omkeuren, tja dat kan je wellicht in 1 keer meenemen, maar zou ook later kunnen.
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  7. #7
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    Ik dacht dat 't ding APK gekeurd moest zijn om ingevoerd te kunnen worden...

  8. Ad
  9. #8
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    Volgens mij was de enigste voorwaarde dat de het ding op wielen staat om 'm een kenteken te geven. APK is een apart ding, maar bij invoeren wordt het meestal tegelijk gedaan.

  10. #9

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    Ik dacht dat 't ding APK gekeurd moest zijn om ingevoerd te kunnen worden...
    Hoeft niet, vorig jaar is er een wrak aangeboden bij de RDW in Groningen, waar je geen bmw m5 meer van kon maken. Nadat vastgesteld is dat het wrak bij de papieren hoort werd er keurig een kenteken op afgegeven. De wet voorziet nog niet in in dit soort zeer verdachte import akties.
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  11. #10
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    APK staat helemaal los van het invoeren.
    Bij de RDW wordt de identiteit van het voertuig vastgesteld. Niet moeilijk als je de papieren hebt en het chassisnr is duidelijk afleesbaar.
    Wegen e.d. doen ze ook niet want dat staat op de papieren.
    Gewoon even een belletje naar hun en je weet het. Ze denken echt wel mee hoor.
    Voordeel voor jou: eventuele opties die de auto had hoef je nu niet te betalen want die zitten er nu natuurlijk niet meer op

  12. #11

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    ik zal zowieso de rdw even bellen voordat ik die kant op ga.
    ik ben in het verleden wel eens bij het rdw geweest voor de 80er diesel.
    toen dacht ik ook dat ze even zouden kijken naar het chassisnummer en de ingebouwde motor.
    eenmaal daar en 3 uur gewacht bleek dat de auto volledig apk waardig moest zijn.
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    Dat 2011-verhaal heb ik alleen hier gelezen, de FEHAC heeft er nog niets over laten weten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    heb al een paar forums gevonden waar ze het erover hebben.
    het kan goed zijn dat ze het fout hebben maar ik zie de overheid er wel voor aan zo'n regeling er doorheen te krijgen.
    zo worden oude auto's niets meer waard .en worden dus eerder vervangen door een jongere auto.
    dus een reden om de vervuilende auto's van de weg te halen i.p.v. ze te promoten.


    hier een stukje van het s2 forum.
    is volgend jaar voor bij met belasting vrij auto.s.zo lang je hem op naam heb is hij belasting vrij schrijf je de auto weer over moet je gewoon weer belasting betalen.komt in juni 2011.
    http://www.s2power.com/forum/viewtop...p=61002#p61002

    en nog eentje
    als je hem invoerd na 2011(of op kenteken laat zetten bij de rdw) is en wordt hij niet meer belastingvrij.
    http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=7525

    dus voorkomen is beter dan genezen.
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

  15. #14
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    @tom, De belastingdienst heeft het al meer dan een jaar op hun website staan, is volgens mij allemaal allang doorgevoerd. Hoop dat ik dit jaar nog het geld heb om een 86'er b3 het land in te halen. Dan maar schorsen de tijd erna, een klassieker project is altijd leuk.

  16. #15
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    die t/m 1986 klopt.
    Dat van dat invoeren en overschrijven is volgens mij een broodje aap. Eerder werd er ook al geroddeld dat zoiets kwam per 1-1-2010... ook niet gebeurd.
    Speculeren heeft geen zin, als de wet bestaat, is hij bij de overheid op internet te vinden.
    zie: http://www.pleinplus.nl/algemeen/too...ge.asp?id=6745 Artikel XIXA Artikel 72
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    Ik vertrouw niet op elkaar overschrijvende lui op diverse fora. Ik vertrouw wel op de FEHAC, de belangenbehartigers van de oldtimereigenaar. Nogmaals, als ik niets officieels daarover lees is het volgens mij bullshit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17

    Standaard Re: oldtimer handel straks afgeschaft?

    @avieravant.
    helaas is dit niet waar.
    ik heb net het rdw gebeld.
    de auto moet compleet zijn en zonder motor is het volgens de techn. dienst geen motorrijtuig.
    met de motor die ik erin heb liggen kan ik hem niet naar nederlands kenteken overzetten zonder de techn. keuring.
    Laatst gewijzigd door januzzzz; 06-09-10 om 11:35.
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •