Pagina 6 van 158 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 3155

Onderwerp: Schaalmodellen

  1. #101
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Inderdaad, ik ook niet... is een product van AAM Boyer uit Duitsland. Stevig geprijsd, maar dat hoort bij handbouw. Hij is er overigens ook in het appelgroen, daar kwam ik te laat achter...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #102

    Standaard

    Nu ben ik niet zo'n schaalmodellen-"freak", maar ik vroeg me af of er misschien schaalmodellen verkrijgbaar zijn van:
    1. Avus
    2. Projekt Rosenmeyer

    Buitenkant moet natuurgetrouw zijn, hoe het er van binnen en onder uitziet interesseert me niet. Vanzelfsprekend tegen een schappelijke prijs, iemand suggesties?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #103
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Je kunt zelfs kiezen...

    Revell heeft in 1:18 de Avus gemaakt, zowel verchroomd als in gepolijste alu-look, de laatste is goedkoper en lijkt meer op het origineel. Ze hebben ook een aantal jaren geleden een 1:43 gemaakt, die is wel verchroomd maar ziet er top uit verder. Op beurzen te koop voor circa 10-15 euro, de 1:18 is mijn aanrader en die kost 20-25 euro. Er is ook een 1:87 maar die is lastig te vinden.

    Maisto heeft een schitterende Rosemeyer in 1:18 gemaakt, niet te lang geleden dus er is nog goed aan te komen. Prijzen 20-25 euro, fantastisch mooi om te zien. Er is een 1:43 van twee merken, allebei handbouw maar die prijzen hebben meer met begrotingstekort dan met budget te maken.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #104

    Standaard

    1:43 vind ik te klein, maar die 1:18 klinken goed. Prijzen klinken ook goed (de goedkope variant, want de kleur interesseert me wederom niet).

    Hmm, beurzen: als niet "freak" kom ik daar natuurlijk niet. Zit er veel verschil tussen winkels en beurzen?

    Rosenmeyer
    Avus
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #105
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Beurzen schelen in de regel flink op de aankoopprijs, maar je hebt ook wel eens geluk bij een winkel als ze een oude voorraad opruimen. Beide modellen zijn nou eenmaal niet zo gewild als, laten we zeggen, een TT of een Porsche 911.
    Ik ga komend weekend naar de Techno Classica in Essen, moet ik eens voor je kijken?

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #106

    Standaard

    Nee, kijk zelf wel eens. Heeft geen haast. Daarnaast moet ik nog even kritisch kijken welke ik moet hebben (beide hoeft niet direct...)
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #107

    Standaard

    Wil ik er toch even bij vermelden dat ik kort geleden een Avus en een Spider 1:87 op de kop heb weten te tikken. Volgens mij wist die kerel niet precies wat hij verkocht, want hij had er veel meer voor kunnen krijgen dan die paar Euro die ik hem er voor heb gekregen.
    Ik heb de Avus nu in alle drie de maten. Erg mooi.
    Ook de spider is leuk in 1:87, met een afneembaar dak. Maar erg moeilijk te vinden. Buiten diegene wat ik zelf bezit ben ik ze nog nooit ergens tegengekomen.

    Greetz
    Audi Coupe 2.3E 1989

  8. Ad
  9. #108
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De 1:87 spyder quattro is er in het oranje, paars(!) en groen. Meestal ontbreekt het dakpaneeltje. Zijn inderdaad erg leuke modellen.
    Er is ook nog wel een speelgoed-Avus in ongeveer 1:35 maar die klopt niet echt. De Matchbox-versie is wat beter qua verhoudingen maar wel een echt speeltje.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #109
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Beurzen schelen in de regel flink op de aankoopprijs, maar je hebt ook wel eens geluk bij een winkel als ze een oude voorraad opruimen. Beide modellen zijn nou eenmaal niet zo gewild als, laten we zeggen, een TT of een Porsche 911.
    Ik ga komend weekend naar de Techno Classica in Essen, moet ik eens voor je kijken?

    Tom
    vergeet voor mij ook niet te kijken he Tom , een S2

    eventueel gsm nr om te bellen als je ene vindt op de beurs : 0032(0)476 55 18 61 .

    thx op voorhand !

    grtz den area

  11. #110
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zal mijn ogen openhouden...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #111

    Standaard

    @ Area 51;

    Als je nog o zoek bent naar die S2 schaal 1:87 kijk dan eens op marktplaats.nl. Hier staat er nog eentje te koop.

    Hopelijk kun je wat met de tip
    Audi Coupe 2.3E 1989

  13. #112
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiLimburg
    @ Area 51;

    Als je nog o zoek bent naar die S2 schaal 1:87 kijk dan eens op marktplaats.nl. Hier staat er nog eentje te koop.

    Hopelijk kun je wat met de tip
    kben bekke groen op het gebied van schaalmodellen ; 1:87 zijn da van die hele kleintjes ?

    grtz den area

  14. #113

    Standaard

    Ja, dat zijn die hele kleintjes. Die wilde je toch of vergis ik me nu/
    Ik weet niet of ze ook nog op een andere schaal te krijgen zijn. Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien
    Audi Coupe 2.3E 1989

  15. #114
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Inderdaad, op die schaal is een S2 ongeveer een cm of 2,5 lang. Helaas kwam ik er zaterdag overigens geen tegen, ik heb ook niet de tijd kunnen besteden aan het zoeken die ik graag had willen besteden.

    Voor mijn eigen verzameling aangeschaft: 1:76 RS6 van Yat Ming (leuk, wel klein). Verder: A4 Cabriolet in 1:87 (Schuco), 1:24 (Welly) en 1:18 (Welly). Ten slotte nog de nieuwe A6 in prachtig donkergrijs metallic, van Minichamps.

    De eerste versies van Minichamps' 1:18 V8 DTM-wagen (in twee uitvoeringen, de witte met AudiSport-kleuren en de zilveren met rode belettering zoals later heeft gereden) stonden op de stand van Minichamps. KWIJL! Wat een prachtige modellen! De detaillering was helemaal top, vier openslaande deuren is nogal bijzonder en helemaal als je geen scharnieren ziet. De motorkap scharniert open om een blik op de motor te bieden, alleen de scharnierconstructie daarvan is al een lust voor het oog! Geen afzichtelijke beugels meer maar een mooie scharnierconstructie van geperst staal. Ziet er fragiel maar verschrikkelijk mooi uit.
    Dit wordt niet goedkoop maar wel een 'must-have' voor elke serieuze verzamelaar van Audi-modellen.

    Foto's volgen...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #115

    Standaard

    Zeg Tom,

    Is die 1:18 cabrio van welly een beetje de moeite waard?
    Ik vind de nieuwe cabrio van Norev in schaal 1:43 namelijk helemaal niet mooi. De verhoudingen kloppen voor geen meter of beter gezegd millimeter.
    Audi Coupe 2.3E 1989

  17. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiLimburg
    Zeg Tom,

    Is die 1:18 cabrio van welly een beetje de moeite waard?
    Ik vind de nieuwe cabrio van Norev in schaal 1:43 namelijk helemaal niet mooi. De verhoudingen kloppen voor geen meter of beter gezegd millimeter.
    Ik vind die Cabrio van welly best goed (Ik zei al: als er al iets aan mankeerd is het dat ''misschien" de raamstijlen iets flauwer mochten staan.)
    Afwerking is top qua prijs...
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  18. #117
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De A4C schijnt een moeilijke auto om te modelleren, ik ben ook niet zo gek van de Norev. Ze hadden het moeten laten doen door Minichamps, had vast een beter resultaat opgeleverd... de Welly is inderdaad best leuk voor het geld (8,95 voor de 1:24 en 19,95 voor de 1:18 ), maar ook hier vind ik de voorruit het zwakste punt. Gelukkig staat-ie niet zo steil rechtop als die bij de Norev, maar vooral bij de 1:18 kan het nog wat beter.
    Ik wilde overigens per se geen rode 1:18 (dat niet-metallic donkerrood vind ik geen mooie kleur voor de Cab) en dat heeft me nogal wat zoekwerk opgeleverd. Gelukkig was er ook nog een zilveren, ziet er wat chiquer uit.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #118
    area51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiLimburg
    Ja, dat zijn die hele kleintjes. Die wilde je toch of vergis ik me nu/
    Ik weet niet of ze ook nog op een andere schaal te krijgen zijn. Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien
    bwa die is wel goed , maar wel véél liever grotere schaalmodellen , als ze bestaan ten minste

    grtz

  20. #119
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Voor zover ik weet is er maar één model van een S2 groter dan 1:87 en dat is een resin kit die in zeer beperkte oplage is gemaakt, een aantal jaren geleden. Ik heb 'm alleen maar gezien in rally-uitvoering, dus het kan goed zijn dat er geen straatversie van is.
    De kans dat je die nog vindt is alleen vrijwel nihil, iedereen die er eentje heeft laat 'm niet meer gaan. Dat geldt ook voor mij.

    Overigens is er misschien een aardig alternatief: Schabak heeft in de jaren '80 en '90 een prima model van de Audi Coupé gemaakt, in 1:43. Geen S2, maar voor de handige verbouwer wellicht nog iets aan te doen. De vorm is correct en je vindt ze nog wel eens op beurzen voor redelijke bedragen (tot 20 euro). Er is een versie met de oude en de nieuwe neus, de laatste heeft natuurlijk het meeste van een S2 weg.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #120
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    V8-liefhebbers: kwijl je toetsenbord vol. Hier zijn de foto's van de V8 DTM-modellen van Minichamps. Ja, geen echte auto's: modellen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 6 van 158 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •