Pagina 459 van 459 EersteEerste ... 359409449455456457458459
Resultaten 9.161 tot 9.177 van de 9177

Onderwerp: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

  1. #9161
    Geertttq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.242
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    en hoe verder?
    Hoe verder?

    Deze eenvoudig ogende vraag is niet zo makkelijk te beantwoorden.

    Een zorghotel waar ik eerder over schreef heeft naast een wachttijd van minimaal vijf weken doorgaans geen extra service of faciliteiten waar ik echt iets aan heb. Ik moet een zoutarm dieet hebben en rustig aan conditie opbouwen zodat ik weer thuis kan wonen: een hotel met vol pension is wat dat aangaat een prima, en veel goedkoper, alternatief.
    Na verblijf van een kleine week bij familie heb ik intrek genomen in een hotel in mijn woonplaats. Vanaf hier ga ik mij steeds meer inspannen, met als doel dat ik over twee weken zelfstandig boodschappen kan doen.
    Voor mezelf en mijn gemoedsrust is het belangrijk om te stoppen met denken in beperkingen (mits, maar) en overga in het denken in mogelijkheden.

  2. #9162
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.526
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Idd, simpele vraag met een, lijkt mij, lastige oplossing.
    Klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt. Maar hoe zit dat dan met begeleiding bij het opbouwen?
    Denken in mogelijkheden is altijd goed!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #9163
    Geertttq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.242
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt. Maar hoe zit dat dan met begeleiding bij het opbouwen?
    Thuiszorg is aangevraagd, doch heeft wat tijd nodig, want dat moet via procedures.
    Hartrevalidatie, geen idee wat dat verder is, begint ergens in februari nadat de cardioloog mij heeft gezien en/of beoordeeld.
    Daarnaast hou ik mijn eigen voortgang in de gaten met een eenvoudige stappenteller (1).

    Verder heb ik binnen de familie een cardioloog waarbij ik terechtkan met al mijn vragen, en die contact houdt met iedere professional die zich op medisch vlak met mijn hart bezighoudt; een zus van mij bemoeit zich tegen vrijwel alle andere aspecten aan en pusht mij in de goede richting en tenslotte is er ook nog een nichtje dat me begeleidt in het vinden van correcte vastgoedadviseurs.

    (1) Tips voor de betere stappenteller zijn van harte welkom!

  4. #9164
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Hulptroepen genoeg, dat is fijn. Ook voor de mentale rust. Uit jouw berichten klinkt een zekere kalmte door en geen paniek of moedeloosheid, goed om dat te lezen.

    Qua stappenteller kun je een sporthorloge overwegen. Dat gebruik je dan als dagelijks horloge en het houdt gelijk je stappen bij. Ook andere mogelijk interessante data houdt het horloge bij.

    En gelukkig zien ze er tegenwoordig niet meer zo lomp uit, het zijn (bijna) normale horloges.
    Laatst gewijzigd door yzy; 11-01-22 om 19:33.

  5. #9165
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.526
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    @Geertttq
    Hoe gaat t nu met je?


    Iets anders: vanmiddag 32.5C op t werk....

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.


  6. #9166
    Geertttq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.242
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Hoe het gaat? Lastig om het beter te duiden dan "Ik mag niet klagen", dus bij deze een poging.

    Naar omstandigheden gaat het best goed, ondanks dat zo'n beetje alles anders is geworden: ik heb er vooral een aantal uitdagingen bijgekregen, die niet altijd even makkelijk te counteren zijn.

    - Elke dag moet ik op gezette tijden medicijnen slikken, wat ik voor een deel een jaar moet volhouden en een ander deel voor de rest van mijn leven. Stoppen met die medicatie staat garant voor complicaties, al zijn de 'bijwerkingen' van sommige pillen ook niet altijd leuk. Door bijvoorbeeld de antistollingsmiddelen duurt het herstel van een blauwe plek makkelijk vier keer zo lang en ben ik door de bloedverdunners vatbaarder voor infecties (die op hun beurt weer voor extra medicijnen in de vorm van antibiotica zorgen).

    - Om de pompfunctie van mijn hart te ontzien, moet ik er elke dag naar streven maximaal anderhalve liter vocht binnen te krijgen. Hierbij telt fruit ook mee als vocht, en natuurlijk het water dat nodig is om mijn medicijnen in te nemen.
    Ik heb inmiddels mijn koffiezetapparaat ingewisseld voor een espressomachine om toch nog voldoende cafeïne binnen te krijgen en nog wat vochtruimte over te houden voor een incidenteel biertje of glas wijn.

    - Omdat zout vocht vasthoudt, moet ik ook hier strenger op gaan letten. Warm eten, is redelijk makkelijk om zeer zoutarm te bereiden, de broodmaaltijd daarentegen is vrijwel onmogelijk zonder zout, of gewoonweg flauw en smakeloos. Ik ben een liefhebber van kaas en naast de Hüttenkäse is er slechts een beperkt aantal kazen dat ermee door kan. Helaas is de geschiktere kaas ook wat aan de prijs.
    Eten door anderen laten bereiden is ook spannend. Sommigen zijn eerlijk en beginnen er niet aan, anderen doen niet wat ze beloven. Gelukkig zijn er ook (BBQ)Helden die het gewoon proberen en met heerlijk eten op de proppen komen.
    Qua eetgelegenheden zou het bij de betere restaurants moeten lukken, maar ook bij de wat eenvoudiger zaken is het met een portie geduld en vriendelijk vragen vaak mogelijk iets lekkers te kopen. Niks mis met een vers 'belegd' broodje smos.

    - Een stappenteller heb ik inmiddels niet meer nodig, de iPhone houdt mijn beweging aardig bij en ondertussen is ook de hartrevalidatie begonnen. Dat laatste behelst fietsen op de hometrainer en krachttraining op fitness-apparaten om een betere conditie op te bouwen. Daarbij wandel ik veel, waarvoor ik regelmatig met de auto naar een willekeurig natuurgebied(je) ga om daar een paaltjesroute te volgen. Zo kom ik ook nog eens ergens. Ook de in de 'tuin' in Apeldoorn kan ik op therapeutische wijze van tijd tot tijd mijn energie kwijt.

    - Een nieuwe uitdaging is het plannen van een leuke vakantie, waarvoor ik de Grand Tour of Switzerland als basis ga gebruiken. Ik ben ervan overtuigd dat hier iets moois van te maken is.

  7. #9167
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.526
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Sommigen weten dat ik t de laatste tijd minder goed naar mijn zin had op t werk. Verschillende verschuivingen, algemeen beleid zijn daar debet aan.
    Oa het "regeren" vanuit Excel files stuit mij flink tegen de borst. Kom van je stoel af, ga kijken wat er aan de hand is, praat met mensen. Zo hoor je mi dingen aan te pakken.
    Het contact met de werkvloer is compleet weg en daarmee genereer je geen medewerking.
    Het "door de strot duwen" van maatregelen kan mi ook niet. Zie hierboven.

    In ieder geval heeft het mij gedwongen een best lastige beslissing te nemen en na 39 jaar mijn dienstverband op te zeggen. Niet simple; je laat toch wat achter met moeilijke maar ook mooie tijden.

    De mail die ik vanmorgen naar collega's gestuurd heb:

    Na 39 jaar trouwe dienst ga ik per 1-8 -22 ...... verlaten.

    Mijn laatste werkdag zal 27-7 zijn.



    In al die jaren heb ik mooie maar ook moeilijke tijden gekend. Uiteindelijk zijn we hier samen doorgekomen. Er werken gelukkig ook goede mensen in ......

    De mooie tijden en momenten zal ik koesteren.



    Ik wil jullie danken voor de wijze lessen, geduld en samenwerking.



    Het ga jullie goed!



    Stay safe!



    Zo, dat is er uit.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  8. Ad
  9. #9168
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Goede beslissing. Uiteindelijk moet je ook kunnen leven met wat je doet, en er achter kunnen staan.

    39 jaar is niet niks. Ik weet niet of je iets anders zoekt, maar het goede nieuws is: ik kan me geen tijd heugen waarin het zo makkelijk was om een andere baan te vinden. Ik begin maandag ook ergens anders, in een heel nieuwe branche.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9169
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Behoorlijk herkenbaar ook allemaal.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #9170
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    @HD1 Heel verstandig en ik weet hoe moeilijk zo'n beslissing is. Het belangrijkste is toch plezier hebben in je werk en het mag je gezondheid niet kosten.



    😎✌🏻
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  12. #9171

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Sommigen weten dat ik t de laatste tijd minder goed naar mijn zin had op t werk. Verschillende verschuivingen, algemeen beleid zijn daar debet aan.
    Oa het "regeren" vanuit Excel files stuit mij flink tegen de borst. Kom van je stoel af, ga kijken wat er aan de hand is, praat met mensen. Zo hoor je mi dingen aan te pakken.
    Het contact met de werkvloer is compleet weg en daarmee genereer je geen medewerking.
    Het "door de strot duwen" van maatregelen kan mi ook niet. Zie hierboven.

    In ieder geval heeft het mij gedwongen een best lastige beslissing te nemen en na 39 jaar mijn dienstverband op te zeggen. Niet simple; je laat toch wat achter met moeilijke maar ook mooie tijden.
    Herkenbaar, in april ook de knoop doorgehakt, nu nog bezig met de laatste afwikkeling van financiële restposten (niet betaalde uren etc.). Ook al was 't voor mij maar 6-en-een-beetje jaren, je laat inderdaad een "kindje" achter. Fase van je leven, doelen, dromen.

    Succes.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #9172
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Respect mannen, ik heb het in 2006 gedaan (36jr) eigen toko gestart en heb er nog geen dag spijt van gehad

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  14. #9173

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    blehhh, wat een heugelijk dag had moeten worden, eindigt in mineur.


    Na lang wikken en wegen en vele proefritten gemaakt..
    2 weken geleden een Audi A3 S edition Competition 45 TFSI e gekocht.

    Daar ik veel km'ers maak maar geen hele grote auto verder nodig hebt, leek mij dit de ideale auto.
    Rijd lekker en ziet er leuk uit.

    omdat ik nog een (afneembare)trekhaak wilde, werd mij medegedeeld gezien de drukte in de werkplaats en de vakantieperiode dat dit wat langer zal duren. De auto heeft/had geen trekhaakvoorbereiding. De auto zou dan vandaag 27-7 gereedstaan voor levering.

    Gisteren ging daar de telefoon, wegens storingen in de module kregen ze de trekhaak niet goed werkend en de levering zal waarschijnlijk niet lukken. Mooi klote.
    Vandaag weer telefoon: "daar ik hoopte te horen het is gelukt! laten we een nieuwe leveringsafspraak maken." --> Kreeg ik te horen dat de levertijd op de te bestellen module staat op 2 maanden....

    Op zich niet erg, auto ophalen en over 2 maanden trekhaak installeren.
    Alleen ik ga over een maand op vakantie en heb die trekhaak echt nodig... mooi kak..

    Vervangend vervoer met trekhaak hebben ze niet staan..


    Moet dit even in laten werken, morgen nog maar eens terug bellen om de opties te bespreken.

    Anders kijken of ik bij een externe partij de boel kan installeren en of dat hen het wel op tijd lukt...



    update: 11/8 mag zaterdag de auto halen
    Laatst gewijzigd door Ronaldeh; 11-08-22 om 15:34.

  15. #9174
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.526
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Mocht je nog naar Denemarken gaan:

    https://www.ed.nl/auto/deense-politi...ding~a2da4858/
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  16. #9175
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    107 rijden waar je 50 mag? Zonder de situatie te kennen mag ik eigenlijk geen oordeel hebben, maar het klinkt als billijk.
    De rechter heeft zich erover gebogen, het zal niet op een uitgestorven weg met goed overzicht zijn geweest.

  17. #9176
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    107 rijden waar je 50 mag? Zonder de situatie te kennen mag ik eigenlijk geen oordeel hebben, maar het klinkt als billijk.
    Dit meen je toch niet echt? Er zijn in Nederland in ieder geval genoeg wegen waar je maar 50 mag, maar door de situatie 100+ echt niet extreem hard is. Bijvoorbeeld een geasfalteerde 2x2 baansweg met middenberm en zonder zijstraten of oversteekplaatsen.
    Een auto in beslag nemen voor een snelheidsovertreding vind ik overigens in geen enkel geval billijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    De rechter heeft zich erover gebogen, het zal niet op een uitgestorven weg met goed overzicht zijn geweest.
    De rechter toetst aan de wet en de wet maakt geen onderscheid tussen verschillende situaties. Een uitgestorven weg met goed overzicht is dus niet uitgesloten.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  18. #9177
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het lucht je hart/gooi alles er maar uit/biecht topic DEEL 3.

    Jij kent het Deense rechtssysteem blijkbaar beter dan ik. In NL is het zo dat de rechter de strafmaat bepaalt. De in de wet opgenomen maximale straffen worden slechts zelden opgelegd, de rechter laat de omstandigheden meewegen.
    Op jouw 4 baansweg is het idd niet billijk. Op mijn uitgestorven weg ook niet, vandaar de nuance..
    Neemt niet weg dat ik óók op beide type wegen in Denemarken de genoemde grenzen met een ruime marge zal respecteren @HD1 bedankt voor de tip
    Aanvullend: https://www.hln.be/mobiliteit/snelhe....google.com%2F
    Laatst gewijzigd door yzy; 16-09-23 om 04:23.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •