Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Weber carb voor B2 1.6 1984

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Weber carb voor B2 1.6 1984

    Hoi allemaal,

    Ik heb een op dit moment de welbekende pierburg carb in mijn Audi 80.
    Nou loopt hij vreselijk onzuinig zo'n 17/100km....
    Ik heb op dit forum veel gelezen of een conversie naar een Weber carb. Daarom wil ik er graag een gaan proberen maar de markt lijkt een beetje lastig voor deze carbs. Vandaar de vraag of er hier iemand is die er nog een heeft liggen die ik kan overnemen om te monteren.

  2. #2

    Standaard Re: Weber carb voor B2 1.6 1984

    Check even classic carbs UK

  3. #3

    Standaard Re: Weber carb voor B2 1.6 1984

    Nog even een kleine tip (Heb sinds ong 4 weken ook een '84 Audi 80 B2 1.6). Eerst heb ik mijn Pierburg schoongemaakt, dit scheelde al een boel verbruik. Daarna heb ik mijn hele ontsteking rommel (contactpunten, condensator, bobine, verdelerkap, kabels etc) vervangen. Dit scheelde ook al echt in het verbruik. Ik heb nadertijd 200km als een oud omaatje gereden en ik haalde 1:14. Ik heb een 2-traps Weber carb gesnaaid van een vriend, die moet ik nog even installeren, dan zal het nog wel beter worden. Want eerst moest ik gewoon alsnog de brommer pakken naar werk, heb in 3 weken 500 euro aan benzine verstookt... Dan is de lol er gauw af.. Je koopt natuurlijk ook een leuke auto om een beetje gas te geven. Halfgas koolt de boel maar van dicht
    Laatst gewijzigd door Frikandel01; 05-06-22 om 00:37.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Weber carb voor B2 1.6 1984

    Hoi mijn excuses voor de late reactie. Ik ga dan inderdaad eerst maar even proberen alles goed schoon te maken, kijken of dat helpt.
    Wat leuk dat je ook een Audi 80 1.6 uit '84 hebt! Echt geweldige auto's om in te rijden, geniet ervan!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •