Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Jap uit Engeland

  1. #1

    Standaard Jap uit Engeland

    Beste forum leden,

    13 januari jl afstand gedaan van mijn 80 na ruim 6 jaar trouwe dienst.
    Na lang wikken en wegen toch de keus gemaakt om over te stappen naar een andere auto met gemengde gevoelens.

    Prive reed ik ruim 20.000 km per jaar en daar kwam sinds januari ruim 10.000 woon/werk km bij wat Audi rijden met V6 toch wel duur maakt.. te duur.
    Naar veel auto's gekeken en diverse plus en minnen op een rijtje gezet.
    Gekozen voor een simpele auto (wat er niet op zit kan niet stuk) en voor een auto die zuinig rijden kan combineren met een beetje pit.

    Het is geworden een Honda Civic uit 1999, hatchback en voorzien van de bekende 1.5 Vtec E motor die 115 pk levert en zeer zuinig met brandstof omgaat van eerste eigenaar en had net 120.000 gereden.
    Uit voorzorg voorzien van nieuwe distributie riem, grote beurt en homokineet rv. Interieur is als nieuw !
    Gemiddeld 1op17 en dat is toch lachen aan de pomp, rijdt net zoveel km met een tank als met de Audi echter kost een tankbeurt nu gemiddeld 60 euro tov de 100/110 euro van de Audi.
    En daar was het me eigenlijk om te doen dit omdat ik niet veel vergoed krijg van de werkgever.

    De Audi had ik ingeruild op de Honda dit omdat er op marktplaats veel wordt aangeboden en dat voor ook bijzonder lage prijzen dus inruil gaf me net zoveel als bij verkoop aan een particulier.
    De Audi heeft kort geleden een nieuwe eigenaar gekregen en ik hoop een liefhebber welke de auto net zo goed verzorgt als ik heb gedaan.
    Mogelijk iemand van het forum

    Uiteraard blijf ik zo nu en dan nog eens een kijkje nemen op de AF en wil ik iedereen bedanken die mij in de tijd dat ik Audi reed geholpen heeft.
    En in de toekomst keer ik wellicht terug met uiteraard een Audi
    Op zoek naar een Audi

  2. #2
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Jap uit Engeland

    Die 1.5 is in ieder geval stukken beter dan de 1.4 .... die was echt niet vooruit te branden.

    Is een diesel niet verstandig met die hoeveelheid kilometers per jaar?
    One liter, driver's licence eater...


  3. #3

    Standaard Re: Jap uit Engeland

    Zeker, diesel +1! Rijdt ook nog eens prettiger in de dagelijkse files.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •