Pagina 6 van 19 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 380

Onderwerp: Theo van Gogh Doodgestoken.......!

  1. #101

    Standaard

    Wat Osama er ff niet bijverteld heeft is, dat er in de koran ook staat dat je niet mag doden. En Jihad is gewoon hetzelfde als bij 'ons' bekeren.
    En zo is de cirkel met Yusef weer rond...
    Arrogantie, onwetendheid en bepaalde achterhaalde ideeen die met de paplepel zijn ingegoten.
    Het draait allemaal om interpetatie en het is vaak de mens eigen om het beste /makkelijkste voor zichzelf uit te zoeken...
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  2. #102
    Mcstone's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    416
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Hmm, in mijn ogen was ook Theo extreem. Extreem open, extreem hard. Maar hij schreef ieder woord als zijn eigen mening, en als, zoals al eerder gemeld, je daarom word omgelegd, betekent dat een brok afbraak van de civilisatie.

    Oplossing? Ik denk opvoeding. En of dat nu vanuit een linkse, rechtse, islamitische, zen of andere gedachte is. Immers, in al die gedachte zit dezelfde boodschap: respect, voor jezelf en voor de ander.
    Vanuit het hoge Noorden...

    Greetzzz, Rolf

  3. #103
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi 90
    smilie betekende alleen dat ik het niet meende (van dat bekeren dan), jammer dat het verkeerd opgevat is
    Okay, dan wordt het inderdaad een ander verhaal. Zand er over wat mij betreft.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi 90
    tuurlijk heb ik respect voor andere mensen ook voor niet-gelovigen, vond het alleen jammer dat je zei dat de bijbel keiharde onzin was, maar ik wil er nu ook geen woorden meer aan vuil maken
    En nu leg je me woorden in de mond.
    Ik / me / moi / ich heb niet gezegd dat de bijbel keiharde onzin is. Ik heb het volgende gezegd:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Er zijn al veel wetenschappelijke bewijzen neergelegd die duidelijk maken dat bepaalde zaken uit de bijbel gewoon keiharde onzin blijken te zijn.
    Das wel ff wat anders. Zo heeft men *bewezen* dat Mozes geenzins zoiets gedaan heeft als een zee in tweeen splijten. Keihard bewezen.
    Aangezien in de bijbel staat dat Mozes dat wel gedaan heeft, en het blijkt van geen kant te kloppen, blijkt er dus keiharde onzin in de bijbel te staan "wat dit betreft".
    Ook de 7 plagen van Egypte zijn wetenschappelijk uitgelegd en bleken absoluut niet door god's interventie veroorzaakt te zijn.
    De die-hards waren toen ook totaal over de zeik toen dit bekend werd. Godslastering werd het genoemd. En daar bleef het niet bij. Het was bijna rellen. De verontwaardiging was groot. Maar tegenspreken konden ze het niet nadat ze zelf de bewijzen onder ogen kregen.
    En toen gebeurde het voorspelbare: Men keek naar de bewijslast en riep "leuk allemaal maar toch heeft Mozes de zee in tweeen gespleten".
    Ja hoor, en het gras is blauw... (da's nu wel een waarde-oordeel van mij over het stug verwerpen van wetenschappelijk bewijs).

    Ik heb zelf totaal geen waarde-oordeel over de bijbel gegeven. Dat maak jij er van.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #104
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    ik hou wel van dit soort discussies, niemand zal gelijk hebben aan het eind, das t leuke

  5. #105

    Standaard

    Gaat het nu over Theo of over geloof? Leven en laten leven, heren :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #106

    Standaard

    Het valt me ook op dat het vaak een persoon/groep uit de moslim gemeenschap is die overal ter wereld problemen maakt.

    Ik ken zat moslims die "gewoon" doen, ze werken, hebben respect voor anderen,etc,etc.......Ze zijn niet allemaal slecht, maar het percentage "rotte appels" word steeds groter.

    Mzzl.
    Me owns audi soon...

  7. #107
    Mcstone's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    416
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Extremisme komt overal voor. Er zijn echter knuppels waar er af en toe een draadje doorbrand. Helaas zijn er nog geen 100% werkende 'medicijnen' voor/tegen ontwikkeld.
    Vanuit het hoge Noorden...

    Greetzzz, Rolf

  8. Ad
  9. #108
    Mcstone's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    416
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Lang leve de media: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002832.html

    Cohen: " ...laten we het boeltje bij elkaar houden..."
    Neerlands trots: ..opruien die zooi!Sensatie-TV...
    Vanuit het hoge Noorden...

    Greetzzz, Rolf

  10. #109
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    woorden schieten te kort.
    THEO is aan gort.
    bekeren en geweld .
    AFZWEREN.
    is iets wat je nooit.
    een ander kunt LEREN.
    respect en mekaar .
    op zijn tijd WAARDEREN.
    dat zijn de GRONDBEGINSELEN.
    die iedereen zou moeten EREN.
    zodat we het niet steeds.
    door de DODEN hoeven te LEREN.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

  11. #110
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    46
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Imagine all the people living life in peace.... You may say i'm a dreamer, but i'm not the only one...........

    Het zal er waarschijnlijk nooit van komen, maar wat mij betreft had deze man het bij het rechte eind. Helaas mocht ook hij niet verder leven volgens............

    Pascal
    Koekje erbij?

  12. #111

    Standaard

    Ik ben zelf ook moslim en wat er is gebeurd vind ik onacceptabel, slecht voor onze samenleving

    Ik denk zo:
    Het 1 kan beter tegen kritiek dan een ander.Het heeft gewoon te maken met de karakter van een mens.Als iemand kritiek op mijn geloof heeft wil ik er best over PRATEN en niet DOODSCHIETEN, en als ik die persoon met mijn argumenten niet kan overtuigen is dat zijn/haar probleem en dan beeindigen we ons gesprek op een vriendelijke manier....

    In zulke topics wil ik mezelf trouwens niet al te veel op laten ingaan, het wordt alleen maar erger doordat er teveel mensen teveel ideeen hebben.

    Ik hoop dat we een beter toekomst in ons land krijgen waar zulke gebeurtenissen niet voorkomen

    Mvg
    Audi V8 Fan!

  13. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klomp
    Wat Osama er ff niet bijverteld heeft is, dat er in de koran ook staat dat je niet mag doden. En Jihad is gewoon hetzelfde als bij 'ons' bekeren.
    dat klopt niet helemaal wat je zegt je mag idd niet doden volgens de koran tenzij...... Ze hebben overal een tegenregel op als je de koran onderhanden krijgt zal jij dat ook zien. Het is een volk dat zeker niet dom is maar dom gehouden word met als enige studie de koran :roll:
    mvg,
    Marcel

    Think of the RS6 as Clark kent with all of Superman's powers but without the red pants

  14. #113

    Standaard

    Vaststaat dat die vent 1 van de 'net niet' door de AIVD constant in de gaten gehouden 150 man moslim-extremisten is die ons land rijk is.

    Lijkt me dat je nu een behoorlijk mandaat hebt om die 150 man op te pakken en terug te sturen naar het hol waar ze vandaan komen.

    Het is dus bepaald geen eenling, en ik wordt ook niet vrolijk van die dansende hoofddoekjes nabij de plek waar theo het loodje heeft gelegd.
    Het leeft veel dieper dan we denken, toen ik gisteren een aantal reacties op TV hoorde van Marok-jeugd krulde mijn tenen bij elkaar van.....angst?
    Geen idee, maar ik voelde behoorlijk ziek worden...of je overgeleverd bent aan de grillen van hun denkwijze......

    Geloof is aan je jezelf !! Laat een ander met rust. Jihad of niet.
    Christen
    Jood
    Moslim
    Hou het lekker voor jezelf en als je je eigen volk wilt vergiftigen, Ga je gang maar dan maar handen af van de vrijheid!!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  15. #114

    Standaard

    Anders beginnen we een Intifada? (wordt een steeds aantrekkelijker idee)
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  16. #115
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kliko
    Ik ben zelf ook moslim en wat er is gebeurd vind ik onacceptabel, slecht voor onze samenleving

    Ik denk zo:
    Het 1 kan beter tegen kritiek dan een ander.Het heeft gewoon te maken met de karakter van een mens.Als iemand kritiek op mijn geloof heeft wil ik er best over PRATEN en niet DOODSCHIETEN, en als ik die persoon met mijn argumenten niet kan overtuigen is dat zijn/haar probleem en dan beeindigen we ons gesprek op een vriendelijke manier....

    In zulke topics wil ik mezelf trouwens niet al te veel op laten ingaan, het wordt alleen maar erger doordat er teveel mensen teveel ideeen hebben.

    Ik hoop dat we een beter toekomst in ons land krijgen waar zulke gebeurtenissen niet voorkomen

    Mvg
    Kliko, ik vind het goed van je dat je ons verteld dat je ook moslim bent en er duidelijk anders over denkt! Het is zo verleidelijk om nu alle moslims op een grote berg te gooien, maar dat is geheel onterecht! Ik ben blij dat er genoeg moslims zijn die met praten mensen proberen te overtuigen en niet met doden!

    Ik zat gister trouwens 2vandaag te kijken en vond het erg verontrustend om te zien dat er dan jonge allochtonen aan het woord gelaten worden die het terecht vinden dat Theo is vermoord! Er was een jongen die zei dat het een gezegde is: "vuur met vuur bestrijden"... Theo speelde met vuur en is daarom met vuur verbrand... dat waren zijn woorden.... BAH! Ik zou het helemaal niet erg vinden als deze jongen een enkeltje geboorteland aangeboden krijgt, want hij heeft niks begrepen van de Nederlandse normen en waarden!

  17. #116

    Standaard

    Ik heb die jongen ook gezien. Ik vraag me af of hij er ook zo over zou denken als hij een kind had gehad. Stoere, domme en gevaarlijke puberpraat, m.i. niet zozeer moslimspecifiek. NLhangjongeren praten ook op zo`n manier. Het gooit in deze situatie alleen wel olie op het vuur.

    Iedereen heeft hier recht op vrijheid van godsdienst en meningsuiting maar ik vind dat men wel in het redelijke moet blijven. Misschien waren Theo`s uitspraken (te) hard, aan de andere kant krijgt men hier genoeg de ruimte om die 2 grondrechten te ontplooien. Ik kan me alleen niet geheel aan de indruk ontrekken dat de balans tussen "rechten en plichten" ernstig verstoord is in het nadeel van de autochtoon.

    Als men al zolang hier woont of geboren bent lijkt het mij niet meer dan normaal dat je je ook enigzins aanpast aan de gewoonten, zienswijzen en wet van het betreffende land en bevolking. En is er ergens een conflict dan kan je hier altijd praten. Uitspraken/meningen zijn geen reden om geweld te rechtvaardigen of we moeten eenzelfde situatie als in de gazastrook op prijs stellen.

    Ik heb me altijd laten vertellen dat de Islam een vredelievende godsdienst is maar hoe komt het toch dat het dan toch vaak moslims zijn die dit soort gruwelijke dingen uitvoeren?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  18. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Ik heb me altijd laten vertellen dat de Islam een vredelievende godsdienst is maar hoe komt het toch dat het dan toch vaak moslims zijn die dit soort gruwelijke dingen uitvoeren?
    Temprament/agressie/jaloezie en dit lastig kunnen onderdrukken. Vrijwel iedereen heeft diep in zijn hart last van deze drie dingen... Maar kunnen het onderdrukken en zich behoeden tot het doen van onaceptabele gedragingen...

    Het heeft volgens mij weinig met hun geloof te maken.

    Wat betreft die "hangjongeren met puberaale mening."

    Dit is mede één van de stoorzenders wat hun bevolkingsgroep minder populair maakt. En vergis je niet dat deze groep ook uiterst geweldadig/gevaarlijk zijn. Dit zijn juist die jongens die provocerend te werk gaan om vervolgens door hun stoere groepsgedrag de fout in te gaan....

    Opvoedkundig kan het flink fout gaan met jongeren uit zo'n groep. De eerste generatie (in jaren '70 binnengekomen) is niets te verwijten. Deze hebben wij als tolerant nederland opgevangen omdat deze mensen in gevaarlijke gebieden leven (ik ben ook absoluut een voorstander van mensen helpen die in gevaar o.i.d. zijn). Van deze groep heb je over het algemeen geen last. Het zit hem juist in de jongeren die zonder pardon door ouders de straat op geschopt worden.

    Ooit heb ik eens aangebeld bij de ouders van dit soort jongeren i.v.m. overlast...
    Met een staalharde uitdrukking op hun gezicht zeiden ze het volgende:
    Als ze in huis zijn dan gelden daar de regels van het huis (ouders). Buiten draagt de politie zorg voor de opvoeding en op school de docent... :shock:

    Pardon... mijner "hollandsche" klomp brak behoorlijk op dat moment...

    Uiteindelijk is het temprament van deze mensen welke ze niet goed kunnen onderdrukken door een gemis in vorming van "waarden en normen" het probleem.
    Hoe ga ik om met conflicten. Dat moet je leren... En meekrijgen in je opvoeding.


    ---------------------------
    En zeggen dat het vroegäh beter was... :?

    Nee, want vroeger durfde de mensen niet in het openbaar hun mening te geven. Dus werden er ook geen slapende honden wakker gemaakt (niet letterlijk maar als gezegde opvatten :? )
    In die tijd was het temprament/karakter er ook al, alleen werd het niet getrickerd door discriminerende opmerkingen...

    ps. ik ben een paar dagen niet op het forum geweest en ik had geen zin om 7 pagina's door te lezen dus vandaar dat ik misschien een redenatie geef die al eerder gegeven was... Indien niet... Bij deze :wink:

    *edit*: toch even heel de topic gelezen. En een filosofie zoals hierboven kwam ik niet tegen... Dus ik laat mijn verhaal omtrent opvoeding maar staan.
    Huidig transport= iets anders

  19. #118

    Standaard

    Zoiets zat er aan te komen jammer genoeg... Wat een zooi zeg.. Geen woorden voor wat er gebeurt is. Theo doe de groeten aan Pim daarboven.. Het ga je goed..
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  20. #119

    Standaard

    Je moet gewoon realist zijn in zulke gevallen, kijk dat Theo meningen had over Islam waar een moslim niet mee eens is oke,
    maar Theo werd(vandaag gelezen in de Spits) meerdere malen gewaarschuwd door zijn vrienden/collega´s dat het wel eens mis kon lopen...maar daar dacht Theo heel anders over, hij dacht dat dat nooit zou gebeuren, en helaas is het toch gebeurd wat hij niet had verwacht.
    Audi V8 Fan!

  21. #120

    Standaard

    Hij ging wel erg ver...

    Maar we wonen nog steeds in Nederland waar het niet gebruikelijk is om je als psychopaat met pistool en mes op een "lawaaimaker" te storten...

    Diep, diep treurig....
    Huidig transport= iets anders

Pagina 6 van 19 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •