Pagina 128 van 134 EersteEerste ... 2878118124125126127128129130131132 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.541 tot 2.560 van de 2670

Onderwerp: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

  1. #2541

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Helemaal eens met bovenstaande reactie. Dat langdurig claxoneren is ook helemaal misplaatst.

  2. #2542
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Laten we wat meer geduld en respect voor elkaar hebben dan komen we minder gestrest op de eind bestemming aan.

  3. #2543

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk Berichten
    Helemaal eens met bovenstaande reactie. Dat langdurig claxoneren is ook helemaal misplaatst.
    Dat claxonneren was vooral omdat ik me de tyfus schrok dat ze alsnog uiteindelijk naar links kwam. Ik moest ook in de ABS remmen..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_M Bekijk Berichten
    Die Twingo geeft al ruim van te voren richting aan om naar de linker baan te willen, zelfs nog voordat je zelf naar de linker baan gaat.
    Dan weet je al dat hij na die inhalende grijze auto naar de linker baan komt en dan nog wil je er langs. En dan ook nog zo lang toeteren (komt op mij niet rustig en chill over) voor een situatie die je naar mij idee makkelijk had kunnen zien aankomen en nog makkelijker had kunnen voorkomen.

    Ik heb zo'n vermoeden dat je bij een aanrijding in die situatie ook aan het kortste eind trekt. Jullie doen beide een bijzondere manoeuvre (van rijbaan wisselen, de een wat sneller dan de ander) en jij hebt als achterste bestuurder het meeste overzicht over de situatie.
    Datzelfde geld ook wanneer twee bestuurders naar dezelfde baan willen wisselen, op een snelweg met 3 of meer banen of bij het invoegen waarbij er ook een auto van de linker naar de rechter baan komt bijvoorbeeld.
    En toch was ik rustig aan het toeren, nergens naar op weg, zie ook de minuut voor dit voorval:


    Overigens zou ik op het moment van aanrijding niet met een bijzondere manoeuvre bezig zijn, toen reed ik al op de linkerbaan. Richting aangeven betekent niet dat de rest van het verkeer je maar voor moet laten. Maar het ging me niet om het juridische vraagstuk en ook niet om een bevestiging van hetgeen ik deed. Ik was benieuwd naar de mening van anderen. Zoals gezegd wilde ik vlot en veilig invoegen en heb ik al aangegeven dat ik achteraf beter had kunnen wachten. Het feit dat de Twingo 2 meter achter de voorligger rijdt helpt niet mee om met beetje snelheid naar de linkerbaan door te schuiven. Dus ik ben ook van mening dat de Twingo onverantwoord bezig is door met 30 km/u naar de linkerbaan door te schuiven ipv eerst fatsoenlijk snelheid te maken (100 km-weg).
    Laatst gewijzigd door sham27; 01-01-16 om 20:27.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  4. #2544
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.335
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Dat claxonneren was vooral omdat ik me de tyfus schrok dat ze alsnog uiteindelijk naar links kwam. Ik moest ook in de ABS remmen..



    En toch was ik rustig aan het toeren, nergens naar op weg, zie ook de minuut voor dit voorval:


    Overigens zou ik op het moment van aanrijding niet met een bijzondere manoeuvre bezig zijn, toen reed ik al op de linkerbaan. Richting aangeven betekent niet dat de rest van het verkeer je maar voor moet laten. Maar het ging me niet om het juridische vraagstuk en ook niet om een bevestiging van hetgeen ik deed. Ik was benieuwd naar de mening van anderen. Zoals gezegd wilde ik vlot en veilig invoegen en heb ik al aangegeven dat ik achteraf beter had kunnen wachten. Het feit dat de Twingo 2 meter achter de voorligger rijdt helpt niet mee om met beetje snelheid naar de linkerbaan door te schuiven. Dus ik ben ook van mening dat de Twingo onverantwoord bezig is door met 30 km/u naar de linkerbaan door te schuiven ipv eerst fatsoenlijk snelheid te maken (100 km-weg).
    Ben het met je eens. Die Twingo had voldoende afstand moeten houden van zijn voorganger en voordat hij ging inhalen, op de baan waar hij reed (rechts dus), eerst voldoende snelheid moeten maken alvorens de vrachtauto in te halen. Om het nodige spiegel- en over zijn/haar schouder kijken maar niet te vergeten.
    Laatst gewijzigd door Superavenger69; 02-01-16 om 08:43. Reden: Tekstuele fout.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  5. #2545
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Die Twingo kan inderdaad geen afstand houden, dat ben ik met je eens.
    Aan de andere kant kan die Twingo weinig vaart maken omdat hij en die Citroën (te dicht) achter die vrachtwagen zitten. Gezien het vermogen van een Twingo zal die ook mét voldoende afstand weinig snelheid kunnen maken om snel in te halen.
    Al met al hadden jullie beide (of één van beide) even kunnen wachten


  6. #2546

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Die Twingo had geen vaart, dus moest die maar achter die vrachtwagen blijven hangen tot hij snelheid had. Punt.

    Wat voor een idioot ben je eigenlijk om aan 30km/u in te halen op een 100km/u baan. En je pinker uitsteken heeft je nergens recht toe.

    Zo'n sukkels kom ik ook héél soms tegen op de autostrade, die denken dat ze vanaf 70km/u mogen invoegen omdat ze het gaspedaal niet durven in te duwen op de invoegstrook.
    Levensgevaarlijk gewoon.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  7. #2547
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    @dobbelsteen geen van de drie auto's achter die vrachtwagen heeft vaart.
    En gezien het eerdere beeldmateriaal mag je verwachten dat alle drie de auto's die vrachtwagen nu willen gaan inhalen, nu de mogelijkheid er is.

    Dan mag de Merc wel sneller kunnen accelereren, maar hij is de laatste van de rij en de twingo had al even netjes zijn pinker aan, als teken dat hij/zij wil gaan inhalen. Hij/zij wacht alleen tot de weg links vrij is.

    Dat het niet fijn is als auto's met een lage snelheid gaan inhalen, als er een sneller voertuig op de linker baan zit is evident, maar daar is hier geen sprake van. De twingo wacht juist tot die snellere auto langs is.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  8. Ad
  9. #2548
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    Wat voor een idioot ben je eigenlijk om aan 30km/u in te halen.

    Zo'n sukkels kom ik ook héél soms tegen
    Levensgevaarlijk gewoon.
    Uhm, het mag wat vergevingsgezinder imho. Zoals @sham27 hier heel netjes is, in zijn reacties naar zichzelf en de twingo. Het is een verkeerssituatie waar je in terecht kunt komen, en waarin niet één groot gelijk is.

    Er is een spreekwoordelijke 30km/u in het spel gekomen, echter in werkelijkheid reed het rijtje twee keer zo snel (+/-). Kan zijn dat er even ingehouden moest worden op het moment van de actie, maar remlichten zien we niet.

    Terzijde: ik krijg wel de indruk van grootlicht…
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  10. #2549

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1HXV110 Bekijk Berichten
    geen van de drie auto's achter die vrachtwagen heeft vaart.
    En gezien het eerdere beeldmateriaal mag je verwachten dat alle drie de auto's die vrachtwagen nu willen gaan inhalen, nu de mogelijkheid er is.
    Ja oké als er echt geen volk meer afkomt kan ik het nog begrijpen dat je niet geruime tijd achter een vrachtwagen wilt hangen die zeer traag op gang komt.
    Maar anders blijf ik het gewoon een idioot vinden
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  11. #2550

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1HXV110 Bekijk Berichten
    @dobbelsteenDan mag de Merc wel sneller kunnen accelereren, maar hij is de laatste van de rij en de twingo had al even netjes zijn pinker aan, als teken dat hij/zij wil gaan inhalen. Hij/zij wacht alleen tot de weg links vrij is.
    Het aanzetten van je richtingaanwijzer geeft je GEEN rechten. Nul komma nul. Niets, nooit. Officieel dien je te kijken of je de nieuwe plaats op de weg kan innemen, en zodra je je actie gaat uitvoeren moet je je richtingaanwijzer aanzetten om aan te geven dat je iets gaat ondernemen. Niet om af te dwingen dat anderen ruimte voor je maken. Zo wordt het vaak wel gebruikt, maar dat is niet zoals het hoort.

    Doordat er net is ingevoegd vanuit de invoegstrook naar de rijbaan is de richtingaanwijzer nog ingeschakeld. Deze gaat door de kleine stuuruitslag niet vanzelf uit. Daardoor is het aangeven naar links (door de Twingo) geen directe indicatie voor het willen opschuiven naar de tweede rijbaan. Dit is dan ook de reden dat je normaliter één baan opschuift, richtingaanwijzers uitschakelt, kijkt, en dan pas de tweede baan doet. Niet in één beweging (je ziet de verwarring).

    In deze situatie hebben beiden een fout gemaakt. Sham had kunnen verwachten dat de Twingo wat roekeloos naar links zou gaan (want kleven, wil er geheid rap voorbij, voor zover dat kan in een Twingo), en snel optrekken in een (relatief) druk invoegpunt is zelden slim om te doen, wetende dat er ander langzamer verkeer vóór je invoegt.

    In zijn voordeel pleit wel dat er ruim voldoende afstand was om die snelheid veilig te kunnen maken; de Twingo rijder had ruim voldoende tijd om achterliggers (inclusief reeds links rijdend verkeer) in te schatten, en had moeten bedenken dat het überhaupt niet slim is om met <50km/u de linkerbaan op te gaan.

    Wie is er dan nu het foutst? Niemand en iedereen. Het verkeer is geven en nemen - er is een serieuze kans dat de Twingo rijder fysiek niet in staat was om de AMG te zien (dode hoek, zelfde richting, weinig tijd; zie bijlage over de beperkingen van wat wij kunnen als mens, eerder gepost door Henkjan). Dat de Twingo rijder dan alsnog doordrukt op de linkerbaan is ronduit eng - normaliter schrikken zij vaak van de toeter of de ineens erg dichtbij zijnde auto.

    Hoe dan ook... de Twingo is niet 100% aso, dom of onbekwaam achter het stuur. Sham had wellicht iets meer kunnen verwachten dat-ie ook wel naar links zou komen, en daar ruimte voor kunnen geven (al is dit NIET verplicht).

    Klaar?
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #2551
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_M Bekijk Berichten
    Die Twingo geeft al ruim van te voren richting aan om naar de linker baan te willen, zelfs nog voordat je zelf naar de linker baan gaat.
    Dan weet je al dat hij na die inhalende grijze auto naar de linker baan komt en dan nog wil je er langs. En dan ook nog zo lang toeteren (komt op mij niet rustig en chill over) voor een situatie die je naar mij idee makkelijk had kunnen zien aankomen en nog makkelijker had kunnen voorkomen.

    Ik heb zo'n vermoeden dat je bij een aanrijding in die situatie ook aan het kortste eind trekt. Jullie doen beide een bijzondere manoeuvre (van rijbaan wisselen, de een wat sneller dan de ander) en jij hebt als achterste bestuurder het meeste overzicht over de situatie.
    Datzelfde geld ook wanneer twee bestuurders naar dezelfde baan willen wisselen, op een snelweg met 3 of meer banen of bij het invoegen waarbij er ook een auto van de linker naar de rechter baan komt bijvoorbeeld.
    Hear hear, mooi topic geworden met alle reacties maar ik denk dat dit de meest reeële is. Maar volgens mij is @sham27 zich van beginne aan al bewust van deze situatie en daardoor gepast gereserveerd in zijn reactie.

    n.b. Deze verkeerssituatie komt best wel veel voor en het lijkt erop dat de juiste timing bepaalt of je succes hebt ( ergo; ermee weg komt..)
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  13. #2552

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Vandaag een mooi voorbeeldje van "mediterraan" temperament. Een groepje auto's wilde invoegen, maar de weg was behoorlijk druk. De voorste van het groepje kwam in de knel en knalde em toch maar naar de volgende baan. Dat gaf een schrikreactie van iemand in een VW Fox, die met een ruk naar links knalde. Daar reed weer een Audi A3 die zich er ook maar net uit wist te redden. Iedereen er heelhuids uitgekomen, dus klaar zou je denken.

    Maar neen, de A3-rijder moest nog even z'n frustratie botvieren op de Fox-rijder, en probeerde em van de weg te rammen... En die Fox-rijder was eigenlijk niet eens de echte veroorzaker, maar de invoeger die zich klem had gereden. Wilde kenteken nog noteren maar de Audi-rijder was zo langzaam gaan rijden - om z'n slachtoffer te intimideren - dat ik maar verder ben gereden, was niet verantwoord ook zo langzaam te gaan rijden. *ikel.
    Laatst gewijzigd door themadpilot; 12-02-16 om 19:21.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  14. #2553
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot Bekijk Berichten
    Vandaag een mooi voorbeeldje van "mediterraan" temperament. Een groepje auto's wilde invoegen, maar de weg was behoorlijk druk. De voorste van het groepje kwam in de knel en knalde em toch maar naar de volgende baan. Dat gaf een schrikreactie van iemand in een VW Fox, die met een ruk naar links knalde. Daar reed weer een Audi A3 die zich er ook maar net uit wist te redden. Iedereen er heelhuids uitgekomen, dus klaar zou je denken.

    Maar neen, de A3-rijder moest nog even z'n frustratie botvieren op de Fox-rijder, en probeerde em van de weg te rammen... En die Fox-rijder was eigenlijk niet eens de echte veroorzaker, maar de invoeger die zich klem had gereden. Wilde kenteken nog noteren maar de Audi-rijder was zo langzaam gaan rijden - om z'n slachtoffer te intimideren - dat ik maar verder ben gereden, was niet verantwoord ook zo langzaam te gaan rijden. *ikel.
    Typisch inderdaad. Uiteindelijk moet je na zo'n situatie gewoon je rust pakken en weer normaal doen. Is soms lastig...

    Paar dagen terug ging ik een vrachtwagen inhalen, ik reed 100 op de linkerbaan (tweebaans). Achteraf bleek dat je daar al 120 mocht en zo'n knuppel in z'n Golfje kroop volledig in mijn kofferbak. Nerveus van links naar rechts, je kent dat soort idioten wel. Dus, beetje gas los en weer een beetje gas bij. Die vent wordt steeds nerveuzer.

    Tussen de vrachtwagen die ik aan het inhalen ben en de volgende vrachtwagen zit zo'n 500 meter. Normaal zou ik dan nog wel naar rechts gaan, maar nu... f#ck die idioot achter me. Waarop hij naar rechts gaat om me in te halen. Helaas was zijn Golf niet zo vlot, want hij haalde het niet. En ja, ik gaf gas bij toen ik 'm naar rechts zag gaan Wederom weer vol achterop kleven... toen ging ik, extreem langzaam, uiteindelijk naar rechts en kon hij EIN-DE-LIJK inhalen. Hij geeft me nog even een "valse" blik, steekt zijn duim op en kruipt op de volgende voorganger.

    Ergens wou ik achter 'm aangaan en op die k#t Golf gaan kleven, maar wie is dan de idioot?

    Je schrikt, raakt geïrriteerd en dan moet je het gewoon van je afschudden en rustig doorrijden. Uiteindelijk maak je jezelf die mongool door, net zoals die A3 bestuurder uit jouw verhaal, dat soort stunts uit te gaan halen.

  15. #2554

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Bumperkleven is altijd slecht, maar irriteren etc. is ook niet goed.. be a man en ga naar rechts, je weet nooit wat zo'n gek doet.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #2555
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Je schrikt, raakt geïrriteerd
    Dat is te merken. Heb je er voor jezelf een leermomentje van gemaakt?
    Voor ons is het wat lastig inschatten (we waren er niet bij), je beeldvorming over de Golf is wat 'gekleurd'. Zelf zat je in elk geval fout: onnodig links blijven rijden, creëren van een gevaarlijke situatie (gas los, gas bijgeven als je wordt ingehaald, al is het rechts?), en van baan wisselen is een bijzondere verrichting waarbij alle verkeer voorrang op je heeft.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  17. #2556

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Het is alweer wat langer geleden. Maar op een avond in het donker staande gehouden door de politie achter. Volgens agent reed ik meer dan 50 te hard. De reis ging overigens wel netjes want naast de snelheid had hij geen opmerkingen. Ik was behoorlijk geschrokken, want heb mijn rijbewijs wel nodig. Waarom rijd je dan ook zo hard, sukkel.

    Na overleg met z'n collega en het nakijken van de ijkingstabellen in de auto zei hij mij een boete van 40 te hard aan. Er was een mogelijkheid dat de boete verviel omdat de politie auto zeer nieuw was.

    Kortom toen ik teruggebeld was door de agent en die aan gaf mij geen boete te geven was ik wel aardig door mijn karma heen. De reis naar Oostenrijk waar de auto vervolgens halverwege de geest gaf vanwege koelstofverlies door een slechte aansluiting op de kachel radiator had zo moeten zijn. Karma is a bitch.

  18. #2557
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Dat is te merken. Heb je er voor jezelf een leermomentje van gemaakt?
    Voor ons is het wat lastig inschatten (we waren er niet bij), je beeldvorming over de Golf is wat 'gekleurd'. Zelf zat je in elk geval fout: onnodig links blijven rijden, creëren van een gevaarlijke situatie (gas los, gas bijgeven als je wordt ingehaald, al is het rechts?), en van baan wisselen is een bijzondere verrichting waarbij alle verkeer voorrang op je heeft.
    Hij kroop er al op toen ik nog bezig was met inhalen. Ik ging ook niet vlak voor hem naar rechts, hij kwam op me inlopen en begon acuut te kleven.

    Het zou inderdaad mijn schuld kunnen zijn aangezien ik 100 reed ipv 120, maar bij de volgende auto die hij tegenkwam deed 'ie precies hetzelfde. Dit was gewoon een rasechte malloot

    En ja, de meeste malloten die ik tegenkom zitten in Golfjes of Polo's. Vandaar dat het wellicht wat gekleurd overkwam

    Leermoment... ik zou denk ik een volgende keer gewoon een constante snelheid blijven rijden. Uiteindelijk wil ik m niet echt op m'n bumper hebben

    @Bastet ik snap wat je bedoelt. Maar jij zou je aan de kant laten drukken door zo'n figuur? Zoveel ruimte zat er niet tussen de 2 vrachtwagens ook, dus opzich was het niet heel gek om tijdens de spits even wat langer links te blijven rijden. Anders kom je er vaak lastig weer naar links en hang je achter een vrachtwagen.

  19. #2558

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Oh ik zeg niet dat ik zelf anders zou reageren, of dat ik het altijd perfect doe. Een beetje irriteren / de les leren doet iedereen wel eens . Ik moet wel zeggen dat ik mezelf heb afgeleerd om te 'reageren' op dat soort figuren; laat ze lekker hun ding doen. Ik rijd over het algemeen (>95% van de rit) op de rechterbaan tussen de vrachtwagens, ergens tussen 100 en 110 op de CC. Daarmee kom ik zelden in de bumperkleversituatie.

    Overigens merk ik niets van lastiger naar links kunnen, ook niet tijdens de drukte. Desnoods even terug naar z'n 4, die 20-40km/u zijn er zo bijgetrokken. Op de linkerbaan rijd ik altijd de toegestane snelheid +10 op de teller, dus ook bij het voorbij gaan van een vrachtwagen. Als je je snelheid maar aanpast aan de rijbaan en een beetje anticipeert (die vrachtwagen zie je echt al wel aankomen) los je al minstens driekwart van de ruimteproblemen op. Tel daar ook >400Nm bij op, en je komt eigenlijk nooit in de problemen...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #2559
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Da's zeker zo, rechts rijden geeft vaak de meest relaxte rit terwijl diegene met extreme haast het op de linkerbaan / banen maar uitzoeken met elkaar

    Met de 1.8t is het op de snelweg ook zeker niet behelpen hoor Ik kom niet aan de 400Nm, maar die sprint van 20 ~ 40km maak je inderdaad vrij snel. Het probleem is vaak dat, vooral op tweebaans snelwegen, iedereen op de linkerbaan vrij dicht op elkaar zit. Je kunt dan lastig naar links omdat er te weinig ruimte is, tenzij je 'm er gewoon tussen pleurt Maar da's dan weer niet zo netjes

  21. #2560
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Gisteren en vandaag op de rit naar huis (Boxtel - Zaandam) eens de @Bastet style geprobeerd; gewoon blijven cruisen op de rechterbaan. Scheelt serieus wel wat stress als je eens achter die vrachtwagen blijft tokkelen. Op de A2 zie je ze van baan 2 t/m 5 naast en op elkaar kloten Normaal zou ik daar ergens tussen zitten; vaak inhalen, weer naar rechts, sprint trekken en weer naar links, opgefokt raken door die f#cker die naast je blijft hangen terwijl je naar links wil... maar vandaag; zero f#cks given. Best relaxed Enige nadeel is dat wanneer je achter de ene vrachtwagen met 85 rijdt, de volgende vrachtwagen achter je aankomt die 88 wil rijden en die gasten kruipen er gevaarlijk dicht op voor ze besluiten in te halen.
    Verder kun je kijken wat voor idiote stunts de overige weggebruikers uithalen Vandaag bijv. 2 motoren die opeens op dezelfde baan naast elkaar reden. De 1 vond het niet zo grappig en was allerlei handgebaren aan het maken voor 'ie door het verkeer stoof.
    Of een kerel die na het invoegen meteen 4 banen op wou schuiven. Interesseerde 'm geen moer dat 'ie daarbij zeker 4 auto's afsneed En dan heb je nog de gasten die van baan 3 opeens uit moeten voegen. Al met al wel vermakelijk en! Met 1 zo'n rit stond het gemiddelde op 1:15.7 tegenover de 1:14.5 die ik normaal op die rit haal.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •