Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 172

Onderwerp: Hoe zet jij je koffie?

  1. #121

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Cool nog een E61 op het forum ... top

    Bijlage 227370
    volgens mij heb je trouwens een vibienne domobar..... welke molen gaat het worden?

  2. #122

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    heb ik jou ooit advies gegeven?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    mijn advies als je wilt beginnen met een bonen en toch niet alles zelf wilt doen.... koop een saeco met een stoompijpje... ben je rond 400-500 euro klaar en zet je een prima bak!
    jura is duur en veel onderhoudskosten... een saeco gaat misschien minder lang mee, maar pleur je makkelijker weg als hij stuk is dan een jura.
    .....



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Waar haal jij die setjes van de jura.

    Kijk even op coffeemaker-spareparts, jura-products.uk, saecoparts of er iets voor jouw apparaat bij zit.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 07-05-16 om 15:13.

  3. #123

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten


    .....




    Kijk even op coffeemaker-spareparts, jura-products.uk, saecoparts of er iets voor jouw apparaat bij zit.
    je hebt het over je keuze toen en mijn advies nu.... je was toen onwetend... zou je nu weer dezelfde keuze maken?

  4. #124

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    je hebt het over je keuze toen en mijn advies nu.... je was toen onwetend... zou je nu weer dezelfde keuze maken?
    Niet gedacht dat die opmerking zoveel stof zou doen opwaaien... Zal het zo voor je weghalen. Ja ik heb het over mijn keuze toen en jouw advies nu. Blijkbaar heb ik destijds een keuze gemaakt tegen jouw advies van nu in. Ik was toen niet onwetend, het was een heel bewuste keuze die ik zeker opnieuw zou maken.. Mijn Jura was alles behalve duur en het onderhoud eens in de 3 jaar is peanuts. Vind 'm bovendien een stuk mooier dan de Saeco modellen, en ik moet er nog jaren tegenaan kijken. Die 300 euro meer is het mij alleen daarom al waard. No hard feelings!
    Laatst gewijzigd door Nenna; 07-05-16 om 16:26.

  5. #125

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    volgens mij heb je trouwens een vibienne domobar..... welke molen gaat het worden?
    Idd. Nog geen idee voor de molen. Moet me nog orienteren. Dus alle tips welkom. In ieder geval automatisch 1 en 2 koppen doseren. We drinken ook regelmatig enkele bakkies.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1


  6. #126

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Niet gedacht dat die opmerking zoveel stof zou doen opwaaien... Zal het zo voor je weghalen. Ja ik heb het over mijn keuze toen en jouw advies nu. Blijkbaar heb ik destijds een keuze gemaakt tegen jouw advies van nu in. Ik was toen niet onwetend, het was een heel bewuste keuze die ik zeker opnieuw zou maken.. Mijn Jura was alles behalve duur en het onderhoud eens in de 3 jaar is peanuts. Vind 'm bovendien een stuk mooier dan de Saeco modellen, en ik moet er nog jaren tegenaan kijken. Die 300 euro meer is het mij alleen daarom al waard. No hard feelings!
    het grootste nadeel van de jura's zijn toch dat de apparaten niet open kunen voor de gebruikers. je kunt de zetgroep dus niet zelf reinigen.
    ik dacht dat jura ieder jaar ging zeuren over onderhoud.....

  7. #127
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Nee dat niet, in ieder geval bij mi de onzej niet.
    In het boekje staat wel dat er elk jaar weg moet brengen vooor onderhoud.
    Maar een ander bedrijf die obderhou doet en koffie mchines verkoopt (zowel voor thuis als de grote vor bedrijven ) zegt gewoon als er niks aan de hand is hoeft het niet.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  8. Ad
  9. #128
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Nee dat niet, in ieder geval bij mi de onzej niet.
    In het boekje staat wel dat er elk jaar weg moet brengen vooor onderhoud.
    Maar een ander bedrijf die obderhou doet en koffie mchines verkoopt (zowel voor thuis als de grote vor bedrijven ) zegt gewoon als er niks aan de hand is hoeft het niet.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    @Remi66 volgens mij is je toetsenbord wat opstandig?!
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  10. #129
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    @Remi66 volgens mij is je toetsenbord wat opstandig?!
    Of hij heeft een ander bakkie op
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  11. #130

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    het grootste nadeel van de jura's zijn toch dat de apparaten niet open kunen voor de gebruikers. je kunt de zetgroep dus niet zelf reinigen.
    ik dacht dat jura ieder jaar ging zeuren over onderhoud.....
    Sommige apparaten doen dat inderdaad. De E6 in ieder geval niet. Op de website van Jura staat:
    Wanneer en hoe kunt u een preventieve onderhoudsbeurt laten uitvoeren?
    Zolang de machine goed functioneert en de koffiekwaliteit voldoet aan uw normen hoeft de machine nog geen onderhoudsbeurt te krijgen. Wilt u echter preventief een onderhoudsbeurt uit laten voeren dan adviseren wij u daar na 2 à 3 jaar (afhankelijk van het gebruik) opdracht voor te geven.
    Voor het openen heb ik voor 8 euro een ovale sleutel gekocht, daarmee kan het apparaat gewoon open.

  12. #131
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Sommige apparaten doen dat inderdaad. De E6 in ieder geval niet. Op de website van Jura staat:

    Voor het openen heb ik voor 8 euro een ovale sleutel gekocht, daarmee kan het apparaat gewoon open.
    wij hebben ook zo'n jura, buiten dat ze schandalig duur zijn en de opschuimer eigenlijk nooit goed werkt zijn ze toch wel storingsgevoelig. Thuis nu een saeco staan en die doet het eigenlijk beter. Misschien slijten ze wel wat harder dan een jura, maar je kan er 5 verslijten voor de prijs van 1 jura.
    '01 rs4 641 ps

  13. #132

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    wij hebben ook zo'n jura, buiten dat ze schandalig duur zijn en de opschuimer eigenlijk nooit goed werkt zijn ze toch wel storingsgevoelig. Thuis nu een saeco staan en die doet het eigenlijk beter. Misschien slijten ze wel wat harder dan een jura, maar je kan er 5 verslijten voor de prijs van 1 jura.
    Ik heb 800 betaald voor deze Jura, as mentioned before. Welke saeco heb jij dan dat 'ie 5 keer zo goedkoop is? Hier 0 storingen, goede melkschuim, altijd exact hetzelfde bakkie. Mocht er een keer wat kapot zijn repareer ik het zelf, maar tot nu niet nodig geweest. Ach, zoveel mensen zoveel wensen.

  14. #133
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Ook nog nooit problemen gehad met de jura f90.
    Zijn wel aan de prijs bij aanschaf.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  15. #134

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ik heb 800 betaald voor deze Jura, as mentioned before. Welke saeco heb jij dan dat 'ie 5 keer zo goedkoop is? Hier 0 storingen, goede melkschuim, altijd exact hetzelfde bakkie. Mocht er een keer wat kapot zijn repareer ik het zelf, maar tot nu niet nodig geweest. Ach, zoveel mensen zoveel wensen.
    beetje raar vergelijk. je hebt namelijk een speciale sleutel gekocht en kunt hem daardoor redelijk zelf servicen. dit is uiteraard niet de bedoeling voor de consument, waardoor de jura sneller kapot zal gaan en dus een duur apparaat is.

  16. #135

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    beetje raar vergelijk. je hebt namelijk een speciale sleutel gekocht en kunt hem daardoor redelijk zelf servicen. dit is uiteraard niet de bedoeling voor de consument, waardoor de jura sneller kapot zal gaan en dus een duur apparaat is.
    Helemaal geen raar vergelijk. Als een vergelijkbare Saeco echt 5 keer zo goedkoop was en er een beetje fatsoenlijk uit zag had ik die waarschijnlijk wel gekocht.

    De servicebeurt heb ik nog nooit hoeven doen op mijn apparaat. Heb de spullen al wel klaarliggen en 't apparaat om te proberen wel al eens gedemonteerd, maar nog nooit iets hoeven te vervangen. Ik snap dat niet iedereen dit zelf zal doen. Maar ook niet iedereen zal naar een officiele Jura service-partner gaan na 3+ jaar. Er zijn veel bedrijven die voor schappelijke prijzen Jura onderhoud/reparaties doen. Dat een Jura sneller kapot gaat en dus duurder is omdat mensen niet zelf servicen vind ik een kromme redenering.

    Iedereen moet gewoon kopen wat ze willen en kunnen veroorloven.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 15-05-16 om 16:03.

  17. #136
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Onze Jura was ongeveer 2500 euro zo uit mijn hoofd. Dan verwacht ik dat ze het langer dan een paar jaar volhouden.
    Laatste keer een harde knal, stoppen er uit en een reparatierekening van 500 euro. Nog geen 3 weken later doet ie het weer niet meer.
    '01 rs4 641 ps

  18. #137

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Onze Jura was ongeveer 2500 euro zo uit mijn hoofd. Dan verwacht ik dat ze het langer dan een paar jaar volhouden.
    Laatste keer een harde knal, stoppen er uit en een reparatierekening van 500 euro. Nog geen 3 weken later doet ie het weer niet meer.
    inderdaad en zo ken ik nog een aantal voorbeelden....

  19. #138

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    2500 euro voor een koffiezetter is in mijn optiek sowieso te zot voor woorden. Ik hou echt wel van een goed bakje koffie, maar dat... Overigens moet ik zeggen dat ik nog vrijwel nergens een lekkerder ristretto heb geproefd dan de Ardenza van Dolce Gusto (€65!). Ja - het is een capsule. Nee, zo smaakt-ie niet. Veel restaurants (incluis bio-eco-hipster-luxe koffie barista tentjes) hebben fors minder goede koffie; te waterig, te melkig (cappuccino) of gewoonweg niet lekker.

    De enige die ik merkbaar beter vond, was die van de Coffee Company, met een skilled barista (destijds op kantoor een interne Coffee Company gehad). Die wisten hoe het moest, hadden goede koffie, en een smaak voor koffiekunst. De Ardenza die ik hierboven beschrijf is klein, en ook een bijbehorende cappuccino is maar vrij klein vergeleken met de meeste.

    Genoeg dure machines geproefd, en tot nog toe vind ik ze dus niet zo veel meer waard. Ik ben nu vast een barbaar...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #139

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    2500 euro voor een koffiezetter is in mijn optiek sowieso te zot voor woorden. Ik hou echt wel van een goed bakje koffie, maar dat... Overigens moet ik zeggen dat ik nog vrijwel nergens een lekkerder ristretto heb geproefd dan de Ardenza van Dolce Gusto (€65!). Ja - het is een capsule. Nee, zo smaakt-ie niet. Veel restaurants (incluis bio-eco-hipster-luxe koffie barista tentjes) hebben fors minder goede koffie; te waterig, te melkig (cappuccino) of gewoonweg niet lekker.

    De enige die ik merkbaar beter vond, was die van de Coffee Company, met een skilled barista (destijds op kantoor een interne Coffee Company gehad). Die wisten hoe het moest, hadden goede koffie, en een smaak voor koffiekunst. De Ardenza die ik hierboven beschrijf is klein, en ook een bijbehorende cappuccino is maar vrij klein vergeleken met de meeste.

    Genoeg dure machines geproefd, en tot nog toe vind ik ze dus niet zo veel meer waard. Ik ben nu vast een barbaar...
    2500 euro voor een volautomaat is veel te veel geld ja.... voor 2500 euro kun je een heeeel goed barista setje aanschaffen. lees molen + machine.... hier kan echt wel een betere ristretto uit gezet worden dan een dolce gusto capsule.

    ik kan een ristretto voor je zetten die echtwel lekkerder is dan de dolce gusto.... neemt niet weg dat je redelijk makkelijk een fatsoenlijke ristretto kunt zetten met een dolce gusto. ik had het niet verwacht..... de espresso's vind ik namelijk niet te haggelen van de dolce gusto..

    ben het 100% met je eens dat de koffie in de horeca zeeeeeer slecht is! manmanman wat is dat af en toe een afgang zeg! coffee company doet het wel aardig maar het valt of staat met de barista... als er een studente staat die het geen kont interesseert, kun je op een la marzocco ook een kutbak zetten.

  21. #140

    Standaard Re: Hoe zet jij je koffie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    ik kan een ristretto voor je zetten die echtwel lekkerder is dan de dolce gusto....
    Ik houd me van harte aanbevolen; ben erg benieuwd .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    neemt niet weg dat je redelijk makkelijk een fatsoenlijke ristretto kunt zetten met een dolce gusto. ik had het niet verwacht..... de espresso's vind ik namelijk niet te haggelen van de dolce gusto..
    Dat is het hem dus. Er zijn een handvol goede soorten capsules, en de rest is te slap, te bitter, te klein, te zoet of een combinatie daarvan. De lekkere zijn dan ook nog eens niet te koop in de winkel, en moeten via de webshop besteld worden (net als Nespresso). Favoriet is nog altijd de Ristretto Ardenza. Voor ons een excellente basis voor de andere koffies, en wordt door alle gasten enorm gewaardeerd als zijnde "zo, maar da's een lekkere!".

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    coffee company doet het wel aardig maar het valt of staat met de barista... als er een studente staat die het geen kont interesseert, kun je op een la marzocco ook een kutbak zetten.
    Juist. En dat hadden ze daar dus wel in de gaten. Scheelde ook dat de barista daar gewoon een vaste baan had, en iedereen bij naam kende, en zo de bestelling perfect afmaakte. Het kan dus wel...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •