Pagina 444 van 460 EersteEerste ... 344394434440441442443444445446447448454 ... LaatsteLaatste
Resultaten 8.861 tot 8.880 van de 9181

Onderwerp: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

  1. #8861

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Hoeveel is het echte verbruik dan? 5l/100km met een 3.0TDI A6 lijkt me bijna onmogelijk, het laagste dat ik ooit haalde was 6,1.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  2. #8862

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Ik moet nog tanken dus ik weet het werkelijke verbruik nog niet. Die 5L/100km was gemeten over de rit, niet over de waarde van de dagteller. Ik heb twee maal ruim 1 op 18 gehaald dus hoe gek is dan 1 op 20? Overigens heb ik op de weg terug naar huis weer die waarde gehaald, na de rit was volgens de boord computer het gemiddelde 5,3L/100km.

    http://www.autoweek.nl/verbruik/1482...i-quattro-2009
    Laatst gewijzigd door Iggy; 23-07-15 om 16:36.
    - Audi A6 3.0TDI Quattro S-Line (dec 2009)

  3. #8863
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.694
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Ik vind t een erg netjes verbruik. Zuinig zelfs
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #8864

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Rij je dan enkel naar beneden ofzo? Met wind van achter?
    Want 5l/100km of 1 op 20 lijkt mij echt wel enorm moeilijk te halen. Bij gewoon rijden zit ik dicht bij de 7 liter, beetje sportief al richting 8. En als ik wat moeite doe om zuinig te doen, richting 6l/100km.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  5. #8865
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iggy Bekijk Berichten
    Wordt hoog tijd voor een motor wissel, dat ding van mij zuipt vreselijk. Wordt er echt ziek van.

    Bijlage 213790
    Oké, ik wissel wel met je
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM


  6. #8866

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Ik ben sinds een paar weekjes eens rustig aan het kijken voor een bakfiets van bakfiets.nl (tweewieler).
    Dit jaar voor de 2e keer 2 weken rondgestuurd op zo'n ding tijdens vakantie, en da's prima bevallen
    (bij zowel de bestuurder als de passagiers)
    Feitelijk stukken beter dan de combinatie fiets-met-aanhanger waar we ons nu in vervoeren.
    Dus hup, Marktplaats op en zoeken maar. Zo'n ding is behoorlijk groot en past niet in een auto, dus je moet het wat dicht bij huis proberen.

    Geval 1
    Al gauw 1 gevonden in Amsterdam; Gemaild dat ik wil komen kijken en reactie terug; Ik kom wel bij u langs!
    Zat ik eigenlijk niet zo op te wachten, dus aangegeven dat ik liever naar hem toe kom. Geen reactie meer gehad. Next!

    Geval 2
    1 gevonden in Wormerveer; Weer gemaild voor afspraak, weer reactie "ik wil bij u langskomen".
    Weer aangegeven dat ik dat niet wil. Dan wilde hij wel in Wormerveer afspreken. Maar hij was daar niet goed bekend.
    Vaagheid ten top, maargoed het zal wel. Afspraak gemaakt, hij zou bellen als hij in Wormerveer was. Nooit meer wat gehoord. Next!

    Geval 3
    Voor het gemak maar een zoekertje gezet. Al snel reactie; Wederom dezelfde kerel als geval 1! Wilde weer langskomen.
    Wilde ik niet. Niks meer gehoord. Next!

    Geval 4
    Per ongeluk blijkt Marktplaats (autocomplete) mijn telefoonnummer in het zoekertje gezet te hebben. Houd daar niet zo van, maar dus even over het hoofd gezien.
    Dus telefoon; Een man met een zwaar buitenlands accent stelt zich voor als (voorafgegaan door een lange "euhhh") "Sebastiaan" en bied mij een prima bakfiets aan. Alles in orde, net een beurt gehad. Maar helaas geen garantie of aankoopbewijs erbij, dat lag nog bij zijn ex-vrouw waar hij geen contact meer mee heeft. Ja, dat klinkt allemaal erg zuiver. Next!

    Ik wist dat er soms oplichters actief zijn, maar dit slaat wel weer alles zeg ... misschien heb ik wel 4x dezelfde gesproken hoor, maar ik vertrouw het verder voor geen cent. Volgens mij worden die dingen op bestelling gejat, en willen ze 'm daarom ook even bij je thuis langs komen brengen (kunnen ze 'm een week later weer ophalen waarschijnlijk). Een opmerking over dit opmerkelijke zakendoen richting marktplaats resulteert alleen in een antwoord "als u het niet vertrouwd, niet doen".

    Maargoed, heb geen haast, zoek rustig verder.
    Net de familie de Vries aangeschreven.
    Die bieden ook nog een poppenwagen, skelter, babybadje, autostoel, schommel en loopfiets aan.
    Maakt het al wat aannemelijker
    To be continued ...
    Laatst gewijzigd door Bob; 28-07-15 om 18:07.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #8867
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Goed verhaal @Bob maar ik heb echt zo'n hekel aan een bakfiets en dan vooral hier in een drukke stad. Zie er ook vaak linke ongelukken mee gebeuren...

    Maar het is wel handig. Succes met de zoektocht!
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  8. Ad
  9. #8868
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.550
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Levensgevaarlijk die bakfietsen, niet alleen in de stad maar ook hier in het dorp zijn ze nog erger dan wielrenners. Die denken dat hele weg van hun is, totdat de moeders op bakfietsen tegenkomen, die hebben helemaal schijt aan alles!

    Maar goed, los daarvan is de fietsen handel op marktplaats vaak vage en louche handel.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  10. #8869
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Volgens mij worden die dingen op bestelling gejat,
    D'r rijden busjes de 30-er jaren wijken af om de bakfietsen in te laden. vinex een stuk minder, daar staan ze over het algemeen wat vaker binnen. Genoeg young urban papa's en mama's (yuppie en yummie) die niet zo geven om een niet-geheel-sluitende historie blijkbaar. Kinderen zijn al duur genoeg ofzo.

    Het generaliseren van @emiel10 krijg ik dan weer een beetje jeuk van. Maar als ik zo'n vol beladen spookfietsende appende bakfietspapa tegemoet kom wil ik ook wel eens minder vriendelijk zijn. Zegt alleen niet zo veel over de fiets.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  11. #8870
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.550
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Uiteraard gegeneraliseerd maar ik heb nu eenmaal een bloedhekel aan wielrenners (ondanks dat een aantal goede bekenden van mij het ook doen). En als ik een wegversmalling inrij omdat ik voorrang heb en dan keihard gesneden wordt door een bakfiets wordt ik daar ook niet vrolijk van, en dat is niet heel af en toe dat dat gebeurd.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  12. #8871

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Oh, ik ben geen wegpiraat hoor. Heb inmiddels honderden KM's ervaring op een bakfiets en weet precies hoe ik er mee om moet gaan, en wat - i.v.m. de lengte - de limitaties zijn. Heb zelf ook een hekel aan wegpiraterende wielrenners, dus mij zul je op dat gedrag niet betrappen.

    Overigens reactie van de familie De Vries, ik mag komen kijken
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  13. #8872
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Neem een babboe met accu, anders gebruikje dat ding al heel snel niet meer. Spreek uit eigen ervaring. Nu we een elektro hebben staat de auto voor alles dichterbij dan een paar km stil. Als je kroost straks naar schoolgaat en een paar vriendjes mee wil nemen is het al snel erg zwaar zonder accu. Zo 1 of 2 gaat nog wel maar 4 of meer dan kom je echt niet meer vooruit.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Ik ben sinds een paar weekjes eens rustig aan het kijken voor een bakfiets van bakfiets.nl (tweewieler).
    Dit jaar voor de 2e keer 2 weken rondgestuurd op zo'n ding tijdens vakantie, en da's prima bevallen
    (bij zowel de bestuurder als de passagiers)
    Feitelijk stukken beter dan de combinatie fiets-met-aanhanger waar we ons nu in vervoeren.
    Dus hup, Marktplaats op en zoeken maar. Zo'n ding is behoorlijk groot en past niet in een auto, dus je moet het wat dicht bij huis proberen.

    Geval 1
    Al gauw 1 gevonden in Amsterdam; Gemaild dat ik wil komen kijken en reactie terug; Ik kom wel bij u langs!
    Zat ik eigenlijk niet zo op te wachten, dus aangegeven dat ik liever naar hem toe kom. Geen reactie meer gehad. Next!

    Geval 2
    1 gevonden in Wormerveer; Weer gemaild voor afspraak, weer reactie "ik wil bij u langskomen".
    Weer aangegeven dat ik dat niet wil. Dan wilde hij wel in Wormerveer afspreken. Maar hij was daar niet goed bekend.
    Vaagheid ten top, maargoed het zal wel. Afspraak gemaakt, hij zou bellen als hij in Wormerveer was. Nooit meer wat gehoord. Next!

    Geval 3
    Voor het gemak maar een zoekertje gezet. Al snel reactie; Wederom dezelfde kerel als geval 1! Wilde weer langskomen.
    Wilde ik niet. Niks meer gehoord. Next!

    Geval 4
    Per ongeluk blijkt Marktplaats (autocomplete) mijn telefoonnummer in het zoekertje gezet te hebben. Houd daar niet zo van, maar dus even over het hoofd gezien.
    Dus telefoon; Een man met een zwaar buitenlands accent stelt zich voor als (voorafgegaan door een lange "euhhh") "Sebastiaan" en bied mij een prima bakfiets aan. Alles in orde, net een beurt gehad. Maar helaas geen garantie of aankoopbewijs erbij, dat lag nog bij zijn ex-vrouw waar hij geen contact meer mee heeft. Ja, dat klinkt allemaal erg zuiver. Next!

    Ik wist dat er soms oplichters actief zijn, maar dit slaat wel weer alles zeg ... misschien heb ik wel 4x dezelfde gesproken hoor, maar ik vertrouw het verder voor geen cent. Volgens mij worden die dingen op bestelling gejat, en willen ze 'm daarom ook even bij je thuis langs komen brengen (kunnen ze 'm een week later weer ophalen waarschijnlijk). Een opmerking over dit opmerkelijke zakendoen richting marktplaats resulteert alleen in een antwoord "als u het niet vertrouwd, niet doen".

    Maargoed, heb geen haast, zoek rustig verder.
    Net de familie de Vries aangeschreven.
    Die bieden ook nog een poppenwagen, skelter, babybadje, autostoel, schommel en loopfiets aan.
    Maakt het al wat aannemelijker
    To be continued ...
    '01 rs4 641 ps

  14. #8873

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Neem een babboe met accu, anders gebruikje dat ding al heel snel niet meer. Spreek uit eigen ervaring. Nu we een elektro hebben staat de auto voor alles dichterbij dan een paar km stil. Als je kroost straks naar schoolgaat en een paar vriendjes mee wil nemen is het al snel erg zwaar zonder accu. Zo 1 of 2 gaat nog wel maar 4 of meer dan kom je echt niet meer vooruit.
    Haha, dank voor de tip hoor, maar een accu, of babboe for that matter is aan mij niet besteed;
    Een babboe is over het algemeen een logge, slecht bestuurbare en kwalitatief niet zo beste 3-wieler, die wil ik zeker niet.
    En een accu is aan mij niet besteed. Ik betitel mezelf niet als een topatleet, maar qua fietsconditie moet je van goede huize komen om mij het leven zuur te maken. Ik rijd al zo'n 5 jaar rond op mijn transportfiets (mét kratje, zónder accu) en heb al menig e-biker en zelfs een paar racefietsers het nakijken gegeven.
    Voor de techneuten onder ons; Mijn ketting dient elk half jaar gespannen te worden en is nu eigenlijk allang aan vervanging toe...

    Een accu werkt tot 25km/u over het algemeen, voegt voor mij dus weinig toe.
    En dit is ook geen impulsaankoop, ik heb in totaal al 3 weken op het door mij gewenste model rondgereden, dat ging meer dan prima.
    De vrouw ernaast op een e-bike, kon ze me bijhouden


    Maaarrrr ... gisteren geslaagd!
    Eindelijk een betrouwbare verkoper gevonden, die ook nog eens een kwalitiatief prima exemplaar had staan.
    Broerlief heeft me geholpen met vervoeren in de vrachtwagen.

    Ik happy, kinderen happy, helemaal top!

    20150729_213145.jpg
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  15. #8874
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.893
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Bob aan de bakfiets! Ik zie ze hier 's morgens en 's middags af en aan rijden, voor de kleuterschool een stukje verder. Toch wat sympathieker dan de X5s en M-Klasses die de rest gebruikt.

    Ik ben de afgelopen dagen aan het sleutelen aan een Chevrolet uit 1950. Alles is lekker simpel en grof, met gezond verstand is hier eigenlijk niks verkeerd aan te doen. Grootste verbazing is de verkrijgbaarheid van onderdelen, van de plank en voor fijne prijzen. Hoofdremcilinder: 70 euro, remslang: 10 euro. Niks aanhaalmomenten, gewoon vast is vast en geen exotisch gereedschap nodig.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #8875

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Behalve dan dopsleutels en ringsleutels met maten als 327/833 inch, en kabels die ongeïsoleerd door de hele motorruimte lopen
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #8876
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.694
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Eh, niets mis met inch maten 😜
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  18. #8877
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.893
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Behalve als je ze gemengd tegenkomt, zowel inch als metrisch. Geen ongeïsoleerde draden, maar ik moest vanmiddag een achterlicht monteren op drie rode draden. Dat dan weer wel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #8878

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Boeien! Ik vind het altijd heerlijk aan oldtimers uit de oude jaren te sleutelen... Bij moderne auto's moet je alles eraf trekken en klikken.... alleen de gedachte al dat alles afbreekt waar je bijstaat krijg ik kippevel.
    Geeft veel meer voldoening bij een oudje... je voelt vaak het verhaal achter de auto al en dan wil je 'm gewoon weer letterlijk 'op weg' helpen.
    Yep... heerlijk dat old-school!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  20. #8879
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.893
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Ja, met drie man 6,5 uur bezig geweest en het werkt weer. Nieuwe hoofdremcilinder en remslang, ontlucht. Hij remt, zo goed als je van vier trommels op 3500 kg mag verwachten. Hij loopt erg mooi voor een 65 jaar oude auto (met nog geen 30.000 km), maar zuipt als een tempelier. Wel echt werken, in zo'n ding.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #8880
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.694
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Nice 👍
    Foto's ?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •