Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
Resultaten 161 tot 173 van de 173

Onderwerp: Vreemdgaan: Tesla Model S

  1. #161
    leysfi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    Zalige wagen!
    Ik kijk (na 19.000 km) nog elke dag uit naar het volgende ritje werk- of huiswaarts!
    En het zal wel niet gezond zijn, maar facebooken op een 17-inch in de file heeft toch wel iets ;-)

  2. #162
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.625
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    Cool !
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #163
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    Prachtige wagen!
    Enige optische minpuntje vind ik de wat rommelig overkomende ledverlichting in de koplampen.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  4. #164
    leysfi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Enige optische minpuntje vind ik de wat rommelig overkomende ledverlichting in de koplampen.
    Wat mij betreft, is het enige minpuntje het ontbreken van kleerhaakjes achteraan ;-)

  5. #165
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.625
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.


  6. #166

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    31kWh/100km... hmm. Mijn A4 verbruikt ca 5 liter per 100km bij 100km/u, dus 5 liter per uur (give or take). 1 liter diesel levert ca 9,9kWh[*] aan energie. 9,9kWh * 5 = 49,5kWh.

    Ik weet niet of je het zo kan berekenen, maar zo ja, dan is een Tesla toch wel een brok efficiënter dan mijn dieseltje bij zo'n snelheid... Om gerekend (31 / 9,9) zou dat ca 3,1 liter diesel per 100km zijn - 1 op 30! In een 4 seater!

    [*] 1 liter diesel = 35,86 MJ/liter; 35,86MJ = 9.961,1 W*h; bron 1, bron 2
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #167
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.625
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    Wel jammer dat er zo veel energie verloren gaat bij laden en koelen
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  8. Ad
  9. #168

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    Dat is dan wel een vergelijking op het eindpunt.
    Maar het verbaast me wel eigenlijk. Ik had ooit eens gelezen dat elektriciteit goed is voor optrekken, maar niet efficiënt is voor gelijke snelheid te houden. Dat je beter een diesel kan hebben voor de constante snelheden en elektriciteit gebruikt om tot de gewenste snelheid te komen.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  10. #169

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    Een electromotor is ook bij constante snelheden efficiënt, daar ligt het niet aan. De combinatie diesel+electromotor+tank met diesel kan (bij de huidige stand van de techniek) lichter zijn dan een electromotor+accupakket voor lange afstanden, dat ligt puur aan het gewicht van de accu's. @HD1: bij alle aandrijvingsvormen gaat energie verloren. Bij benzine en diesel zitten die verliezen bv. in het raffinageproces, in het transport naar het tankstation en in verdamping.

  11. #170
    leysfi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    In een 4 seater!
    De Tesla Model S is een 5+2 seater: 5 volwassenen kunnen er standaard (en comfortabel) in, en optioneel kun je twee inklapbare kinderzitjes laten monteren in je achterkoffer. Het originele daarbij is dat ze omgekeerd georiënteerd zijn: de kinderen erin kijken dus naar wat er achter de wagen gebeurt. Naar ik hoorde en las zijn veel kinderen al snel verslingerd aan een dergelijke positie.

  12. #171
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn Volt doet zo 13-20 kWh/100km al naar gelang snelheid en of je de kachel aan hebt. Bij veel E-auto's ligt het verbruik vrij dicht bij elkaar. Je verliest best wat met laden. Om 10,5 kWh in mijn accu te krijgen heb ik ongeveer 12 kWh nodig. Da's toch een fors verlies. Maar nog wel veel minder dan het verlies in rendement bij verbrandingsmotoren.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  13. #172

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leysfi Bekijk Berichten
    De Tesla Model S is een 5+2 seater: 5 volwassenen kunnen er standaard (en comfortabel) in, en optioneel kun je twee inklapbare kinderzitjes laten monteren in je achterkoffer. Het originele daarbij is dat ze omgekeerd georiënteerd zijn: de kinderen erin kijken dus naar wat er achter de wagen gebeurt. Naar ik hoorde en las zijn veel kinderen al snel verslingerd aan een dergelijke positie.
    Officieel kan mijn A4 ook 5 man (volwassenen) vervoeren, maar da's toch erg krap hoor. In de A6 had je ook rear-facing kinderbankjes (dus 5+2). Vandaar de '4 seater' statement .

    @ laad inefficientie discussie: 80-90% is voor acculaden bij dergelijke stromen echt niet verkeerd hoor. Veel meer is ook niet mogelijk denk ik (100% is toch echt een utopie).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #173
    leysfi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemdgaan: Tesla Model S

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Officieel kan mijn A4 ook 5 man (volwassenen) vervoeren, maar da's toch erg krap hoor.
    Bovendien steekt er in de Tesla Model S geen middenbalk (want geen transmissie of versnellingen), zodat de middelste passagier achterin zijn voeten netjes naast elkaar op de grond van de wagen kan plaatsen. Die hoeft dus niet "te paard" over zo'n middenconsole te zitten.
    Bovendien zijn alle posities uitgerust met sensoren. Na het instappen duidt het touchscreen aan wie van de achterpassagiers zijn gordel nog niet vastgeklikt heeft! En als je vergeet van de wagen in parkeerstand te plaatsen, dan detecteert de sensor in de chauffeurszetel dat je uitgestapt bent, en plaatst die de wagen vooralsnog en volledig automatisch in parkeerstand.

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •