Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Onderwerp: Dansen met de Dealer

  1. #1
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Dansen met de Dealer

    Ik ben op zoek naar een andere auto, om welke wagens het gaat laat ik buiten beschouwing, het gaat me om de dansjes met de dealers. Ik heb er nog niet veel ervaring mee maar we gaan het allemaal meemaken. Ik zal jullie op de hoogte houden van de meer interessante situaties:

    Auto 1:
    Anderhalve week geleden ben ik een wagen wezen bezichtigen, uiteraard op voorhand even gebeld of dat wel mogelijk was. Even kennis gemaakt met de (merk)dealer, de wagen is goed bekeken en ook even gesproken over de opties voor het maken van een goede testrit.
    Na dit eerste bezoek bij de dealer kreeg ik per mail een "offerte" inclusief de inruilprijs:


    Het vervolg:

    Beste dealer,
    Bedankt voor je mail. Ik heb een paar keer gebeld vandaag maar je was druk bezet, hopelijk heb je goed gedraaid. Ik heb nog steeds interesse in de …., indien mogelijk zou ik komende donderdag eens een goede proefrit willen maken.

    Ik hoor graag van je.

    ……

    klant, (geen beste meer? Wat heb ik nu gedaan)

    Een proefrit is uiteraard geen enkel probleem, graag zou ik voor dat we een proefrit plannen, er eerst prijs technisch uit willen zijn, zodat het voor
    Beide partijen zin vol is om een proefrit te maken.

    Met vriendelijke groet,

    ……

    Beste dealer,

    Aangezien je nu eerst de prijs op tafel wil hebben voordat ik een proefrit mag maken, wat ik ergens een aparte situatie vind, verzoek ik je vriendelijk om een serieuze offerte inclusief een degelijke garantie. Dat lijkt me niet onredelijk op zo'n wagen met een bekende historie. Mag ik je er i.i.g al vast op wijzen dat in je eerste offerte de kosten voor rijklaar maken 200€ hoger zijn als online geadverteerd.