Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    73
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

    Beste lezer,
    Ik ben op zoek naar een oliepeilstok voor mijn auto, omdat ik volgende week op vakantie ga en het idee heb dat het aflezen op m'n dashboard niet meer werkt. Het is te kort dag om het bewuste onderdeel nog te vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee, want m'n garage zegt dat hij geen peilstok kan bestellen omdat er te veel verschillende zijn qua lengte en dus niet kan garanderen dat ik de juiste krijg. Kan iemand me helpen ?

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

    Daar is al héél veel geschreven op dit forum….bv hier: https://www.audiforum.nl/forum/model...rtnummers.html
    Dit is het nummer dat je bij de Audi dealer voor jouw auto moet bestellen: 06J 115 611 E
    Dealers kunnen dat niet vinden omdat hun systeem zegt dat de auto geen peilstok heeft en dus geen nummer aangeeft.

    Edit: nummer is inmiddels vervangen door 06J 115 611 L, prijs circa 27 € bij de dealer.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 25-06-21 om 12:39.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    73
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

    Geweldig bedankt, heb het onderdeel besteld. Het nieuwe nummer was onbekend het oude niet, dus dan dat maar gedaan. Nogmaals geweldig bedankt !!

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

    Graag voortaan de zoekfunctie gebruiken voor je een vraag stelt, heel veel zaken zijn hier al vaker besproken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    73
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

    Kees, ik heb beide peilstokken besteld en ze zijn allebei exact hetzelfde. Had inmiddels een halve liter bijgevuld, omdat ik al 1300 km erop had zitten. Het peil staat nu een heel klein beetje boven het maximum. Vreemd nu te constateren, als peilstok inderdaad het goede model is, dat de electronische weergave, afwijkt t.o.v. de peilstok. Ik had anders er ongeveer een liter in moeten gooien na 1500 km.


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

    Je twijfelde toch al aan de betrouwbaarheid van het digitale oliepeil? Nou, dan is die twijfel dus terecht…..
    Op het Duitse forum wordt dit ook regelmatig besproken, er is zelfs een horrorstory over een gloednieuwe Q5 die een onterechte oliepeil waarschuwing gaf op de eerste rit van Ingolstadt naar huis. Na bijvullen zat er teveel olie in, is gaan schuimen, motor kreeg geen olie meer en sloeg vast op de Autobahn. Het aandrijfaggregaat bracht daarbij zoveel kracht over op de motorsteunen (mede door de vierwielaandrijving) dat de body krom trok. Auto total loss, nieuwe auto gekregen. Je verzint het niet.

    Velen hier vertrouwen liever op een ouderwetse peilstok. Heb er zelf ook één, een universele, zoals de dealers gebruiken, maar bij mijn Q5 komen ze goed overeen, tot nu toe 😉.
    In elk geval kun je nu met een gerust hart op vakantie 😀.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 01-07-21 om 15:04.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    73
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

    Nogmaals bedankt Kees !

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    73
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

    Nadat de nieuwe peilstok geplaatst is heb ik verschillende malen geprobeerd deze af te lezen maar dat lukt maar steeds niet. Ik zie het werkelijk niet, ook nadat de auto enkele dagen niet gebruikt is, zou ik denken dat het peil zichtbaar moet zijn, maar helaas. Waarom de eerste keer wel en nu niet meer ?!
    Laatst gewijzigd door HJBouman; 15-07-21 om 13:14.

  10. #9
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

    Bedoel je dat de peilstok droog blijft? En eerder niet?
    Dan is de enige verklaring een hoog olieverbruik, helaas niet onbekend bij deze motor met name de modeljaren 2008-2011. Is uitgebreid over geschreven hier. B.v. https://www.audiforum.nl/forum/markt...ng-2900-a.html

    Ter controle zou je de olie kunnen aftappen en zien hoeveel eruit komt. Incl filter zit er iets van 4,6 liter olie in de motor (bij Max peil).
    Laatst gewijzigd door Kees B; 15-07-21 om 15:30.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    73
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Bedoel je dat de peilstok droog blijft? En eerder niet?
    Dan is de enige verklaring een hoog olieverbruik, helaas niet onbekend bij deze motor met name de modeljaren 2008-2011. Is uitgebreid over geschreven hier. B.v. https://www.audiforum.nl/forum/markt...ng-2900-a.html

    Ter controle zou je de olie kunnen aftappen en zien hoeveel eruit komt. Incl filter zit er iets van 4,6 liter olie in de motor (bij Max peil).
    Nou droog is hij zeker niet, maar ik zie geen duidelijk onderscheid tussen 'nat' en droog. Nu las ik dat iemand de peilstok met talkpoeder bewerkte, is dat een idee ?

  12. #11

    Standaard Oliepeilstok Audi A4 B8 2.0 TFSI automaat

    ff over een wit lapje rollen, dan tekent het peil zich af als duidelijk nat op dat witte lapje.
    Als je dat niet ziet, zit het niveau onder je peil stok.
    Beetje bijvullen bv 100 ml per keer , ff laten tijd geven om het te laten zakken in je Carter, tot je het ziet.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •