Bekijk Poll Resultaten: Welke pilsener drink jij?

Stemmers
257. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Hertog Jan

    44 17,12%
  • Heineken

    41 15,95%
  • Amstel Bier

    21 8,17%
  • Brand

    11 4,28%
  • Dommelsch

    7 2,72%
  • Grolsch

    43 16,73%
  • Warsteiner

    14 5,45%
  • Bavaria

    15 5,84%
  • Palm

    11 4,28%
  • Ander biermerk (licht antwoord d.m.v. bericht toe)

    50 19,46%
Pagina 49 van 50 EersteEerste ... 39454647484950 LaatsteLaatste
Resultaten 961 tot 980 van de 982

Onderwerp: Biermerken (Pilseners)

  1. #961
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    IPA an sich zegt niets over de smaak.
    Het is een bierstijl met een bepaalde receptuur, kleur, smaak, alcoholgehalte enz. Nu is dat niet wettelijk vastgelegd, dus je zou een donker en zoet bier met weinig alcohol kunnen brouwen en IPA op het etiket kunnen zetten, maar daar zal je geen vrienden mee maken. De aanduiding IPA geeft een bepaalde verwachting. Net als blond of dubbel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    ...maar er zijn echt lekkere...oa de Raging Bitch is serieus goed te doen.
    Ik heb de Raging Bitch wel eens op en het is niet mijn ding, net als de andere IPA's die ik geproefd heb. Is gewoon niet mijn smaak.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Zo zijn er ook tripels die echt niet lekker zijn, en ondanks dat ik geen dubbel/bruin liefhebber ben zijn ook daar hele goede en lekkere varianten in te vinden.
    Eens met de eerste zin. Mijn favoriete stijlen zijn tripel en quadrupel, maar ik kan je ook wel een paar voorbeelden geven van tripels en quadrupels die ik niet lekker vind. Andersom is lastiger. Een IPA of stout moet wel erg ver van de gebruikelijke stijl afwijken, wil ik het lekker vinden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Wel jammer inderdaad dat er veel brouwerijen zijn die doen alsof ze lid zijn van de trappisten orde..
    Dat valt op zich wel mee. De 11 brouwers die het logo "Authentic Trappist Product" voeren, voldoen aan de regels. De twaalfde die het logo niet mag voeren, is een grensgeval. Het is een trappistenklooster die hun bier bij een ander trappistenklooster (Chimay) laat brouwen. Het wordt dus gebrouwen en verkocht door trappisten, alleen niet door dezelfde trappisten.
    De nieuwe trappistenbieren worden gebrouwen door echte trappisten, maar ze zouden er niet zijn geweest als trappistenbier niet zo populair zou zijn geweest. In deze kloosters werden vroeger andere producten zoals kaas en chocola gemaakt en toen ze zagen dat hun broeders in andere kloosters succesvol waren met bier, zijn ze dit ook maar gaan brouwen.

    Met abdijbier is het een ander verhaal. Dat is geen beschermde naam, dus als Heineken in Zoeterwoude een speciaalbier maakt en het abdijbier noemt, kan niemand daar wat aan doen. Er zijn ook bieren met een plaatje van een klooster of monnik op het etiket, die helemaal niets met kloosters of monniken te maken hebben.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  2. #962

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    En zo zijn er ook bieren met kabouters op 't etiket die niks met kaboutertjes te maken hebben
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #963
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Nou ben ik toevallig in die brouwerij geweest en ze wilde ons daar toen wijsmaken dat er werkelijk kabouters zich bemoeien met het brouwproces. We kregen zelfs videobeelden van de betreffende kabouters te zien. Tijdens de rondleiding heb ik extra opgelet of ik ze zag, maar zoals zo vaak met kabouters, lieten ze zich niet zien.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  4. #964

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Nou ben ik toevallig in die brouwerij geweest en ze wilde ons daar toen wijsmaken dat er werkelijk kabouters zich bemoeien met het brouwproces. We kregen zelfs videobeelden van de betreffende kabouters te zien. Tijdens de rondleiding heb ik extra opgelet of ik ze zag, maar zoals zo vaak met kabouters, lieten ze zich niet zien.
    Dan had je meer van dat bier moeten drinken blijkbaar ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  5. #965
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Dan had je meer van dat bier moeten drinken blijkbaar ...
    De proeverij was pas achteraf. Misschien hadden we dat vooraf moeten doen.

    Er liepen trouwens wel volwassen mannen met rode mutsjes rond.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.


  6. #966

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Arcen was ook wel gaaf, tussentijds proeven etc..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #967

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Zo, hier is het ook alweer een tijdje lang stil, tijd om de boel eens af te stoffen.
    Morgen jaarlijkse vriendendag, en daar hoort altijd een bierproeverij bij.
    We hebben aardig wat verzameld (JG = jaargang, THT is houdbaarheidsdatum)
    Voor de oplettende lezer; Ja we gaan even leuk wat oude en nieuwe bokjes naast elkaar proeven

    Jopen - Divine Road - IPA - JG 2018
    Terschellinger Schoemrakker - Halmblond - Blond - JG 2018
    Hertog Jan - Pilsener - Pils - JG 2019
    Leffe - Bruin - Dubbel - THT 2016
    Terschellinger Schoemrakker - Bolle Bries - Stout - JG 2017
    Jopen - Oostindië - Porter - JG 2018
    Leffe - Blond - Blond - THT 2016
    Breugem - Dark - Dark IPA - JG 2018
    Grolsch - Frisse Lentebok - Lentebok - JG 2017
    Grolsch - Frisse Lentebok - Lentebok - JG 2019
    Amstel - Bok - Herfstbok - JG 2015
    Amstel - Bok - Herfstbok - JG 2018
    Hertog Jan - Lentebok - Lentebok - JG 2017
    Hertog Jan - Lentebok - Lentebok - JG 2019
    Leffe - Royale - Strong ale - THT 2016
    Leffe - Royale Whitbread Golding - Strong ale - THT 2016
    Brasserie D'Achouffe - La Chouffe Blond - Strong ale - JG 2018
    Van Honsebrouck - Kasteel Rouge - Fruit Beer - THT 4-2014
    Grolsch - Proeverije Kruidige Tripel - Tripel - JG 2019
    Santpoorts Bier - Blonde Tripel - Tripel - JG 2018
    Hertog Jan - Grand Prestige - Barleywine - JG 2018
    Brasserie D'Achouffe - N'ice Chouffe - Winterbier - JG 2017
    Spencer - Monks Reserver Ale - Quadrupel - JG 2017
    Van Steenberge - Gulden Draak 9000 Brewmasters Edition WBA - Stong Ale - THT 4-2019
    Van Steenberge - Gulden Draak 9000 - Quadrupel - THT 1-2018
    Breugem - Kracht Hout - Winterbier - JG 2018
    La Trappe Isi d'or Oak Aged - JG 2015
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  8. Ad
  9. #968
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Ik hou het bij met de app Untappd anders weet ik niet meer welke ik allemaal heb gedronken.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  10. #969

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Ik hou het bij met de app Untappd anders weet ik niet meer welke ik allemaal heb gedronken.
    Ik ook!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  11. #970

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Zo, hier is het ook alweer een tijdje lang stil, tijd om de boel eens af te stoffen.
    Morgen jaarlijkse vriendendag, en daar hoort altijd een bierproeverij bij.
    ...
    Mooie line-up!
    Vielen de Leffe Blond en Kasteel Rouge mee, zo'n paar jaar na de houdbaarheidsdatum? Voor donkere en straffere bieren is dit zelden of nooit een probleem, maar voor minder straffe blonde en fruitbieren kan dat soms tegenvallen.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  12. #971

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    We hebben niet de hele line-up weggewerkt, dat zou iets te gek zijn;

    Terschellinger Schoemrakker - Halmblond - Blond - JG 2018 - Kleine smaakevolutie, niet veel, nog steeds prima te doen!
    Leffe - Bruin - Dubbel - THT 2014 - Te ver heen, duidelijk "oud bier" smaakje.
    Leffe - Bruin - Dubbel - THT 2016 - Precies op het breekpunt tussen normaal en oud bier, helemaal goed.
    Leffe - Blond - Blond - THT 2016 - Ook hier merkten we de leeftijd, maar wederom niet storend. Niet zoveel smaakevolutie als gedacht
    Leffe - Royale - Strong ale - THT 2016 - Nog steeds gewoon erg goed bier, ik proefde wel wat evolutie, maar niet heel veel.
    Leffe - Royale Whitbread Golding - Strong ale - THT 2016 - Leek qua hoppigheid zelfs iets minder geworden; Voor mij geen probleem.
    Brasserie D'Achouffe - La Chouffe Blond - Strong ale - JG 2018 - Altijd goed, gewoon nog zoals de normale chouffe, prima
    Spencer - Monks Reserver Ale - Quadrupel - JG 2017 - Erg goed! Niet té sterke stout / quad smaak, maar juist precies in balans.
    La Trappe Isi d'or Oak Aged - JG 2011 - Heel veel smaakontwikkeling in zowel het bier als de oak-tonen, bleef ook enorm lang hangen in de nasmaak, echt super!

    Vergezeld van wat culinair verantwoorde hotdogs en burgers, een prima dagje gehad!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  13. #972

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    We hebben niet de hele line-up weggewerkt, dat zou iets te gek zijn...
    Ja, voor 27 flessen heb je een hele uitgebreide vriendenkring met passie voor bier nodig

    Inderdaad verrassend dat zo'n niet te straf blond bier als Leffe Blond niet zoveel evolueert; ik heb al hele andere gevallen meegemaakt in dezelfde categorie.
    Minder verrassend dat de Royale Whitbread minder hoppig was, hoppig karakter is meestal het eerste aspect dat afneemt met de leeftijd. Zeker bij lichtere IPAs merk je dat heel sterk na een jaar of 2, dan krijg je iets waterigs / flets dat overblijft.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  14. #973
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Leffe - Royale Whitbread Golding - Strong ale - THT 2016 - Leek qua hoppigheid zelfs iets minder geworden;
    Dat is niet zo verrassend, want de hoppigheid loopt al snel terug. Daarom zijn bieren met veel hop niet geschikt om te bewaren en moet je deze zo snel mogelijk opdrinken. Tenzij je niet van hop houdt natuurlijk, maar dan kan je beter een bier kopen met minder hop.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  15. #974

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Dat is niet zo verrassend, want de hoppigheid loopt al snel terug. Daarom zijn bieren met veel hop niet geschikt om te bewaren en moet je deze zo snel mogelijk opdrinken. Tenzij je niet van hop houdt natuurlijk, maar dan kan je beter een bier kopen met minder hop.
    De spijker op z'n hop, ehh, kop. Ik houd niet van hoppige bieren, vooral IPA niet aan mij besteed.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #975
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Denk dat ik de Westmalle Tripel maar eens ga opmaken, schijnt ook nog gezond te zijn.
    https://newsmonkey.be/zware-bieren-z...nde-bacterien/
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  17. #976

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Denk dat ik de Westmalle Tripel maar eens ga opmaken, schijnt ook nog gezond te zijn.
    https://newsmonkey.be/zware-bieren-z...nde-bacterien/
    Interessant maar zware bieren en Hoegaarden in 1 zin noemen... Ik vermoed dat het om bieren van hoge gisting gaat, dus niet enkel sterke bieren. Terwijl er ook sterke bieren van lage gisting zijn.
    Ik ben gisteren in ieder geval gezond bezig geweest, met een Abstract AB:27 van Brewdog
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  18. #977
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Ik denk dat jij denkt aan Hoegaarden wit-blanche en dat is idd geen zwaar biertje (leuk in de zomer bij 30 graden), maar Grand Cru of Julius en De verboden vrucht zijn wel wat zwaarder.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  19. #978

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Ik denk dat jij denkt aan Hoegaarden wit-blanche en dat is idd geen zwaar biertje (leuk in de zomer bij 30 graden), maar Grand Cru of Julius en De verboden vrucht zijn wel wat zwaarder.
    Klopt! Die Verboden vrucht heb ik trouwens altijd verrassend lekker gevonden voor een mainstream bier.
    Alleen denk ik dus dat de sterkte van het bier er niet toe doet in dat artikel, dat het om de gistsoort gaat als ik het goed lees. Misschien voor de zekerheid zorgen dat we voldoende bieren van hoge gisting (sterke en minder sterke) proeven
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  20. #979
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Voldoende speciale bieren proeven doe ik genoeg, soort 2e hobby.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  21. #980

    Standaard Re: Biermerken (Pilseners)

    Gisteren een texelse noorderwiend, een la chouffe en een cuvée du chateau gedronken. Waren allemaal van de tap.
    Tijd geleden dat ik ze gehad had, en ze vielen bepaald niet tegen, erg lekker!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 49 van 50 EersteEerste ... 39454647484950 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •