Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Blik op de Weg

  1. #1

    Standaard Blik op de Weg

    Stond vanochtend een interview met Leo de Haas van Blik op de Weg in de krant. Nu zal ik niet het hele artikel overtypen, maar er stonden toch enkele aardige passages in:
    ... De Haas stuurde vorige week een persbericht rond over verregaande immenging van het verkeersveiligheids-orgaan (Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie - BVOM) bij verkeersprogramma's als Wegmisbruikers van SBS 6 en Rij ik zo? van de EO. De Haas is boos omdat ook Blik op de Weg wordt genoemd als een van de gebruikers van de poule die het BVOM gaat opzetten om de grote vraag van verkeersprogramma's naar videowagens en politiemensen, in goede banen te leiden. "Wij willen daar pertinent niet mee geassocieerd worden. Het BVOM, en verkeersofficier Koos Spee in het bijzonder, doen er alles aan om door de overheid geregisseerd beeld op tv te krijgen. Wij hebben vijf eigen cameraauto's en sinds kort een motor. Wij zijn onafhankelijk en willen dat per se blijven. Zodra die poule werkelijkheid wordt, sleep ik ze voor de rechter.

    In de eerste uizending is er onder meer aandacht voor het rijgedrag van ouderen. 'Een spookrijder, inderdaad, iemand op leeftijd. .... .... ... Aardig ook dat je beter kunt spoookrijden dan te hard rijden. Voor spookrijden blijk je namelijk geen bekeuring te krijgen'
    Laatste is natuurlijk ook veel minder gevaarlijk :?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  2. #2
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Je wordt idd doorgegooid met al die verkeersprogramma's.
    Voor mij is er dan ook maar 1 de echte: Bodw!

    Wanneer beginnen ze trouwens weer?

  3. #3
    Mcstone's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    416
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Yep, ik las al het een en ander op Tuftufclub.com. Blijkbaar wil Koos Spee zich een beetje inlikken bij de nederlandse tv-kijker.

    tsja....

    Greetzzz,

    Rolf

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hebben jullie gehoord over de invallen bij handelaars in detectoren, en het innemen van het kentekenbewijs als je een radardetector in je auto hebt die niet meteen kan worden uitgebouwd?

    Hij mag nog heel wat likken om dat goed te maken.

    Don't get me :twisted: started...

    Tom

  5. #5
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Hebben jullie gehoord over de invallen bij handelaars in detectoren
    Ja absurd. Een van de Europese importeurs zit hier in NL en daar hebben ze bij een inval alles in beslag genomen, dus ook alles voor Spanje en Engelend, waar die detectoren nog steeds legaal zijn. Die importeur kan z'n handeltje nu wel sluiten


  6. #6

    Standaard

    Het buiten de auto in bezit hebben van een radardetector is ook niet verboden !! Het in de auto aangesloten hebben van de detector wel .
    overigens zijn ze bezig met een apparaat wat de aanwezigheid van een werkend apparaat aangeeft ,dus het verbergen van de detector heeft alleen maar zin als deze ook makkelijk stroomloos gezet kan worden.
    Wat ik trouwens begrepen heb is dat de broertjes anker nog steeds bezig zijn met een procedure voor het vrij gebruiken van de detector....
    (misschien iemand hier die daar meer van weet?)


    groeten michel

    Heb trouwens jaren MET gereden en een boel lullige bekeuringen uitgespaard
    :P :wink:
    life begins in Ingolstadt.....

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    En ik weet dat Stinger een detector heeft (had) die niet te detecteren is (was). Heeft nog een verhaal over in de AutoVisie gestaan.

    Tom

  8. Ad
  9. #8
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Het buiten de auto in bezit hebben van een radardetector is ook niet verboden !!
    Stond in een artikel (telegraaf) dat het hebben van een detector in de garage of schuur OOK strafbaar is :?
    250 euro!! er werd aangeraden om deze detector met een hamer stuk te slaan

    Als dit op waarheid berust dan is het toch van de zotte! ik heb ook een koevoet in m'n schuur liggen....dat betekend toch niet dat ik een boete kan krijgen voor "poging tot inbraak" ??
    Of is een detector van hetzelfde kalliber als een vuurwapen (bezit is strafbaar).
    Dit gaat me echt te ver.

    Grtz. Arlo
    http://images.flitsservice.com/phpBB/viewforum.php?f=5

    google:
    http://www.google.com/search?hl=nl&i...ken&lr=lang_nl
    One liter, driver's licence eater...


  10. #9
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Blik op de Weg is TOP!!!!
    en Koos Spee en co. is een FLOP!! Ik vind hem echt een grote eikel!

    Dat de comercieelen zich laten likken door Spee vind ik echt misselijkmakend. Daarom vind ik die programma's al niet zo interressant meer. Ik loop me toch alleen te ergeren aan die Spee.

    Maar de commercielen is het nog nooit gelukt om een goed autoprogramma te maken. Ik hoop ook dat ze dat mij de NOS ofzo een keer laten zien hoe het wel moet.

  11. #10

    Standaard

    De betreffende passages:
    Het is de bestuurder van een motorrijtuig verboden daarmee te rijden en de eigenaar of houder verboden daarmee te laten rijden, indien in of aan het motorrijtuig een radarontvangstapparaat aanwezig is, dat geschikt is om de aanwezigheid aan te tonen van een apparaat dat tot doel heeft om een overschrijding van de maximumsnelheid vast te stellen.

    Het is verboden om radarontvangstapparaten die geschikt zijn om de aanwezigheid aan te tonen van een apparaat dat tot doel heeft om een overschrijding van de maximumsnelheid vast te stellen, in te voeren, te koop aan te bieden, in voorraad te hebben of af te leveren.

    Nu vraag ik me alleen of 'in bezit hebben' en 'in voorraad hebben' hetzelfde is. Mijns inziens niet, aangezien:

    Bezit: het houden of genieten van een goed, dat iemand in persoon, of door een ander, in zijn macht heeft, alsof het hem toebehoorde (juridisch wel, in het dagelijks leven gewoonlijk niet van ‘eigendom’ onderscheiden).

    Voorraad: hoeveelheid goederen die in een winkel of bedrijf voorhanden is, hetzij om daaruit te verkopen, te leveren, of als grondstof voor de productie

    Voor de rechtzaak van de importeurs, zie meer HIER.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #11
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Jammer van die 2de pasage:

    Anders had ik de radardetector aan de buitenkant gemonteerd van m'n auto!

  13. #12
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    340@7000 schreef o.a:
    Nu vraag ik me alleen of 'in bezit hebben' en 'in voorraad hebben' hetzelfde is. Mijns inziens niet,
    Dat blijkt dus niet uit te maken. er stond duidelijk in het artikel dat het in bezit hebben (in je schuur of garage, enz) strafbaar is.

    Het kan natuurlijk ook verspreiding van valse informatie wezen om mensen ertoe te bewegen hun detector stuk te slaan.
    (maar zo paranoide ben ik nu ook weer niet :roll: )


    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  14. #13

    Standaard

    Krantenartikel of wetsartikel. In het eerste staat wel vaker informatie met een dubieus waarheidsgehalte en in het tweede ... :? Uhh, laten we het maar op dubieuze bedoeling houden.

    Volgens mij kunnen ze zo'n ding niet opsporen wanneer hij niet aan staat en wanneer ze daadwerkelijk bezig gaan met de opsporing van detectoren die thuis op zolder liggen, dan kunnen we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vaststellen dat het met de overbelasting van het apparaat nog reuze meevalt of dat het woord 'prioriteit' een nieuwe dimensie gegeven hebben...
    Wat krijgen we dan met de kerst. Een ton op het politiebureau waar je anoniem je detector kan inleveren zonder kans op vervolging...

    Theorietje...
    Koos wil zo snel mogelijk honderdduizend detectoren verzamelen zodat hij daar (zeer origineel) met een stoomwals overheen kan rijden en dan aan alle opgetrommelde pers kan vertellen dat hij Nederland een stuk veiliger heeft gemaakt...

    Je zou toch neigingen krijgen het snoer van dit apparaat te hergebruiken, kan er nog wel een nuttige toepassing voor vinden :twisted: He, boze gedachte. Zou alleen maar aantonen dat die dingen inderdaad gevaarlijk voor de medemens zijn...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Wat krijgen we dan met de kerst. Een ton op het politiebureau waar je anoniem je detector kan inleveren zonder kans op vervolging...
    Doe daar meteen de frituurpan maar bij, daar wil de overheid ons ook vanaf hebben.

  16. #15

    Standaard

    Alleen als het met het vet mag. En dan doe ik er een werkende aansteker bij, want daar heb je tegenwoordig ook niet meer aan... :wink:
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  17. #16
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    o.a. Krantenartikel of wetsartikel. In het eerste staat wel vaker informatie met een dubieus waarheidsgehalte en in het tweede ... :? Uhh, laten we het maar op dubieuze bedoeling houden.
    / / /
    Wat krijgen we dan met de kerst. Een ton op het politiebureau waar je anoniem je detector kan inleveren zonder kans op vervolging... ...
    #1 Dat bedoelde ik ook.....ik refereerde aan het artikel, er zijn wel vaker berichten verspreid met een twijfelachtig waarheidgehalte...

    #2 zo komt het wel over he, je voelt je bijna een crimineel als je een (snelheids)overtreding wilt vermijden.

    Stelling: als ze nu een sigaret uitvinden die voor de roker hetzelfde "doet" maar niet schadelijk is voor de gezondheid.......zou de regering dan hun accijns schrappen


    Vraagje....heeft iemand wel eens dat systeem gezien dat dmv GPS de auto begrensd? (niet de nieuwe "detector") maar een systeem dar er voor zorgt dat je auto niet harder kan dan 50 op een 50 weg.(enzovoorts)
    (na de introductie op tv nooit meer wat van gehoord)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  18. #17

    Standaard

    Ik vind die De Haas een Hypocriete zak en zijn programma blik op de weg een voorbeeld van de in Nederlandse hypocrisie lekker voor de buis kijken hoe anderen bekeurd worden. Die De Haas heeft zelf verschillende zeer snelle bolides in zijn garage staan waar hij uiteraard nooit te hard mee rijd! Geloof jij het? Zijn programma sluit geheel aan bij de Nederlandse overheid met hun kliklijnen. Dat burgers door de overheid worden aangezet elkaar te gaan aangeven! Te gek voor woorden! Ik snap niet dat een autoliefhebber naar zoeen programma als blik op de weg (alleen de naam al "blik") kan kijken. Begrijp me goed verkeers vandalen die gevaarlijk rijden moeten bestraft worden, en wel door de politie en justitie en niet door een camera van De Haas.

    Sorry dit moest even van het hart,

    Groeten Walter.

  19. #18
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    @Wally-NL:

    Iedereen mag z'n mening geven, niks mis mee maar ik vind Bodw een goed programma. De rest op de commerciele zenders vind ik niks, gewoon een kopie van Bodw om ook een graantje mee te pikken van hun succes.
    De manier waarop Bodw de overtredingen laat zien vind ik prima. Tuurlijk zit er een sensatieelement in, anders kijkt er niemand, maar het is wel waarheidsgetrouw.

    Maargoed, ieder z'n mening.....gelukkig maar.

  20. #19

    Standaard

    QuattroNL

    Uiteraard mag iedereen zijn mening hebben, en als jij het een goed programma vind moet je zeker kijken! En als er een onbeschofte verkeers vandaal wordt betrapt die anderen in gevaar brengt, ben ik de laatste die daar tegen is! Maar ik vind het zo normerend, de laatste keer dat ik gekeken heb (en dat is al een lange tijd geleden) werden ze helemaal opgewonden als iemand 140 - 150 rijd. Of op de afsluitdijk werd iemand aangehouden met zoeen Subaru Impresa die ging effe volluit de weg was leeg en die kon vervolgens zijn auto inleveren! Nou dat hoef ik niet te zien vind ik verdrietig voor zoeen gast.

    Maar gelukkig hebben we in Nederland nog wel een vrij meningsuiting dus zoals jij terecht opmerkte iedereen zijn Mening!

    Groeten Walter

  21. #20
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wally-NL
    Of op de afsluitdijk werd iemand aangehouden met zoeen Subaru Impresa die ging effe volluit de weg was leeg en die kon vervolgens zijn auto inleveren!
    Is het risico van het vak. Als je vol wilt blazen dan ga je naar Duitsland, ook voor je eigen veiligheid (ze houden daar meer rekening met hardrijders, is daar wat 'normaler'). Hier in NL is men er niet op bedacht, met alle risico's van dien.

    En als je dan betrapt wordt dan moet je niet zeuren (je doet het zelf).
    Tuurlijk rij ik ook wel eens te hard maar je weet wat de consequenties kunnen zijn....
    Meer als 50 te hard rij ik niet in NL, dat roze papiertje is me te lief
    In Duitsland daarentegen....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •