Pagina 3 van 134 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 2670

Onderwerp: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    231
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Dit zijn inderdaad heel herkenbare situaties.. Heb me een breuk gelachen met sommige posts. Een botsing omschrijven als een extra bonus, hilarisch. :-).
    Soms vraag je jezelf af, moest iedereen rijden zoals ik, zouden er dan nog files zijn? :-). Nee ik voel me absoluut geen F1 piloot maar hoe sommige mensen TE voorzichtig zijn gaat er wel wat over. Dikwijls brengt dit zelf gevaarlijke situaties met zich mee.

    Mijn grootste ergernis:
    Chauffeurs op leeftijd met een dikke Mercedes E320 die een lege baan opdraaien, terwijl je zelf op je gemak komt aangereden en je dus als een zot op je rem moet gaan staan om er dan 30 seconden over te doen om terug 70 te rijden... In plaats van dan even te wachten, je bent blijkbaar toch niet gehaast. Waarom ook altijd van die snelle bakken als je nooit verder dan 3e versnelling geraakt..

    Onlangs stond ik aan een wegversmalling te wachten achter een vrachtwagen. Wat zich 2 minuten eerder afspeelde: Een aankomende personenwagen met een jonge vrouw achter het stuur komt uit de tegengestelde richting en had voorrang. Ze liet dit duidelijk merken want op 100m voor de versmalling ging ze mooi in het midden van de baan rijden om zeker haar voorrang te nemen. Het resultaat was een vrachtwagen die met zijn staart in de versmalling stond en een vrouw met een vies gezicht die persé wou dat de vrachtwagen achteruit ging.
    2 minuten heeft ze dat volgehouden tot ze waarschijnlijk zelf zot werd van het claxonconcert dat zich manifesteerde. Ze plooide dan toch toen de vrachtwagen waarschijnlijk gebaarde dat die niet zomaar achteruit kon manoevreren. Eenmaal aan de kant kon ze nog langer wachten want ik en mijn achterligger hadden besloten om onze niet-voorrang ook maar te nemen. We hadden al lang genoeg gewacht.

    De tegenligger had misschien wel voorrang maar als ze het gas had gelost, had iedereen vlot door kunnen rijden. Een vrachtwagen moet nu eenmaal veel meer moeite doen om te remmen als een personenwagen.

    Af en toe is relativeren in het verkeer is een must dezer dagen..

  2. #42
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    @Sterko: Het algemeen belang, mooi gevonden. Maar daar heb ik een leukere variant op uit het archief:
    Ring Amsterdam Oost, rustig 100/105 op de rechterbaan. En daar rijd, op de verder verlaten weg, uiteraard op de middenbaan, een comateus persoon die niet snapt dat je normaliter rechts rijdt. Nou kun je zo iemand rechts inhalen, maar officieel is dat natuurlijk verboden. Dus dan de - imo leukere! - 2e optie: Erachterlangs naar de linkerbaan zeilen, inhalen, en er voorlangs weer helemaal terug naar rechts.
    Dan tot 5 tellen ... en jawel, het knippertje gaat aan en comateusje verhuist naar rechts! Algemeen belang gediend!
    (Hoewel het nog vaak genoeg voorkomt dat ze gewoon blijven rijden hoor, dat zijn waarschijnlijk de echte slapers!)
    Ja, die is ook goed. Als er links ruimte voor is.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  3. #43
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Vandaag in de file... een "mede" A6 rijder gezien, met een A6 S-edition in de zelfde kleur als die van mij, alleen had die er geen S-line exterieur pakket op zitten. Dus ik met een grote glimlach kijken en zwaaien...van he tof!

    Die vent in pak keek me dom aan... en gaf een dot gas... wat onbeleefd! Daarna maar even rustig op de cruise door gereden en tot mijn verbazing stond ik naast hem bij de afrit voor de verkeerslichten! Ik raampje omlaag.... hij eerst doen alsof hij me niet zag...daarna ook maar omlaag.....

    Ik zei toen dat hij een mooie bak had...en of ie bekend was met het AudiForum.... maar helaasch geen bekende!
    Laatst gewijzigd door SkyBuMp; 22-11-10 om 22:13.

  4. #44
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp Bekijk Berichten
    Vandaag in de file... een "mede" A6 rijder gezien, met een A6 S-edition in de zelfde kleur als die van mij, alleen had die er geen S-line exterieur pakket op zitten. Dus ik met een grote glimlach kijken en zwaaien...van he tof!

    Die vent in pak keek me dom aan... en gaf een dot gas... wat onbeleefd! Daarna maar even rustig op de cruise door gereden en tot mijn verbazing stond ik naast hem bij de afrit voor de verkeerslichten! Ik raampje omlaag.... hij eerst doen alsof hij me niet zag...daarna ook maar omlaag.....

    Ik zei toen dat hij een mooie bak had...en of ie bekend was met het AudiForum.... maar helaasch geen bekende!
    Hahahahaha, zit je daar voor snickers in je A6

  5. #45
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Gewoon iemand die een A6 uit het leaserijtje koos omdat BMW niet zo'n goede korting gaf...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #46
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Zo zonde, dat dan op zo'n manier een Audi misbruikt wordt.....
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  7. #47
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    @Muiz: Best verhaal van die Astra, niet echt fijn. Hopeljik komt het weer goed. Ik heb - in mindere mate - ook wel 'ns zoiets meegemaakt na een ongeval, dat wachten is écht niet fijn. Vwb. je woon/werk; da's idd shocking...
    Zo Bob, vanochtend een nieuw record gevestigd. 1 uur en drie kwartier. Gemiddelde snelheid: 19 kilometer per uur. Ronduit droevig (er schijnt iets te zijn rond de schiphol tunnel. 90% van de A4 rijdt dus nu ineens over een 1-baans N-weggetje door de dorpjes.. ik heb me niet vermaakt . Gelukkig rijdt die diesel lekker makkelijk, zonder gas bijgeven in z'n 1 wegrollen, lekker laten kruipen met 10km/u / 900rpm. Desondanks heel erg irritant.

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Wow ... da's niet best. Het is weer flink chaos in NL hoor ik al.
    Mn collega komt ook net binnen; Medemblik - IJmuiden, net geen 3uur ... niet normaal meer...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #49
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Hele regio Amsterdam is vast. Door een afgevallen lading in de schipholtunnel is er beide kanten op 15-20km file of zo, en dus ook alle omringende wegen.. crap!

  11. #50

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Nou, erboven dus ook hoor, de hele A7 staat ook vast (Hoorn-Amsterdam)
    Ik trof het vanmorgen; heenweg door de polder, komt uit achterin Beverwijk.
    Die weg was echter opgebroken, dat zou weer een flinke omweg betekenen.
    Gelukkig was die op het moment dat ik aankwam nog nét open, wat een mazzel.


    Offtopic:
    @Muiz: Zit jij trouwens bij MS in 020?
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #51
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Offtopic:
    @ Bob: jep. Schiphol, kantoor .

  13. #52
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp Bekijk Berichten
    Vandaag in de file... een "mede" A6 rijder gezien, met een A6 S-edition in de zelfde kleur als die van mij, alleen had die er geen S-line exterieur pakket op zitten. Dus ik met een grote glimlach kijken en zwaaien...van he tof!

    Die vent in pak keek me dom aan... en gaf een dot gas... wat onbeleefd! Daarna maar even rustig op de cruise door gereden en tot mijn verbazing stond ik naast hem bij de afrit voor de verkeerslichten! Ik raampje omlaag.... hij eerst doen alsof hij me niet zag...daarna ook maar omlaag.....

    Ik zei toen dat hij een mooie bak had...en of ie bekend was met het AudiForum.... maar helaasch geen bekende!
    Als ik elke keer als ik een Daytona grijze Audi zie, ga zwaaien, blijf ik bezig. Rijden er wel erg veel van rond.
    Er worden elk jaar duizenden nieuwe Audi's afgeleverd. De kans dat de bestuurder op AF actief is, of op z'n minst een Audi liefhebber is, is niet zo groot.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  14. #53
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    @Sterko, zoveel A6én Avants in Daytona ben ik in het wild nog niet echt tegen gekomen. Uiteraard sla ik de andere "A" varianten over ...

    Wie weet is die vent nu getriggerd en zien we hem snel terug?!

  15. #54

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Offtopic:
    @ Bob: jep. Schiphol, kantoor .
    Offtopic:
    Ah, dan heb ik gisteren je collega's nog gebeld (MSDN-hulplijn)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #55
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Engelstalig? Zo ja, dan had je een Indiër of een Amerikaan aan de lijn

  17. #56

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Nope, het was een NL'er.

    Maargoed:

    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  18. #57
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    pas nog met de audi in het dorp zelf. de overgang van het dorp naar de doorgaande weg is van klinkers naar asfalt. dit betekent een opstaande rand van het asfalt van rond de 5cm. dus ik rijd stapvoets op deze rand af om hier zachtjes op te rijden. en terwijl ik er net met mijn voorwieltjes op ben de bekende claxon achter mij.

    dus ik kijk mijn vriendin nog verbaasd aan. toetert ze nou naar mij? dus ik draai me om en kijk door de achterruit naar achteren.
    zat dus een vrouw ineens druk om zich heen te kijken ipv mij durven aan te kijken......

    ik baal in het verkeer het meest van mensen die geen oogcontact zoeken. autorijden is ook een stukje communicatie en stug voor je uitkijken bij ritsstroken en het gaatje dicht blijven rijden hoort niet bij de juiste communicatie.

  19. #58
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp Bekijk Berichten
    @Sterko, zoveel A6én Avants in Daytona ben ik in het wild nog niet echt tegen gekomen. Uiteraard sla ik de andere "A" varianten over
    Ik let niet specifiek op de A6 avant, maar ik zie Daytona gewoon veel rijden. Zelf rij ik een Daytona-grijze A4 Avant en die zie ik toch wel erg vaak. Die kan ik niet allemaal gaan vertellen dat ze een mooie auto hebben. (de mijne is toch mooier )

    Ik bedoelde eigenlijk vooral, dat de kans dat een andere Audi rijder ook op AF zit, niet zo groot is. Nu kun je bij de A4 B8 heel eenvoudig zien of iemand op AF zit. Als hij geen S-line exterieur heeft, maar wel chrome ringen om de mistlampen, is het waarschijnlijk iemand van AF. (is geen waterdichte garantie, natuurlijk)
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  20. #59
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.506
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Vanmorgen op de A1 richting Almere ter hoogte van Apeldoorn in een dikke file.

    Blijken er drie auto's op elkaar te zitten, beide banen afgezet

    De achterste van de 3 was een A6 Sedan ........

    Ik hoop geen forumlid

    Was net op tijd in Almere. Collega's uit Brabant waren 30 minuten te laat.

    Parkeren in Almere bij de klant achterop de parkeerplaats. Komen we terug na de meeting staan we klem. Een A4 Avant en een S5 staan achter mijn A6 Avant geparkeerd. Blijken de directeur en 2e man van het bedrijf te zijn. Ze hebben ze keurig verzet en we konden 10 minuten later weg.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  21. #60

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?

    Hier ook weer feest vandaag, pfff.
    Vanmorgen 16km file op de A9, da's voor mij dus al zo'n 10km
    Binnendoor ging gelukkig beter, heb wel mazzel gehad, want de half opgebroken weg die ik het laatste stuk heb gereden, werd een uurtje later voor 3 dagen definitief afgesloten, was dus mooi op tijd en heb me een flink stuk omrijden (en drukte!) bespaard!

    Terugweg helaas niet veel beter; Dik ongeluk op de A9 wederom, veel drukte in de hele regio. Enige schappelijke route terug was, je raadt het al, de weg die vanmorgen voor 3 dagen afgesloten werd

    Maar een beetje een creatieve route genomen, maar toch weer bijna 45min over gedaan.
    Erger nog; ik heb collega's die normaal een route van 5km naar het werk moeten, en door werkzaamheden nu per dag 10km omrijden ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 3 van 134 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •