Pagina 27 van 29 EersteEerste ... 1723242526272829 LaatsteLaatste
Resultaten 521 tot 540 van de 568

Onderwerp: Dashcam: ervaringen

  1. #521
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Hoeveel PK heb je?
    Dat is een snelle reactie!
    177pk, het gedeelte op de snelweg is trouwens 100% cruise control.
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

  2. #522

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Dat is een snelle reactie!
    177pk, het gedeelte op de snelweg is trouwens 100% cruise control.
    Zag er veel sneller uit
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  3. #523

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    21
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Goedemorgen allen,

    Ik kom ook maar eens in de dashcam discussie vallen nadat mijn wagen voor de tweede keer parkeerschade heeft (eerste keer was het heerschap gelukkig in de kraag gevat: https://www.youtube.com/watch?v=AgMXmCtbESw (vanaf minuut 39:00))
    Mijn vragen aan jullie:
    -1- Hebben jullie ervaringen met Parking Mode en heeft het zin om daarvoor een dashcam aan te schaffen?
    -2- Ik heb volgens mij voldoende camera's op mijn auto zitten (voor, achter, cornerview)... Is er (al) iets op de markt dat gebruik maakt van bestaande camera's?

    Alvast dank voor jullie reacties
    Laatst gewijzigd door Sistematic; 08-10-15 om 11:16.

  4. #524
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sistematic Bekijk Berichten
    Goedemorgen allen,

    Ik kom ook maar eens in de dashcam discussie vallen nadat mijn wagen voor de tweede keer parkeerschade heeft (eerste keer was het heerschap gelukkig in de kraag gevat: https://www.youtube.com/watch?v=AgMXmCtbESw (vanaf minuut 39:00))
    Mijn vragen aan jullie:
    -1- Hebben jullie ervaringen met Parking Mode en heeft het zin om daarvoor een dashcam aan te schaffen?
    -2- Ik heb volgens mij voldoende camera's op mijn auto zitten (voor, achter, cornerview)... Is er (al) iets op de markt dat gebruik maakt van bestaande camera's?

    Alvast dank voor jullie reacties
    Mijn ervaring met goedkopere dashcam,s is dat de parking mode vaak matig is of niet werkt.
    Dus je moet iedergeval ook aan 200euro plus gaan denken.

    Er zijn ook camera,s die tegelijk naar voren en achteren filmen.
    Of 2 camera,s plaatsen.

    http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1598260/0
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  5. #525

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    186
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    beste AF Leden,

    hier ook aan het oriënteren van de DashCam.

    ik vroeg mij wel het volgende af:
    1) hoe diefstal gevoelig zijn deze cameras? (een simpele tomtom wordt al uit de auto gejat)
    2) laat iedereen de camera zitten ivm Parking mode?
    2a) is het mogelijk om een camera de data te laten streamen naar een cloud bij verbinding met wifi router?

    thanks!


  6. #526
    Gza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    105
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Ik zou er idd ook best een goeie voor aan willen schaffen al is het iid alleen al voor parkeerschade.
    Maar precies wat er gezegd wordt is dat als je een dure koopt,en laat zitten voor schade dat de kans groot is dat hij gestolen gaat worden met alle gevolgen van dien!
    Tuurlijk wil je ook alles netjes wegwerken en laat hem daarom zitten,maar de keuze is dan toch vrij lastig om er 1 aan te schaffen en te laten zitten.
    Verders heeft een camera best voordelen voor op de weg of voor schade maar blijft toch een lastige keuze vind ik.
    A4 Avant 1.8 Multitronic S-LINE +Vag Com,sonniboys,lichtpakket,full LED interieur verlichting,19" velgen,en in de kleur Mythos zwart!

  7. #527

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroni Bekijk Berichten
    beste AF Leden,

    hier ook aan het oriënteren van de DashCam.

    ik vroeg mij wel het volgende af:
    1) hoe diefstal gevoelig zijn deze cameras? (een simpele tomtom wordt al uit de auto gejat)
    2) laat iedereen de camera zitten ivm Parking mode?
    2a) is het mogelijk om een camera de data te laten streamen naar een cloud bij verbinding met wifi router?

    thanks!
    Ik haal de dashcam altijd van de voorruit af. Zou hem het liefste laten zitten om parkeerschades te kunnen registreren, maar de diefstalgevoeligheid is me te hoog.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  8. Ad
  9. #528
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Ik heb sinds deze week de BlackVue DR650GW 1ch in de A6 gemonteerd. Zie mijn YouTube kanaal voor de resultaten.

    https://www.youtube.com/channel/UCnD...mLBKh3wkQeaskg
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  10. #529

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Ik heb sinds deze week de BlackVue DR650GW 1ch in de A6 gemonteerd. Zie mijn YouTube kanaal voor de resultaten.

    https://www.youtube.com/channel/UCnD...mLBKh3wkQeaskg
    Heb je hem echt ingebouwd? Of hangt de voedingskabel los in de wagen? Ik vraag mij af of er geen oplossing bestaat zonder die irritante voedingskabel bvb met een klein zonnepaneel die je op de voorruit kan kleven of ingewerkt in de camera zelf... Ik heb ook interesse in de blackvue DR650GW aangezien dit qua stijl de beste oplossing is in de wagen. Heb ook geen zin om heel het instrumentenpaneel open te gaan breken!

  11. #530
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barrymann Bekijk Berichten
    Heb je hem echt ingebouwd? Of hangt de voedingskabel los in de wagen? Ik vraag mij af of er geen oplossing bestaat zonder die irritante voedingskabel bvb met een klein zonnepaneel die je op de voorruit kan kleven of ingewerkt in de camera zelf... Ik heb ook interesse in de blackvue DR650GW aangezien dit qua stijl de beste oplossing is in de wagen. Heb ook geen zin om heel het instrumentenpaneel open te gaan breken!
    Nee keurig netjes ingebouwd in nog geen 3 kwartier werk, ook geen losse kabels of iets dergelijks. Je hoeft ook niets open 'te breken'. Zonnepaneel is dan te klein en leverd dan dus te weinig spanning. Ook 's nachts werkt het dan helemaal niet.

    Als je hem besteld met de Power Magic erbij kun je hem netjes in het zekeringpaneel aan rechterzijde van de dashboard af monteren. Daar heb je permanente- en geschakelde voeding en ook een massa punt beschikbaar. Van de hemel bekleding hoef je overigens al helemaal niets los te maken daar je het draadje zo er tussen schuift.

    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  12. #531

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Proper gedaan man!!!

  13. #532

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Even een kick voor dit topic. Ben me aan het oriënteren op een BlackVue DR650S (nieuwere versie van de GW). Heeft iemand deze al in het bezit? Wil graag wat ervaringen horen met BlackVue of andere dashcams.

    Zou graag de combo met de Power Magic doen zoals JockJam, want parkeerschade is toch altijd wel iets waar ik me ongerust over maak met mijn A6 Avant

  14. #533

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BentheAudiMen Bekijk Berichten
    Even een kick voor dit topic. Ben me aan het oriënteren op een BlackVue DR650S (nieuwere versie van de GW). Heeft iemand deze al in het bezit? Wil graag wat ervaringen horen met BlackVue of andere dashcams.

    Zou graag de combo met de Power Magic doen zoals JockJam, want parkeerschade is toch altijd wel iets waar ik me ongerust over maak met mijn A6 Avant
    Heb zelf de Blackvue DR650GW dual channel in men bezit en hij doet wat hij moet doen,is subtiel maar toch zeer goede kwaliteit en vele opties!
    Had deze aangekocht samen met de power magic pro maar dit viel me tegen,de power magic pro werkt bij men Audi A4 van 2012 niet zoals hij zou moeten werken!
    Waneer ik men auto uitzet valt men dashcam na X aantal minuten gewoon uit,alle kabels zijn wel degelijk verbonden dus daar zou het niet aan mogen liggen.
    Heb sinds verleden week de Anypower T power plus aangekocht en deze in de plaats gezet van de power magic en ik moet zeggen dat het nu naar behoren werkt.
    Je kan het vergelijken met een powerbank voor je dashcam,deze laad zich op waneer je aan het rijden bent met je wagen en eenmaal je jouw auto verlaat neemt de "powerbank" de stroomvoorziening op zich.
    Laatst gewijzigd door Homienator; 15-01-17 om 13:39.

  15. #534

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Bedankt voor de info! Je hebt dual channel dus ook 1 cam bij de achteruit? Zou je dat aanraden? Ik zit te twijfelen omdat ik vrees dat het installeren daar een forse klus is. Je moet immers kabels naar voren trekken toch?

    Power Magic Pro lees ik bijzonder weinig positieve ervaringen over, ook op Amerikaanse vergelijkingssites zijn ze overwegend negatief. De powerbank van Anypower klinkt goed, maar forse aanschafprijs zeg! Heb je deze in je dashboardkastje verwerkt dan? Ligt direct vol zeker?

  16. #535
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Ik heb momenteel de DR650S 2ch in bestelling staan bij Blackvue.be. Die gaven vorige week leuke korting. Helaas is BPost niet zo vlot. Ik verwacht hem binnen enkele dagen binnen te hebben. Ik ga eerst de frontcamera monteren en dan eens op mijn gemakje kijken hoe ik het beste de kabel naar achteren kan krijgen voor de tweede camera.
    Ik ben wel benieuwd wat de negatieve ervaringen met de power magic Pro zijn. Die heb ik er namelijk ook bij besteld. Misschien dat die dan maar teruggaat.
    @JockJam. Die heb jij er toch ook tussen zitten?

    Btw. Je kunt het beste gewoon de 16 GB versie kopen en dan een goede universele micro SD klaart kopen. Wel van een gerenomeerd merk als Lexar of Transcend. Heb via de sales support van Blackvue in Korea een paar goede tips daarvoor gehad. Belangrijkste tip is. Koop een class 10 U1 die expliciet geschikt is voor das/actioncams. let tevens op het gebruikte geheugen. Dat moet MLC memory zijn. dat kan vaker overschreven worden dan het goedkopere TLC memory.

    Link die ik van ze kreeg.
    https://www.carcamcentral.com/guide/...sk-ultra-cards
    Ik wist niet veel over de verschillen van sd/micro sd kaarten, maar ben hierdoor wel iets meer te weten gekomen.

    @Homienator. Heb jij nog kunnen achterhalen wat de oorzaak was? Misschien verkeerde instellingen qua tijdsduur of spanningsniveau van de accu?
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  17. #536
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Ik heb momenteel de DR650S 2ch in bestelling staan bij Blackvue.be. Die gaven vorige week leuke korting. Helaas is BPost niet zo vlot. Ik verwacht hem binnen enkele dagen binnen te hebben. Ik ga eerst de frontcamera monteren en dan eens op mijn gemakje kijken hoe ik het beste de kabel naar achteren kan krijgen voor de tweede camera.
    Ik ben wel benieuwd wat de negatieve ervaringen met de power magic Pro zijn. Die heb ik er namelijk ook bij besteld. Misschien dat die dan maar teruggaat.
    @JockJam. Die heb jij er toch ook tussen zitten?

    Btw. Je kunt het beste gewoon de 16 GB versie kopen en dan een goede universele micro SD klaart kopen. Wel van een gerenomeerd merk als Lexar of Transcend. Heb via de sales support van Blackvue in Korea een paar goede tips daarvoor gehad. Belangrijkste tip is. Koop een class 10 U1 die expliciet geschikt is voor das/actioncams. let tevens op het gebruikte geheugen. Dat moet MLC memory zijn. dat kan vaker overschreven worden dan het goedkopere TLC memory.

    Link die ik van ze kreeg.
    https://www.carcamcentral.com/guide/...sk-ultra-cards
    Ik wist niet veel over de verschillen van sd/micro sd kaarten, maar ben hierdoor wel iets meer te weten gekomen.

    @Homienator. Heb jij nog kunnen achterhalen wat de oorzaak was? Misschien verkeerde instellingen qua tijdsduur of spanningsniveau van de accu?
    Ja ik heb de Power Magic Pro er ook tussen zitten idd. Werkt opzich prima maar heb de laatste tijd het idee dat er een probleem mee is. Heb de laatste tijd regelmatig dat als ik instap en de auto heeft lange tijd stil gestaan dat ik meteen van de Dashcam hoor dat hij zegt "The blackvue is now shutting down". Ook zie ik dan dat (nu het koud buiten is in de nacht) er op de plek van de dashcam geen ijs op de ruit zit. Dit geeft dus aan dat hij blijft doorwerken. Of dit nu een probleem is van de Power Magic of van de Dashcam zelf weet ik nog niet precies maar gevoelsmatig lijkt het me in de Dashcam te zitten.

    Dit hoort hij door mijn instellingen te doen als ik de auto parkeer en een paar minuten stil sta. Ik laat hem niet (meer) opnemen bij parkeren. Gevolg was dat ik maar 2/3 dagen terug kon kijken op mijn 64gb opslag. Nu ik dat uitgezet heb kan ik ruim 2 weken terug kijken.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  18. #537

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    @Superavenger69
    Dus als ik het goed begrijp heb je de dashcam in Belgie gekocht en dan de 16 GB versie? Voor zover ik kan zien scheelt dit 10 euro voor de 16GB, heffen de verzendkosten dat verschil niet op?

    De wat meer negatieve ervaringen met de Magic power heb gelezen op amerikaanse fora en o.a. amazon. Dat gaat dan meer over de betrouwbaarheid. Maar ach, er staan ook zat positieve ervaringen dus who knows..

    Bedankt voor de tip qua SD kaart, dat is een goede! En ik hoor graag je ervaringen na installatie
    Laatst gewijzigd door BentheAudiMen; 16-01-17 om 14:42.

  19. #538

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    @JockJam

    Neemt hij bij parkeren dan constant op? Ik dacht alleen als hij beweging detecteert?

    Ik zou het juist willen ivm parkeerschades in garages bijvoorbeeld.

  20. #539
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BentheAudiMen Bekijk Berichten
    @Superavenger69
    Dus als ik het goed begrijp heb je de dashcam in Belgie gekocht en dan de 16 GB versie? Voor zover ik kan zien scheelt dit 10 euro voor de 16GB, heffen de verzendkosten dat verschil niet op?

    De wat meer negatieve ervaringen met de Magic power heb gelezen op amerikaanse fora en o.a. amazon. Dat gaat dan meer over de betrouwbaarheid. Maar ach, er staan ook zat positieve ervaringen dus who knows..

    Bedankt voor de tip qua SD kaart, dat is een goede! En ik hoor graag je ervaringen na installatie
    Ik zie dat ze de prijzen weer iets verhoogd hebben. Ik heb vorige week €329,00 voor de 2ch betaald. Scheelde dus €30,00 t.o.v. de prijs in NL. Boven €100,00 betaal je geen verzendkosten. Ik ga het wel even aankijken met de Magic Power Pro. Als hij stuk gaat of vreemd gaat doen binnen afzienbare tijd, kan ik hem altijd nog terugsturen en mijn geld terugvragen.
    Zodra ik hem heb ingebouwd, laat ik wel even iets weten.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  21. #540
    freedom48's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashcam: ervaringen

    Ik heb zaterdag j.l ook de BlackVue DR650S gekocht, mijn finevu had problemen met de G sensor en deze kan een grotere geheugen kaart in, dus minder downloaden voordat hij gaat overschrijven. Ik heb hem bij Komma go via Netcamshop gekocht, deze heeft nu ook een aantal prijsverlagingen en gratis verzenden.
    Ook ik had bij mijn oude dash cam het probleem dat de cam uitging bij stilstand, terwijl de accu perfect is. Misschien iemand die al uitgezocht heeft wat de beste plekken in de zekeringkast zijn, dus geschakeld en constant 12 volt? Ik heb een 1ch gekocht omdat de finevu nog goed werkt voor het achterraam, en dit weer kabels trekken scheelt. Ik hoop dat de app met wifi en cloud doet wat ik ervan verwacht.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •