Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
    Resultaten 21 tot 36 van de 36
    1. #21

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gabellotti Bekijk Berichten
      Interessant en duidelijke informatie. Zelf ook ervaring met inmiddels al 3 of 4 revisies (ben even de tel kwijt).. Wat ik mij wel afvraag, is na een revisie bij jullie het olie verbruik gegarandeerd nihil? Of wordt na een revisie een olie verbruik van bijv. 1 op 6000 geaccepteerd. Ik zat ooit op een verbruik van 1 op 300 en nu inmiddels na verschillende revisies aan de 1 op +-6500.. ik vraag me dus af of ik weer terug moet voor een volgende revisie.

      Dit na aanleiding van dit stuk in de tekst:
      Ik weet niet wat je bedoelt met 4 revisies...? aan 1 motor?

      Ik krijg de vraag heel vaak en daarom heb ik het er expliciet bij gezet; een motor MOET een klein beetje olie verbruiken, kan niet anders, zo werkt een verbrandingsmotor. Je hoort veel mensen zeggen: mijn motor verbruikt geen druppel, alsof dat een goede indicator is betreffende slijtage..., dat is het niet.
      Een gezonde motor verbruikt tussen de 1:5.000 en 1:15.000 een liter olie. Als dat niet gebeurt is je cilinderwand niet in orde, heb je veel blow-by, veel verdunning door brandstof of andere vervuiling.
      In de hoongroeven van de cilinder hoort een klein beetje olie achter te blijven voor smering en koeling, deze olie komt dan in aanraking met een vlamfront en gaat de uitlaat uit. Zo werkt het nu eenmaal, dat is gezond en het werkingsprincipe, lees de vakliteratuur er op na of vraag het een revisiebedrijf als je mij niet gelooft.
      Heb je na 15:000 km nog steeds geen verlies maak je dan ook geen zorgen. Als je na 30.000 km nog steeds geen druppel kwijt bent dan zou ik me meer zorgen maken als bij een motor die 1:10.000km. doet.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    2. #22

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
      Ik weet niet wat je bedoelt met 4 revisies...? aan 1 motor?

      Ik krijg de vraag heel vaak en daarom heb ik het er expliciet bij gezet; een motor MOET een klein beetje olie verbruiken, kan niet anders, zo werkt een verbrandingsmotor. Je hoort veel mensen zeggen: mijn motor verbruikt geen druppel, alsof dat een goede indicator is betreffende slijtage..., dat is het niet.
      Een gezonde motor verbruikt tussen de 1:5.000 en 1:15.000 een liter olie. Als dat niet gebeurt is je cilinderwand niet in orde, heb je veel blow-by, veel verdunning door brandstof of andere vervuiling.
      In de hoongroeven van de cilinder hoort een klein beetje olie achter te blijven voor smering en koeling, deze olie komt dan in aanraking met een vlamfront en gaat de uitlaat uit. Zo werkt het nu eenmaal, dat is gezond en het werkingsprincipe, lees de vakliteratuur er op na of vraag het een revisiebedrijf als je mij niet gelooft.
      Heb je na 15:000 km nog steeds geen verlies maak je dan ook geen zorgen. Als je na 30.000 km nog steeds geen druppel kwijt bent dan zou ik me meer zorgen maken als bij een motor die 1:10.000km. doet.
      Mijn eerste motor is gereviseerd na een verbruik van 1 op 300. Na de revisie verbruikte de Audi alsnog te veel. Daarna is er een nieuwe motor ingekomen. Deze nieuwe motor verbruikte ook teveel olie en is daarna ook gereviseerd. Met die gereviseerde motor rij ik nu ongeveer 6000 km en het oliepeil geeft nog één blokje aan. Mijn twijfels waren er dus of dit wel een normaal verbruik is of ook teveel. Maar na het lezen van jouw stuk begrijp ik dus dat dit een gezond verbruik kan zijn.
      A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

    3. #23

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gabellotti Bekijk Berichten
      Mijn eerste motor is gereviseerd na een verbruik van 1 op 300. Na de revisie verbruikte de Audi alsnog te veel. Daarna is er een nieuwe motor ingekomen. Deze nieuwe motor verbruikte ook teveel olie en is daarna ook gereviseerd. Met die gereviseerde motor rij ik nu ongeveer 6000 km en het oliepeil geeft nog één blokje aan. Mijn twijfels waren er dus of dit wel een normaal verbruik is of ook teveel. Maar na het lezen van jouw stuk begrijp ik dus dat dit een gezond verbruik kan zijn.

      Dat is prima, het uiteindelijke verbruik zal dan 1:8000km. zijn, dat is prima en zal nog iets minder worden als het goed is als het blok eenmaal ingelopen is.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    4. #24

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      De nieuwe zuigerveer die Audi gebruikt voor de upgrade kwam me al zo bekend voor, het is er 1 die ze 15 jaar gelden al gebruikten met dezelfde perforatie en 2mm hoogte, dat was toen ook al een groot probleem met olieverbruik..... Als je de upgrade bij Audi laat uitvoeren of een ander bedrijf welke de oude zuigers uitfreest en originele upgrade veren gebruikt, dan ben je waarschijnlijk wel 100.000km. uit de problemen, maar komt het daarna gewoon weer terug....DSCF1447.jpg
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    5. #25

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      We zijn nu ruim 2 jaar verder en ben benieuwd wie dit heeft uitgevoerd en wat de bevindingen zijn.

      Overigens lees ik een veel hoger bedrag op de website. Ben dus erg benieuwd naar de ervaringen.

      Mvg Richard
      Laatst gewijzigd door Richhie; 01-04-18 om 11:51.


    6. #26

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
      Waarom verbruikt mijn 2.0/1.8TFSI motor veel olie, en wat is "veel" eigenlijk?

      Audi/VAG probeert net als alle andere merken het verbruik van de motor, de emissie/uitstoot, zo laag mogelijk te maken. Een zuinige motor verkoopt goed, is goed voor het milieu en valt in een gunstige bijtellingsregeling.

      Een van de grootste factoren die het uiteindelijke verbruik van een verbrandingsmotor bepalen is de inwendige weerstand. Wrijving wordt omgezet in warmte, niet in beweging, warmte is verlies bij een automotor. Minder wrijving tussen onderdelen die bewegen zorgt voor een efficiëntere motor die sterker is en zuiniger.

      Door toepassing van zuigers met een lage olieschraapveer (dit is de afdichting tussen verbrandingsruimte en carter van de motor) proberen ontwikkelaars dit contactvlak zo klein als mogelijk te maken zonder functieverlies. Als de zuigerveer niet afdicht kunnen verbrandingsgassen en dus (compressie)druk langs de cilinderwand weglekken waardoor de motor minder presteert, maar komt er tevens olie in de verbrandingsruimte terecht waar het zal verbranden en via de uitlaat verdwijnen.

      De olie die op de cilinderwand gespoten wordt zorgt voor een zeer dunne smeerfilm tussen zuiger(veer) en cilinderwand, waardoor er zo min mogelijk wrijving is tussen deze onderdelen en deze dus soepel bewegen en niet onbelangrijk; langzaam verslijten.

      De zuiger heeft 3 veren, de bovenste zorgt voor afdichting naar boven, de druk in de verbrandingsruimte (compressiedruk) behouden.
      De onderste veer heeft als taak de olie beneden in het carter te houden, elke slag schraapt hij de dunne oliefilm van de wand mee naar beneden via kleine boringen door de zuiger terug in het carter waar het weer opgepompt wordt en opnieuw tegen de cilinderwand gespoten wordt.
      De middelste heeft een dubbele werking, compressiedruk naar boven behouden, die weglekt via de bovenste, maar ook resterende olie naar beneden afvoeren.

      De eerste TFSI motoren hadden een hogere (2mm) olieschraapveer wat voor meer wrijving zorgde. De TFSI bij Audi, en TSI bij VW, Seat & Skoda (1.8 en 2.0 turbo) motoren gebruikt vanaf 2008 hebben een lagere olieschraapveer (1,5mm), wat voor minder wrijving en dus minder verlies zorgt, maar door de kleinere boringen (er is immer minder hoogte voor een grotere boring/grotere diameter) te snel verstoppen. De voorloper van de 2,0T(F)SI, de 1.8T20V motoren maakten gebruik van schraapveren met grotere ovale afvoergaten welke geen problemen gaven.

      De eerste ~100.000km. gaat dit meestal goed, maar bij hogere kilometerstanden is er sprake van vervuiling tussen de delen van de olieschraapveer (de olieschraapveer bestaat op zich weer uit 2 ringen en een tussenveer, de 2 compressieveren zijn wel massief).
      De olieschraapveer kan door de ophoping van de vervuiling niet soepel meer bewegen (uitzetten/krimpen), de kleine boringen verstoppen, en zal steeds minder olie afvoeren naar het carter, maar naar boven doorlaten in de verbrandingsruimte waar het niet hoort en zal verbranden. Uiteindelijk zal door ophoping achter de olieschraapveer deze niet meer genoeg terug kunnen veren in de uitsparing en vastlopen in de cilinder, wat fataal is voor de motor.

      Op deze foto een nieuwe Audi zuiger, met de onderste olieschraapveer met afvoer-boringen, met daar los overheen een vervuilde schraapveer waarbij de afvoerkanalen niet meer zichtbaar zijn en totaal verstopt, het olieverbruik is dan ~1L:500km.



      Audi heeft niet intensief genoeg getest met deze motoren en had dit moeten ondervangen. Door de toegenomen druk op de fabrikanten door steeds sneller strenger wordende euronormen, maar ook de vraag uit de markt is dit langduurtesten niet goed genoeg gebeurt en krijgen bijna al deze motoren vroeger of later te maken met olieverbruik.

      Een verbruik van 1 liter op 5000km. of meer is prima, een motor zal in goede staat altijd een klein beetje olie verbruiken. Bij intensief gebruik is 1: 2000-3000km. ook nog ruim binnen de norm, maar een olieverbruik van meer dan 1:1500km. wordt zorgwekkend en duur. Repareren wordt dan noodzakelijk om de motor heel te houden, maar ook de katalysator welke stuk gaat als gevolg van hoog olieverbruik.
      Een hardnekkige fabel is dat een goede motor geen olie verbruikt, dat klopt niet. Zonder olieverbruik kan de verbrandingsmotor niet lang werken. Alles tussen de 1:3.000km en 1: 30.000km. olieverbruik is prima en hard nodig voor het correct functioneren. Als het maar constant blijft en niet steeds meer wordt zoals bij deze motoren het geval is. Een motor die geen olie verbruikt bestaat niet, dan heeft hij last van vervuiling door brandstof/vocht of koolstof waardoor het oliepeil eigenlijk een combinatie van substanties is en een vals beeld geeft.


      Wat gebeurt er als ik door blijf rijden en de olie steeds bijvul?

      De olieschraapveer kan steeds minder bewegen in de cilinderruimte, en klemmen in de zuiger en wand, de cilinderwand zal beschadigen (krassen) waardoor revisie uiteindelijk niet meer mogelijk is en de kosten ruim verdubbelen omdat het motorblok vervangen dient te worden worden.

      Bovendien zullen de prestaties geleidelijk maar steeds sneller afnemen omdat de verbrandingsruimte door de olie aangetast wordt en dichtkoekt, de bougies zullen steeds slechter functioneren, wat foutcodes (misfires) veroorzaakt, en katalysatorschade.
      Het milieu is ook niet gebaat bij het verbranden van olie.



      Is er geen sprake van garantie?

      Er bestaat een coulanceregeling (gedeeltelijke garantie) voor auto's tot 5 jaar oud en 100.000km. Daar boven is het per geval wisselend, het hangt af van uw relatie met de dealer, hoe volhardend u bent en de hoeveelheid moeite die u er in wilt steken.

      Eventuele gerechtelijke uitspraken zijn ons niet bekend. Er loopt een claim via een advocatenbureau, wij zijn hier op geen enkele manier mee verbonden en kunnen u op juridisch gebied geen informatie verstrekken, dit kunt u doen via de website zoals genoemd in deze uitzending van Radar waar wij medewerking aan verleend hebben:

      https://www.youtube.com/watch?v=ydW2hEPiXhI

      Het moge duidelijk zijn dat het geen schoonheidsprijs verdient en dat het u in ieder geval geld en moeite gaat kosten.
      De prijzen voor het vervangen van de zuigers bij de dealer varieren van 5000,- tot 9000,- euro. In het geval van een coulanceregeling minder; 3500,- wordt veel genoemd.

      Hoe kunnen jullie dit aanbieden voor 2900,-? Waar zit het verschil?

      In de eerste plaats is ons arbeidsloon ongeveer de helft lager, er gaan behoorlijk wat uren in zitten, dus scheelt dat veel.
      Het tweede belangrijke punt is de gebruikte onderdelen: de dealer gebruikt een nieuw type zuiger van de huidige motorenreeks, dat is prima, maar helaas passen die niet zomaar.
      De nieuwe zuigers hebben een andere maat bevestigingspin op de drijfstang (small-end) waardoor de drijfstangen mee vervangen worden om het passend te maken. Een set drijfstangen kost ~600,-.



      Omdat wij tevens een tuningbedrijf zijn en veel ervaring hebben met racemotoren en de producenten van high-performance onderdelen hebben wij samen met een zuigerproducent samen een zuiger ontwikkelt die net als de originele oplossing een betere passing heeft, hogere olieschraapveren, maar die ook past op de bestaande drijfstang, die niet onderhevig is aan slijtage in welke vorm dan ook en wel 10 autolevens mee gaat.

      De originele schraapveren hadden een hoogte van 1,5mm, de Audi vervanger is 2mm hoog, bij deze upgrade en het minimale verschil in de diameter van de boringen vragen wij ons af of deze upgrade wel zinvol is, het zal iets langer duren, maar wij geloven dat de kans op olieverbruik na een aantal jaren weer aanzienlijk is.

      Er zijn ook bedrijven die de originele uitsparing schraapveer laten ruimen bij een bedrijf met draaimachine en de originele nieuwe zuigerveren gebruiken. Dit is dezelfde halfslachtige oplossing met als verschil dat je alsnog half versleten zuigers terug krijgt. Bovendien is de ruimte bij de standaardzuiger beperkt en neemt de sterkte van de zuiger af. De zuigers hebben tevens door het lang doorrijden met hoog verbruik al behoorlijke slijtage opgelopen.
      Als er niet expliciet verteld wordt hoe het gedaan wordt kunt u er van uit gaan dat dit de gebruikte methode is. Het prijsverschil tussen oplappen en vervangen van zuigers is 900,- materiaal, als de zuigers vervangen worden staat dat er ongetwijfeld bij.....

      Onze custom-zuiger heeft een olieschraapveerhoogte van 3mm, een verdubbeling, en bovendien geen boringen maar een wafelstructuur, de oppervlakte voor afvoer en de openingen zijn vele malen groter, een factor 10 ongeveer. De kans op verstopping is zeer klein, beter wordt het niet. Zie deze foto voor een verschil originele Audi upgrade en onze custom zuiger en u bent hier van overtuigd:



      Bijkomend voordeel is dat we praten over een op maat gemaakte gesmede zuiger, die tot 100pk per cilinder kan verwerken (gesmede zuigers zijn sterker (en duurder).

      Bovendien werken wij met zeer veel ervaring en alle originele Audi gereedschappen om de klus zo goed en efficient als mogelijk te klaren.

      Let goed op voor andere aanbieders: Er zijn bedrijven die zelfs alleen de zuigerveren voor het oude 1,5mm type vervangen, niet eens het nieuwe type. U kunt bedenken dat dit symptoombestrijding is en geen permanente oplossing. Het werkt wel even, maar niet lang. Een motor die ouder wordt gaat steeds meer vervuilen dus het moment van verstoppen komt steeds sneller.

      De nieuwe drijfstangen die Audi monteert hebben bovendien een grotere pindiameter, wat ten koste gaat van de sterkte van het materiaal bij de boring, juist waar de drijfstang de grootste krachten te verwerken krijgt bij hoge toerentallen, de boring is groter op dezelfde drijfstang. Bij de 1.8TFSI is dit zelfs van 20 naar 23mm, wat een aanzienlijk materiaalverlies als gevolg heeft, zie foto hierboven.

      Waarom bij jullie laten uitvoeren?

      De kwaliteit: Bij ons werken alleen ervaren eerste monteurs (10 jaar+) met alle vakdiploma's aan uw auto.

      De prijs: 2900,- inc. b.t.w. is momenteel de laagste in Nl. , wij zijn gespecialiseerd in deze klus waardoor we het zeer scherp aan kunnen bieden, bovendien kopen we zuigers in grote hoeveelheden en dus goedkoper in. De meeste bedrijven die dit uitvoeren onder de 3000,- vernieuwen geen zuigers maar passen de oude aan. Deze prijs is lager dan de meeste aanbiedingen van dealers zelfs met aftrek van garantieregelingen.

      Snelheid: Uw auto is maximaal 5 werkdagen bij ons.

      Leenauto: voor de duur van de reparatie krijgt u van ons een gratis leenauto, geen verborgen kosten, gratis.

      Uitgebreid met extra's: De revisie betekent ook nieuwe olie en oliefilter, wij tekenen een beurt af in uw serviceboekje, resetten de interval in het display, u kunt weer max. ~30.000 km. rijden. De airconditioning wordt gratis geserviced ter waarde van 129,-

      Naast de zuigers, koppakking, afdichtingen die nodig zijn voor het oplossen van het olieverbruik vervangen we preventief de krukaskeerring nu we er goed bij kunnen, maar ook de distributieketting tussen de krukas en nokkenas, met 2 hydraulische spanners. Deze onderdelen staan ook bekend als probleemgevallen. Vooral bij de 1.8 komen veel cilinderkopschades voor als gevolg van het falen van de spanner. Dit doen wij standaard en is inbegrepen in de 2900,- in tegenstelling tot bij de dealer/concullega's.

      Garantie: Geen 3 maanden Bovag, maar een volledig jaar zonder km. beperking. Als de auto bij ons in onderhoud blijft en de door ons voorgeschreven intervallen (15.000km / 1 jaar max) volgt en onze reparatieadviezen uitgevoerd worden geven wij op laag olieverbruik 5 jaar garantie.

      Transparantie: Wij werken niet achter gesloten deuren, u mag bij ons even door de werkplaats lopen, kijken bij de werkzaamheden, om fotomateriaal vragen, geen probleem. Tevens bewaren wij de oude onderdelen tot u de auto ophaalt om deze samen te bekijken en de uitgevoerde werkzaamheden te bespreken.

      Onderhoudsbedrijf: U kent na de revisie onze werkwijze en heeft een goede indruk van ons bedrijf. Wij voeren onderhoud en reparatie, apk, airco-service uit. U kunt bij ons in onderhoud blijven direct de eerstvolgende keer profiteren van 10% vaste klantenkorting op het arbeidsloon.

      Ik kom uit Belgie, levert dat problemen op met de gratis leenauto?

      Nee, er is geen km. beperking, Benelux, Duitsland, geen probleem.
      Wij hebben veel Belgische klanten in ons bestand die voor reguliere beurten ook naar Nederland afreizen, wij kunnen flexibel zijn met openingstijden om u goed van dienst te kunnen zijn en het mogelijk te maken binnen uw planning.

      U heeft een autobedrijf en wilt dit door ons uit laten voeren?

      Geen probleem, wij werken veel met (dealer) bedrijven samen en kunnen u een passende aanbieding maken, neem voor meer informatie contact met ons op.


      Gaat mijn auto meer brandstof verbruiken na deze aanpassing?

      Nee, onze zuigers zijn door de smeedtechniek lichter en sterker dan de originele zuigers wat het verbruik ten goede komt, bovendien is de toegepaste "flexvent" techniek van de schraapveren zeer efficient. De verschillen heffen elkaar op en veranderingen in verbruik voor/na aanpassing blijken niet meetbaar.


      Zijn er nog meer zwakke punten die beter direct aangepakt kunnen worden?

      Deze motoren zijn in principe heel degelijk en sterk en kunnen na upgrade zonder grote problemen 3 of 400.000km. draaien.

      Wat gebeurt vaker:

      Vervuiling van het inlaattraject door koolstof, dit kan leiden tot verminderde prestaties en misfires. Het direct reinigen is arbeidsintensief en kost tijdens de upgrade 350,- in als de motor ingebouwd is 500,-.

      De waterpompmodule met thermostaat en temperatuursensor gaat vaak lekken, preventief vervangen tijdens de upgrade levert veel tijdswinst op en reduceert de prijs sterk, als de motor ingebouwd is kost het 600,-, tijdens upgrade slechts 350,-.

      Inlaatspruituk verstelfouten; het schakelbare inlaatspruitstuk geeft soms problemen, de mechanische klep krijgt speling en blijft hangen. Direct vervangen kost 350,- tijdens upgrade. het schoonmaken van het inlaattraject kost gecombineerd met een nieuw spruitstuk slechts 100,-

      Koppeling inc. vliegwiel. i.v.m. slijtage; afhankelijk van het exacte type. Bij de A4 modellen is het meer werk, veel van deze motoren zijn geschakeld aan een automaat, deze werken zonder koppeling.

      Uiteraard gebruik wij originele Audi wisselstukken, uitzondering zijn de zuigers.


      Heeft u nog meer vragen of wilt u een afspraak maken?

      Stuur bij voorkeur een e-mail met minimaal het chassisnummer van uw Audi, VW, Seat of Skoda en een voorkeur voor een datum dan krijgt u binnen 24 uur een reactie op uw vragen of voorstel voor een datum.

      Onze upgrade is op alle fronten technisch de meest interessante en kostentechnisch zeer scherp.



      https://youtu.be/zQMqvkIhNIE

      Inmiddels is de prijs op http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84 € 3.750,00. Is € 2.900,00 de speciale Audiforum-prijs?

    7. #27

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Nee, de materialen zijn een stuk duurder geworden, wisselkoers ongunstig, meer onderdelen worden vervangen en de tuning is inclusief nu.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    8. Ad
    9. #28

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
      Nee, de materialen zijn een stuk duurder geworden, wisselkoers ongunstig, meer onderdelen worden vervangen en de tuning is inclusief nu.
      OK.
      Doen jullie deze oplossing ook voor Volkswagen CC's (1.8 of 2.0)? Of komt het daarbij niet voor vanaf 2012?

    10. #29

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rednas81 Bekijk Berichten
      OK.
      Doen jullie deze oplossing ook voor Volkswagen CC's (1.8 of 2.0)? Of komt het daarbij niet voor vanaf 2012?
      Zeker wel, we doen zelfs meer VW/Skoda/Seat momenteel omdat Audi meer voor garantie doet.
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    11. #30

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2013
      Leeftijd
      31
      Posts
      96
      Kudos
      2
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Hi,
      Even een vraag, ik hoor steeds meer dat Audi de hele reparatie volledig onder coulance uitvoert. Klopt dit, en is het resultaat dan hetzelfde?
      Er blijkt ook geen beperking meer in jaren of km's te zijn bij de probleemmotoren?
      Gedaan wat God verboden heeft; customchip 200pk-300Nm 1.8T MT - A4 B7 2005 sedan moroblau -

    12. #31

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Bij mij is onlangs het een en ander onder coulance vervangen. Enkele onderdelen moest ik zelf betalen als olie, spanner maar dat stond niet in verhouding. Weet niet of elke dealer makkelijk mee werkt, maar je moet er gewoon een aantal benaderen.

      Ben nu zelf wel benieuwd of het werkt, anders word het toch een complete opbouw elders.

    13. #32
      A6 Black Optic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2014
      Posts
      1.319
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      Hi,
      Even een vraag, ik hoor steeds meer dat Audi de hele reparatie volledig onder coulance uitvoert. Klopt dit, en is het resultaat dan hetzelfde?
      Er blijkt ook geen beperking meer in jaren of km's te zijn bij de probleemmotoren?
      Dealers doen wat ze willen. Wel is inderdaad de KM en Bouwjaar restrictie ingekort. Maar mijn dealer bijvoorbeeld zegt dat er geen coulance mogelijk is als de auto ge(chip)tuned is
      Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
      Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
      Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

    14. #33
      Barend99's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2014
      Posts
      35
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
      Dealers doen wat ze willen. Wel is inderdaad de KM en Bouwjaar restrictie ingekort. Maar mijn dealer bijvoorbeeld zegt dat er geen coulance mogelijk is als de auto ge(chip)tuned is
      De dealer claimt ook gewoon bij Audi, uiteindelijk maakt de fabriek de call voor een revisie van het blok of een blok wissel. Er zitten wel leeftijd en km restricties aan en ze kijken naar onderhoudshistorie. Chiptuning deden ze bij niet moeilijk over.

    15. #34
      A6 Black Optic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2014
      Posts
      1.319
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barend99 Bekijk Berichten
      De dealer claimt ook gewoon bij Audi, uiteindelijk maakt de fabriek de call voor een revisie van het blok of een blok wissel. Er zitten wel leeftijd en km restricties aan en ze kijken naar onderhoudshistorie. Chiptuning deden ze bij niet moeilijk over.
      Dat zeg ik, ze doen maar wat blijkbaar. Want 'mijn' dealer heeft geen leeftijd of km restrictie, behalve geen coulance etc. als de auto gechipped/getuned is. Heel irritant want daarmee veranderd er wezenlijk niks aan het falende zuigerveertje...
      Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
      Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
      Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

    16. #35
      Barend99's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2014
      Posts
      35
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Had niet helemaal begrepen dat er helemaal geen leeftijd of km restricties meer zijn, maar lees het nu terug in de andere posts. Bedenk me nu ook dat de revisie van mijn blok eind 2017 is gedaan, regels misschien veranderd?

    17. #36
      A6 Black Optic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2014
      Posts
      1.319
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: 2.0TFSI olieverbruik oplossing 2900,-

      Vraag me af hoe het bij andere gaat. :-) Toen ik mijn A4 had 3 jaar geleden was de restrictie eraf in ieder geval daar.
      Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
      Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
      Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

    Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •