Pagina 10 van 19 EersteEerste ... 67891011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 200 van de 380

Onderwerp: Theo van Gogh Doodgestoken.......!

  1. #181
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luckytjebbe
    mensen mensen, zien jullie dan niet wat hij wilt veroorzaaken:
    Hij gebruikt het geloof om oorlog te verklaren,
    dit heeft niks maar dan ook niks met Moslim te maken. Hij wilt het zo laten overkomen,
    wat hij doet is een terroristische aanslag plegen onder het mom van geloof om jullie op te naaien..
    Er is geen een Moslim die dit goed keurd,
    een radicale Moslim, maar das al GEEN moslim meer!!...
    LuckyTjebbe, ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ben er niet van overtuigd! Ik weet dat er veel moslims zijn die dit volledig afkeuren, maar helaas zijn er genoeg moslims die op deze wijze denken.

    Ik moet zeggen dat ik walg van deze manier van denken! Toen ik de brief las gingen mij de haren recht overeind staan! Wat een onzin! Ik kan me net aan de indruk onttrekken dat hier gewoon complete passages van de Koran verdraaid en misbruikt worden! Ik weet dat Christenen ook veel fout hebben gedaan door bijbelse teksten te verdraaien, maar dit is wel erg extreem!

    Hier wordt haat gekweekt en vervolgens in de Koran nagezocht of er ook teksten zijn die die haat rechtvaardigen! Bah!

  2. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luckytjebbe
    mensen mensen, zien jullie dan niet wat hij wilt veroorzaaken:
    Hij gebruikt het geloof om oorlog te verklaren,
    dit heeft niks maar dan ook niks met Moslim te maken. Hij wilt het zo laten overkomen,
    wat hij doet is een terroristische aanslag plegen onder het mom van geloof om jullie op te naaien..
    Er is geen een Moslim die dit goed keurd,
    een radicale Moslim, maar das al GEEN moslim meer!!...
    Het gaat er niet om dat het een moslim is of niet! Er zijn staatsgevaarlijke idioten operationeel..
    Ook niet iedere katholieke priester misbruikt kinderen, maar helaas toen kwam er ook een hele beerput los. Daarmee wil ik aangeven dat ze niet hun geloof vertegenwoordigen maar een strijd tegen anders denkenden.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  3. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luckytjebbe
    mensen mensen, zien jullie dan niet wat hij wilt veroorzaaken:
    Hij gebruikt het geloof om oorlog te verklaren,
    dit heeft niks maar dan ook niks met Moslim te maken. Hij wilt het zo laten overkomen,
    wat hij doet is een terroristische aanslag plegen onder het mom van geloof om jullie op te naaien..
    Wat wil hij dan veroorzaken? - geef je m.i. geen antwoord op -
    Hij verklaart de oorlog ten einde wat? M.a.w. wat wil hij met z'n daad bewerkstelligen?

    IMHO loop je weer aardig om het probleem heen, wanneer je geloof erbuiten wenst te laten.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  4. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Hij verklaart de oorlog ten einde wat? M.a.w. wat wil hij met z'n daad bewerkstelligen?
    'Monddood maken' van mensen die niet-Islam denken misschien?? Lukt aardig niet..?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #185

    Standaard

    U heeft met uw afvalligheid niet alleen de Waarheid de rug toegekeerd---in wat voor wereld leven ze,dat zijn gevaarlijke praktijken wat ze uitkramen,ze gaan over lijken,dat blijkt wel.daarom zijn ze zo gevaarlijk.En dan heb je die slapjanus Cohen;we moeten het hoofd koel houden en mekaar respecteren,gaan we met ze allen op potten en pannen slaan op het museumplein,nou dat helpt.Waar ik werk op schiphol heerst alleen maar chaos,de marrechaussee hebben de handen vol aan die figuren--------Op wat ik nu ga zeggen,zal ik wel commentaar krijgen,maar ik zie dit nog steeds als ons land(nederlanders) en alles wat daarbij is gekomen,moet zich aanpassen,hoe dan ook.ze kunnen wel een nederlands paspoort hebben,zegt me geen moer.de meeste willen allemaal ooit terug,ze spugen op dit land,hoor het zelf om heen,alleen de voorzieningen zijn hier beter en dat is ook de reden geweest dat ze hiernaar toe zijn gekomen,niet omdat de molens zo mooi zijn en de kaas zo lekker is
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours


  6. #186

    Standaard

    aan de ene kant hebben jullie gelijk,
    het is een levensgevaarlijke idioot......
    pfff als het maar weer goed komt in dit land....
    born this way

  7. #187

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    'Monddood maken' van mensen die niet-Islam denken misschien?? Lukt aardig niet..?
    Maar dan kun je het m.i. toch niet los van het geloof zien, daar hij daar z'n drijfveer voor z'n handelen vandaan haalt?
    Naast dat 'niet-Islam' denken m.i. voor hun gelijk is aan 'niet-Islam' belijden.

    Kon me trouwens redelijk in dit bericht van eszes vinden, wat me alleen nog meer zorgen baart is dat velen juist niet ongeletterd en 'achterlijk' zijn, maar in het westen goede opleidingen hebben gehad.

    @Tjebbe:
    Ben nog steeds benieuwd.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  8. Ad
  9. #188

    Standaard

    klopt een nieuwe soort vijand...
    born this way

  10. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Kon me trouwens redelijk in dit bericht van eszes vinden, wat me alleen nog meer zorgen baart is dat velen juist niet ongeletterd en 'achterlijk' zijn, maar in het westen goede opleidingen hebben gehad.
    Niet achterlijk maar "gehersenspoelt". En aangezien het IQ soms best te wensen overlaat zijn deze zo beinvloedbaar dat je ze echt heel rare dingen kunt laten doen onder het mom van "het geloof."

    Dat baart mij zorgen....
    Huidig transport= iets anders

  11. #190

    Standaard

    En de geschoolden...

    Tja, daar maak ik me niet eens zoveel zorgen om... Die springen mometeel echt wel op de tribunes om dit een halt toe te roepen...

    Ze zijn tenslotte niet "achterlijk."

    Maar ja, of dat vruchten af gaat werpen :?
    Huidig transport= iets anders

  12. #191

    Standaard

    Ik vind ook dat het nog een akelig grote groep is die deze actie tegen van Gogh wel steunt. Het is net als Franx zegt: dr zijn ca 1000000 Nederlanders die Moslim zijn, en 1% senkt zo extreem, dan nog hebben we een probleem.

    Maar wat ik wel wil weten is dit: is deze actie van Mohammed B nou een eemansactie, of heeft hij dit met een groepje vrienden georganiseerd, of nog erger: is er een hele partij/groep van deze extremisten waarvan Mohammed B lid was ofzo? In dat geval hebben we een probleem.
    :twisted: A computer beat me at chess once, but it was no match for me at kickboxing :twisted:

  13. #192
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat is juist het probleem. De moordenaar van Van Gogh is aantoonbaar intelligent, heeft ook een goede opleiding gehad. Ook hij was te hersenspoelen, dus.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #193

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ook hij was te hersenspoelen, dus.
    Hmmm.... eng geloof hebben die jongens...
    Huidig transport= iets anders

  15. #194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    'Monddood maken' van mensen die niet-Islam denken misschien?? Lukt aardig niet..?
    Maar dan kun je het m.i. toch niet los van het geloof zien, daar hij daar z'n drijfveer voor z'n handelen vandaan haalt?
    Ik zie het ook niet los. Het komt i.d.d. voort uit 'geloofsovertuiging'.
    Hun geloof zou zo ook niet verspreid moeten worden, maar wordt wel zo uitgelegd. Heel veel zaken worden verdraaid en uitgelegd om bepaalde doelen te bewerkstelligen.

    Koran/Bijbel/Belastingwet ? Leuker kunnen we het niet maken, gevaarlijker wel.

    de Bijbel wordt ook geregeld vertaald (recent) naar 'moderner' tijdsbeeld.
    Levert ook altijd leuke discussies op en afsplitsingen bij gelovigen....
    Volgens mij wordt de Koran nooit vertaald en is het 'een boek van de oude volkeren' (ben geen deskundige). Als je beelden bekijkt uit Gaza-stroken / Irak / en gehele midden-oosten. Zie je dat er alleen maar choas leeft. De radicalen zijn aan dat beeld gewoon en weten niet wat ze aan moeten in een 'vrij land'. Kunnen dan eindelijk van binnenuit hun 'westerlijke bezetter' aanvallen.. Beetje 'Paard van Troje'- effect.
    Zo geschiede in New York
    Zo geschiede in Madrid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Dat is juist het probleem. De moordenaar van Van Gogh is aantoonbaar intelligent, heeft ook een goede opleiding gehad. Ook hij was te hersenspoelen, dus.
    Hoeveel 'geleerden' zijn er niet krankzinnig geworden ??
    Ik zie proffesoren ook zelden lachen.......vind ik ook al eng!!! gebrek aan humor. Humor is relativerend, maar gevaarlijk voor humorlozen.....
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  16. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    de Bijbel wordt ook geregeld vertaald (recent) naar 'moderner' tijdsbeeld.
    Levert ook altijd leuke discussies op en afsplitsingen bij gelovigen....
    STOP

    Da's niet zo....

    De nieuwe bijbel vertaling is van harte welkom. En er heeft een legioen theologen (zware studie/hoog niveau) op gezeten om het bijbelgetrouw te doen.

    De splitsingen kwamen door verschillen in mening qua liturgie... Niet de bijbel. Da's binnen het christendom een houvast temidden van deze chaotische wereld.

    En de BIJBEL uitleggen levert iets heel anders op dan de Koraan... En mijns inziens leggen de protestanten de bijbel na grondige studie hem op de juiste wijze uit (nationale bijbeltest gezien?).
    Huidig transport= iets anders

  17. #196

    Standaard

    Ze zouden `m moeten ophangen (ik heb begrepen dat volgens hun geloof dan niet naar het paradijs gaat en dus z`n 40 maagden niet krijgt).

    Even over het motief: het geloof heeft er wel degelijk mee te maken. Ik zie dit briefje nou niet echt als een snelle krabbel van een doorgedraaide geloofsfanatiekeling. Het feit dat er geen woord over Theo wordt gerept en de brief 5! kantjes lang is zegt mij dat dit willens en wetens is bedacht en uitgevoerd. Dit is mi een weloverwogen daad van oorlog geweest.

    De marokaanse/islamitische gemeenschap zal alles in het werk moeten stellen om ook maar weer enigzins "vertouwen" te krijgen. Dit is ook waarschijnlijk precies wat de dader voor ogen heeft maar het kwaad is al geschied en haat kweekt haat (en nieuwe recruten). Moord>angst>haat>nieuw geweld>meer angst>recruteren en dan begint de cirkel weer opnieuw en elke keer wordt het heviger.

    Geldt iig voor mijn gevoelens. Ik vond het al erg moeilijk van de week om een paar collega`s te vertrouwen die op 9-11 ook hebben staan juichen. Na het lezen van deze brief is dat nog minder geworden en met hen heb ik nog positieve momenten gekent...
    Laat staan dat er nu iemand wat verkeerds tegen mij of m`n vriendin zegt
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  18. #197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    de Bijbel wordt ook geregeld vertaald (recent) naar 'moderner' tijdsbeeld.
    Levert ook altijd leuke discussies op en afsplitsingen bij gelovigen....
    STOP

    Da's niet zo....

    De nieuwe bijbel vertaling is van harte welkom. En er heeft een legioen theologen (zware studie/hoog niveau) op gezeten om het bijbelgetrouw te doen.

    De splitsingen kwamen door verschillen in mening qua liturgie... Niet de bijbel. Da's binnen het christendom een houvast temidden van deze chaotische wereld.

    En de BIJBEL uitleggen levert iets heel anders op dan de Koraan... En mijns inziens leggen de protestanten de bijbel na grondige studie hem op de juiste wijze uit (nationale bijbeltest gezien?).
    Vertel dat maar aan Bush !!
    "En Stop " Dat is precies wat Mohammed bewoog om Van gogh te kelen!

    Protestanten bestaan volgens mij uit:
    - Hervomden
    - Gereformeerden
    - Vrij gemaakten
    - .. (zijn dat geen afsplitsingen?)

    Maria is nu ook geen 'heilige maagd' meer, maar een 'Jong meisje'... Benieuwd hoe de Katholieken dat vinden.... Is de onbevlekte onvangenis niet meer van deze tijd??? en zo kan ik nog wel uren doorgaan!

    God is Liefde! Het is jammer dat de mens het niet lukt om DAT woord te verspreiden en te vertalen!!!!!!!!!!!!!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Hoeveel 'geleerden' zijn er niet krankzinnig geworden ??
    Ik zie proffesoren ook zelden lachen.......vind ik ook al eng!!! gebrek aan humor. Humor is relativerend, maar gevaarlijk voor humorlozen.....
    Hoogbegaafden kunnen sociaal zwaar onderbedeeld zijn....

    Maar niet eng. Die kunnen zich het beste bezig houden met wetenschap. Daar zijn ze tenslotte voor geboren.
    Door medische redenen kunnen ze flippen. Ook medisch te bewijzen. Ook niet eng dus.

    Die opgeleiden die al eerder werden aangehaald... Dat zijn geen hoogbegaafden. Hooguit een fatsoenlijke opleiding. Maar als je open staat voor die "vreemde" geloven... Sta je ook open voor de extreme verzoeken/kamikaze praktijken die daarbij horen. Intiligent of niet.

    Bij het Christendom wordt er niet van je verlangt de wereld op z'n kop te zetten. Dat is met een heel andere bijbelgetrouwe insteek....
    Huidig transport= iets anders

  20. #199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Bij het Christendom wordt er niet van je verlangt de wereld op z'n kop te zetten. Dat is met een heel andere bijbelgetrouwe insteek....
    Nu niet meer, het verleden verteld ons anders en wat in de toekomst?
    Bush is al aardig op weg.....
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  21. #200
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Probleem is voor een deel ook de isolatie van deze bevolkingsgroepen binnen onze maatschappij, zowel zelf gekozen als door anderen bepaald (hierover valt de discussieren, maar over het algemeen vind ik de integratie waardeloos). Als je de hele dag tussen je 'eigen' groep zit, is het makkelijker om allerlei bizarre denkbeelden te krijgen.

    Meer en gebalanceerdere informatie over anderen betekent een genuanceerder oordeel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 10 van 19 EersteEerste ... 67891011121314 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •