Pagina 1 van 29 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 568

Onderwerp: Dashcam: ervaringen

  1. #1

    Standaard Dashcam: ervaringen

    Ik ben benieuwd of er hier leden zijn die met een dashcam rondrijden, en zo ja, of dat goed bevalt?

    Zelf ben ik me aan het oriënteren op een dashcam, zou soms volgens mij wel "leuke" filmpjes opleveren en kan wellicht altijd handig zijn in de toekomst bij verzekeringsgevallen ed.

    Maar wellicht dat je het na paar weken wel weer gezien hebt Vandaar mijn vraag naar ervaringen hiermee.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    426
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Dat is een goeie,
    Alleen heb ik altijd gedacht dat het weer eens niet mag in NL.
    Maar zover ik weet is er minimaal 1 iemand hier op het forum met een dashcam. Diegeen had (geloof ik) dit jaar nog filmpjes gepost betreft aanhouding/routine controle omdat hij een (ik meen) S4 rijd.

    Maar ikzelf wil ook maar al te graag z'n dashcam. Eigelijk puur met de gedachte voor de verzekering. Maar misschien ook leuk om de stommiteit van andere weggebruikers op YouTube te zetten.

    Ook durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar ik ben van mening dat het in sommige landen al verplicht is.

  3. #3
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Forumlid @harlin maakt af en toe wel wat mee en post het in het 'Wat heb jij vandaag meegemaakt op de weg?' topic

    Zie hier een voorbeeld.

    Leuk speelgoed!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  4. #4

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Precies, voor zulke situaties leuk om dashcam te hebben!
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  5. #5
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    @dinges1980: Hier in België moet je het aangeven aan de privacy commissie, en een reeks vragen invullen, en uiteraard dossierkosten betalen.
    Daarna mag je het gebruiken als bewijsmateriaal bij ongevallen.
    Zal in NL waarschijnlijk ook zoiets zijn?
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden


  6. #6
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Hi,

    Ik rij ook met een dashcam, vooral omdat er zo ontzettend veel idioten op de weg rond rijden, die op één of andere manier mij niet zien en mij zo nodig moeten blokken, snijden, , geen voorrang verlenen of van de weg drukken.

    Mocht er iets gebeuren, dan heb ik bewijs, en is het eenvoudig aantonen dat de andere partij aansprakelijk gesteld kan worden.

    Hier een voorbeeldje;



    Heb de afgelopen jaren al wat near misses gefilmt....

  7. #7
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Vermeld ook je type dashcam, is wel handig voor anderen die ernaar zoeken.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  8. Ad
  9. #8
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Ok dan,





    Van Ebay, uit HK voor een paar tientjes...

    http://www.ebay.de/itm/HD-LCD-Auto-K...ht_4751wt_1141

  10. #9
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Hi,

    Ik rij ook met een dashcam, vooral omdat er zo ontzettend veel idioten op de weg rond rijden, die op één of andere manier mij niet zien en mij zo nodig moeten blokken, snijden, , geen voorrang verlenen of van de weg drukken.

    Mocht er iets gebeuren, dan heb ik bewijs, en is het eenvoudig aantonen dat de andere partij aansprakelijk gesteld kan worden.

    video]

    Heb de afgelopen jaren al wat near misses gefilmt....

    Ik word hier vast niet populair met mijn opmerking maar ik vind dat je ook aardig als een onervaren chauffeur rijdt...

    1) te weining afstand houden
    2) je rijd heel lang in de dode hoek van dat busje

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Volgens mij ook nog te hard is mijn indruk, wacht maar dat iedereen een dashcam heeft en jullie fouten erop zet.
    Volgens mij is namelijk niemand foutloos.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    426
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Volgens mij ook nog te hard is mijn indruk, wacht maar dat iedereen een dashcam heeft en jullie fouten erop zet.
    Volgens mij is namelijk niemand foutloos.
    Het inhalen mag naar mijn mening wel wat sneller. Ook is de plaats op de weg rechts, want je kan een boete krijgen voor onnodig links rijden.
    Maar waarom komt dat busje in vredesnaam naar links, totaal geen aanleiding voor. Dit is dus fout in mijn ogen.
    O, hi hi, rechts inhalen is ook fout. Ondanks ik begrijp, actie +reactie. Maar toch mag het niet.

    Maar wart een groot ding zeg die camera, bestaan er geen kleinere ?

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Heb je gekeken of er niks op de straat lag daar waar het busje naar links kwam, en hij deed netjes zijn richting uit.
    Ik wil niks goed praten hoor, maar je hebt er maar rekening mee te houden er zou immers wat op straat gelegen kunnen hebben waardoor iemand naar links moet komen.

    Mijn mening is trouwens het rijden is geen kunst, de fouten opvangen dat is wat je leerd nadat je het bewijsje ontvangen hebt.

    En ook ik zal me niet geliefd maken hiermee, ik zou ook snelheid gemaakt hebben en zou er langs flitsen, en mocht hij mijn mooie achterlichten bewonderen.

    Ik vind trouwens waar vroeger die busjes tuften hangen zou nou meestal links en scheuren langs.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 11-02-13 om 11:05.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  14. #13
    thekey's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    93
    Kudos
    22
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Ook ik rij met een dashcam in mijn auto. Zo nu en dan maak je inderdaad "mooie" dingen mee. De wat betekenisvolle filmpjes bewaar ik, zoals:
    - onverantwoord gedrag van anderen, zoals door rood rijden en rechts inhalen, etc.
    - gestopt worden door de politie in burger MET DE VRAAG: WAT IS DAT WAT DAAR HANGT? Na wat uitleg (Russische grappige filmpjes, als bewijs materiaal indien nodig) had zelfs hij interesse in een dashcam

    Omdat de camera constant onder stroom kan staan laat ik de dashcam af en toe aan staan als ik ergens parkeer. Vooralsnog heb ik op beeld staan hoe een zwerver / dronkelap voor de geparkeerde auto op de grond valt en een scooter die onderuit gaat.

    Het is zo'n leuk hebbe dingetje en het kost geen drol. Zoek maar via marktplaats of e-bay en je komt al gauw op redelijk goede cameraatjes voor ongeveer € 50.

    Hierbij wat tips. Zoek een dashcam met nightvision en - als het budget het toelaat - HD!

  15. #14
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Hi,

    @dinges1980; Ik reed op CC en en reed niemand achter mij, dus ik vond het niet nodig om hem met meer snelheid voorbij te rijden.
    Hij heeft mij zeker moeten opmerken, daar ik al geruime tijd (door klein snelheidsverschil) achter hem reed...

    @flashboarder; Van te weinig afstand houden was echt geen sprake hoor! En te lang in de dode hoek; zie de tekst hierboven.

    @johnny666; ik reed zeker niet te hard, op dit stuk A58 mag je 130, en ik denk dat ik op dat moment hooguit 130 op de teller reed.

    De reden dat deze man naar links kwam is voor mij volkomen onduidelijk, was ook helemaal geen aanleiding voor. Wat te zien is op het moment dat ik hem rechts passeer (gewoon een vrije baan).

  16. #15
    Nik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    307
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Ik heb zelf een Vision Drive VD-3000. In mijn vorige auto heb ik deze veel gebruikt. In mijn huidige auto nog helemaal niet. Ik mis er ook weinig aan en het id een gedoe om de camera steeds los te halen. Dieven denken al snel dat het navigatie is ofzo.
    Audi A3 Limousine / Daytona / Audi Sport S-line Edition / 1.5 CoD TFSI S-tronic / Virtual Cockpit / MMI Touch / ACC (Stop&Go) / Dimmende binnenspiegel met compas

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    @S3FTW;
    Ik vind trouwens dat je het fijn gedaan hebt, je zult net snelheid verhoogt hebben gehad, en dan kun je of remmen of rechts erlangs.
    Zoals eerder ik praat niks goed van het busje niet en van jou niet, maar inderdaad ik maak het ook wel mee zitten me vaak op de bumper en dan ga ik naar rechts en dan komen zo opeens niet meer, dan ga ik maar van het gas af en laat ze maar komen of gaan.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  18. #17
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    @S3FTW;
    Ik vind trouwens dat je het fijn gedaan hebt, je zult net snelheid verhoogt hebben gehad, en dan kun je of remmen of rechts erlangs.
    .
    Toevallig heb ik daar ook nog een filmpje van. Ik denk zal ff gas geven dan heeft die weggebruiker op de rechterbaan geen last van mij.... net als ik bijna op de hoogte zit van zijn achterbumper komt ie naar links. Remmen ging bijna niet meer, waardoor ik er voor koos om verder naar links uit te wijken, zodat we met z'n drieën naast elkaar reden.
    Zal eens kijken of ik dat filmpje nog kan posten.

    Van mensen achter mij heb ik vrijwel nooit last, als ze aangeven dat ze voorbij willen (dat doen ze al als ze harder rijden dan ik) dan maak ik plaats. Misschien is dat wel de reden waarom ik nog nooit rechts ingehaald ben

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Ik zie het wel verschijnen was het een driebaans weg, dan kan ik het geweest zijn!

    Ja iedereen maakt fouten zelfs ik nog met mijn 51 jaar, ik wil wel zeggen dat het geen lolletje meer op de straat is.
    Ik merk dus dat het agressiever wordt en bijna totaal geen compasie meer voor de mede weggebruikers is, en het programma wegmisbruikers daar word het volgens mij niet beter van.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 11-02-13 om 13:14.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  20. #19
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    hij deed netjes zijn richting uit.
    Richting aangeven betekend niet dat je automatisch voorrang hebt! Het busje kwam gewoon onnodig naar links en als hij S3FTW niet gezien heeft, moet hij z'n spiegels eens leren gebruiken.
    De dode hoek van een bestelbus is direct naast het busje. S3FTW reed er nog achter, dus was gewoon te zien in z'n spiegel. Bovendien kan de bestuurder over z'n schouder in de linker dode hoek kijken. Alleen rechts heeft een bestelbus een echte dode hoek.
    Het enige wat S3FTW in dit geval "fout" gedaan heeft, is rechts inhalen, maar dat vind ik in deze situatie heel begrijpelijk (lees: had ik zelf ook gedaan).

    @S3FTW heb je ook een foto van hoe dat er uit ziet aan je voorruit. Ik vind het ook nogal een lomp ding.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  21. #20
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Camera is niet zo lomp hoor, (er zijn kleinere, maar deze heeft klein opklapbaar schermpje) hij zit achter, half onder de spiegel dus valt niet op en zeker niet in mijn gezichtsveld. Ik zal een fotootje maken en posten.

Pagina 1 van 29 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •